Sara Sieppi jäi nalkkiin tullissa
Miten pöllö pitää olla että tuo jenkeistä hintalappujen kanssa matkalaukullisen vaatteita mukanaan? http://www.metropoli.net/julkkikset/sara-sieppi-tuohtui-suomen-tullille…
Kommentit (49)
Mites se meni, kauneus ja äly ei sovi samaan päähän..?!!
Taas tällainen asenne. Itse mokataan hommat ja sitten syytellään kaikkia muita. Mutta näin se tuntuu nykyään menevän.
Kannattais varmaan jättää ostamatta, jos ei tiedä, että tullattaville tavaroille on oma linja . En voi käsittää, että joku ei tiedä SAATIKA huomaa isoja kylttejä tästä.vraidettu ihan vaan yrittää päästä ilman tullausta ja käynytkin kusiset, kun otettu sattumalta tarkastukseen.
Ärsyttävää kun usein nämä julkkikset kuvittelevat että heillä on jotain vapauksia siksi koska he ovat voittaneet jotkut missi kisat tai jotain vastaavaa.
Vielä puuttuu se klassinen "exä tiä kuka mä oon!!??!!"
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää kun usein nämä julkkikset kuvittelevat että heillä on jotain vapauksia siksi koska he ovat voittaneet jotkut missi kisat tai jotain vastaavaa.
Vielä puuttuu se klassinen "exä tiä kuka mä oon!!??!!"
Jep ja nolointa minusta tässä missihypetyksessä on, että sarahan ei ole voittanut yhdenyhtä missikisaa ikinä. Hänestä tuli missi oikean missin luopuessa kruunustaan.
Mitä tavaroita pitää tullata ne mä ainakaan koskaan ole tullannu mitään
Tässä välissä on varmaan ollut monia muitakin tullissa kiinnijääneitä. Tukiaiset tekivät sen vuonna 2008: http://www.mtv.fi/viihde/muut/artikkeli/johanna-tukiainen-sai-sakkoja-t…
Kun edellisten vuosien tulot vaihtelevat 10000-12000€ välillä ja nainen matkustelee Yhdysvaltoihin ja Aasiaan useamman kerran vuodessa niin ei kai sitä tarvitse arpoa miten tuo rahaa hankkii vaan pikemminkin keneltä.
Ai se oli missi...
No joo.
Mutta ahhah hah hah haa...
Onko ahneutta ilmassa :) hitusen verran.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa kaikki, jos ovat maksaneet yli 1000 euroa tai mikä se tullausraja mahtaakaan olla.
Nokian johtaja Olli-Pekka Kallasvuo oli tuonut Zürichistä monenlaisia tavaroita yli 11 000 euron arvosta Helsinki-Vantaan lentokentän kautta Suomeen. Kallasvuo oli jättänyt ilmoittamataa ostoksensa lentoasemalla.
Nokian toimitusjohtaja Olli-Pekka Kallasvuo on saanut yli 31 000 euron sakot lievästä veropetoksesta. Tapaus sattui vuoden 2004 syyskuun lopussa, kun Kallasvuo yritti tuoda Sveitsistä erilaista tavaraa yli 11 000 euron arvosta ohi Helsinki-Vantaan tullin.
Tapahtuneesta kertoo Helsingin Sanomat, joka viittaa rangaistusmääräykseen kirjattuun tapahtumakuvaukseen. Lehden mukaan Kallasvuo jätti ilmoittamatta ostoksensa lentoasemalla. Tutkijat ottivat Kallasvuohon yhteyttä vasta myöhemmin.
Vantaan kihlakunnansyyttäjä Pihla Keto vahvisti sakon huhtikuussa. Julkisuuteen tieto rangaistuksesta ei noussut, koska tapaus hoidettiin tullin, syyttäjän ja Kallasvuon kesken. Koska asia käsiteltiin normaalina rangaistusmääräysasiana, sitä ei käsitelty oikeudessa. Oikeusistuimeen tapaus olisi päätynyt siinä tapauksessa, että maahan tuodun omaisuuden arvo olisi ollut suurempi.
Kuulustelukertomuksen mukaan Kallasvuo ei tullut ajatelleeksi tullausta saapuessaan puoliltaöin Sveitsin Zürichistä Vantaan lentokentälle. Vihreää linjaa poistunut Kallasvuo sanoi Helsingin Sanomien mukaan, ettei hän ollut kokenut tuovansa mitään erikoista, vaan henkilökohtaisia tavaroita omaan käyttöön.
- Tullausasia ei tuolloin ollut mielessänikään. Matkustan paljon, pääosin Euroopassa, ja en huomannut tulevani EU:n ulkopuolelta, kun tulin Sveitsistä.
Tuliaisina oli mm. matkalaukku, kaksi paria miesten kenkiä, miesten pikkutakki, paita ja rannekello sekä antiikkia, pieni hopeinen kulho ja kaksi hopeista viinipullon alustaa.
Sveitsin tulli ilmoitti veronpalautuksista
Kallasvuo oli hakenut ostamistaan tavaroista arvonlisäverojen palautukset. Palautussumma oli vajaat 650 euroa. Sveitsin tulli pyysi normaalin käytännön mukaisesti faksilla Suomen tullia tarkastamaan, tullaisiko Kallasvuo palautuksia vastaavat ostoksensa.
Nokian viestintäjohtaja Arja Suominen kertoi STT:lle, etteivät Nokia eikä Kallasvuo katso tarpeelliseksi kommentoida asiaa.
Suomisen mukaan Kallasvuo raportoi tapahtumasta heti sen jälkeen ja Nokia oli asiasta tietoinen.
Kallasvuo valittiin elokuussa Nokian johtoon Jorma Ollilan ilmoitettua jättävänsä tehtävän ensi kesäkuussa. Ollila siirtyy Nokian hallituksen puheenjohtajaksi.
Kallasvuon sakko kertyy 30:sta hieman yli tuhannen euron päiväsakosta. Niiden perustana ovat noin 30 000 euron nettotulot kuukaudessa. Ostosten hinnaksi kertyi sakkojen jälkeen lähes 45 500 euroa.
(MTV3-STT)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä et ole sitten ollut EU maiden ulkopuolla ja ostanut paljon tavaraa, nämä asiat kuuluu perustietoon, jos matkustaa kaukomatkoja.
EU maiden ulkopuolelta lentokoneella tai laivalla matkustaessa saat tuoda maahan 430€ edestä tavaraa, jos ostoksiesi summa ylittää tämän pitää tuotteet tullata.
Minun mielestä jos tietää ostaneensa yli 400€ tavaraa olisi fiksuinta valita tullissa ihan varuilta tullauslinja, kertoa, että ei ole varma tarviiko tullausta. Näin säästyy sakoilta satavarmasti.
Vierailija kirjoitti:
Kun edellisten vuosien tulot vaihtelevat 10000-12000€ välillä ja nainen matkustelee Yhdysvaltoihin ja Aasiaan useamman kerran vuodessa niin ei kai sitä tarvitse arpoa miten tuo rahaa hankkii vaan pikemminkin keneltä.
Maksetaanpa tv-esiintymisistä surkeasti! Eikös tuo ole ollut kaikissa mahdollisissa hengenpelastajissa ja viidakontähtösissä.
Huomaa että Sofia Ruusila on kimpussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksetaanpa tv-esiintymisistä surkeasti! Eikös tuo ole ollut kaikissa mahdollisissa hengenpelastajissa ja viidakontähtösissä.
Monet näistä reissuista maksetaan yleensä mm. Seiskajuttuina. Eli seiskapäivä kustantaa matkan ja siellä olon, vastineeksi saa siitä 3 aukeaman joulunumeron " povipommi marjaliisa nauttii joulusta thaimaan lämmössä, katso kuvat" eikä makseta rahallista palkkiota. Näin onnistuu matkailu, samoin jotkut kuvaajat maksaa matkat ja majoitukset, joten kuvista ei saa erillistä palkkiota. Joskus kuvaajat maksaa tuotteina/tavaroina. Kaikista tosi tv- ohjelmista ei saa rahallista korvausta, vain näkyvyyttä ja ilmaisen reissun samoin. Ei siinä kerkeä tienaamaan kun puoli vuotta menee kuvatessa bimbot hukassa-sarjoja ja puolet seiska päivän kuvauksia.
OT: Tuolla samalla sivustolla on myös tämmöinen artikkeli, jos haluatte repeillä kunnolla :D
http://www.metropoli.net/viihdeuutiset/nain-viedaan-laiskuus-aivan-uude…
Vierailija kirjoitti:
Mites se meni, kauneus ja äly ei sovi samaan päähän..?!!
Itse en pidä häntä mitenkään kummallisen näköisenä ja on luonnossa vielä vaatimattomampi kuin kuvissa. Yrittää näyttää eksoottiselta vaikka on ihan tavallinen suomalainen harmaa varpu.
Kunnon airhead :D