Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi anoppi haluaa 'näpäyttää'

Vierailija
14.12.2010 |

En ymmärrä anoppiani.

Hänellä on ihmeellinen tarve näpäyttää minua, osoittaa itse tietävänsä/osaavansa paremmin. Kilpailee jopa kotikaupungin paremmuudella.

Kun olen tämän oppinut huomaamaan en enää viitsi puhua hänelle juurikaan mitään. Vaikka sanoisin, että 'onpa kiva ilma tänään' niin siitäkin anoppi löytää jotain korjattavaa.

Aamulla jos kahdeksan aikaan toivottaa anopille 'hyvää huomenta', pitää hän pitkän luennon siitä, ettei nyt enää mikään aamu ole. Hän on herännyt jo viideltä ö_ö

Viimeksi kun käytiin heillä kylässä ihastelin jotain anopin kotikaupungin ylpeyttä ja harmittelin kun ei omassa kaupungissani ole mitään vastaavaa. Siihen anoppi tuhahti "ei niitä kuule muissakaan kaupungeissa ole, ei sinun kaupunkisi mitenkään erityinen ole".

Koskaan en ole edes mitenkään kotikaupunkiani hänelle kehuskellut. Ei minulla edes ole mitään 'kotiseutuylpeyttä' sillä tavalla.

Ensi kerralla en sano hänelle yhtään mitään >:(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu sille mitään, tai sitten vaan vastailet tyyliin joo,joo...

Vierailija
2/10 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan tyypilliseltä pohjalaiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkakin itselleni tulee yleensä mieleen joku naseva vastalause, kun tilanne on jo mennyt ohi.

Aamuviideltä heräämisestä vaikka että silloinhan on vielä aamuyö. Tai vaikka että "Hyvää huomenta vaan silti!"

Tai sitten vaan vetäytyä takavasemmalle. Olkoon anoppi omissa oloissaan. Eikai sitä tarvi yrittää olla ystävällinen jos tollasta tulee niskaan :(

Vierailija
4/10 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään riittävän neutraalia.

Jos 'kaunis ilma' tai 'hyvää huomenta' ei hänelle ole neutraalia, niin mikä voisi olla o_0

Vierailija
5/10 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikallaan ja muissakin tilanteissa. Valitettavasti olet saanut hänet anopiksesi, mutta lohtu siinä on se että varmaan opit aika nopeasti jättämään kommentit huomiotta.

Vierailija
6/10 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on oma anoppinikin. Hyvin menee, kun ei odota mitään positiivista ja nähdään mahdollisimman vähän.

Vierailija
7/10 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat vaan omaa juttuasi ihan kuin et olisi kuullutkaan, tai voit jopa sanoa että minulla oli tässä juttu kesken voitko odottaa hetken aikaa ja kuunnella.

Vierailija
8/10 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun anoppi alkoi moittimaan 'nykyajan muotia'.

En pitänyt itsekään silloisesta muodista erityisemmin, joten kerroin olevani samaa mieltä.

Ei ollut anoppi tyytyväinen siitäkään, vaan alkoi hakemalla hakemaan hyviä ja kauniita puolia 'nykyajan muodista'. Motkotti vielä, että ethän sinä näistä mitään ymmärrä =D

Vierailija
9/10 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan tyypilliseltä pohjalaiselta.

Vierailija
10/10 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pelkää, että olet jollakin tavalla hienompi tai parempi kuin hän itse. Siitähän tuollainen asenne kertoo.

Itse tekisin ehkä niin, että kun anoppi kommentoi sinulle jotakin, katsoisin häntä vähän säälien ja nauraisin lempeästi hänen toteamukselleen, ja vastaisin vaikka että "Voi sinua hupsua. Mutta kaiketi tuo oli ihan yleinen ajattelutapa silloin kauan sitten sinun nuoruudessasi" tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän