Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siriina

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

54/74 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa voi öisinkin tehdä tavanomaiseen elämään kuuluvia asioita.

Kiinteistöliiton päälakimies Jenni Hupli sanoo Ylelle, että taloyhtiön järjestysmääräysten tarkoitus on taata kaikille talossa asuville ja eläville hyvä ja turvallinen asumisrauha. Yksi eniten ongelmia aiheuttavista säännöistä on kuitenkin häiritsevä elämä, jonka määrittely ei ole aivan yksiselitteistä.

Lähes kaikkien taloyhtiöiden järjestysmääräyksissä lukee, että huoneistoissa ei saa viettää häiritsevää elämää ja melua pitää välttää yörauhan aikaan eli kello 22–7 välisenä aikana.

Päälakimies Jenni Huplin mukaan häiritsevän elämän määrittely ei ole aivan yksiselitteistä, koska kaikki tapaukset ovat erilaisia.

Hänen mukaansa taloyhtiöiden asukkailla tuntuu olevan monenlaisia käsityksiä erityisesti WC:ssä tai suihkussa käymisestä yöaikaan.

– WC:ssä tai suihkussa voi käydä ihan huoletta mihin vuorokauden aikana tahansa. Se on tavanomaista elämää.

Moni pitää yöllistä pyykinpesukoneen käyttöä naapureita häiritsevänä. Myös pesukonetta saa Huplin mukaan kuitenkin käyttää lähtökohtaisesti yölläkin. Sekin on tavanomaista elämää. Lisäksi nykyaikaiset pesukoneet ovat varsin hiljaisia, eikä niistä pitäisi suurta ääntä lähteä.

Lasten leikkimiseen piha-alueella taloyhtiö ei voi puuttua, jos lapsi leikkii vahinkoa tai vaaraa aiheuttamatta.

– Kieltäminen on mahdollista, mutta puuttua siihen ei voi.

https://www.verkkouutiset.fi/a/yle-onko-pyykinpesu-yolla-hairitsevaa-el…

2/16 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan salaattibaari? En noita itse käytä, mutta kuvittelisin siellä olevan.

32/48 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä kun viesti lähti vähän liian äkkiä.

Toki nillitin lapsille talvella, että talvikengät jalkaan, pipo päähän, käsineet käteen... No, itse muistan varsana oloni, silloin about kellään ei ollut pipoa vaikka ulkona olisi ollut 30 astetta pakkasta.

Kerran olen isoilla kirjaimilla puuttunut lapsen pukeutumiseen, kun 12-v uusioperheen tyttö oli lähdössä mummun 8-kymppisille mikrosortseissa ja napapaidassa. Ilmoitin lapsen isälle, että jos noissa vaatteissa aikoo lähteä, niin jään kotiin. Ei lähtenyt.

27/48 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut, että noin vähissä vaatteissa tulee vilu. Älä huuda sille lapselle.

38/98 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattona kännissä

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.