Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua reklamaation tekemiseen

Vierailija
06.01.2014 |

Ostin jauhelihaa, joka on parissa päivässä pilaantunut. Käyttöaikaa olisi vielä huomiseen asti. Jauheliha on harmaata ja haisee kamalalle. Pitääkö minun viedä jauheliha takaiin kauppaan vai riittääkö kuvat ja kuitti.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kauppa on lähellä, niin ehkä palauttaisin sinne. Siinä voi kauppiaan kanssa todeta asian (ja kauppias ehkä tietää jos heille on tullut samasta erästä valituksia, pistää eteenpäinkin). Mutta jos ei ole ihan lähikaupasta, niin yleensä fiksut firmat uskovat asiallisen reklamaation ilman pilaantunutta tuotettakin. Joskus jouduin reklamoimaan leivästä, joka homehtui reilusti ennen parasta ennen-päiväystä. En lähtenyt homeista leipää viemään kauppaan vaan otin yhteyttä valmistajaan ja kuvailin päivämäärät (ja mahdolliset eränumerot yms) ja mikä oli vikana.

 

Kokemukseni mukaan asialliseen palautteeseen firmat vastaavat asiallisesti. Joskus tieto voi olla myös heille hyvin tarpeellinen jos koko erässä on jotain vikaa tai jos joku heidän prosessi ei ole ihan täysin kunnossa. (Esimerkiksi kerran löysin pakastepussista tuoteselosteen mukaan sinne kuulumattomia kasviksia. Minulle ei ollut ongelma, mutta jollekulle allergiselle voisi ollakin, joten pistin siitäkin viestin asiakaspalveluun.)

Vierailija
2/12 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, piti se vielä sanoa, että reklamoi vain jos olet varma, ettet ole itse säilytyksellä pilannut tuotetta. En sano, että olisit, mutta kannattaa se käydä nopeasti mielessä läpi ennenkuin ottaa valmistajaan yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa tietävät, että jauheliha menee pilalle kotisäilytyksessä, ei siellä kaupassa. Tarkista jääkaapin lämpötila sekä se, onko suojamuovi ehjä. Toki voit tehdä reklamaation, mutta kaupassa tuntuu turhauttavalta lukea valituksia, joissa asiantilaan syyllinen on valittaja.

Vierailija
4/12 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt aina reklamaation tuotteen valmistajan nettisivulla. Yleensä jo valmiit lomakkeet sitä varten ja nopeasti on vastattu ja lähetetty hyvitys.

Vierailija
5/12 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mukaan kuitti sekä pakkauksesta päiväys ja viivakoodi, ja sano kassalla että tuote oli pilaantunut.

Vierailija
6/12 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:45"]

Mä olen tehnyt aina reklamaation tuotteen valmistajan nettisivulla. Yleensä jo valmiit lomakkeet sitä varten ja nopeasti on vastattu ja lähetetty hyvitys.

[/quote]

 

peesi tälle. Täytät vain parasta ennen päivät ym kysyttävät asiat. Säilytä lihapaketti vielä huomiseen tosin tuskin pyytävät sitä mihinkään lähettämään.

 

yleensä valitus kauppaan tuo vastaavan tuotteen ilmaiseksi. Valitus valmistajalle aiheesta tuo yleensä 5-10 € euron hyvityksen.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jauheliha pilaantunut avatussa vai avaamattomassa paketissa? Avattu paketti täytyy käyttää samana päivänä.

Vierailija
8/12 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja kun lukee ei voi sanoa muuta kun suomalaiset on helvetin avuttomia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tehdaspaketti, vai kaupan pakkaama? Jos kaupann pakkaama, niin vie elintarvikelaboratorioon, kaupassa on voitu pakata vanhaa lihaa uudelleen tms. Ja ilman muuta myös palautetta kauppaan ja rahat takaisin. Jos tehdaspakattua, niinvalmistajalle myös reklamaatio.

Yleensä näistä saa rahat takaisin plus jonku tuotelahjan.

Vierailija
10/12 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tehdaspaketti, vai kaupan pakkaama? Jos kaupann pakkaama, niin vie elintarvikelaboratorioon, kaupassa on voitu pakata vanhaa lihaa uudelleen tms. Ja ilman muuta myös palautetta kauppaan ja rahat takaisin. Jos tehdaspakattua, niinvalmistajalle myös reklamaatio.

Yleensä näistä saa rahat takaisin plus jonku tuotelahjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku hk, atria tms. niin nettisivuilla helppo tehdä reklamaatio, usein saa liitettyä esim. kuvan. Olen useita laittanut, helppokäyttöisiä ne sivut yleensä. Mutta jauhelihan kanssa voi kyllä tulla tuo asiakkaan oma "vika" esille, koska jauhelihan säilytyksessä voi helposti kämmätä ja siksi menee pilalle. Jos on kaupan oma pakkaama, niin niissähän ei päiväystä usein olekaan kuin 1-2 pv?

Vierailija
12/12 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Minulla oli jauhelihaa kaksi (molemmat pilalla, harmaita ja haisevia)ja olivat valmistajan pakkaamia, vein molemmat kauppaan takaisin. Eivät edes kyselleet säilyttämisestä yms. vaan hyvittivät samantien hinnan+ muutaman euron ylimääräistä.

 

Säilytyksessä kotona ei voi olla vika. Kaupasta tulin autolla kotiin (matka noin 1,5km) ja siitä lähtien olleet kylmässä jääkaapissamme (lämpötila noin 2astetta).

 

-Ap-