Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköautojen valmistus rasittää luontoa järjettömästi

Vierailija
25.06.2022 |

Polttomoottori-Golfin valmistuksesta aiheutuvat CO2 -päästöt ovat n. 6.800 kg, Polestar 2: 26.000 kg. Siinä sitä luontoa pelastetaan.
Monet sähköautolla sädekehäänsä kiillottavat haluavat myös ummistaa silmänsä valmistukseen tarvittavien metallien valmistusprosessissa (mm. kaivoksilla) tapahtuvat imisoikeusrikkomukset ja riiston, mm. lapsityövoiman käytön.
Asia mitä en myöskään voi ymmärtää on, että nämä 'luonnonpelastajat' ovat usein järjettömän isoja, painavia ja tehokkaita. Eikö näiden kuuluisi olla pieniä, mahdollisimman keveitä ja teho rajoitettu esim. 60 kW:n?
Oikeasti ovat tarkoitettu omatunnon viherpesuun.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/26e1f122-1fba-458a-81dd-49059256…

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitettu asiattomaksi. Vihreää totuutta ei saa kyseenalaistaa.

Vierailija
2/9 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautojen meillä yleistyessä tarpeeksi sähkön siirron rahanpesumaksun todell. tarkoitus selviää.

Jos sähköautot muodostuisivat kansanautoiksi, ei sähkö meillä riittäisi. Pikalataus olisi aivan vihoviimmeinen.

Sähkön ahtaminen ohuempiin johtoihin johtaisi hukkalämpöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi melko harvalla suomalaisella on varaa sähköautoon joten voi olla, että järki ehtii voittamaan ennen kuin on liian myöhäistä.

Vierailija
4/9 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suo siellä, vetelä täällä. Sinänsä ihmetyttää miten suuriksi autot ovat muutenkin kasvaneet viimeisen 20v aikana. Joku downsizing ja kevennys olisi suotavaa. Ennen tavallinen ha paino noin 8-900kg. Nykyään ei 1,5t kg meinaa riittää perus corollalle. Painavat autot kuluttaa teitä ja renkaita myös enemmän.

Vierailija
5/9 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Noiden arvokkaiden akkumineraalien louhiminen tuhoaa liikaa luontoa, niistä on silti pulaa ja liian usein niitä louhitaan monissa maissa täysin vastuuttomasti jopa ihmisoikeuksia rikkoen.

Siksi meilläkin tulee olemaan jatkossakin vain hybridi. Uskon sähköauton olevan välivaihe, ja tulevaisuuden autojen kulkevan esim. vedyllä. 

Vierailija
6/9 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autojen paino on noussut mm turvavarusteiden myötä mutta myös koon kasvun ja varusteiden lisääntymisen myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Sähköautojen meillä yleistyessä tarpeeksi sähkön siirron rahanpesumaksun todell. tarkoitus selviää.

Jos sähköautot muodostuisivat kansanautoiksi, ei sähkö meillä riittäisi. Pikalataus olisi aivan vihoviimmeinen.

Sähkön ahtaminen ohuempiin johtoihin johtaisi hukkalämpöön.

vaikka koko autokanta sähköistyisi yhdessä yössä ei tämä tuo MITÄÄN ongelmia Suomen sähköverkolle eikä vaikuta sähkön riittävyyteen. 

Vierailija
8/9 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta polttomoottoriauto kuluttaa luonnonvaroja elinkaarensa aikana enemmän kuin sähköauto. Sähköauto säästää luonnonvaroja 30% - 50% mukaan lukien valmistus ja käyttö koko elinkaaren aikana. Löytyy artikkeleita esim Kauppalehti, Uusi Suomi, Ilttis, Moottori jne. Mutta eihän totuutta tietenkään kannata mainita! Menee hyvä bensaöyhötys ja trollaaminen öljyvaltioiden laariin ihan huti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiset tottakai pitää ajaa loppuun ja sitten sähköä. Totuus on, ettei 20-30 vuoden päästä Suomen teillä montaa bensa- tai dieselautoa kulje!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi