Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurettavat feministiset kuukautissuojamainokset

sofia wise
19.06.2019 |

"Maailmassa on 3,5 miljardia naista, jotka ovat kaikki erilaisia, mutta heidän kuukautissiteensä eivät, miksi", kysyy mainos.

No siksi, että 3,5 miljardin erilaisen kuukautissiteen valmistus ei kannattaisi.

Lisäksi maailmassa EI OLE 3,5 miljardia kuukautiskierrossa olevaa naista, koska osa naispuolisista maapallon asukkaista on tyttöjä ennen puberteettia ja osa naisista on ohittanut menopaussin. Kumma asenne tuo, että vain menstruoivat naiset ovat naisia. Vai eikö mainosmies tai -nainen osannut laskea?

"World never stops, why should you." Tampax-mainos. No ehkä sen takia kannattaisi joskus pysähtyä, että voisi levätä, esimerkiksi kuukautisten alkupäivinä olisi ihan hyvä ottaa rennommin. Miksi naisten pitäisi olla aina aktiivisia, aina osallisia kaikessa ja menossa jonnekin. Mikä ihmeen ihanne se on?

"We make the rules - always!" Always-terveyssidemainos. No sehän onkin hyvä asenne nuorelle naiselle lähteä osallistumaan maailmaan ja rakentamaan parisuhdetta, sääntöjä sanellen. Joku vielä uskoo tuon!!

Miksi tällaista naisten älykkyyttä aliarvioivaa roskaa tehdään?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa nauranut tuota 3,5 miljardia. Ei ihan niin moni naispuoleinen henkilö kuitenkaan menstruoi.

Vierailija
2/10 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'

"Miksi tällaista naisten älykkyyttä aliarvioivaa roskaa tehdään?"

Koska naisten älykyyttä ei tarvitse aliarvioida. Huutista Sinkkuelämää-sukupolven lammasnaisille. 

Bilettäkää, paneskelkaa, juokaa skumppaa ja käykää brunsseilla. Harvoja poikkeuksia toki on.

Tämä on maailma jossa elämme. 

Sinkkuelämää-sarjan päättymisestä on 15 vuotta. Kyseinen sarja ei enää ole relevantti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mene "...joista yksikään ei ole samanlainen, joten miksi heidän kuukautissiteidensä tulisi olla?"

Vierailija
4/10 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mainosmiesten ja -naisten version 'vapaasta ja omia polkujaan kulkevasta' naisesta. Sitähän mielikuvaa siinä myydään ja samalla vaippaa. 

Miehille myytiin aikoinaan tupakkaa samalla menetelmällä ja se oli järkyttävän tehokasta - vieläkin muistan sen sloganin 'miehille, jotka kulkavat omia polkujaan'. Ja niin pääsi se tupakkamerkki ylivoimaisesti myydyimmäksi tupakkimerkiksi koko maailmassa. Että miehet ainakin oli täysin johdateltavissa, manipuloitavissa. Miten lienee naisten laita?

Vierailija
5/10 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No mä kyllä lepään ihan silloin kun musta tuntuu siltä, enkä silloin kun on tietty päivä kuukaudesta. Miksi sinä aliarvioita naisia?

Vierailija
6/10 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssa nauranut tuota 3,5 miljardia. Ei ihan niin moni naispuoleinen henkilö kuitenkaan menstruoi.

Ja sitten kertovat iloisena tehneensä neljä erillaista sidettä.

Ihan kuin siellä kaupan hyllyssä ei olisi ollut aikaisemmin kymmeniä erillaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei voi levätä kuukautisten aikaan. Maailma ei pysähdy vaikka sinä haluaisit, joten sinänsä tuo mainos on oikeassa.

Vierailija
8/10 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päätit tarttua juuri tähän aiheesen.

Sulla on kuule asiat todella hyvin, onnea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi kieltää tuollaiset mainokset. Samoin vaginahomelääke- ja jalkaraspimainokset.

t. mies

Vierailija
10/10 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen äitinä ihmetyttää disneyn prinsessaa lehden mainos jossa tytöt kertovat olevansa muuta kuin vain pelastettavia neitoja.

Olen kahden lapsen äiti eikä kummallekaan lapselle ole tullut ennen mainosta mieleen että prinsessa olisi avuton pelastettava, itseasiassa kolme vuotias poikani tykkää leikkiä prinsessaa, hänelle niistä on muodostunut kuva sankareina.

En koe että edes omassa lapsuudessa olisi ollut ajankohtainen kuva prosessorista avuttomina.