Tuulivoimalla toimiva lentokone.
Kommentit (18)
Jos käyt ensin peruskoulun loppuun ja tulet sitten kysymään. Tai toivottavasti ymmärrät asian itse.
Sitä kutsutaan purjelentokoneeksi. Toimii kyllä, paitsi ei nousussa.
alottaja kirjoitti:
Vastatkaa
Ei voi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan purjelentokoneeksi. Toimii kyllä, paitsi ei nousussa.
Purjelentokone ei tosin perustu tuuleen vaan nosteisiin. Siis pystysuoriin virtauksiin, joissa se pystyy keräämään korkeutta ja sitten taas liitämään eteenpäin.
Toimii varmasti, jos saa yhtä paljon tukiaisia kuin muukin tuulivoima.
Millä tavalla tuulivoimalla toimiva? Sähkömoottorilla toimiva kone, jota ladataan tuulisähköllä toimii kyllä.
Toimii se sillai, et sulla on maalla tuulivoimala, jonka sähkön muutat vaikka vedyksi, jota lentsikka sitten käyttää polttoaineena, tai lataat lentsikan akustoon suoraan sähkönä. Käytännössä sulla täytyisi olla naurettavan kokoinen ja hintainen vetyvarasto tai akusto maalla niitä päiviä varten, jolloin ei tuule. Asiakaskuntasi koostuisi pelkästään hölmöistä miljonääreistä, koska harvalla olisi varaa lentolippuusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan purjelentokoneeksi. Toimii kyllä, paitsi ei nousussa.
Purjelentokone ei tosin perustu tuuleen vaan nosteisiin. Siis pystysuoriin virtauksiin, joissa se pystyy keräämään korkeutta ja sitten taas liitämään eteenpäin.
tämä airmystiikka menee kyllä ap:ltä varmaan ylitse :)
Periaatteessahan kaikki matkustajakoneet hyödyntyvät reittisuunnittelussa tuulivoimaa. Eli ne pyrkivät lentämään sellaista reittiä ja korketta, jossa olisi mahdollisimman kova myötätuuli. Tällä saattaa lisätä koneen maanopeutta jopa pari sataa km/h.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessahan kaikki matkustajakoneet hyödyntyvät reittisuunnittelussa tuulivoimaa. Eli ne pyrkivät lentämään sellaista reittiä ja korketta, jossa olisi mahdollisimman kova myötätuuli. Tällä saattaa lisätä koneen maanopeutta jopa pari sataa km/h.
No eipä matkustajakoneilla ole paljoa mahdollisuutta vaihdella reittejään, mutta toki tuuliolosuhteet vaikuttavat polttoaineen kulutukseen ja/tai lentonopeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessahan kaikki matkustajakoneet hyödyntyvät reittisuunnittelussa tuulivoimaa. Eli ne pyrkivät lentämään sellaista reittiä ja korketta, jossa olisi mahdollisimman kova myötätuuli. Tällä saattaa lisätä koneen maanopeutta jopa pari sataa km/h.
No eipä matkustajakoneilla ole paljoa mahdollisuutta vaihdella reittejään, mutta toki tuuliolosuhteet vaikuttavat polttoaineen kulutukseen ja/tai lentonopeuteen.
Reittiä suunnitellessa huomioidaan sääennusteet ja kyllä ne voi (lennonjohdon luvalla toki) myös vaihtaa suotuisampaan reittiin kesken matkankin.
Suihkumoottorin saa tavallaan toimimaan "tuulivoimalla" (tai pato-ilmalla) mutta sillä täytyy lentää yli 3 mach jolloin voi sammuttaa moottorit ja suihkumoottori silti antaa työntövoimaa.
alottaja kirjoitti:
Vastatkaa
Näkyy toimivan.
Vierailija kirjoitti:
alottaja kirjoitti:
Vastatkaa
Näkyy toimivan.
AP jaksoi odottaa 5 minuuttia ja sitten häipyi :)
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla tuulivoimalla toimiva? Sähkömoottorilla toimiva kone, jota ladataan tuulisähköllä toimii kyllä.
Ei taideta nykyisiin akkuihin saada tarpeeksi virtaa tai sitten lentomatka jää todella vaatimattomaksi.
alottaja kirjoitti:
Toimisiko sellainen
Tuulella käy ainoastaan viherpunikkitoimittajien huulet.
Lentokonehan toimii samalla periaatteella kuin purjevene: purjeen/siiven toisella puolella on eri pituisen matkan virtaavan ilman vuoksi pienempi ilmanpaine kuin toisella jolloin purje/siipi "imeytyy" eteen/ylöspäin.
Mutta vain purjeveneessä tämä ilmanvirtaus aiheutuu tuulesta.
Vastatkaa