Syyskuun sepostukset

Arya
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kommentit (143)

Arya
Liittynyt29.7.2013

Mulla meni tässä puurot ja vellit sekaisin kun luin kahta keskustelua yhtä aikaa eli täällä ei ole ollut noita vuotoilejioita joten toivottavasti niitä ei tulekaan :)

katjaxxx
Liittynyt19.8.2013

Jouduin myös katselemaan kaapista isomman koon housuja. Painoa tullut lisää 3-4 kiloo...Mistäs olette äitiyshousuja/jatkopaloja tilanneet?

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Mulla ei oo paino juurikaan päässyt nousemaan oksentelun vuoksi, mutta maha pömpöttää muuten. Olen käyttänyt viime aikoina enimmäkseen mekkoja ja legginssejä, kun niin on mukavampi olo, kun ei mikään purista. 

Mites muuten muiden pahoinvointi - joko helpottaa? Mulla ei valitettavasti helpota ja tänäänkin piti jäädä töistä kotiin, kun eilisiltapäivä ja ilta meni taas oksentaessa ihan kokonaan...

tiuku81
Liittynyt30.8.2013
vanamomamma
Liittynyt19.8.2013

Mulla on paino tippunut tämän pahoinvoinnin takia nyt 5 kg, joten samat vaatteet ovat mahtuneet vielä päälle kuin ennenkin. Kiitos Tiuku81 tuosta jatkopalavinkistä. Näyttää aika kätevältä!

Just tulin lääkäristä. Sairausloma jatkuu vielä tämän viikon. Iloinen asia oli se, että lääkärin mielestä näyttäisi siltä, että nestetasapainoni alkaisi olla tasaantumaan päin. Lohdutteli, että ei se olo yleensä enää näillä viikoilla pahene. Mutta kotiin lepäämään ja voimia keräämään oli vielä jäätävä. No, toisaalta, mitäpä siellä töissäkään jaksaisin, kun en pystyssä edelleenkään kauan pysty olemaan. Ykä on lentänyt niin tänä aamuna kuin eilen illallakin, että ehkä tässä nyt on ihan syytäkin vielä lepäillä. Tsemppiä siis Laama85. Niin tiedän, miltä susta tuntuu tämä paha olo! Keskitytään vaan siihen, että pakko tämän on lopulta helpottaa. Minäkään en enää tarvinnut nestetiputusta, joten onhan se edistystä, heh!

Ayumi
Liittynyt10.7.2013

Katjaxxx, ainakin Helsingistä löytyi hyviä äitiysvaatteita Bebesiltä ja Stockalta. Olen ollut todella innoissani uusista vaatteista! Äitiyshousujen "mahakankaat" ovat parhaita, koska ne eivät purista. Sekin on plussaa, että äitiysvaatteista löytyy samantyylisiä vaatteita kuin mitä pidin ennen raskautta. Vähän jo nimittäin säikähdin, alanko raskausaikana käyttää lököttäviä housuja, kun en oikein koe niitä omakseni. Onneksi löytyi sitten omannäköisiä. (Olen siis oikeasti ollut innoissani hyvältä tuntuvista, ei-kiristävistä vaatteista, siksi hehkutin nyt oikein kunnolla.)

Laama85 ja Vanamomamma, tsemppiä! Toivotaan, että pahoinvointi alkaa helpottaa.

Oma napa: Torstaina pitäisi lopultakin olla ultra. Mielikuvitus alkaa laukata ultraan valmistautuessa. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Pahoinvointi on vähäisempää kuin ennen ja painottuu enemmän iltaan.

Töissä jännittää, huomaako joku turvotuksen, jota tosin yritän parhaani mukaan peitellä, vaan kun lähtöpaino oli alhainen, niin eipä tämä peittely mitenkään helppoa ole. Tulisipa siis edes ultra, ennen kuin muut huomaavat.

12+2

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Vanamomamma: sulla tuo paha olo on kyllä vielä pahempi kuin mulla, mutta voimat on aika lopussa jo itselläkin, vaikka ei ihan joka päivä tarvitse montaa kertaa ollakaan oksentamassa (peruspäivänä vain aamulla ja muutoin se kamala kuvotus). Minäkin olen yrittänyt kovasti vaan toivoa ja ajatella, että kohta sen on pakko helpottaa...

laama 12+2

vanamomamma
Liittynyt19.8.2013

Laama, mulla on auttanut siihen kuvotukseen tällaiset akupunktiorannekkeet, seaband nimeltään. Apteekista hankin, ja vähän alle 20 euroa ne maksavat. En uskalla ottaa niitä pois edes suihkussa. Tiedän, että kaikille eivät auta, mutta minä olen kokenut, että nimenomaan siihen jatkuvaan ällötykseen ja pahaan makuun suussa niistä oli vähän apua. Neuvolasta antoivat vielä vinkin, että niitä akupisteitä kannattaa aika ajoin hieroa, ikään kuin aktivoida uudelleen.

Arya
Liittynyt29.7.2013

Onko muilla ollut pissan tulehdustestit positiivisia? Sain tänää kuulla että mulla on ja huomenna vasta lääkäri katsoo sen, että tarviiko sitä lääkitä. Nyt vähän hermostuttaa vaikka neuvolasta sanoivat että voit olla rauhallisin mielin.

Kääpiökala
Liittynyt17.3.2013

Laitetaan tämä tännekin jos joku haluaa mukaan FB-ryhmään :-)

Lisää Kaisa Kiiski (profiilikuvana on vain silmä) kaveriksi ja laita viestiä, että haluat Maaliskuun Mussukat ryhmään. 

Sarssi
Liittynyt22.7.2013

Mulla oli myös virtsatientulehdus tässä justiin. Sain 5 päivän antibiottikuurin ja se oli sillä selvä. Olihan se vähä ikävä ruveta napsiin antibiotteja ku muutenki yrittänyt olla syömättä mitään ylimääräisiä lääkkeitä, sain selexid merkkistä ja sopii kuulemma raskaana oleville. Tänään just soittelin kontrolli käynnin tuloksia ja puhdasta oli :)

12+2

sonyah
Liittynyt16.7.2013

Muita menossa sokerirasitukseen? Itseä vähän ihmetytti,että se on mulla jo 20.9,viikkoja sillon 14+5. Aikasemmissa raskauksissa ollut vasta joskus 25rv:n jälkeen. Neuvolantäti ei oikein osannu vastata kysymykseen,miksi se on nyt noin aikasin. No,meiän neuvolantäti on muutenkin joissain asioissa tosi onneton ja google on sen paras ystävä,siltä se ainakin välillä tuntuu xD

Uus ultra ois keskiviikkona,enkä malta odottaa,että sinne pääsee ja sen jälkeen tulee paras ystävä kahville,niin ehkä sille vois jo kertoo,kun hän on kuullut kaikista muistakin raskauksista ensimmäisenä :) Muillehan ei kerrota,ennen ku rupeevat kyselemään ;)

vanamomamma
Liittynyt19.8.2013

Sonyah, olin aikeissa kysyä tätä samaa. No, minä olen. Oli raskausdiabetes edellisessä raskaudessa, ja on tuota ylipainoa ja paha sukurasitus.. Tiedän jo nyt, että jään kiinni kokeessa tälläkin kerralla. Mulle ei annettu päivää, vaan saan itse päättää, milloin menen ja varata ajan labrasta. Mietittiin, että menisin 16. raskausviikon tienoilla ennen seuraavaa neuvolaa. Ehdin toipua pahoinvoinnista, jolloin kestän sen paaston ja sokerilillingin. Mutta tosiaan olen käsittänyt niin, että jos on jokin syy epäillä diabeteksen tulevan (mulla noi edelliset), niin sitten se rasituskoe tulee näin ajoissa ja sitten tarvittaessa loppuraskaudessa uudestaan. En tiedä, vaikuttaako edellisten lasten koko, mutta minä olen tehnyt noita nelikiloisia tyttöjä.

Minkälaisia kokemuksia muilla?

mameliini91
Liittynyt7.7.2013

Itse kävin jo sokerirasituksessa (ylipainon takia) ja oli paastosokeri rajoilla, joten joudun nyt seuraamaan sokeriarvoja kotona. Mutta nyt on sokerit kyllä pysyneet ihan todella hyvissä lukemissa, että ei taida muita toimenpiteitä ainakaan vähään aikaan tulla. Mun neuvolantäti nyt vahtaa kaikkea ja jos joku arvo edes hipoo rajoja, niin heti on tuputtamassa lääkkeitä ja kokeita. Paras oli se kun verenpaine mitattiin ja alapaine oli tätin mukaan hieman koholla ja nyt on pakko seurata ja mennä lääkärille jotta saa lääkityksen sitten siihen vaivaan. Noh olen kotona seurannut verenpainetta ja on ollut niin hyvät lukemat, eli siis ihan normaaliarvot. Huhhuh.
Mulla ois keskiviikkona taas neuvolaan aika ja sitten heti perään lääkäri. Katsellaan mitä siellä tapahtuu! :D

M 12+5

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Vanamomamma: Mulla on ne seaband-rannekkeet ja ne auttaa niin pitkään, kun kyse on ainoastaan kuvotuksesta, mutta kunnon pahoinvointiin ne ei enää sit autakaan.

Sokerirasitus tulossa jossain vaiheessa, mutta ei mitään tietoa milloin. Ylipainoakin löytyy, joten on hyväkin, että se tulee jossain vaiheessa. Seuraava neuvola on syyskuun puolessa välissä, joten ehkä siellä asiasta sitten enemmän.

Eilen soittelivat veriseulan tulokset ja ei mitään hälyttävää eli kokonaisriski on pieni :)

vanamomamma
Liittynyt19.8.2013

Juu, Laama, mulla siis ihan sama juttu. Ei oo varsinaisesti loistavassa voinnissa mennyt tämä alkuraskaus. Mutta en tosiaan uskalla noita rannekkeita poiskaan ottaa, kun kuvittelen, että jotain apua niistä kuitenkin on.

Arya
Liittynyt29.7.2013

Antibiootit ne nyt määräs mullekin (Kefexin) tuohon pissatulehdukseen joka siis on ollut täysin oireeton muuten. Apteekista suosittelivat maitohappobakteereja lisäksi joten ostin niitäkin. Sen lisäksi mulla on ollut vajaan viikon lievä silmätulehduskin, johon olen saanut silmätippat. Harmittaa kyllä lääkkeiden syöminen, kun olen muuten pystynyt olemaan ilman allergia ja astmalääkkeitä, joita siis ennen raskautta otin säännöllisesti.

Voin kyllä kuvitella teidän olot joilla on paljon pahoinvointia, kun itse herään aamuisin siihen jos on nälkä ja iltaisin närästää, niin jo se ottaa päähän :) Pitäisi olla kiitollinen ettei ole muuta.

Pomo tuli tänään töihin lomaltaan ja ihmetteli, että miten sie oot noin muuttuneen näkönen, huh huh kun oli pokassa pitäminen. Kumpa nyt pysyis tuonne perjantaille saakka salassa. Onko tällä viikolla muilla ultrakuulumisia? Entä oletteko kärsineet närästyksestä? Mitä siihen olette ottaneet?

eeka
Liittynyt7.7.2013

Mä vältin täpärästi sokerirasituksen. Ne kriteerit, joilla sokerirasitus tehdään ovat:

- sukurasite

- ylipaino

- yli 30-vuotias

- aiempi lapsi syntyessään yli 4500g

Ilmeisesti myös ensisynnyttäjät joutuvat automaattisesti rasitukseen. Ainakin neuvolan terkkari näin mainitsi. Mulla noi 3 ensimmäistä ovat kokonaan poissuljettuja, mutta  toka lapsi oli syntyessään 4420g, joten vähän aikaa terkkari pohti, laittaako rasitukseen vai ei. Ei sitten laittanut, kun ei aiempien raskauksien aikana ole ollut mitään ongelmaa.

Mulla on ylihuomenna ultra. Laitan sitten kuulumisia sieltä. 

Jännä nähdä, kuka meistä synnyttää Madeleinen kanssa samaan aikaan. :) Tosin noillahan on tapana harhauttaa lasketuilla ajoilla. Todennäköisesti synnyttää jo helmikuussa. ;)

tiuku81
Liittynyt30.8.2013

Mulla on selän kanssa ongelmia. Ilmeisesti si-nivel tulehtunut ja leukosyytit koholla jo ennen raskautta ja nyt. Lääkäri jolla oon käynyt on vähintäänkin erikoinen. Laittoi lähetteen äitiyspolille, mutta se tuli takaisin puutteellisena. Puhuin eilen neuvolatädin kanssa ja se kertoi ettei lähetteessä ollut mm. mainintaa raskaudesta...

Nyt oottelen, että asia saatais selvitettyä ja pääsisin jonkun paremman lääkärin käsiin. Eniten huolestuttaa, kun äidilläni on selkärankareuma ja mulla on ollut aiemmin kaikkia nivel ongelmia.  Oireet on aika samanlaiset kuin äidillä.

Laitoin fb:n puolella kutsua :)

ruusupapu
Liittynyt27.8.2013

March & Vanamomama: Onpas hauska, että täällä on muutamalla lähes saman ikäiset lapset kuin meillä ja toisella taisi olla LA:kin samana päivänä.

Tuo raskausdiabetes uhka on varmasti tosi kurja, tsemppiä kaikille, jotka joutuvat testiin. Itse en testiin onneksi joudu vaikka luulin, että tällä kertaa joutuisin, kun nyt olen jo "reilusti" yli 30. Kuulemma, jos aiemmissa rauskauksissa ei ole ollut ongelmia ja aimmat lapset ovat olleet pieniä (molemmat reippaasti alle 4kg), niin ei kuulemma ole mitään tarvetta pelkän iän takia mennä testeihin.

Täällä pahoinvoiva olo jatkuu hetkittäin. Välillä on melko ok olo, yleensä aamupäivät on hyviä, sitten iltapäivällä alkaa vähän pahaa oloa ja illalla on yleensä pahin. Muutamana iltana olen jo lähes oksentanut, mutta onneksi jää vaan tunteeksi. Hassuin oire mikä itsellä on, on röyhtäisyn tunne.. kurkussa tuntuu hassu ilmakupla/pahaolo joka ei tunnu tulevan ulos, sitten kun saan röyhtäistyä, niin tunne helpottaa hetkeksi. Tätä on nimenomaan iltaisin. Muistan tätä olleen jonkun verran aiemmissakin raskauksissa.

Muuten täällä melko ok olo, töissä olen jaksanut olla yllättävän hyvin, onneksi välillä saa laitettua oman työhuoneen oven kiinni ja pystyy laittamaan vaikka silmät kiinni hetkeksi, jos ei jaksa muuten. Kovasti ultraa odotetaan, mutta sitä saa odottaa vielä reilun viikon. Haluaisin jo niin kertoa tästä muille, mutta en kyllä uskalla ennen ultraa.

Ruusupapu 11+0

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Hei kaikille.

Täällä ollaan nyt pari päivää oltu uudessa työpaikassa ja hyvin on pärjätty pahoinvoinnin kanssa. Kaks kertaa oon konttaillu lattialla, kun on pyörtyminen ollut enemmän kun lähellä, mutta oon kuitenkin saanut itseni turvalliseen paikkaan (johonkin nurkkaan) lepäämään, joten olo on kohentunut nopeasti. Onneksi olen terveysasemalla töissä, joten apu on tarvittaessa lähellä. :D Mutta pahoinvoinnin suhteen olo alkaa helpottamaan, mutta tuo heikko ja voimaton olo vielä vaivaa. :( Vähitellen kuitenkin alan saavuttaa jo lähtöpainoa, tällä hetkellä olen kenties kilon vielä sen alle...

Mulla on tulossa kaksi kertaa sukurasitteen takia sokerirasitus. Olen siis normaalipainoinen ja alle 30, en ensisynnyttäjä ja eka lapsi oli tosiaan normaalikokoinen, eikä ekassa raskaudessakaan mitään db oireita ollut, joten mitään muuta syytä ei rasitukseen ole kun molempien vanhempien sekä veljeni diabetes. Olen siis perheestäni ainoa, joka on diabetekseltä tähän mennessä säästynyt - onneksi. Toivottavasti tilanne pysyykin samanlaisena. Pieni vaivahan tuo sokerirasitus on, kun sillä pystytään sitten välttää monia komplikaatioita... Mutta ekassa raskaudessa eka sokerirasitus (yritys) päätyi oksentamiseen, joten eihän se kovin mukavaa pahoinvoinnin aikana ole. Nyt yritän mahdollisimman myöhään mennä tuohon ensimmäiseen, että olo olisi mahdollisimman hyvä. :) Pitää kuitenkin ennen viikkoa 16 kuulemma käydä. Eli tässä ois nyt pari-kolme viikkoa aikaa hoitaa tuo pois alta. Huh.

Nyt olemme ilmoittaneet iloisista uutisista suvuillemme. Miehen isä oli suorastaan raivoissaan, koska kummallakaan meistä ei ole vakituista työpaikkaa... Meillä on kuitenkin omistusasunto ja auto, eikä lainkaan lainoja ja säästöjä melko paljon, joten itse en ole pätkänkään vertaa huolissani rahallisesta pärjäämisestä, joten olin aika surullinen appi-ukon suhtautumisesta "iloiseen uutiseemme". Muuten kaikki on aika neutraalisti/tunteettomasti onnitelleen... esikoista odottaessamme kaikki olivat paljon enempi innossaan jotenkin, tai sitten itse olin vain niin onnellinen, että en huomannut muiden tunteettomuutta. :D No, pääasia että itse olemme enemmän kuin onnellisia, että "pitkän" yrittämisen jälkeen olemme nyt tässä... :)

Ricsu 12+3

Haikara
Liittynyt6.3.2013

Oliko niin, että Arya, Ayumi ja Eeka teilläkin on ultra torstaina? Kääk, meillä myös, jänskättää! Täytyy vain uskoa ja toivoa, että pikkuisella on kaikki kunnossa. <3 Sitten onkin aika alkaa vähitellen kertoa lähipiirille raskaudesta, mun perhe saa vauva- uutisia tulevana viikonloppuna ja miehen perhe sitä seuraavana. Tiedän, että vastaanotto on varmasti positiivinen, mutta jotenkin en vielä tiedä mikä olisi hauskin keino kertoa asiasta. Ideoita? ;) Hölmöä, että vaikka on kyse meidän perheistä ja asia on mukava vihdoin jakaa heidän kanssaan, kun tietoa on pantattu tähän saakka niin asian kertominen kyllä hieman jännittää. En edes tiedä miksi. Taitaa olla myös kohta aika kertoa asiasta töissä. Jänniä aikoja, jänniä aikoja. :)

mameliini91
Liittynyt7.7.2013

Meillä miehen äiti raivostui kuullessaan, että saamme lapsen. Huusi miehelle naama punaisena... Mun äiti ja isä taas hyppivät kattoon ilosta. Olivat kuulemma jo ajatelleetkin että jotain tälläistä olisi luvassa pian. Miehen äiti ei oikein vieläkään taida olla sinut asian kanssa... Ehkä se joskus leppyy ja sopeutuu. :D

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Voi ei, mä toivoin ette kellää ois samantyylistä reaktioo tullu läheisiltä... Mut näköjää muitten mielipiteille ei minkää maha! Meillähän mies ei uskaltanu esikoisesta ees vanhemmilleen kertoo ja sit vaa jossai vaiheessa sano niille et "meille kävi pieni vahinko...". Ittee jotenki harmitti tosi paljon, ku lapsi oli suunniteltu ja toivottu. Mut onneks oman suvun puolella esikoinen ainakin sai lämpimän vastaanoton. Ehkä tulevakin saa, sitten kun todella saapuu maailmaan. :) Ja "onneksi" meijän isovanhemmat asuu ulkomailla, niin ei tule nähtyä kun maksimissaan muutaman kerran vuodessa... :DD

Ayumi
Liittynyt10.7.2013

Haikara, näin on, että ultra on huomenna. Toivotan onnea ultraan.

Millaisia raskausoireita teillä muilla on nykyään? Huolestuin todella paljon, kun raskausoireet yhtäkkiä hävisivät ja ovat olleet poissa pari päivää. Viikkoja on nyt 12+4. Rintoja ei enää arista, kohtukipuilua ei ole yhtä paljon, ja aiemmin monta kertaa päivässä tullut elohiirikään ei enää ole ilmoitellut itsestään. Pahoinvointi on muuttunut helpommaksi jo parin viikon ajan. Vatsan turvotus näyttää vähenevän ainakin hieman.

Lupaan ja vannon, että jos ultrassa on kaikki hyvin, hankin kotidopplerin siltä varalta, että vastaisuudessakin olen sydän syrjällään huolesta. Nyt nimittäin olen sitä doppleria kaivannut enemmän kuin mitään, kun tutut raskausoireet ovat poissa ja tunnit huomiseen ultraan matelevat hitaasti.

Arya
Liittynyt29.7.2013

Samoin huomenna sitten tietää mitä tuolla mahassa tapahtuu. Tunnit menee täälläkin hitaasti ja huomenna aika vasta 14.00. Mullakin on tuo rintojen arkuus lähtenyt parin viikon aikana pois tai vähentynyt. Tosin muita lieviä oireita on edellleen kuten kohdun nippailut, hengästyminen helposti, närästys... Iltaisin maha on reilusti isompi kuin aamuisin. Jännittää kyllä miten uutisista sitten kertoo vanhemmille ja muillekin, jos vain on hyvää kerrottavaa. Onnea teille muillekin huomiseen ultraan!

SekuSanka
Liittynyt26.9.2012

Mä jo ihmettelin, kun mun jälkeen kukaan ei ollut sanonut mitään moneenpäivään, mutta unohdin aivan että joka kuulle avetaan oma keskustelu :D Meninkin viimekuun lopussa sanomaan, ettei vaivoja ole, nyt alkoi sitten kammottava kuvotus ja tyhjän yökkäily =(

Ehkä viikonloppuna saadaan rohkaistua itsemme ja kun käymme mun vanhempien luona, järkytetään niitä uutisilla :D

SekuSanka 15+3

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Onnea ultriin niille, joilla se on vielä edessä :)

Oireista: Mulla on edelleen nälkä jatkuvasti ja pahoinvointi vaivaa vieläkin (edelleen pahin oire). Samoin rinnat aristelee satunnaisesti ja on "kovat", kohtukipuja on myös satunnaisesti. Hengästyn myös hyvin helposti.

laama 12+4

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Tsemppiä ultriin huomiselle!

Täälläkin alkaa olo helpottua ajottain jopa niin paljon, että joskus jopa unohdan odottavani lasta. :) Ja mitä dopplerin ostamiseen tulee, niin ite en ainakaan kokenut sitä esikoista oottaessa tarpeelliseksi, kun masussa asu kunnon sätkynukke... Eli ei tässä oo ku muutama viikko tai kuukaus kun alkaa taas tuntee potkut, joten sitten voi vauvan vointia seurata siitä. Mutta siis ymmärrän hyvin, jos joku haluaa vähentää hermoiluaan kotidopplerilla. Musta vaan tuntuu että ite panikoisin enempi, jos en heti saiskaan ääniä kuulumaan. :DD

Mulla ei oo rinnat ollu läheskään niin kipeet kun aikasemmissa raskauksissa, tiedä sit onko pitkä imetys tämän takana. Musta tuntuu että nyt neljännelle kuulle siirryttäessä on rinnatkin alkanut kipeytyä enempi. Jotenkin tässä raskaudessa tuntuu kaikki oireet tulevan, mutta ihan outoihin aikoihin/oudossa järjestyksessä. :O

Ja mitä näihin sukulaisten sukulaisten "huonoihin vastaanottoihin" tulee, niin tänään tätini yllätti minut kirjottamalla minulle viestin, että kaksi kertaa innostui suuresti vauvauutisista (omasta esikoisestani ja serkkuni lapsesta eli tädin ensimmäisestä lapsenlapsesta), mutta kolmatta kertaa hän ei jaksa olla innoissaan. No kiva. Jos ei jaksa innostua, niin tarviiko sitä sitten erikseen mainita tai kuuluttaa odottajalle?? Olisi kommentoimatta, ni eiköhän tuon tajuis... Ärsyttää. Kiva kun kukaan ei oikein jaksa olla onnellinen meijän kanssa... :( Vaikka niinhän se menee, että ystävät on perhe, jonka itse itsellemme valitsemme. Kiitos ystävien, tämä raskaus tuntuu kuitenkin hienolta asialta. :D Toivottavasti huomisten ultrien jälkeen perheilleen ilouutiset kertovat mammat saavat ansaitsemansa onnittelut ja iloiset kommentit!!!

zirpu82
Liittynyt18.8.2013

Mullakin on raskausoireet vähentynyt tosi paljon ja käsittääkseni se on ihan normaalia, kun viikkoja rupee olemaan 11+.  Toki nuo oireet ovat yksilöllisiä. Nyt vaan itekin oottelen ultraa joka on ensi viikon tiistaina. Muutamalla olikin vissiin huomenna, laittakaahan viestiä kun ootte käyny:) Hyvin siellä kaikki varmasti on:)

katjaxxx
Liittynyt19.8.2013

Kiitoksia äitiyshousuvinkeistä. Täytyypä alkaa tilailemaan viikonloppuna kun pitäisi olla hieman extra-aikaa. Nyt työn merkeissä kaikki aika - paitsi 8 tunnin yöunet olen ottanut joka päivä... Onneksi siis ei rintakipujen ja vatsanipistelyjen lisäksi muita oireita. Kukaan ei miehen lisäksi edelleenkään tiedä "tilastani".... vielä kolme viiikkoa. (lapsivesitutkimus) Tsemppiä kaikille joilla edelleen huono vointi!

Johkuli
Liittynyt31.7.2013

Mulla pahoinvointi helpotti jo niin, että viime viikko oli aika hyvä. Tällä viikolla se tuli sitten takaisin, pahempana kuin aikasemmin. Tänään viikkoja 12+0. Ottaa kyllä päähän, kun luuli jo pahimman olevan ohi. :/

Ei oo toivookaan, että maha mahtuis enää tavallisiin housuihin. =) Onneks sain kaverilta parit housut lainaks, H&M:n housutilauksen saapumista ootellessa... ;)

sonyah
Liittynyt16.7.2013

Täällä ultra takana,kaikki oli hyvin,laskettu siirtyi nyt lopullisesti 18.3 eli menkoista 10päivän heitto. Mutta tiedossa se oli,koska kierto oli niin epäsäännöllinen. Täällä kans olo parantunut,mutta väsymys on hirveä,välillä meinaan nukahtaa pystyyn.

Meillä on doppleri ostettuna,mutta eipä sitä vielä ole käytetty,hyllyn päällä on pölyttymässä. Aikasemmissa raskauksissa liikket alkanut tuntumaan n.17-18vk:lla,niin eipä tässä enää ole ku reilu kuukausi siihen,että pikkunen rupee tuntumaan jo <3

Rv 12+1

Ayumi
Liittynyt10.7.2013

Heti helpottaa kuulla, että muillakin ovat oireet vähentyneet, joten ehkä olenkin ihan normaali. Onneksi tänään myös oli töitä, joten en ehtinyt juuri ajatella raskausasioita. Kiitos oirekertomuksista, eiköhän tämä tästä.

Ricsu, voi tosiaan käydä noinkin, että dopplerin käyttöongelmat voivat aiheuttaa pientä panikointia. Täytyy varmaan tilata jokin blondivarma malli, heh.

Sonyahille onnittelut hyvin menneestä ultrasta!

Arya
Liittynyt29.7.2013

No niin ensimmäinen ultra takana ja siellähän se näkyi pikkuinen ja oli selkä selkääni vasten johon kätilö sanoi, ettei ihme etteivät sydänäänet kuuluneet neuvolassa, kun sikiö on niin perällä kuin vain voi olla. LA näyttää siirtyvän 26.3., jonka vuoksi myös sain toisen ultra-ajan 16.9., jolloin niskaturvotuksen voi paremmin mittailla. Nyt sitä oli vain 1mm. Mittausten mukaan sikiö on nyt 11+1. Osasin kyllä odottaa, että LA siirtyy, kun tiesin hedelmöitysajan. Tosin oishan siinä voinut touhutippoja päästä joskus aiemmin mutta tuo oli eka kerta kun oli tietoinen "yritys".

Nyt sitten porukoille kertomaan, kun mies pääsee töistä. Vielä vähän emmin, että kerronko töissä vielä huomenna... Miehen ja mun sisaruksen saa kans tänään kuulla ja miehen vanhemmat huomenna niin voin sitten myöhemmin kertoa miten kaikki on reagoineet. Tämä on nyt kuitenkin mukavampaa jännitystä kuin tuo  ultra. Ostettiin täytekakku, kun alkuviikosta oli mun synttärit niin sen varjolla kahvistellan tänään yllätyksen kera.

Ayumi
Liittynyt10.7.2013

Onnea, Arya!

Meillekin tuli hyviä uutisia ultrasta. Miten joku voi olla niin söpö sydämensulattaja? Aww. Laskettu aika siirtyi yhden päivän aiemmaksi, 14.3. Nyt onkin siis rv 12+6 eikä 12+5.

En kyllä vieläkään tajua, että joku tyyppi liikkuu minun sisälläni, siis potkii jaloillaan ja heiluttelee käsiä. Mitä ihmettä?

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Ihania ultrauutisia! Onnea kaikille! Ja siis se tunne kun näkee toisen sydämen jumputtavan ja käsien ja jalkojen viuhtovan hirveetä kyytiä sulattaa kyllä sydämen ku sydämen. Ja kuinka helpottavaa päästä kaikista niistä epäilevistä ja pelokkaista ajatuksista kerralla eroon.

Mulla on ruvennu alavatsaa vihloo hirmusesti, mutta ei sillee kohdun kasvumaisesti, vaan sillee tosi pistävästi ja paikallisesti. Edellisessä raskaudessa ei tällästä ollu. Mulla löyty nt-ultrassa aika iso kystakin, ni nyt pelkään että se alkaa oikuttelee. :( Mutta toivottavasti siellä nyt vaa vauva ja kystä ottaa matsia keskenään, että kumpi saa enempi tilaa. :) Toivottavasti kysta ei kuitenkaa kierry tai poksahda tai mitää... en nyt kaipais mitää ylimäärästä.

Oksennusherkkyys on kadonnu kokonaan! Jeeeeeeee... Kyllä se teillä muillakin helpottaa viel. Nyt sit oottelen vaan että se keskiraskauden pahoinvointi alkaa, ku ekassa se ainakin oli yhtä pahaa ku alkuraskauden pahoinvointi.

Nyt esikoinen lemahtaa nii pahalle, et pitää vissii mennä vaipanvaihtotouhuun... :)

Sikuriina2
Liittynyt12.8.2013

Oih ja voih, täälläkin jo niiiin odotellaan pahoinvoinnin ja valtaisan väsymyksen taittumista.. Hirmusesti voimia kaikille, ja erityisesti teille, jotka joudutte nesteytykseen!

Onpas ikäviä kommentteja ja suhtautumisia ollut vauvauutisiin =( Mutta mehän iloitaan täällä porukalla! =)

Me on saatu aitoja, iloisia onnitteluja ja osalle iloisina yllätyksinä tullut. Töissä muutamat tietää, kun en jaksanut alkaa kieltämään suoriin kysymyksiin "taidat olla raskaana". Miehen sisko kyllä itse asiassa jotenkin loukkaantui asiasta, kun hänelle ei ollut ensimmäisenä ilmoitettu ja oli toinen sisko mennyt kertomaan. Vaikka häntäkin oli pyydetty vielä pitämään asia salassa, kun meidän vanhemmatkaan eivät tuolloin tienneet. Tämä loukkaantunut sisko oli onnellinen itse asiasta kyllä, mutta hän oli kokenut vääryyttä, kun yhtä aikaa ei ollut hänelle ilmoitettu asiasta. Mies kyllä aika tiukasti sanoi, että on meidän oma asia kertoa asiasta ja mieluummin kasvotusten, eikä tätä kyseistä siskoa oltu siis tavattu tuolloin.

Ultrassa käyty tiistaina ja kaikki pitäisi olla hyvin. Tänään myös lääkäri ultrasi ja tarkisti kohdunsuun ja -kaulan tilanteen, ja kaikki siellä ok. Alan käymään lääkäriseurannassa, ja se on hyvä. Kevyesti pitää ottaa. Töissä käymisestä lääkäri kysyi ja sanoin, että haluan kyllä ehdottomasti töissä jatkaa niin pitkään kuin suinki mahdollista. Pystyn itse määritteleen työmäärää ja -tahtia jne nii se helpottaa kyllä. Mutta tietty voinnin mukaan mennään. Ja jos muutoksia tapahtuu "alhaalla", niin sairaslomalle..

Pissatulehdusnäyte pitäisi viedä, oireita ei ole, mutta sehän voikin olla raskaana oireettomampi.

Housut ei mahdu enää kii.. Tuo jatkopalajuttuhan ois hyvä, pitääpäs käydä tutkailemassa tarkemmin. Kiitos vinkistä!

Jatkaisin mielellään jutustelua täällä palstalla! =)

Sikuriina ja 13+1

katjaxxx
Liittynyt19.8.2013

Miltähän ne vauvan potkut tuntuu? Toiveikkaina olen sellaisia tuntevinani niinkuin muka ultrassakin...? :-)

Haikara
Liittynyt6.3.2013

Mekin saatiin mukava ultra- kokemus! :) Onnea muillekin! La siirtyikin hieman myöhemmälle ollen nyt 24.3. Aiemman varhaisultran mukaan, jossa käytiin 8+5 rvk piti olla nyt 12+. Vaan muuttuikin, että nyt mennään vasta 11+3. 

Tyyppi oli kovin vauhdikkaalla tuulella, vihtoi ja väänteli menemään sen minkä ehti. Kätilöäkin nauratti, kun ei meinannut saada mittauksiaan tehtyä, kun pienellä oli show päällä. Liikuttavin kokemus kyllä ikinä - ja lisää tuollaisia on vasta edessäpäin. <3 On se kyllä hillitöntä, kun toisella on melkoinen elämä jo päällään tuolla masussa ja itse ei vaan vielä tunne niitä liikkeitä. Myös kätilö oli aivan todella ihana ja hauskasti selosti pienen liikehdintää saaden meidät nauramaan ihan hulluna. :)

ruusupapu
Liittynyt27.8.2013

Onnitteluja kaikille hyvistä ultrakuulumisista. :) Antaa taas voimaa oman ultran odotteluun, joka on vasta ensi torstaina.

Toivottavasti saatte kaikki iloisia ja vilpittömiä onnitteluja, kun kerrotte uutisia. Itsekin hieman jännitän asian kertomista, sitten kun se on ajankohtainen, toivottavasti ensi viikonloppuna. Töihin kertominen pelottaa ehkä eniten. Ja vähän jännittää miten omat vanhemmat suhtautuvat, vaikka ehkä tämä ei ole mikään mahdoton "pommi", kun mies on aina avoimesti puhunut/laskenut leikkiä, että haluaa useamman lapsen (tämä on siis kolmas), mutta itse olen aina sanonut kahden riittävän.

Oma vointi jatkuu aika samana. Kuvotus alkaa ehkä vähäsen helpottamaan. Aapupäivät on ok, iltapäivällä alkaa pieni kuvotus ja väsyttää.. pari päivää sitten tajusin, että oli nukahtanut työhuoneessa. Olin laittanut silmät hetkeksi kiinni, mutta olinkin nukahtanut ja nukkunut varmaan ainakin vartin ja ovi oli rakosellaan, toivottavasti en kuorsannut! Illalla on sitten kuvottanut enämmän ja on välillä tullut olo, että kohta oksennan, mutta onneksi ei sitten ole tarvinnut kumminkaan. 

Hyvää viikonloppua kaikille!

Ruusupapu 11+3

zirpu82
Liittynyt18.8.2013

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista<3 Näitä on kiva lukea ja on onnellinen muiden puolesta. Mulla vasta tiistaina, sitä kovasti odotellaan;) Täällä päivät menee kovasti ilman oireita, välillä tosiaan tuntuu ettei raskaana olisikaan.. Outoahan tämä on kun aikaisemmin ollut niin paljon oireita..

katjaxxx, potkut tuntuu mun mielestä (jos oikein muistan) alkuun hennoilta "hipaisulta" siellä masussa. Vaikea selittää, mutta kyllä ne sitten melko nopeaa alkaa tunnistamaan:) Iltaisin muistaakseni parhaiten tuntee kun on levossa. 

Oikein hyvää viikonloppua kaikille.

eeka
Liittynyt7.7.2013

Eilen kävin ultrassa. Kaikki hyvin ja LA siirtyi päivällä. Menkoista nyt ois 12+4, mutta ultran mukaan 12+5. Hassua, että tuo päivän heitto merkittiin neuvolakorttiin. Nyt siis LA on 17.3.

Sain tänä aamuna netpostiin jo Down syndrooma seulan tulokset: ei riskiä todettu.

Kerrottiin eilen meidän tytöillekin, että tulee kevätvauva. Meinasivat haljeta onnesta. Toivovat veljeä, kun sisko jo löytyy. :)

Tellu1980
Liittynyt24.2.2003

Huh, kun oli paljon tekstiä.

Minulla on ollut kamala kiire töissä, joten en ole ehtinyt koneelle kirjoittelemaan ollenkaan.

Nyt kuitenkin ultra täälläkin takana. Suloinen mölliäinen siellä mahassa asustaa ja kaikki oli hyvin=) LA pysyi tismalleen samana kuin olin itsekin laskenyt. Se ei yllättänyt, koska ikinä ei ole mihinkään suuntaan muuttunut LA ultrassa.

Nyt sitten vain odotellaan. Seuraava ultra on joskus 7 viikon kuluttua, silloin näkeekin jo paljon enemmän;)

Olin saanut jo näköjään netpostiinkin tiedon seulonnasta, eikä kohonnutta riskiä downin syndroomalle ole todettu... huojentavaa=)

Tellu, rv 13+

Vanamo81
Liittynyt11.7.2013

Heippa kaikille!

Enpä ole aikoihin selviytynyt tänne mitään kirjoittelemaan, vaikka edelleen lähes päivittäin muiden kirjoitukset käyn vilkaisemassa. Mulla oli viime viikolla töissä tappotahti alkuviikosta ja loppuviikon olin työreissulla. Sen jälkeen iski kamala flunssa ja siinä olikin potemista, kun ei mitään rohtoja oikein nyt voi käyttää. Onneksi nyt alkaa olla jo voiton puolella, mutta enpä ole aiemmin yhtä tukossa ollut!

Meillä oli eilen ultra ja siellä se Pieni köllötteli. Lääkäri yritti herätellä moneen kertaan, jotta saisi niskaturvotuksen mitattua, mutta Pieni vain vähän säpsähti ja jatkoi uniaan samassa asennossa. Rauhalliselta kaverilta siis vaikutti, lienee tulossa isäänsä :-)

Joka tapauksessa niskaturvotus oli vähäistä, joten mitään ylimääräistä syytä huoleen ei ultrassa ilmaantunut. Muutenkin sikiö näytti normaalilta ja lääkäri katseli vielä sydämen lokerot ym. ja sanoi että kaikki näyttäisi olevan ok. Rakenneultra on sitten 1.11. (vasta!!)

Oli kyllä helpottavaa nähdä Pieni, sillä koko raskaus on edelleen tähän asti tuntunut niin vieraalta ja kaukaiselta ajatukselta, kun mitään oireita ei ole. Jospa nyt voisin joksikin aikaa lakata miettimästä, onko Pieni masussa ja kaikki ok, kun pääsi toisen näkemään... 

Siitä jäi vähän ikävä maku ultrasta, että mies ei päässyt viereeni katsomaan... Kun hän lähti tulemaan tutkimuspöytää kohti, hänet ohjattiin katsomaan sivummalla kulman takana olevaa monitoria eikä hän sitten edes kaikkia lääkärin puheita kuullut. Viimeksi mies sai olla vieressä ja pitää vaikka kädestä kiinni, mutta nyt sitten meillä ei ollut edes näköyhteyttä toisiimme... :-/ Pelkäsin ultraa ihan tajuttomasti, joten olisin mieluusti miehen henkiseksi tueksi viereeni halunnut...

Haikara
Liittynyt6.3.2013

Tosi kiva, kun täällä on niin paljon hyviä ultra- kuulumisia! :) Tsemppiä niille, jotka vielä omaansa jännäävät! 

Onpa kurja Vanamo81, että mies on tuolla tavoin sivuutettu. :/ Meillä kätilö sanoi miehelle, että ota tuolta tuoli ja tule tähän lähemmäs.

Kohta starttaa matka kohti "mummolaa" ja viikonloppuna tiedossa vauva- uutisten kertomista. A p u a. :D Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

eeka
Liittynyt7.7.2013

Vanamo81: meillä on ihan samat päivät! Mulla oli eilen ultra ja rakenneultra on 1.11. Rakenneultran aikaan on viikkoja peräti 20+5. Todellakin vasta silloin! :O 

Inhottavaa, ettei kätilö huomioinut tulevaa isää. Eipä tuo nyt pelkästään äidin etuoikeus ole. :/

On hirveän outoa lukea, miten huonosti joidenkin uutisiin ovat läheiset suhtautuneet. :( Kaikki, jotka tietävät (melkeinpä kaikki tutut ja tuntemattomat), ovat olleet aidosti iloisia uutisesta. 

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Eilen just muutamalle kaverille kerroin että meille tulee toinen, niin he olivat kyllä aidosti iloisia ja onnellisia. Kertoivat uumoilleenkin, että meillä touhutaan toista, mutta eivät olleet halunneet kysyä... odottivat että itse kerrotaan. Tuli kyllä niin hyvä ja ihana fiilis, näitten huonojen suhtautumisten jälkeen!

Tänään kävin UFFilta hakee uuden veroset mammafarkut vitosella. :) Ekassa odotuksessa kulu mammafarkut puhki, joten pakko oli uudet hankkia... ja vain yhet housut menee enää päälle (kaks viikkoo sitten normipöksytki oli viel löysät), ni oli aika jo tehä jotain hankintoja... Se jatkokappale ois kanssa kätevä, pitää kahtella... mulla vaa tuppaa ahteriki leviimään, joten se pelkkä masukappale ei kauaa helpota tilannetta... :D

Nyt maalle viikonlopuksi rentoutumaan! Hyvät viikonloput kaikille!

mameliini91
Liittynyt7.7.2013

Ihana kuulla kaikkien ultra kuulumisia! :)
Mulla on rakenneultra 29.10. ja viikkoja silloin 20+6 ! Hui. Sitä odotellessa! 
Mulla on ihan järkky turvotus tänään menossa ja jalat ei meinaa pysyä mukana. Miestä kovin nauratti, kun kampesin itseni ylös sohvalta ja otin seinästä tukea, että pysyin pystyssä. :D Näytti kuulemma siltä, että olisin juonnut muutaman liikaa. Pitää vissiin jumpata ja käydä kävelemässä vähän enempi. 
Mie oon ostanu uusia housuja jo ajat sitte. Ostin seppälän alennusmyynneistä parit isot housut, joissa ihana pehmeä vyötärö. Mahtuu isompikin masu mukaan, eikä purista! Tykkään. 
Väsymys on edelleen täällä ja meinasin tänäänkin nukahtaa autoon, kun tulimme miehen kanssa kaupasta. Energisempiä päiviä odotellessa... Mikään liha ei vieläkään maistu, mutta kasvikset sitäkin enempi! Tänään mies vei minut Amarilloon syömään, niin söimpä pitkästä aikaa kanaa. En sitä ihan kokonaan saannut alas, mutta vähän sentään! Oli kyllä hyvää nam. 

Huomenna pitäisi mennä juhlistamaan pienimmän veljeni 15 vuotis synttäreitä. Vastahan se oli sellainen rattaissa työnneltävä veitikka. Kyllä aika menee nopeasti! :D 

Hyvät viikonloput kaikille!
M 13+2

Sivut

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat