Maaliskuun mussukat! <3

March14
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kommentit (139)

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! 

Täälläkin kovasti odotellaan, että vauva syntyisi pian, vaikka laskettuun aikaan onkin vielä lähes kaksi viikkoa (la 15.3.). Eilisilta ja alkuyö meni säännöllisillä supistuksilla, jotka kuitenkin meni taas ohi. Nyt taitaa supistukset alkaa taas uudestaan. Edellisinä öinä ja päivinä on ollut säännöllistä menkkamaista jomotusta, joten eiköhän sitä jotain tapahdu. Nyt on mahakin todella alhaalla ja samoin siis vauva - ainakin tuntemuksien perusteella. Kaksi viikkoa sitten kokoarviossa vauvalla oli kokoa jo n. 3,5kg, niin saisihan pieni senkin vuoksi jo tulla. Nyt on myös uuteen kotiin muutettu ja vauvallekin on kaikki valmiina, joten enää on odottamista vain jäljellä :)

Uutisia odotellessa ja tsemppiä muillekin viime metreille :)

laama 38+2

eeka
Liittynyt7.7.2013

Mä kävin kirjoittamassa vahingossa vielä tuonne helmikuun ketjuun. :P

Täällä kans pari yötä valvottu menkkamaisten kipujen kanssa, alavatsa ja -selkä juilii. Mutta aamusta kivut helpottavat aina, joten mulla taitaa olla kyse vain paikkojen pehmenemisestä. Sanoin kyllä miehelle, että taidan varmuuden vuoksi pakata jo sairaalakassin, jos tämä yllättäisi ja syntyisikin ajoissa. :)

Eeka 38+0

Hallmale
Liittynyt11.12.2013

Moikka:) Täällä menossa 37+4. Toistaiseksi ei ole ollut muuta kuin pieniä kivuttomia suppareita ja menkkamaista jomotusta muutamana päivänä. Sairaalakassin pakkaamista en oo ees vielä miettiny :D Johokan pitäis? ;)

Miten muilla menee?? <3

Millama
Liittynyt29.7.2013

Täällä menee myös hyvin, viikkoja 36+1, eka viikko mammalomasta siis takana. Mitään oireita synnytyksen lähestymisestä ei vielä ole ollut, mutta sitäkin enemän huolta kääntyykö pieni oikein päin, tällä hetkellä vielä poikittain. Keskiviikkona on aika kääntöön, mutta eihän sen onnistumista taata kovin hyvillä prosenteilla varsinkaan ensiodottajilla.. Onko kellään kokemusta käännöistä?

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Millama: minä ehdin jo luulla, ettei vauva käänny ollenkaan oikein päin ja mietin jo kääntämiset (johon en olisi suostunut) ja sektiot yms. muut läpi, mutta meillä vauva yllätti ja kääntyi itse oikein päin äitiyslomalle jäätyäni. Vauva kökötti siissiihen asti pää pystyssä. Toivottavasti teidän vauva kääntyisi vielä itse oikein päin ennen keskiviikkoa :)

Millama
Liittynyt29.7.2013

Näinhän siinä yleensä käy, että itsestään kääntyvät vielä loppuvaiheessa itse, mutta uskon puute meinaa kyllä iskeä. Mietin täällä ihan kuumeisesti että auttaisiko asiaa joku tietty asento jossa olisin tai päinvastoin oonko yleensä jotenkin epäedullisesti asennossa, että vauva ei ite pääse kääntymään.

laama, huomasitko selkeästi kun vauva kääntyi?

sonyah
Liittynyt16.7.2013

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin,sydänäänet piti kuunnella pariin otteeseen,kun ei ollut tarpeeks vaihtuvuutta niissä ja pikkusella oli vauhti päällä. Vauvalla pää on jo kiinnittynyt ja vatsa viikossa laskeutunut paljon,neuvolantäti oli sitä mieltä,ettei kauaa pysy enää masussa,mutta itse luulen,että syntyy vasta lähempänä laskettua :)

Kävely rupee oleen aikas tuskasta,tänäänkin käytiin isännän kans kaupoilla,niin välillä tuntu,että vauvan pää roikkuu jalkovälissä xD

Supistukset/vattan kiristykset on joka iltaista ja tänään on tuntunut jo vähän päivälläkin niitä. Hyvä vaan,toivottavasti kohdunsuulla tapahtuis jotain,viikko sit lääkäris se oli vielä kiinteä ja kohdunkaulaa 2,5cm jäljellä.

37+6

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Oih, kohta tulee paljon vauvauutisia kerralla, kun kaikilla on jo ennusmerkkejä ilmassa. Täällä ei juuri muuta oo ku että vauva tosiaan painaa tonne lantioon ja noita supistuksia, joita on ollu viimesen 20 viikkoa. :D Masu on kyllä laskeutunut ihan silminnähden, mutta kunnon supistuksia tai edes niitä menkkajomotuksia, joita vielä pari viikkoa sitten oli, ei oo nyt tullut hetkeen ollenkaan. Jotenkin tuntuu että ei oo niin pitkällä vielä tää raskaus, kun mitä se oikeesti on... en oo sillee oikeesti sisäistänyt että perhe kasvaa ihan pian! Jotenkin sitä vaan ajattelee noita päivämääriä ja tuntuu että sinne laskettuun (15.3) on vielä ihan hirmusen pitkä aika... :) Mut ehkä tosiaan sitä sairaalakassia vois ainakin alkaa miettiä, kuten kehotan muitakin tekemään! Kyllähän sitä sitten mies tai tutut tuo tarvittavat perästäkin, mutta jos ees kamerassa/puhelimessa ois akkua tarpeeks/laturi lähellä, että pikkusesta saa kuvia heti muistoksi. :)

Mekin saatiin nyt sovittua yhen perhetutun kanssa, että saan sen hälyttää esikoista vahtimaan, jos ei mummi ehi sieltä 400km päästä tulemaan. Eli mummille soitetaan heti että lähtee tulemaan ja sitten jos se ei kerkee tarpeeksi nopeesti tulemaan, niin tuosta naapurista soitellaan tuo perhetuttu oottelee mummin tuloa. :D Helpotti kummasti, kun sai nyt jonkun lupautumaan tulemaan keskellä yötäkin avuksi! Meillä tosiaan toiset isovanhemmat ulkomailla ja kaikki muut sukulaiset 300-400km päässä... Hyvin ollaan kotikaupunkimme valittu, ei voi muuta sanoa. ;)

Tsemppiä viimesille metreille!!!

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Millama: Huomasin todellakin vauvan kääntymisen ja sen huomasi myös mies. Oltiin pitkällään ja vauvalla oli hirveä myllerrys päällä. Yleensä vauvan pää oli aina tuossa oikealla puolella kylkiluiden alla ja yhtäkkiä olikin iso patti molemmissa kyljissä - toinen patti oli siis pää ja toinen pylly. Sitten se pyörähti niin, että pää olikin alhaalla ja peppu ylhäällä. Mahakin muutti heti muotoaan ja ei ollut enää niin ylhäällä.

Ankile
Liittynyt29.9.2013

Heips kaikille taas! 

Pieni poika syntyi kuitenkin maaliskuussa. :) Sunnuntaina 2.3 klo 13.34 Hän aloitti maailman valloituksen. Syntymää ennen oli monta tapahtumaa, joista voin kertoa myöhemmin kotiuduttuamme. 

Onnellinen Ankile ja Poju <3 

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Onnea oikein paljon Ankile ja koko perhe <3

Täällä kärvisteltiin jälleen osa yöstä supistusten parissa, jotka oli aika kivuliaita, mutta loppuivat jälleen. Kunpa ne nyt pian johtaisi oikeaan lopputulokseen eli vauvan syntymään.

laama 38+3

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Oi, onnea pienestä pojasta Ankile! Ja hienosti hän ajoitti kuitenkin kevätkuukaudelle tulonsa! Helmikuu kuulostaa niin kovin talviselta vielä... :D

March14
Liittynyt17.8.2013

Ankile, ihanaa kuulla ensimmäinen vauvauutinen täällä! Oikein paljon onnea koko perheelle! <3 

Mulla oli eilen samanlaiset fiilikset kuin sulla, Sonyah, ihan kuin vauvan pää olisi jo jalkojen välistä pilkottamassa. :-) Kävin vielä ostamassa sitterin ja tuli sitten oltua muutenkin liikenteessä ehkä vähän normipäivää enemmän ja siitä hyvästä joka kerta liikkeelle lähtiessä vihloi ja painoi tuonne alas aika kipeesti... Toivoin jo, että viime yönä olisi tullut lähtö, mutta ei... Laskettu päivä kun on tänään, mutta yli nyt sitten näyttää vahvasti menevän. 

March14 40+0

eeka
Liittynyt7.7.2013

Kävin tänään kokoarviossa. Tämän hetkinen painoarvio on 3,9kg. Veikkasi, että tästä tulee n. 4,5kg syntyessään. Kohdunsuu on vain vähän lyhentynyt eikä yhtään pehmentynyt, joten ei kai tarvitse vielä vähään aikaan odottaa syntyväksi. Toki tässä on melkein pari viikkoa vielä laskettuunkin.

Eeka 38+2

eeka
Liittynyt7.7.2013

Mun kuopus meni 2 viikkoa yli lasketun ja oli 4420g ja 56cm syntyessään. Syntyi ryminällä. Tästä päätellen kätilö oli sitä mieltä, ettei asiassa ole mitään pelättävää ja että tämäkin synnytys sujuu varmasti hyvin. Täytyy vaan toivoa, että kokoarvio pitää kutinsa. Ei saanut päästä mitattua luotettavaa arviota, kun on jo niin alhaalla, mutta mm. vatsanympärys vastasi nyt rv 41. Keskiarvoja kuitenkin mitattiin, joten toivottavasti ei ole ainakaan alakanttiin arvioitu...

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Kookkaita vauvoja on siis odotettavissa muillakin kuin minulla... Toivon kovasti, ettei nyt ihan 4,5kg olisi tulossa, mutta se on paljon mahdollista, kun kokoarvio oli jo reilu pari viikkoa sitten se 3,5kg...

Tänään oli neuvola ja th sanoi, että vauva on jo hyvin alhaalla, niin kuin itsekin olen huomannut. Saisi syntyä jo! Oon kyllästynyt olemaan raskaana ja turvoksissa ja siihen, että supistelee vähän väliä tiiviistikin, kunnes loppuvat jälleen. Ja jatkuvaan kipuun/jomotukseenkin (nytkin selkää ja vatsaa jomottaa). Ja haluaisin todella paljon saada pikkuisen jo syliini! Seuraava yhteys neuvolaan onkin uusi kokoarvio pari päivää lasketun ajan jälkeen, jos ei vauva ole syntynyt. Tuolloin täytyy kyllä jo alkaa tinkiä käynnistystä, jos ei sitä jostain syystä suoraan tarjota, koska vauva tosiaan on kookas.

laama 38+4

vanamomamma
Liittynyt19.8.2013

Kokemusta siis Eekalla on :-D Ja siltähän tuo vaikuttaa, että taitaa Laamakin nelikiloisen pyöräyttää. Mulla on kaksi nelikiloisen synnytystä takana, ja kovasti toivon, että olisi tämänkin korkeintaan sen saman. Saa nähdä, miten käy. Mulla oli tänään diabeteshoitajan soittoaika, ja kun noita raja-arvojen ylityksiä on ollut joitakin, sovittiin niin, että jos nyt tässä vajaan viikon aikana tulee kaksi tai useampia ylityksiä, niin sitten mun pitää soittaa ensi viikolla sairaalaan, niin ne aikaistavat seuraavaa lääkärikäyntiä, jotta saavat kokoarvion tehtyä. Lääkäri on onneksi luvannut, että yliaikaiseksi ei tätä raskautta päästetä, mutta onhan tässä laskettuun aikaankin vielä melkein kolme viikkoa.

Voimia kaikille kolotuksiin ja tuskaiseen oloon!

Vanamomamma 37+1

eeka
Liittynyt7.7.2013

On joo kokemusta. :D Sanoin kyllä kokoarviossa, että kuopus syntyi 1v3kk esikoisen jälkeen, joten en varmaan ollut edes palautunut kunnolla edellisestä synnytyksestä. Syntyi varmaan sen takia niin nopeasti. Nyt on kuitenkin 5 vuotta edellisestä, joten hirvittää, jos synnytys venyy.

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Yö vietetty synnärillä tarkkailussa suppareiden takis, mutta nyt kotona jälleen. Paikat on kypsyny jo jonkin verran, mutta ei kuitenkaan ihan tarpeeksi - Kohdunkaulaa jäljellä 2cm ja kohdunsuu sormelle auki. Voi olla, että lähtö takaisin tulee jo tänään tai sitten vasta paljon myöhemmin. Vauva on kuitenkin kiinnittynyt jo hyvin ja tekivät vielä synnytyssairaalassa kokoarvion, kun on ollut niitä merkkejä siitä, että vauva on iso ja sieltä tuli helpottavaa tietoa - vauvan kokoarvio tällä hetkellä n.3,7kg ja lääkärin mukaan syntymäpainoa tullee olemaan virhearviot huomioon ottaen 3,5-4kg eli ihan normaali :) Helpottavaa oli siis tietenkin myös se, että ei supistelut ihan hukkaan ole menneet, kun paikat on siis todellakin kypsyneet :)

laama 38+6

eeka
Liittynyt7.7.2013

Voin kun alkaisi jo tapahtua pian, ettet enää joutuisi turhaan hyppäämään synnärillä. 

Kolmatta odotan ja TAAS mietin osaanko lähteä oikeaan aikaan synnärille. Kummastakaan aiemmasta ei ole mennyt lapsivedet, vaan on puhkottu vasta salissa. Ekasta olin ihan liian aikaisin, tokasta ehdin olla reilun 2 tuntia salissa ennen kuopuksen syntymää. Jos pitää paikkaansa, että seuraava tulee nopeammin, niin saan aika pian supistusten alkamisesta lähteä. Kuopuksen synnytys kesti kaiken kaikkiaan 5h. Siis siitä kun alkoi kipeät supistukset, siihen kun lapsi syntyi. Onneksi tuo matka sairaalaan ei kestä kuin 20min, jos ei ruuhka-aikaan joudu liikenteeseen.

Eeka 38+4

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Olisi paljon helpompaa, jos tosiaan menisi ne lapsivedet, niin ei tarvitsisi arpoa pitääkö lähteä vai ei. Meillä matka kestää n. 35min ja toivottavasti seuraavalla kerralla on tosi kyseessä, kun tulee lähtö...

Ankile
Liittynyt29.9.2013

Kiitos onnitteluista! :) 

En tiedä haluaako väki kuulla synnytyskertomuksia mutta kirjoitan lyhyesti meidän pojan syntymän. :) 

eli tosiaan multa lähti lapsivedet tulemaan rv 37+4 (to) Iltapäivällä. Soitin sairaalaan ja kehottivat tulemaan viimeistään aamulla. Mutta kivuliaiden supistusten takia lähdettiin tsekkaa jo yöllä. Paikat oli kiinni ja särkylääkettä annettiin. Lopuksi palattiin kotiin ja kehoitusta palata perjantaina (37+5) klo 13 maissa. 

Kotona viimeisetkin supistukset loppuivat, joten palattiin vasta perantana sairaalalle. Koska infektioriski kasvoi, päätti lääkäri käynnistää synnytyksen. Paikat ei ollut auki edelleenkään.  Pe-iltana tableteilla käynnistettiin, jonkin verran supisti mutta yöksi loppui. 

La-aamuna lääkäri katsoi paikat, edelleen kiinni. Lisäsi käynnistävää lääkettä, joka tehosikin. Supistuksia tuli kovastikin ja säännöllisesti. Kätilöt tarkistivat välillä paikkoja, jotka pysyivät kiinni... Puoliltaöin katottiin viimeisen kerran paikat, todettiin kiinni. Kätilö ehdotti kovempaa kipulääkettä, jotta saisin nukuttua  vähän.. Tässä vaiheessa lähetettiin mies kotiin. Otettiin vielä miehen lähdön jälkeen ktg (eli vauvan sydänkäyrää), jossa vauvan sydän äänet heikkeni supistusten aikana. Äkkiä lääkettä, jolla lopetettiin supistukset  ja vauhdilla synnytyssaliin. Soitin míehen takaisin.. 

Olin pari tuntia käärillä, jolloin sydän äänet kunnossa. kehoittivat nukkumaan ja laitoin miehen takas kotiin nukkuu.

Su-aamuna aloitettiin taas käynnistys tipalla, pian olikin kovat ja säännölliset supistukset.  sain rentouttavaa kipulääkettä n. Klo 10, joka helpotti pari tuntia. Supistukset meni helposti.. Sitten olin avautunut enemmän, jolloin alettiin puuhaamaan puudutusta ( epiduraali). Sen laitto oli vähän ongelmallista mutta lopuksi se onnistui. Mies halusi lähteä syömään ja kätilön kanssa tuumattiin se hyväksi hetkeksi. Eli mies lähti syömään. 

Pian alkoi tapahtua, olisi pitänyt kääntyä selälleen mutta eipä kroppaani enää toiminut. Jalat oli hävinnyt ja puudutus nousi koko ajan ylemmäksi. loppujen lopuksi tilanne päättyi hätäsektioon. Klo 13.34 poika syntyi. Hän on terve ja ihana poika, jonka alku ei ollut täydellinen. 

olisi päästy kotiin keskiviikkona mutta poika alkoi kellastumaan. oli yli vuorokauden valohoidossa ja tänään päästiin kotiin. Ihanaa!! 

Koska tämä synnytys oli minulle traumaattinen, käyn sairaalassa jälkikeskustelussa ja muutenkin käyn läpi tätä ammattilaisten kanssa. Tämä tapahtuma on äärimmäisen harvinainen mutta harmikseni se osui omalle kohdalleni. 

Silti en vaihtaisi tapahtumaa pois, poika on aivan ihana palkinto. <3 

Onnea muiden loppuraskauteen sekä onnellisia synnytyksiä! 

- Ankile

vanamomamma
Liittynyt19.8.2013

Voi Ankile, onpa mahtunut monenlaista sinun synnytykseesi. Onneksi tuo kaikki on jo takana ja ihanaa, että mahtava poika on nyt sylissäsi!

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Melkoinen alku pienen pojan elämässä ja varsinkin synnytys sinulla. Hienoa jos saat jutella ja käydä asiaa läpi, itsellä kun ei kukaan edes kysynyt (kun vasta nyt toiseen synnytykseen valmistautuessa), että onko jäänyt jotain hampaankoloon hankalasta synnytyksestä... Asiat on parempi käydä läpi ammattilaisen kanssa samantien, kun ne on vielä tuoreessa muistissa, kun näin vuosien jälkeen yrittää päästä niistä kummituksista ja keskittyä siihen, että jokainen synnytys (toivottavasti) on erilainen. :) Paljon onnea kuitenkin vielä pienestä pojasta ja hienoa kun nyt olette päässeet kotiin uutta elämää opettelemaan!!! :D

eeka
Liittynyt7.7.2013

Ikävä kuulla, ettei synnytys sujunut kuyen kirjoissa. Onneksi tosiaan palkinto on paras mahdollinen ja sen takia selviää mistä vain. :) Ja tosi hyvä, että pääset keskustelemaan synnytyksen kulusta. En muista, että multakaan olisi mitään jälkeenpäin kyselty, mutta nyt tämän raskauden myötä neuvolantäti kysyi jäikö pelko ison lapsen synnyttämisestä. Sillä sainkin ajan kokoarvioon. Ei siis mitään traumoja jäänyt, kun synnytys oli niin helppo, mutta kyllä se koko arveluttaa silti. 

Hyvää naistenpäivää kaikille myös täältä suunnalta! :)

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Hyvää naistenpäivää minultakin kaikille :) 

Olen taas kellotellut suht kivuliaita supistuksia n. 1,5h, mutta minun tuurillani ne loppuvat taas kohta tai eivät lähde tästä voimistumaan...

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Täälläkin oltiin viime yönä muutama tunti hereillä, kun selkä oli niin kipee ja supistuksia tuli... mutta onneksi (?) ne sitten loppu ja sain loppuyön nukkua hyvin. Eilen touhusin paljon, niin voi olla että sen takia sitten supisteli enempi, mutta vaikuttaa hyvältä, että synnytys on päivä päivältä lähempänä. :D Jännää lueskella täällä kuulumisia ja jännittää kenellä on lähtö seuraavana/kuka kirjoittelee vauvauutisia seuraavana. :D

eeka
Liittynyt7.7.2013

Täällä oli eilen kolmen S:n konstit käytössä ja klo 22-24 näytti jo lupaavalta, kun tuli sellaisia vähän harjoitussupistuksia napakampia supistuksia suht säännöllisesti n. 10min välein. Sitten ne loppuivat kuin seinään ja painelin pettyneenä nukkumaan. 

No laskettuun on viikko jäljellä. Elättelen toiveita, ettei menisi yliaikaiseksi. Näin muutama viikko sitten unta, että poika syntyi 11.3. En pistäisi pahitteeksi, jos olisi etiäinen. :D

Miten Laama85:lla etenee? Tulikohan vihdoin lähtö? :)

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Lähtö tuli, mutta eipä se lopulta haluttuun lopputulokseen asti johtanut...

Yöllä en nukkunut supistusten vuoksi ollenkaan ja lopulta aamulla lähdettiin synnärille. Paikat oli edelleen samassa tilassa kuin viimeksi, vaikka enemmän ja vähemmän kivuliaita ja säännöllisiä suppareita oli tullut sen n. 12h, joihin ei suihkut ja paracetamolit auttaneet. Suppareiden takia käyrien jälkeen kätilö laittoi minut lilluttelemaan pariksi tunniksi ammeeseen, jonka jälkeen uudelleen käyrille ja tilannetarkastus - ei mitään kehittymistä. Joten nyt ollaan taas kotona. Sain pari tuntia nyt nukuttua ja supistukset on voimattomia, vaikkakin niitä tulee edelleen. Mutta ei siis vieläkään mitään muuta kuin suuri pettymys.

en kehtaa enää synnärille lähteä kuin kuolemankovissa kivuissa...

laama 39+1

vanamomamma
Liittynyt19.8.2013

Tsemppiä Laama! Kylläpä koettelee.

Miellä mies totesi tänään, että pitäisköhän se sairaalakassi pakata. Masu on kuulemma valahtanut jotenkin hassusti eteenpäin (jospa typy olis vihdoin edes vähän laskeutunut!) ja on kuulemma iso. :-D Tosin perjantaina neuvolassa terkkari totesi, että aika todennäköisesti menee käynnistykseen tämäkin, kerran eivät nuo edellisetkään synnytykset ole osanneet itse käynnistyä.

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Voi Laama85, kuulostaa niin mun ekalta synnytykseltä... supistukset oli kovia, mutta juuri mitään ei tapahtunut... Tai siis olinhan mä sen 5cm auki sen 3 päivää, mutta siitä eteenpäin ei sit mennykää ilman apuja! Ja jos kivut kovasti yltyy, ni sit meet sinne vaatimaan hyvät mömmöt ja avut... ja nimenomaan vaatimaan! Mä en osannu vaatia ja olin kovissa tuskissa ja itkin väsymystä ja tärisin ne viimeset 2 päivää, kun en osannut muuta kun olla... :D Nyt kyllä sanoisin selvät sanat, jos menee yhtä pitkään ennen ku rupeevat tekemään mitään. :P Mutta jospa tässä yksi jos toinen pääsis ihan luonnon supistuksilla haluttuun lopputulokseen, myös Vanamomamma ois kyllä ansainnut tuollaisen itekseen käynnistyvän synnytyksen mun mielestä!! :D Mulla on tutina että meillä synnyteltäis 14 pvä eli päivää ennen laskettua... mutta kyllä näitä ennakoivia nyt tulee jatkuvasti, että voihan se yllättää ja tulla alkuviikostakin...

sonyah
Liittynyt16.7.2013

Täällä saatiin maailman paras Naistenpäivälahja <3 Pieni poikamme syntyi 8.3 klo 06.02 (rv 38+4). Tänään pääsimme kotiin ja on tuo vaan ihmeellinen pakkaus <3 Olemme kaikki aivan hullaantuneita pienestä miehestä :)  Mitat 3560g  ja 50cm.

March14
Liittynyt17.8.2013

Ihanaa, onnea Sonyah pienestä miehestä! <3

Meidänkin vauva on jo sylissä masun ulkopuolella! :-) Poika syntyi keskiviikkona 5.3, mitat 53cm ja 3960g. Meni siis aika lähelle painoarvio, joka oli "hiukan vajaa 4kg".

Synnytys meni oppikirjan mukaan siihen saakka, että vauva oli ponnistettu ulos. Puoliltaöin meni osa vesistä, lähdettiin sairaalaan siitä sitten ja aamulla seitsemän aikaan hän syntyi. Mutta sitten alkoi ongelmat, kun istukka ei lähtenytkään syntymään. Lopulta jouduttiin nukutukseen ja leikkaukseen ja kohtu kaavittiin, jotta se saatiin irti. Lääkärit irrottivat sitä yli 2tuntia ja olivat jo sanoneet miehelle, että kohtu pitää poistaa kokonaan, koska istukka ei irtoa ja vuotoa tulee niin paljon. Mutta onneksi ei siihen tarvinnut kuitenkaan mennä. Ja onneksi olin täysin tietämätön itse kaikesta! Samoin kuin Ankilella, jolla oli aikamoinen kokemus, niin mun kanssa käytiin myös sairaalassa asiaa läpi ja leikannut lääkäri kävi keskustelemassa mun kanssa. Ei tästä varmaan sen enempää traumoja mulle jää, koska lääkäri sanoi ihan suoraan, että uutta raskautta ei enää mulle suositella ja kyllä meidän vauvat on nyt tehty muutenkin. Mutta olipa kokemus, joka kyllä tuota pientä suloista kääröä katsellessa tuntuu kaiken arvoiselta. <3

Toivottavasti te, joilla vauva on vielä masussa, saatte positiivisia synnytyskokemuksia ja kaikki menee hyvin! Ei sitä itsekään osannut ajatella, että joku muu ei sujuisi, kun kerran vauvan synnytys sujuu hyvin... Onneksi mullakin oli ihan mahtavat kätilöt ja asiansa osaavat lääkärit, jotka reagoivat heti. Ja lupasin itselleni, että kun pystyn, käyn luovuttamassa verta, koska tarvitsin sitä itse leikkauksen jälkeen paljon.

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Onnea March14 <3 Harmi, että kaikki ei mennyt loppuun asti ihan niinkuin piti,mutta hyvä, että asia hoidettiin hyvin eikä traumoja jäänyt :)

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Onnea March14 pienestä pojasta! Ja onneksi loppujen lopuksi kaikki kuitenkin hyvin ja olet itse kunnossa! Voin vaan kuvitella että on siinä mieskin ollut aika ristiriitasissa tunnelmissa, kun huolissaan puolisosta leikkurissa, mutta toisaalta pieni poika on jo turvallisesti maailmassa... Huhhuh! Jospa me perässä tulijat sitten päästäis helpomalla... *sormet ristissä toivoopi hän 39+2*

eeka
Liittynyt7.7.2013

Onnea March14 pojasta! :)

Harmi tosiaan, ettei mennyt loppuun asti täysin putkeen, mutta onneksi kohdallesi osui asiantuntevat lääkärit ja kätilöt. :)

vanamomamma
Liittynyt19.8.2013

Onnea ja March14 ja pieni poika! Loppu hyvin, kaikki hyvin onneksi teidänkin tapauksessanne. Kyllä nyt käänteitä piisaa vähän jokaisella.

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Täällä on nyt viimeisellä neuvolakäynnillä käyty. Seuraavaksi sitten sairaalan puolella yliaikakontrolli, jos ei masuasukki sitä ennen ole tajunnut maailmaan tulla. :D Kolme yötä meni supistellessa, mutta aina ne aamuun mennessä loppui... ja viime yönä en sitten yhden yhtä supistusta huomannut. :( Mähän otan vaan takapakkia tässä... :D No, jospa viikonloppuna pääsisi tosi hommiin, kun mummi tulee sieltä 400km päästä käymään, niin ei tartte erikseen jännittää että kerkeekö ajoissa perille. :P Mites muiden vointi? Joko ennusmerkkejä ilmassa/tositoimiin päästy??

sonyah
Liittynyt16.7.2013

Onnea March14 <3

On tää vauva-arki ihanaa. Miten sitä voikaan ihminen olla onnellinen neljästä ihmeestään :) Pieni mies on hyvin rauhallinen tapaus. Torstaina olisi ensimmäinen neuvola pienen kanssa. Toivottavasti paino on lähtenyt nousuun,syntymäpaino pudonnut melkein 300g. Mutta nyt tuntuu siltä,että saa maitookin kunnolla,toissapäivänä oli aivan kamala olla,kun maito nousi,tissit oli niin kipeet että huhhuh..

Vauva on nukkunut hyvin,viime yönäkin 4h pätkän ja oli kyllä äitikin hyvin virkeä,kun sai nukkui noin paljon kerralla :D Muutenkin on hyvin tyytyväinen paketti ja on päivisin pitkiäkin pätkiä hereillä ja tarkkailee.

Sonyah+poika 4pv

Ankile
Liittynyt29.9.2013

Onnea March14 ja Sonyah! 

Mutta missä on maaliskuun tytöt? :) 

vauva-arki on vähitellen meilläkin alkanut sujumaan, mitä nyt labrassa käynnit sotkee vähän kuviota. Meillä on vieläkin keltaisuutta, arvot vaihtelee mutta kotona saadaan olla. Turha kysyä maistuuko pojalle ruoka: maanantaina neuvolan täti punnitsi niin herralle oli 3 päivässä tullut painoa 150 g (eli yhden viikon painon nousu). Ja äitiltä maitoa tulee kiitettävästi, välillä odottelen rinnat pinkeänä pojan heräämistä. <3 

Onko fb:ssä ryhmää meille maaliskuisille? 

-Ankile ja poju 10 päivää 

Sivut

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat