Kesävarpaita

eeka
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kommentit (3)

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Ihana kirjotus! Pystyin tosi elävästi kuvittelemaan tuon pienten varpaiden noston pois kylmästä vedestä! :D

Meillä 2kk neuvolassa neiti painoi melkeen yhtä paljon kun veljensä samanikäisenä, mutta oli 3 senttiä lyhyempi. :D Hyvin on ruoka maistunut meijän pullukalle siis. Saatiin paljon palautetta, että kasvaa tosi komeasti täysimetetyksi, mutta veli se vasta kasvokin, kun se veny sitä pituutta ihan käsittämätöntä tahtia. Musta tää on nyt jotenkin niin pieni, kun vaatteet menee PALJON pidempään päälle. <3 Mullakaan jälkitarkastuksessa ei ollu ihmeitä, mut en suostunu mitään hormoniehkäsyy ottamaan, kun mulla on niin huonoja kokemuksia niistä! Pillereitä söin aikanaan joku 8 vuotta, kunnes tajusin et mun alakuloisuus ja masennusjaksot johtu niistä. Kun lopetin pillerit, ni tuntu että sellanen harmaa sadepilvi ois kadonnu pään päältä pois. Ja sit ekan synnytyksen jälkee laitettii hormonikierukka, jonka jälkeen 3kk mulla oli ihan järkyttävät vatsakrampit ja tosi runsasta vuotoo jatkuvasti, joten kävin sen poistattaa, koska ei sen kaa voinu elää. Ehkäsynä se kyl oli ihan paras, kun ei todellakaan tullu yhdyntä kysymykseenkää... :DD Nyt sit oon miettiny sitä kapselii, mut jotenkin oon skeptinen että toimiiko se kuin ja mitä sivuoireita siitä tulee... Et Eeka, jos sit vaa jaksat kirjottaa miten se sulla on toiminu, kun sen saat, ni olisin tosi kiitollinen. :D Nyt meillä taitaa paras ja toimivin ehkäsy olla noi kaks lasta, jotka nukkuu meijän makuuhuoneessa! :P

Muuten tää kevät ja kesän alku on ollu sukulaisten ja ystävien uutisten takii aika tosi kamala. Tosiaan yksi ystäväni joutui synnyttämään viikolla 24 kuolleen lapsen kohtutulehduksen vuoksi ja he olivat vuosia kärsineet lapsettomuudesta, joten tuo oli jotenkin niin epäreilua. Tämä pieni mies, joka syntyi 3 kk ennen laskettua-aikaansa sentäs on voimistunut hienosti ja pääsemässä pois lastenklinikalta omaan kotisairaalaansa (ja laskettuhan on vielä edessä päin eli tosi nopeesti on parantunut). Ja sitten serkkuni on vaikean masennuksen takia suljetulla osastolla - yritti liikenteessä itsemurhaa. :( Ja nyt viime viikolla sain kuulla ystäväni (joka viikolla 25 odottaa kolmatta lastaan) sairastavan imusolmuksesyöpää. Hoitoja ei voi aloittaa raskauden vuoksi ja lapsi puolestaan on vielä liian pieni että lääkärit (tai äiti) suostuisivat sektioon. Joten nyt odetellaan vaan! Syöpä on ärhäkkää ja pahaa laatua, joten ennuste on todella huono - molemmille. Itku on ollut herkässä viime päivinä ja jotenkin tässä nyt purkautuu koko vuoden kaikki sairastumiset ja menetykset. Joskus elämä on vaan niin synkkää, mutta onneksi itsellä meni kuitenkin kaikki hyvin ja nyt voi kahden ihanan ja terveen lapsen kasvua seurata päivittäin.

eeka
Liittynyt7.7.2013

Ikäviä uutisia Ricsu. Paljon voimia ja jaksamista!

Me käytiin tänään 3kk neuvolassa. Poika on kasvanut hyvin (7490g ja 64cm), mutta nyt seurataan onko menossa tiheänimunkausi vai pitääkö soseita aloitella, kun syöttöväli on välillä vaan tunti.

Meillä on nyt pari päivää menty aika haipakkaa, kun otettiin koiranpentu. Meillä on nyt tosi suurperhe: kolme lasta, kolme kissaa ja koiranpentu. :)

Vähemmän tulee enää käytyä tällä vauvan puolella, kun liityin nyt facebookissa maaliskuussa synnyttäneiden ryhmään.

Eeka ja Olli kohta 3kk

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Tulinpa pitkästä aikaa piipahtamaan.

Tyttö tulee ensi viikolla 4kk ja osaa jo vaikka mitä - kääntyy esimerkiksi jo todella hienosti sekä selälleen että mahalleen. Yrittää kovasti myös ryömiä ja on muutaman kerran hieman jo eteenpäin päässyt :)

Tyttö ei huoli tissiä enää kuin öisin ja päivällä syö pullosta - pääasiallisesti rintamaitoa, mutta korvikettakin joutuu hiukan päivittäin antamaan. Rinnasta kieltäytyminen oli alkuun rankkaa mulle, mutta alkaa nyt hieman helpottaa.

Muutenkin menee ihan hyvin. Toivottavasti myös muilla. Seuraava neuvola(lääkäri) vasta elokuussa, kun ei heinäkuulle ollut aikoja. Saa nähdä kuinka paljon tyttö on kasvanut - 3kk neuvolassa oli 6190g ja 59,5cm. Pituuskasvua pitää kuulema hiukan seurata, kun menee hiukan alaspäin...

Hyvää kesänjatkoa!

laama ja neiti V kohta 4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat