Huhtikuun hälinää

eeka
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kommentit (25)

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Kiva, että huhtikuulle aloitettiin oma keskustelu :)

meilläkin on joka viikonloppu ollut vieraita ja tulevana viikonloppuna pääsee vihdoin tulemaan myös minun porukat. Ristiäiset meillä on buukattu toukokuun ekalle viikonlopulle. 

En ole siirtynyt täysimetykseen vieläkään, koska tyttö vaan riehuu ja kilisee, jos yritän antaa illalla nukkumaan mennessä ainoastaan tissiä. Voi olla, että jatketaan sitten tähän malliin (illalla pullosta korviketta/rintamaitoa) ja muutoin sitten ihan vaan rintaruokintaa - eipä se tämäkään systeemi minusta varmaan tee paskamutsia. 

Aika kuluu yllättävän nopeasti, kun ensi viikolla tyttö on jo 1kk! Viikonloppuna muuten testailtiin jo kaupungilla oleskelukin ja kaupoissa kiertely, kun sisko lapsineen oli kylässä, ja hyvin sujui :) maanantaina mies meni isyysloman jälkeen takaisin töihin ja hyvin ollaan onneksi pärjätty kahdestaankin :)

laama ja tyttö

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Mun mielestä toi Laama kuulostaa oikein hyvältä järjestelyltä... eikä ainakaan tee susta huonoa äitiä! :D Hyvä äiti tekee kompromisseja oman itsensä ja lapsen etujen mukaan, mun mielestä ainakin. Mulla kävi itseasiassa sama ajatus eilen mielessä kun tyttö ois vaan halunnut tissiä 18-22. Hirvee huuto heti kun sen siitä otti pois, vaikka oli puoliunessa jo! No annoin tissutella kunnes vihdoin nukahti ja sit nukkukin ekaa kertaa 4h putkeen!!! Voi sitä onnea kun itekin sai nukkua noin pitkän putken! Loppu yö sit heräiltiin tuttuun tapaan 1½-2h välein, mutta kyllä toi alun pyrähdys autto kummasti jaksamaan ja vaan kerran torkahdin imettäessä! :) Jos neiti vaan yölläkin rupeis tankkailee molemmat tissit ihan tyhjiks syödessään, niin kohtahan me syödään vaan kerta yössä... :D

Meillä neiti täyttää tänään kaksi viikkoa ja on kyllä kasvoiltaan muuttunut ihan hirmuisesti tässä ajassa. Syntyessään oli ihan mun näköinen (kun oli turvonnut ja muutenkin pyöreempi kasvoiltaan) ja nyt on ihan isänsä kaksoisolento. :) Meidänkin pitäisi varmaan alkaa miettiä niitä ristiäisiä, kun on tosiaan polttareita ja häitä pukannut jo melkeen kaikille toukokuun viikonlopuille. :O

Ricsu ja neiti 2vkoa

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Kyllä sitä taas saa olla kiitollinen kuinka upeesti oma raskausaika ja synnytys meni, kun tänään aamuyöllä tuli viesti kaverilta että hän on saanu 1,5kg pojan, kun pienellä oli joku tulehdus ja vointi kohdussa heikkeni. :( Ja minä kun jännitin miten ne toisen kaverin kaksoset malttaa pysyy mahassa, mutta tällä juhannukseksi suunnitellulla pojulla oli vielä kiireempi maailmaan. Kaksoset kuitenkin on jo ihan kivoilla viikoilla, kun toukokuun lopussa on jo laskettu...

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Ricsu, toivottavasti kaverillasi ja vauvalla on kaikki kuitenkin olosuhteisiin nähden hyvin. Kovin aikaisin pieni syntyi :(

Viime yö meni ihan pieleen, tyttö söi usein ja ähisi mahaansa, joten mulla unet jäi vähiin. Nyt tyttö nukkuu, mutta minä en edelleenkään oikein osaa nukkua päivällä  tytön nukkuessa. 

Huomenna olen menossa lääkärille tarkastettavaksi, kun on ollut verenvuotoa jonkin verran, ettei johdu episiotomiasta tai muusta vastaavasta.

eeka
Liittynyt7.7.2013

Ikävä kuulla Ricsu tuttavastasi. Toivottavasti kaikki menee heillä nyt hyvin.

Toivottavasti Laama on vain joku tilapäinen häiriö tuo vuoto. Hyvä, että pääset ennen viikonloppua lääkäriin, ettei tarvitse maanantaille asti odottaa.

Poika valvotti toissayönä aika tavalla. Nukuin vain kolme tuntia. Onneksi viime yö meni hyvin, heräsi normaalin 3h välein syömään. Mäkään en oikein osaa nukkua päikkäreitä, vaan yritän aina touhuta mahdollisimman paljon kotitöitä ja puolenpäivän aikaan haen vanhemmat lapset eskarista ja hoidosta, joten iltapäivät on pyhitetty heille. :)

Meidän eskarilainen sai eilen aivan kamalan raivarin, kun joutui itse kantamaan reppunsa kotiin. Matkaa on 200m ja yleensäkin kantaa itse. En tiedä mistä se oikein tuli, mutta annoin rähistä ja raivota, sillä tuo ei yleensä mieltään osoita. Täytyi siis oikeasti vituttaa ja ankarasti...

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Ei ollu mitään ongelmaa eli verta vaan hiukan haavat tms vuotaa, mutta kaikki kunnossa.

Meillä meni yö taas vähän paremmin. Tyttö kyllä heräsi 4krt syömään,  mutta hieman pidemmillä väleillä eikä ähissyt massukipuja syöttöjen välillä niin paljon. Yön viimeisen syötön (yleensä klo 5-6) jälkeen on normaalisti pahin ähistys, jolloin jätän tytön jo viereeni loppuyöksi ja olen silitellyt mahasta,  joka auttaa jonkin verran, mutta minähän en siinä silloin enää nuku. Tänä aamuna keksin ratkaisun ja laitoin tytön mahalleen nukkumaan ja kas vain - rauhaisa uni tuli vielä pariksi tunniksi :)

Millama
Liittynyt29.7.2013

Kirjoittelinkin jo epähuomiossa vielä tuonne maaliskuun ketjuun, mutta tännekin lyhyesti, meille syntyi 4.4. Perjantaina pieni tyttönen, mitoiltaan 49 ja 3350. Tänään viikon ikäisenä neuvolassa painoa jo 3500, joten hyvin syö vaikkakin harvoin, lyhyen ajan ja onnistuu kunnolla vain rintakumin kanssa. Rinnan päät ovat super arat ja ilman tuota kumia ei imettämisestä kyllä tulisi mitään! Ensi viikolla alkaa normaali arki kun mies lähtee töihin, joten vähän jänskättää miten pärjään yksin koko päivän.. Onneksi toistaiseksi on rauhallinen ja suht tyytyväinen lapsi, varsinkin päivisin, toivottavasti vain jatkuisi samanlaisena :)

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Onnea Millama pienestä tytöstä! Ja ihanaa että imetys on onnistunut kipeistä nänneistä huolimatta... Esikoisella mulla oli kanssa rinnanpäät tosi kipeet ja verestävät, mutta kun ne siitä paranee, niin imetys on oikein mukavaa... Alku aina hankalaa! :)

Ja ystäväni pienokainen voi tosiaan olosuhteisiin nähden hyvin. Lääkärit eivät vaan vielä ole tietoisia minkä takia vauvalla oli niin ahdinko mahassa, jokin virus/bakteeri on epäilyksissä, mutta ei tietoa mikä... :( Toivottavasti tosiaan kaikki menee hyvin ja 3kk liian aikaisin syntynyt pienokainen vahvistuu nopeasti. :)

Ootteko muut kantoliinaillut? Mä tänään ensimmäistä kertaa pujotin neidin liinan sisään, kun piti auto pakata, enkä oikein voinut lapsia yksin kotiinkaan jättää. Toinen oli sitten liinassa ja toinen ihmetteli auton vieressä äitin ähinöitä ja puhinoita... :D Mutta voi että kuinka neiti sinne rauhoittui!!! Vatsaa väänti ja kitisi koko aamun, mutta 5 min liinailun jälkeen neiti oli unessa ja vaikka otin sen sieltä pois, niin veti oikein maraton unet siihen päälle vielä! Hyvä rauhoituskeino meidän neidille sitten vissiin, esikoinen ei ollut niin innoissaan liinasta kun tämä! Nuo maraton unet ois tietty voinut osua ennemmin yöhön, mutta minkäs teet... ens yö meillä varmaan valvotaankin sitten. :D

Hyvät viikonloput kaikille!

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Ricsu: me ollaan jonkin verran harjoiteltu kantoliinailua, kun tyttö on aikamoinen sylivauva ja sen avulla saa kuitenkin kädet vapaaksi. Eilen nukahti liinaan :) Kohta saan postissa manducan kantorepun ja oletan, että se on helppokäyttöisempi, kun tuo liinan solmiminen on edelleen hakusessa. 

Huomenna meillä on lääkärineuvola ja keskiviikkona tyttö on jo 1kk. Aika menee nopsaan! Saas nähdä kuinka paljon paino jo on. 

Ja meillä tyttö hymyilee jo ihanasti <3

laama ja tyttö kohta 1kk

eeka
Liittynyt7.7.2013

Onnea Millama tyttärestä! :)

Mä en ole kokeillut kantoliinaa. Sain kaverilta tuommoisen Tricotti tai mikälie kantoliinan, mutta en jotenkin osaa sitä käyttää. Enpä ole kyllä vielä sen kummemmin siihen perehtynytkään.

Meillä oli eilen ensimmäinen neuvolakäynti. Pituus mitattiin useaan kertaan ja th totesi, että syntymäpituus on mitattu synnärillä väärin. Nyt nimittäin pituutta on 55,5cm eikä mikään vauva kasva kahdessa viikossa 3,5cm! Ollut todennäköisesti syntyessään n. 54cm. Käyrät näyttivät melko hurjilta tuon mittavirheen takia. :D

Painoa oli nyt 4635 eli reilu parisataa grammaa yli syntymäpainon. Paino noussut siis ihan normaalisti, vaikka musta itsestä tuntuu, että poika syö ihan hirveästi. :)

Rintapumppu on hakusessa. Olen torilta löytänyt pari pumppua, joists olen laittanut kyselyä, mutten ole saanut kumpaankaan mitään vastausta. Olisi kiva saada pumpattua vähän pakkaseen maitoa, jotta pystyisi paremmin jättämään pojan välillä isänkin kanssa kotiin. Tokihan voisi korvikettakin antaa, mutta huomioiden edelliset imetykset, multa loppuu maidon tulo parin kolmen kk päästä ja sitten saa korviketta kuitenkin enemmän kuin tarpeeksi.

Pojalla tuli eilen 2 viikkoa ikää täyteen. Hassua, että vasta 2 viikkoa. Tuntuu, että näin olisi aina ollut. Vanhempien lasten syntymän jälkeen oli sama juttu. Ihan tuli mietittyä, että mitä mun elämä muka oli ennen näitä ihanuuksia. :) 

Eeka ja O'boy 2vk

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Eeka, meidän tytöllä oli tänään neuvolassa täsmälleen sama paino kuin teidän pojalla eilen. Huhtikuun alun neuvolaan nähden painoa tullut lisää lähes 500g :)

sonyah
Liittynyt16.7.2013

Onnea Millama <3

Eilen oli 1kk neuvola/lääkäri, poika painoi 4755g ja pituutta oli 57,2cm. Hurjasti tuo on kasvanut,hienosti nostaa päätään mahalla maatessaan ja puoltoista viikkoo ollaan saatu ihaillu jo maailman kauneimpia hymyjä <3

Ristiäisiä on suunniteltu jo paljon,pöytäkoristeet hommattu,kutsut lähetetty,voileipäkakut tilattu ja täytekakut suunniteltu. Vielä tarvis miettiä muita tarjottavia :)  Ristiäisiin on vielä päälle 3viikkoa,10.5 juhlitaan.

Joko teillä on kerrottu sukulaisille vauvan nimi vai julkaistaanko se vasta ristiäisissä?

Me kerrotaan vasta ristiäisissä :)

Mutta nyt me lähdetään pihalle kärrytteleen ja nauttimaan auringosta :)

Sonyah ja Yrjänä 5vko 4pvä

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Meillä esikoinen kasvo 5,5cm ekan kk aikana ja sillon ei sanottu mitää et se ei ois mahollista... Pienimmät vaatteet jäi kyl kahes viikos pieniks - eka oli jättejä ja sit heti kohta ei mennykkää enää nepparit kii. :D Et siinä valossa kyllä kai tuo Eekan vauvan 3,5cm kahessa viikossakin ois sit mahollinen... vai? Nyt on meijän neidillä kyllä huomattavasti rauhallisempi vauhti, menee 3vko viel osa pienimmistä vaatteistä... ;) Neiti kasvattaakin ennemmin kaksoisleukaa ja reisiä ku pituutta... :P

Mul on ollu yhtä itkua nyt viimenen viikko... Kirjotinkin tänne pikkuisesta pojasta, joka tuli maailmaan ihan liian aikasin. No nyt hän kolmen ison leikkauksen jälkeen edelleen taistelee hengestään, mutta kovin valoisalta näytä. Ja eilen sitten viikolla 23 toinen kaveri joutui synnyttämään oman esikoisensa kuolemaan kohtutulehduksen takia. :( Pientä ei siis edes yritetty elvyttää/pelastaa, koska viikot liian pienet... Muutama viikko lisää ja tilanne ois voinu olla ihan toinen. Surettaa ihan hirveesti molempien pienokaisten sekä heidän vanhempien puolesta. Ja toisaalta tuntuu epäreilulta nauttia omasta nyytistä heidän "edessään"... ja toisaalta taas tuntuu epäreilulta, etten saa nauttia niin paljoa omasta tilanteestani, kun haluaisin...

Meillä on etunimi/kutsumanimi jo julkistettu syntymän jälkeen. Muut nimet julkistetaan sitten vasta ristiäisissä. Saatiin kirkko vihdoin varattua ja nyt sitten kuultiin että kummit (kaveri+mies) ei pääse silloin paikalle, koska menevät häihin. Nyt en sitten oikein tiedä että mitä tekisi... harmittaa..! Mutten oikein voi siirtääkää ristiäisiä, kun kirkko ei ole vapaa oikein muulloin, eikä meille itsellekään oikein käy muulloin... Mitäs te tekisitte? Pyydän viel yhen kummin, joka pääsee paikalle?

Aurinkoista ja lämmintä pääsiäisen aikaa kaikille!!

T: Ricsu & juuri hymyilemään kovasti ruvennut 3vko tyttö. :)

eeka
Liittynyt7.7.2013

Ricsu, ihan kamalia uutisia. :( On helppo sanoa vierestä, ettei sun tarvitse tuntea syyllisyyttä vauvastasi, mutta todellisuudessa sille tunteelle ei voi mitään. Tämä ei nyt ole täysin verrattavissa, mutta mä kannan hirveästi syyllisyyttä siitä, että jokainen meidän lapsi on saanut alkunsa ensimmäisellä yrittämällä. Mun sisko ei taas voi luomusti saada lapsia. Kävi monta vuotta hoidoissa ja luojan kiitos raskautui keinohedelmöityksen ansiosta. Kuitenkin melkein 10 vuotta kamppaili lapsettomuuden kanssa. Systeri on kyllä sanonut, että eihän se mun syy ole, ettei hän saa lapsia, mutta jotenkin tuntuu julmalta ja olo on syyllinen, kun meidän ei tarvitse edes yrittää.

Pystyisivätkö Ricsu kummit edes piipahtamaan ristiäisissä? Kyllähän heitä kasteessa tarvitaan. Meillä on ristiäiset 4.5. Ja ollaan kyllä ilmoitettu nimi jo raskausaikana. Meillä ei koskaan ole yhdelläkään lapsella ollut työnimeä, vaan aina ollaan kutsuttu ihan tulevalla nimellä. Ei siis ole mikään salaisuus. :)

Mä en ollut synnärillä vieressä, kun poikaa punnittiin ja mitattiin, mutta mies sanoi, että hän pisti merkille, ettei poika ollut mitattaessa täydessä pituudessaan, vaan polvet oli vähän koukussa. Toisaalta ymmärrän kyllä, sillä Kättärille tuli sulku päälle heti sen jälkeen, kun me oltiin päästy saliin. Siellä on siis kätilöillä varmasti riittänyt tohinaa eikä lapsen pituus ole tuollaisessa paikassa ehkä ihan se tärkein asia. :P

Meilläkin on hymyilty jo viikon verran. Kaivettiin vanha hymykuva esikoisesta n. 1kk ikäisenä ja ovat kyllä esikoinen ja kuopus kuin kaksi marjaa hymyillessään. :)

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Sehän se on, syyllisyyden tunne on vähän sellanen salakavala... se tulee kun on tullakseen, vaikkei siihen ois ees syytä. Kun tosiaan eihän se mun syy ole, että toisille kävi huonosti... :/ Mutta silti jotenkaan ei uskalla iloita omasta pienestä, kun tietää että monet läheiset suree samalla menetettyjä/sairaita vauvoja...

Kummit on Helsingistä (missä muutenkin asuu mun suku ja kaverit...) ja ne häätkin on siellä suunnalla... me puolestaan asustellaan täällä Keski-Suomessa ja pidetään ristiäiset lähikirkossa, joten piipahtaminen voi olla aika vaikeeta, kun matkoihin menis jo se 7 tuntia. :D Noh, jospa mä otan viel yhen kummin, joka ois paikalla, niin ois sitten kummi pitämässä sylissä pikkusta kasteen aikana... :D Mieshän mulla on katolinen, joten me haluttais kumminki katolinenkin kummi vähän muodon vuoksi (ja se sit asustaa ulkomailla, joten paikan päälle tuleminen on hyvin epätodennäköistä, vaikka tekeekin kaikkensa päästääkseen kasteeseen) ja mun mielestä 4 kummia alkaa olee aika hifistelyä (vaikka mulla itelläkin on 4 mulle tosi rakasta kummia!). Mut ei kai tässä nyt muu auta, kun haluaa et ees yks kummi ois kasteessa paikalla... Ollaan mekin kummit valittu, tsiisus. Osukohan ihan oikeeseen valinnat... ;)

No höh, kyllähän se pituus nyt pitäis kumminki suht tarkkaan ottaa!!! Mut toisaalta, pääasia kai se on et synnytys muuten hoidetaan asiallisesti... Et ehkä se pituus ei sit tosiaan oo kumminkaa se kaikkein tärkein. :P

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Voimia sinulle ja ystävillesi, Ricsu :(

Me ollaan nyt kerrottu nimi molempien meidän molempien vanhemmille ja sisaruksille, vaikka alunperin oli tarkoitus ilmoittaa vasta ristiäisissä. Meillä on ristiäiset 3.5. Päiväksi valikoitui lauantai siksi, että molempien meidän perheet asuu satojen kilometrien päässä ja osa tulee kuitenkin ainoastaan päiväreissulle. Tänään tulee itse asiassa pappi käymään ristiäisten tiimoilta.

Mulla ja miehellä oli molemmilla joku pikavatsatauti. Toivottavasti tyttö säästyisi.

laama ja tyttö 1kk 1pv

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Ja niinhän siinä lopulta kävi, että tyttö oksensi eilen illalla :( Soitettiin päivystykseen, koska pienet kuivuvat niin helpolla ja saatiin ohje seurailla tilannetta. Ei tullut yöllä paljoa nukuttua, mutta onneksi lopulta säästyttiin isommalta säikähdykseltä, kun meni tytölloli yhdellä oksennuksella, niin kuin meiltäkin.

laama ja tyttö

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Oi voi oksennustauti pienellä! No onneksi meni nopeasti ohi!!

Ja asioilla on tapana järjestyä, kuten meijän ristiäisten kanssa kävi nyt! Ulkomailta kummi pääsee paikalle ristiäisiin, jee! Joten ei tarvitse ottaa kun kolme kummia, että on kuitenkin joku paikalla itse ristiäisissä. :D Ja lisäksi miehen vanhemmat tulevat ensimmäistä kertaa käymään Suomessa ristiäisten varjolla! Eihän mies olekaan asunut täällä kun 3,5 vuotta, niin nyt päätti anoppi voittaa lentopelkonsa ja tulla katsomaan Suomen kevättä! :) Paljon hyvää siis paljon ikävän jälkeen... Tykkään. Ja ihanat ilmatkin kun on ollut, niin on ollut ilo liikkua taas ulkona ja vähän palautella itseään kuntoon.

eeka
Liittynyt7.7.2013

Täällä ollaan niin rutiinien orjia, että pääsiäisen pyhät sekoittivat pojan rytmin ihan täysin ja kaikki yöt meni valvoessa. :( Nyt onneksi paluu arkeen sai pojan nukkumaan viime yön hyvin. Toivottavasti jatkuu.

Kiva Ricsu, että kummiasia järjestyi. :)

Ikävää Laama, että tyttökin sai taudin. :( Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, että miten noin pienen ihmisen oksentamisen erottaa pulauttelusta? Onko se ihan erilaista? 

Meidän isommilla lapsilla on nyt samaan aikaan uhma. Saavat kauheita raivareita (mun mielestä) mitättömistä asioista. Tuntuu aika turhauttavalta. En usko, että kyseessä on kuitenkaan mitään mustasukkaisuutta, sillä molemmat tytöt ovat edelleen ihan haltioissaan pikkuveljestään. Onneksi miehellä on enää 26 työpäivää jäljellä ja sitten alkaa hänelläkin 10 viikon kesäloma! Opettajan työn hyviä puolia. :)

Laama85
Liittynyt26.6.2013

Eeka: arvaapa mietinkö etukäteen, mistä sen oikein erottaa! Mutta isoin ero oli ennen kaikkea määrässä (aikalailla koko mahan sisältö) ja voimassa, jolla oksennus tuli. Tyttö oli myös ihan uupunut yhden ainoan oksennuksen jälkeen. 

ricsu
Liittynyt25.8.2013

Komeasti on täällä kasvettu. 1kk neuvolassa todettiin että kotiutumismittoihin on tullu n.1,5kg ja yli 5cm lisää. :D Ei oo turhaan tissillä siis maiskuteltu. :) Miten muitten luona kasvellaan???

T:Ricsu + tyty 1kk1pvä

eeka
Liittynyt7.7.2013

Käytiin tänään neuvolalääkärillä. Täälläkin on tullut kiitettävästi painoa lisää; kahdessa viikossa 870g. Normaali on kuulemma n. 170g/viikko, meillä tullut 435g/viikko. No kyllä tuo syökin paljon eikä nyt tarvitse enää miettiä, tuleeko maitoa tarpeeksi. :) Pituutta ei ole tullut kuin sentti kahdessa viikossa. Pojalla on siis nyt kokoa 5505g ja 56cm. Ristiäiset on sunnuntaina ja jos samaa tahtia aikoo kasvaa, niin on melkein 6-kiloinen sunnuntaina. Toivottavasti mahtuu kastemekkoon! :O

Meinaatteko muuten ottaa vauvalle rotavirusrokotteen, joka annettaisiin 2kk ikäisenä? Mä olen aika skeptinen kaikkia uusia rokotteita kohtaan ja olen lukenut muiden kokemuksia rokotteesta ja tulin siihen tulokseen, ettei pojalle sitä anneta. Sitä kun ei ole annettu noille vanhemmillekaan lapsille ja jos sen nyt tuolle antaa, niin mehän saadaan se vatsatauti koko perheelle!

Eeka ja O'boy 4vk

ricsu
Liittynyt25.8.2013

ou vau! hieno paino eekan pojulla! meillä pituus oli nyt neuvolassa toi sama, mut painoo vasta noin 4700. joskin syntymäpainokin oli alle 3,5kg ja siitä viel reippahasti tippu ennen kotiutumista. :D mut toivottavasti menee mekko vielä päälle, ettei tartte hätäratkasuita keksiä viimesillä hetkillä!

me otetaan kaikki rokotukset. esikoinenkin sai rotarokotteen, eikä siitä mitään ihmeitä muille tullu... kunhan muistaa vaa käsii pestä hyvin! :P mut toi rota on vähä sellanen ja tällänen, ku se suoja ei kumminkaa oo sitä 100% ja tautikaan ei oo pahimmasta päästä, vaikka tosi huonoon kuntoon voikin viedä. ite sain töistä viime vuonna sekä noron että rotavirukset peräkanaa ja veti kyllä tosi voimattomaksi... et voi pienelle olla kyl kova paikka jos sit sairastaa...

me ollaan nyt väkisin pidennetty syömisvälejä, kun en mä ehtiny mitää muuta tehä ku imettää. esikoinenki meinas alkaa olee aika kypsä, kun hyvä että ehin sille jotain ruokaa riipasta pyötään jossain välissä, mut en muuten ehtiny sitä huomioimaan juuri ollenkaan. :( nyt sit mennään (parin päivän harjottelun jälkeen) jo 3-4 tunnin syönneillä, ellei nyt sit satu tankkaamaan... huomattavasti helpottanu arkee ja myös tissien vointia! :D

ihania ja unohtamattomia ristiäisiä kaikille, joilla ne nyt tässä lähiaikoina on. ja iloista vappua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat