Helmikuun jutut

March14
  • ylös 0
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kommentit (22)

eeka
Liittynyt7.7.2013

Kiva, että tämä toimii taas. Yritin muutaman kerran aloittaa helmikuun ketjua, muttei onnistunut.

Oltiin Tukholman risteilyllä ja tuli tiistaina käveltyä varmaan 10-15km. Ajattelin, että jos tällä ei käynnisty, niin ei sitten millään. No, eihän tässä vielä mitään kiirettä ole. :)

Sain vihdoin sydämen häiriöstä kardiologin diagnoosin:hyvälaatuinen kammiolisälyöntisyys. Ei siis vaarallista, joskin välillä häiritsevää. 

Kokoarvio on varattu 5.3. Kättärille. Neuvolalääkäri sanoi viime käynnillä, ettei sikiö tunnu isolta käteen, mutta edellisen lapsen syntymäkoon ja sf-mitan perusteella laittaa kuitenkin varmuuden vuoksi lähetteen (ja koska esitin huoleni asiasta).

Ei voi kolmannessa raskaudessa sanoa, että olisi loppuvaiheessakaan turhan usein neuvolakäyntejä. Edellinen oli 13.2. lääkärikäynti ja seuraava on viikko ennen laskettua eli 10.3. Ei sillä, että jaksaisinkaan siellä jatkuvasti ravata...

Mä olen koko raskauden ajan nähnyt synnytyksestä unia. Nyt katotaan oliko viimeisin etiäinen, kun näin unta, että poika syntyi 11.3. :D

Eeka 36+4

• ylös 0
  • alas 1
sonyah
Liittynyt16.7.2013

Eilen oli nauvola+lääkäri,kaikki oli hyvin ja lääkäri toivotteli onnea synnytykseen,siinä vaiheessa tajus,et Apua,sehän voi oikeesti tulla koska vaan :D Paikat oli vielä kiinni ja kiinteä.

Seuraava neuvola on 3.päivä,koska ens viikolla neukkutäti on lomalla.

Muutamia supistuksia tulee iltasin ja vähän tuo vauva jo kävelyillä painaa tuonne alas. Lauantaina käytiin messuilla ja ku siellä oli 3tuntia kävellyt,ei tarvinnut haaveilla mistään muusta tekemisestä koko päivänä,selkä ja alapää kiitti xD

Synnytyksestä on unia nähty täälläkin ja unissa ollaan saatu tyttö.. Saas nähdä,onko uus tulokas kumpi.

Täällä sf-mitta menee huikeesti yläkäyrillä,35cm oli eilen. Kaipa tämä samaa kokoo on kun nuo kolme edellistäkin, n.4kilosia..

Ai niin,sisko sai lauantaina pienen tytön ja nyt sitä sit ollaan täti x 7 <3 Harmittaa vaan,ku oon kipeenä,niin en ole vielä pientä päässyt katsomaan.

Sonyah 36+3

• ylös 1
  • alas 1
vanamomamma
Liittynyt19.8.2013

Minäkin olen pohtinut, joko joku on synnyttänyt, mutta ei ilmeisesti vielä.

Minulla on ollut kaikenlaista viime viikkoina. Verenpaineet ovat heitelleet aika lailla, ja tuossa helmikuun alussa olin kolme päivää sairauslomalla mutta palasin vielä töihin. Seuraavalla viikolla työnantaja laittoi kotiin, kun verenpaineet nousivat 180/113, ja sille tiellehän minä sitten kotiin jäin lopullisesti. Lepo on auttanut. Äitiysloma alkoi onneksi tiistaina.

Neuvolassa ja lääkärissä olen joutunut siis käymään. Pre-eklampsiaa ei nyt vielä ainakaan ole, kun lepo auttaa noihin paineisiin, mutta olenpahan mä vaan väsynyt. Eilen oli erikoislääkärin aika tuolla yliopistollisessa sairaalassa, ja tytön painoarvio on tällä hetkellä 2670 grammaa (35+2 eilen). Kohdunsuu oli sormelle auki.

Kaikennäköistä mittailua on kovasti tiedossa. Sokereita ja verenpainetta pitää mitata useita kertoja päivässä, ja nyt sitten lääkäri käski käymään vaakassakin joka päivä, koska paino ei saisi enää nousta. Tuosta painoasiasta pahoitin mieleni, vaikka toki ylipainoinen olenkin, mutta silti. Olen itse ollut hyvin ylpeä siitä, että lähtöpainosta 84 kg olen onnistunut pitämään painonnousun kolmessa kilossa, eli painan nyt 87 kg. Vauvakin kasvaa vielä yli kilon ennen syntymäänsä yms., joten en kai minä voi syömistä lopettaa. Ensi perjantaina on seuraava neuvola, niin pitää siellä sitten pahaa mieltään purkaa tästä myös.

Mukava olisi kuulla muidenkin kuulumisia!

Palataan!

t. Vanamomamma

• ylös 0
  • alas 0
miva
Liittynyt2.7.2013

täällä olisi nyt tasan rv 39 :) kovasti odotan jo synnytystä, voisi jo syntyä! Pieniä paniikkiajatuksia, että milloin tiedän että nyt mennään :\ olen myös seuraillut josko tulppa irtoisi, niin että huomaan, ja lapsiveden menoa :) ensi viikkolla vielä neuvola olisi. Ihanaa odotusta kaikille! :)

• ylös 1
  • alas 0
Sinililja
Liittynyt10.9.2013

Hei vaan!

Kiva että tämä toimii taas. Täällä on tänään koossa rv 38+1. Keskiviikkona neuvolassa arvioitiin että todennäköisesti synnytys on 1-2 viikossa. Onpa jännää! Lapsi on laskeutunut alas jo puolitoista viikkoa sitten ja on hienosti oikeinpäinkin.

Jännittää kyllä miten kaikki menee, mutta kun on yksi synnytys takanapäin, on sitä kuitenkin melko luottavainen että ongelmia ei tule ja voi odottaa että ajallisestikaan ei mene yhtä kauan kuin ekassa synnytyksessä. Kaikille, jotka ensisynnyttäjinä panikoivat tuosta oikeasta lähtöajasta, mulla oli sama tunne ennen ekaa synnytystäni. Niinkuin varmaan kaikilla :-) Mutta kun avausvaiheen kivut nousivat tarpeeksi suureksi, ei ollut mitään harkinnanvapautta itselläni onko lähdön aika vai ei, ainoastaan että näistä tuskista en selviä jos en äkkiä saa kunnon dropit sairaalasta. Symppaan kyllä kaikkia niitä, joilla on sairaalaan pidempi matka, silloin ei pääsy sinne välttämättä onnistu niin nopeasti kuin sairaalan lähellä asuvilla.

Hyvää synnytystä kaikille :-)

• ylös 0
  • alas 1
March14
Liittynyt17.8.2013

Heippa!

Kyllä sitä joka ilta miettii, että jokohan ensi yönä tulee lähtö.. Jotenkin sitä olettaa ainakin itse, että synnytys käynnistyy todennäköisemmin yöaikaan kuin päivällä. :-)

Turvotus vaivaa aika paljon, on ilmestynyt tässä ihan viimeisen parin viikon aikana: sormet on kuin nakit ja jalkaterät kuin ilmaa täyteen puhallettu. Ja onhan sitä oikeastaan joka puolella muuallakin. Onneksi verenpaineet ja virtsa on pysyneet kuosissa, joten ei ole ollut syytä epäillä myrkytystä tähän mennessä. Huomenna taas neuvolassa käymään. Viikko sitten oli lääkärikäynti ja paikat oli kiinni eikä muutenkaan mitään merkkejä ja lekuri totesikin, että varmaan viikon päästä pääset vielä paikalle.. Näyttää olleen oikeassa. :-)

Jälleen tuntuu olo tosi tukkoiselta, kunpa nyt ei mitään suurempaa flunssaa enää tässä ehtisi saada aikaiseksi, että hengittäminen synnytyksessä onnistuisi mahdollisimman hyvin.. Kyllä sitä niin kovin odottaa, että saisi vauva jo syliin vatsan ulkopuolelle, vaikka en voikaan sanoa, että itse synnytystä niin kauheasti odotan... :-)  

March14 38+6

• ylös 0
  • alas 0
Käyttäjä670_0
Liittynyt10.7.2013

Täälläkin synnytys on tullut uniin asti. Tosin viime yönä en enää synnyttänyt, vaan vauva oli jo maailmassa. Olin ihan sekaisin, miten vauvaa hoidetaan. En ollut edes muistanut lämmittää maitoa, kun yritin syöttää vauvaa tuttipullosta. Varmaan samanlaista säheltämistä se tulee olemaan todellisuudessakin... Oli kyllä ihana nähdä vauva unessa, herätessä oli todella hyvä olla!

Kohdunkaulaa oli viime viikolla jäljellä 2 senttiä. Toivottavasti tilanne edistyy kaikilla, joilla on täysiaikainen raskaus ja halu päästä synnyttämään.

37+4

• ylös 1
  • alas 0
ricsu
Liittynyt25.8.2013

Heippa taas pitkästä aikaa!

Jotenkin jännä kuinka nää raskausseurannat eroo paikkakunnittain. Siis toisilla on tässä lopussa lääkärikäyntejä (ei meillä vaan!) ja toisilla on kuukauden taukoja ylipäätään missä tahansa neuvolakäynneissä (onneks itellä ei oo ku 2,5 viikkoa). Mulla siis oli tossa hiljan ihan normi käynti, jossa yritettiin tunnustella että onhan se vauva edelleen pää alaspäin... ja sitten ne kasvut ja pissat ja verenpaineet ja kiitos ja hei. :) Ei sillä että oisin kaivannu enempää, mutta onhan tuo ihan mielenkiintosta, jos tietäis mitä siellä kohdunsuulla tapahtuu... Mutta kai se lapsi sieltä tulee sitten kun on tullakseen, vaikkei tutkittaiskaa. :) Malttamattomana täällä jo odotellaan, kuten Ayumikin tuossa jo totesi, että vauva kun on täysiaikainen, ni sais ruveta tulemaan jo! :D

Olo alkaa olla aika turvonnut ja tukala myös täällä. Painoa on tullut 1,5kg viikossa vaihtia ja hengenahdistus turvotusten seurauksena on aivan kamala. :( Mutta eiköhän tässä nyt pari viikkoa vielä kunnialla selvitä! Paineet on ihan hyvät, joten sen puoleen ei huolta tai murhetta... Mutta onhan se aika hurjaa että painoa on yht. tullut alle 10 kiloa, josta puolet nyt viimesen kuukauden aikana!!! :D

Tsemppiä kaikille tuleviin koitoksiin ja toivottavasti kaikki menee hyvin ja pian syleissämme on terveitä ja topakoita pienia vauvoja! <3 Ja päivityksiä sitten viimeistään, kun lapsosia alkaa tupsahdella maailmaan! (vaikka voi olla prioriteetit jossain muualla, kun tänne kirjottamisessa, mutta ois ihana päästä vähän fiilistelemään muitten onnea... :D)

ricsu 37+3

• ylös 0
  • alas 1
vanamomamma
Liittynyt19.8.2013

Tuntuu tosiaan käytännöt vaihtelevan. Minä en välttämättä haluaisi kuulua tähän lääkäri- ja ultraramppajien ryhmään, mutta kaksi raskausmyrkytystä taustalla ja raskausdiabetes + verenpaineongelmat näyttävät olevan sen verran olennaisia juttuja hoitavan henkilökunnan mielestä, että kaikennäköistä tsekkausta on ollut. Ja kotona pitää itse tosiaan seurata painoa, paineita ja sokereita, joten kyllä on ihan täysipäiväistä tämä vauvan odottaminen. Edellinen tyttönihän oli 4030 g 38+1, kun pre-eklampsian takia käynnistettiin synnytys, joten saapa nähdä, minkä kokoinen neiti tällä kertaa on tulossa. Synnytystä en kauheesti ole halunnut ajatella.  Tuo vauvan koko mietityttää paljon, vaikka lääkäri olikin sitä mieltä, että synnytän vaikka viisikiloisen alateitse. Tähän perusteluna oli se, että sain nelikiloisen esikoiseni (imukupilla avustettuna) ulos, vaikka oli avosuisessa tarjonnassa. Ärsyttää. Aivan kuin sitten välttämättä haluaisin kokea sellaisen kokemuksen uudelleen. Ponnistusvaihe kesti neljä ja puoli tuntia, ja siinä oli kyllä mulle muutama tunti liikaa.

Kohdunsuun tilanne muuten tarkistettiin multa ihan ekaa kertaa koko raskauden aikana tossa viime torstain lääkärissä. Olinkin ihmetellyt, miksei sitä ollut tarkistettu, kun edellisissä raskauksissa oli kuitenkin kertaalleen raskauden keskivaiheilla tilanne tarkastettu. Lääkäri kertoi nyt, että käytäntöjä on muutettu, sillä kohdunsuuta ei haluta turhaan rasittaa, jos mitään poikkeavaa ei ole ollut. Nyt kuulemma viikkoja oli jo sen verran, että halusi tsekata.

Ja lisää viestejä, kiitos :-) Näin äitiyslomalla on mukava lueskella muiden kuulumisia. Eipä voi enää kaukana olla, kun eka vauva putkahtaa maailmaan!

• ylös 0
  • alas 0
March14
Liittynyt17.8.2013

Kaikilla tuntuu samansuuntaiset ajatukset jo olevan. :-) Tänään oli itsellä neuvola, ihan normikäynti ja täti sanoi, ettei oikein enää saa vauvan päästä kiinni kun tuosta vatsan päältä koitti. Eli tarkoittaisi sitä, että pää on jo kiinni kanavassa. :-) Viime viikon lääkärissä näin ei vielä ollut ja silloin kohdunkaulaa oli 2cm jäljellä. Meillä on täällä näin loppuvaiheessa neuvolakäynti viikoittain, joten jospa ei enää ensi viikolla tarvitsisikaan mennä... :-D Kolmas kun on tulossa, niin täti käski kohtuullisen reippaasti lähtemään synnärille, kun alkaa tapahtua; toisessa ja kolmannessa raskaudessa kun avautumisvaihe kestää kuulema keskimäärin puolet vähemmän kuin esikoisen kohdalla. Onneksi synnäri on 15minuutin matkan päässä, joten ei kauas tarvitse mennä. 

Vauvakuulumisia odotellen!! :-)

March14 39+0

• ylös 0
  • alas 0
ricsu
Liittynyt25.8.2013

Onko teillä muuten esikoisten hoito miten järjestetty? Sukulaisia hälytysvalmiudessa?? Mua vähän jännittää miten meille käy, kun mun äiti asuu 400km päässä ja omalla paikkakunnalla ei oikein oo kun lapsettomia ja työssäkäyviä kavereita, joita voi olla melkosen vaikee esim viikolla keskellä yötä saada esikoisen vahdiksi. No, ensimmäinen synnytys(avautumisvaihe) kesti tosiaan sen 4 päivää, joten jos on puolet tuosta, niin kyllä se mummi helposti kerkee tulla lapsenhoitoavuksi... Mutta jos tuleekin reippaammin, niin sitten meillä taitaa olla edessä isin jääminen lapsenhoitajaks ja lähen yksin synnyttelee. En oo hirveesti usklatanu miettii asiaa etukäteen - lähinnä sen takia että pelkään tuota pitkää synnytystä. :D Mutta eikös asioilla ole tapana järjestyä! Ja ihan superpaljon tsemppiä ja jaksamista Vanamomammalle! Toivottavasti vauva ei oo mikään mahottoman kokonen ja erityisesti tulisi hyvässä tarjonnassa - mitä toivon itellenikin tietty ton ekan virhetarjonnan jälkeen! Siinä on kyllä työnsä pusertaa ulos näitä "virheellisiä" j vaikka kaiken tekis tietty uudestaan, kun palkinto on niin hieno, niin silti sitä toivoo pääsevänsä vähän helpommalla tällä kertaa!!! <3

• ylös 0
  • alas 0
eeka
Liittynyt7.7.2013

Meillä on hyvä tilanne, kun kaikki läheiset asuvat 5km säteellä meistä, joten saamme hoitajan kyllä vanhemmille lapsille, kun lähtö tulee. Anopilla on "yöpäivystys" eli hän tulee meille, jos lähtö tulee yöllä.

Meillä ei ole ollut neuvolassa mitään puhetta siitä, miten aikaisin tulisi lähteä, kun synnytys käynnistyy. Toka synnytys kesti kaikkineen 5h, joista pari tuntia ehdittiin olla laitoksella ja aavistuksen jännittää, jos tämä tulee vielä nopeammin. Toisaalta, kummastakaan aiemmasta ei ole mennyt lapsivesiä, vaan kalvot on pitänyt puhkaista. Josko tämäkin tulisi ryminällä vasta kalvojen puhkaisun jälkeen.

Miehellä on synttärit ensi viikon tiistaina ja hän on tilannut synnytyksen tuolle päivälle. :D En vain jaksa uskoa, että tämä vielä silloin syntyy, kun eka syntyi rv 40+2 ja toka 41+6. 

Eeka 37+3

• ylös 0
  • alas 0
Käyttäjä670_0
Liittynyt10.7.2013

Odotan malttamattomana, että huominen on ohi, koska lauantaina alkaa se kuukausi, jolloin vauva viimeistään syntyy. Niin sanottuja kuukautiskipuja on ollut viimeiset kolme viikkoa, joten toivottavasti ne ovat valmistaneet kohti synnytystä.

Neuvolassa sain tietää, että vauvan pää on kiinnittynyt, mutta sehän ei vielä tarkoita synnytystä. Huomaan kyllä olotilastani, että keuhkot eivät tunnu enää olevan yhtä pahasti kasassa kuin ennen, koska vauva on nyt alempana. En muistanutkaan, miten hyvältä tuntuu hengittää edes hieman vapaammin.

Painoa oli tullut viikossa aika reippaasti: 1,3 kiloa, ups. Turvotuksiahan nuo suurelta osin ovat, ja tukisukat ovatkin olleet jonkin aikaa käytössä. Kaikki muut testit ovat ok, joten painonnousu ei viittaa raskausmyrkytykseen. Tämä turpoaminenkin on muuten yksi syy, jonka takia odotan synnytystä kuin kuuta nousevaa. Yhteensä on tullut 16 kiloa - huhhuh - vaikka toki olin lähtötilanteessa hoikka ja suuri osa näyttää olevan varmaan jotain hormonitoiminnasta johtuvaa turvotusta.

Joko teillä muilla ovat vauvan tavarat paikallaan? Minä tilasin vasta tänään pinnasängyn patjoineen, ja jotain muutakin, kuten imetysliivit, puuttuu vielä. Ajattelin myös, että osa tavaroista hankitaan vasta myöhemmin, kun nähdään, tarvitaanko niitä oikeasti.

Ayumi rv 37+6

• ylös 0
  • alas 0
vanamomamma
Liittynyt19.8.2013

Ricsu, kiitti! Toivottavasti teillä (ja kaikilla muilllakin) järjestyvät lastenhoitoasiat parhain päin. Meillä on lähes sata kilsaa sairaalaan, mutta onneksi yksi ystävämme asustaa parin kilometrin päässä sairaalasta. Hän on luvannut ottaa lapset luokseen ensi hätään, ja sitten siitä eteenpäin pitää yrittää hälyttää mummoloita, jos tarvetta ilmenee.

Meillä ei ole vielä tavarat paikallaan. Jotain vaatteita olen pessyt, esim. vihdoin viime viikolla saadun äitiyspakkauksen vaatteet. Vaunut jouduimme ostamaan uudet, kun vanhat olivat ottaneet kosteusvauriota, joten vaunut ovat jo eteisessä.  Joko teillä on sairaalakassi pakattuna? Mulla on aina ollut liikaa tavaraa mukana. Pitäis sekin kassi joka tapauksessa ruveta laittelemaan.

Omasta voinnista on pakko kertoa, että nyt on ollut verenpaineet vähän koholla jo toista vuorokautta (148/94 äsken). Mulle on annettu ohjeeksi, että niin kauan ku alapaine on alle sadan, homma on ok. Jos menee päälle sadan, pitää ruveta soittelemaan synnäriltä lisäohjeita. Tänään olen ollut pahoinvointinen ihan urakalla ja oikeastaan vain maannut sohvalla tai nukkunut. Huomenna on neuvola onneksi. Tod. näk. arvot ovat vielä kunnossa, mutta hieman huolettaa, että tästäkö se myrkytys taas alkaa... Toivottavasti ei.

• ylös 0
  • alas 1
sonyah
Liittynyt16.7.2013

Meillä kans lapsenvahtihommat kunnossa,molempien vanhemmat asuu matkan varrella,mun siskoni ja veljeni on myös hälytysvalmiudessa,jos sattuu,että mummit tai pappa ei ole lähettyvillä..

Isäntä kans odottaa synttärikaveria masukista,hänellä synttärit 15.päivä ja LA 18.päivä :)

Itsee kans vähän jännittää tuo,koska pitäis sairaalaan lähtee,neljättä kun odotellaan.

Kolmosen kohdalla kivuliaat supistukset alkoi n.2tuntia ennen pojan syntymää ja nyt tuo sairaalamatkakin piteni 20km,kun aluesairaalasta loppui synnytykset. Esikosta kesti synnytys 5h, kakkosesta ja kolmosesta n. 3tuntia..

Onneks meiän isäntä on "rallikuski",niin päästään nopeesti perille,paitsi jos jumitetaan neljän ruuhkassa xD

Täällä on nyt parina iltana supistelut jo ihan mukavasti,mut ne onkin ollut ensimmäiset supistukset koko raskausaikana.

37+2

• ylös 1
  • alas 0
Ankile
Liittynyt29.9.2013

Meillä on viimeistään aamulla sairaalaan lähtö tiedossa. Lapsivettä on tänään tullut ja supistuksia tulee vielä harvakseltaan. Tässä kävi niinkuin vähän epäilinkin, eli ajoissa ollaan (LA 16.3). Toivottavasti kaikki menee hyvin. 

-Ankile 37+4

• ylös 0
  • alas 0
eeka
Liittynyt7.7.2013

Tsemppiä Ankile koitokseen! Ollaan hengessä mukana. :)

• ylös 0
  • alas 1
ricsu
Liittynyt25.8.2013

Oih, tsemppiä! Ankilen mussukasta sitten varmaankin tuleekin helmikuinen, eikä maaliskuun mussukka... Aika tiukille kyllä pisti. :) Jospa itekin jo kohta pääsis synnyttelemään, supistukset alkaa olla jo kivuliaampia... vaikka olo muuten on melkeempä parempi kun viikko-pari sitten. :D Noh, kuukauden sisään nyt viimestään on nyytti kainalossa. <3

• ylös 0
  • alas 0
sonyah
Liittynyt16.7.2013

Tsemppiä Ankile :)

Kuinkas sinne Facebook-ryhmään pääsi mukaan?

• ylös 1
  • alas 0
March14
Liittynyt17.8.2013

Jokohan on siis ensimmäinen "maaliskuun mussukka" putkahtanut Ankilelle maailmaan? <3 Toivottavasti kaikki menee hyvin, hengessä ollaan mukana täälläkin!

Täällä vielä ihan rauhallista, tulevana tiistaina siis LA... Muillakin näyttää olevan noita isukkien synttäreitä ja laskettuja aikoja lähekkäin! Meillä isännällä synttärit tänään ja koitin tähdätä, että saisi hienon synttärilahjan synnärillä, mutta nyt ei siltä vaikuta, vaan vielä odotellaan. No, saavat sitten kumpikin oman juhlapäivänsä, vaikka taitaa isäntä juhlansa joutua muuttamaan lasten kekkereiksi tulevina vuosina. :-D

Pitäisikö vielä pistää pystyyn oma FB-ryhmä näillä tänne loppuun asti kirjoittaneiden aktiivien kesken...? :-)  Jos joku saa aikaiseksi, niin mukana ollaan (nyt en ehdi sitä itse tekemään, kun täytyy lähteä noutamaan lapset hoidosta kotiin..) Jostain ryhmästä silloin tosin luin, kun tänne liityin, mutta en enää muista, mistä löytäisi sen henkilön, jolle kaveripyynnöt piti pistää... 

• ylös 0
  • alas 1
eeka
Liittynyt7.7.2013

Viime yö taas valvottu. :/ Tuntuu, että joka paikkaa särkee ja pari päivää kärsinyt menkkamaisista kivuista alavatsassa ja -selässä. En muista tämmöistä aiemmista raskauksista. Liittyisiköhän jotenkin paikkojen pehmentymiseen...? Josko tämä enteilisi, ettei ainakaan yliajalle menisi. Olisi kyllä kiva, jos tulisi ajallaan eikä vasta yliaikakontrollin jälkeen. :)

Kuopuksen käytin viikolla Meilahdessa kurkkulääkärissä ja sai vihdoin lähetteen kita- ja nielurisojen poistoon. Terveyskeskuslääkärit ovat vähätelleet risojen kokoja, mutta tämä erikoistunut lääkäri totesi heti lapsen kurkun nähtyään, että jestas minkä kokoiset nielurisat. Parin kolmen kuukauden jonot kuulemma on tuohon leikkaukseen, mutta ilmoitimme, että otamme peruutuspaikan, jos sellainen onnistuu.

Malttamattomana odottelen Ankileen ilmoitusta ensimmäisestä maalisvauvasta. :)

Eeka 37+6

• ylös 1
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat