Hei!

Täällä tosiaan kirjottelee viikoilla 14 oleva 19 vuotias (syksyllä 20). LA ois 16.12. Eli vielä pitkä matka edessä. Asutaan tosiaan Äänekoskella joten olisi mukava keskustella samalla alueella asuvien tulevien äitien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kommentit (11)

Jadeee
Liittynyt11.3.2012

Täälläpä toinen samanikäinen, keväällä 20 täyttänyt Äänekoskelainen. Ensimmäistä odotellaan myös täällä, LA 12.11 :)

Liittynyt8.9.2015

No kiva et löyty vielä saman ikänenki ''odottelija''. Itsellä ollu jonkunlainen tarve keskustella aiheesta, mutta omassa kaveri piirissä lapsen saaneita tai odottavia ei vielä ole.

Joten välillä vaikeaa keskustella raskaus ajasta ja siihen liittyvistä asioista.

Totta kai kuulumiset tulee vaihdettua mutta siihen se ''tämän asian'' osalta on jäänytkin.

Jadeee
Liittynyt11.3.2012

Miten sulla on alkuraskaus sujunut? Itellä oli alussa kauheaa pahoinvointia, mut sekin jäi onneksi pois joskus viikolla 16! Lisäks mulla ollu päänsärkyä, armotonta väsymystä ja nyt tullut uudeksi vaivaksi issiaskipu, joka ei myöskään oo niin mukavaa.. Varsinkin kun on työssä, joka vielä rasittaa selkää. Muuten onneksi jäänyt aikalailla vähäiseksi nuo vaivat ja pystyy jo nauttimaan kunnolla tästä raskausajasta :)

Liittynyt8.9.2015

Joo itellä oli kanssa hirveää pahoinvointia alussa. Sitä tuli mietittyä et miten se voi ees pysyä elossa tuolla kun ruoka ei millään pysyny sisällä tai sit sitä ei vaan pystyny syömään.

Mitään erityistä ''himoa'' jotakin ruokaainetta kohtaan ei ole tullut joten edes siitä ei ollut hyötyä...alkoivat jotain jo tiputuksesta puhumaan kun kuihduin vain mutta sitten viikolla 13 NAPS. Se pahoinvointi hävisi.

Sen jälkeen tuli kylläkin päivittäiset päänsäryt, mutta nyt niitäkään ei ole ollut.

Minkälaisessa työssä oot?

Itse olen hoitoalalla töissä. Siellä missä olen on niin pieni työporukka että arvasivat raskauden heti. En tietenkään heti myöntynyt ja koitin kieltää asian. Mutta ei aikaakaan kun työporukka istutti mut kahvipöytään ''kuulusteltavaksi'' ja en voinut pitää suutani kiinni..huono valehtelija kun olen.

Mut toisaalta ihan hyvä että tietävät.

Joko olet töissäsi kertonut uutiset?

Ei minulla pomo vielä tiedä kun ikinä ei voi tietää mitä alussa sattuu.

Ei kai sitäkään liikaa pitäisi ajatella...

Jadeee
Liittynyt11.3.2012

Mä oon siis hoitoalalla myös. Teet vissiin kolmivuorotyötä? Vieläkö pystyt tekemään öitä? Mä lopetin yövuorojen teon joskus viikolla 7(?), kun mulle tuli sillon niissä niin paha olo jne.

Kyllä mä kerroin töissä pomolle ja esimiehille joskus sillon viikolla 12-14, ihan työturvallisuus-syistä!

Kyllä muakin jännitti alussa kauheasti, että jos jotain pahaa tapahtuukin.. Jotenkin kuitenkin osas aatella niitä hyviäkin asioita, pistäähän se nyt vähemmästäkin hymyilyttää, kun tietää mikä siellä masussa kasvaa :) Oothan säkin jo "pahimman" ajan ylittänyt :)

Huomenna ois rakenneultra, vähän ootan! :)

Liittynyt8.9.2015

Meil ei oo yövuoroja ollenkaan, toisesta yrityksestä hoitavat ne. Sinäänsä hyvä niin ei niit oo tarvinnu miettiä :)

Niin kai sitä on jo pahimman yli päästy...säikäytti vaan yks aamu ku olin töihin lähös ja huomasin alkavani vuotaa verta. No eikun soitto neuvolaan ja sieltä ohjasivat päivystykseen. Kuuntelivat sydänäänet..eikä kuulunut mitään, siinä vaihees oltiin jo ihan itkusilmässä. Mutta ultrassa kaikki olikin hyvin :) Paikansivat myös verenvuodon ja se tuli kohdun ulkopuolelta. HUOH.

Mut kyl me säikähettiin niin pahasti. Miesystäväkin seurasi kuin haukka perässä triage hoitajalle ja siit eteenpäin. Se on kyl muutenkin ollu niin huolehtivainen, ainiin ja sekin o hoitoalalla. Mut ny riittää miehistä..

Heih onnittelut ultraan :D Meinaatko selvittää sukupuolen? Ja kerroha sit kuulumiset sielt.

Jadeee
Liittynyt11.3.2012

Nonii, nyt on rakenne-uä:ssä käyty, ja kaikki oli hyvin :)...Kovasti vauva imi peukaloaan ja vilkutteli meille, liikkuvainen lapsi siis tulossa :) Sukupuoli otettiin selville, mutta se olkoon salaisuus syntymään asti! Jokos sä olit siinä niskaturvotus-ultrassa käyny? Onko aika rakenne-ultraan jo tullu?

Liittynyt8.9.2015

Kiva kuulla että kaikki oli hyvin ^^

Joo niska turvotus ultrassa kävin. Kaikki oli niiku pitikin, mitat jne. Ja mahikset et ton osalta tulis jotai ongelmia oli aika mitättömät.

Rakenne ultra ois 3.8. Jännittää jo nyt ihan pirusti ku sukupuoli meinataan myökin selvittää. Ei kummallakaan kylläkään mitään erityisiä toiveita sukupuolesta ole, mutta onhan se kiva tietää kumpi ois tulossa.

En tiedä kuvittelenko vaan mut luulisin et pikkusen liikkeet tuntuu jo..tai oon aika varmakin.

Ja kyl ne neuvolassakin sano et mun kohalla todella mahollistakin et ne tuntuu, ku o niin pienet vatsapeitteet tai jotai. Sydänääniäki ku vauvalta kuunneltiin niin potki melkein koko ajan. Sano että kohta niitä liikkeitä voi alkaa jo ihan paljaalla silmällä näkee.

Mut sit luin netistä et ne alkais tuntuu vast 20 viikon paikkeil..kai se sit o yksilöllistä.

Jokos sä oot tuntenu pikkusen liikkeitä?

Jadeee
Liittynyt11.3.2012

Meillä liikkeet alko tuntuu joskus viikon 16 seudulla. Nyt näkee jo ihan silmällä välillä potkut ja tuntuvat myös kädellä :) Potkuja tuntuu eniten aamuisin ja iltaisin, mutta myös päivällä napero pitää omia bileitä.

Paljos teillä on sydänäänet ollut neuvolassa kuunnellessa?

Liittynyt8.9.2015

Itellä vaihtuukin kohta viikolle 17 o.0

Varmaan ihanaa ku liikkeitä alkaa jo ihan kunnolla tuntemaan. Ei tarvii koko ajan miettiä et onko siel jotai? Saa jotakin konkreettista.

Muistaakseni viimeks tais olla jotai 150 neuvolassa. Mites siel?

Ei meinaa itellä nuo luvut sun muut jäädä käynneiltä ikinä mieleen. Sitä vaan on aina jotenkin niin jännittyny ja innoissaa...neuvolakortistaha ne kylläki näkee.

Painosta ne siel tälläkin kertaa jotai valitteli. En tiiä miks mut paino vaan tippuu vaik must tuntuu et oon mässyttäny ku hevonen sen jälkee ku pahoinvointi loppu. No maha on kuitenki jo silmissä pyöristyny.

Ja verenpaineet ollu koko raskauden aika alhaset..laittaa välillä vähän huippaamaan Nyt tais olla 90/65 syke oli 104. Onks sul ollu verenpaineiden kaa jotai probleemia?

Tuli tossa vähä...taas jo shoppailtuaki. Päätin ostaa Brio Wall hoitopöydän. En tiiä onko liian aikasta tommosille hankinnoille mut en voinu vastustaa. Sitteri, sänky ja turvaistuinki o jo. Enää puuttus vaunut ja jotai pieniä hankintoja. Vaatteitaki o jo jonku verran...mut silti takaraivos koko ajan raksuttaa kerkeenkö hommaamaan kaiken?

En tiiä miks, kuulostaa varmaa tyhmält. Miehenki oli pakko hommata uus tv, et on pienokaisen hyvä sit katella lastenohjelmia.

Yritin kyllä olla järjen äänenä et haloo, luuletko et se syntymästään asti kyttää tv:tä ja miettii kuvan ja äänen laatua? Tais kyl olla pienokainen vaan tekosyy sille et saa itellee jotain kivaa :D

Jadeee
Liittynyt11.3.2012

Meillä on pienen syke ollu kans koko ajan siinä 150.

Älä huoli, mäkin ostin noilla samaisilla viikoilla jo hoitopöydän, ja vaatteita oon ostellu ihan plussauksesta asti :D Sitteri, sänky ja jopa vanna meilläkin on jo, enää puuttuu oikeestaan vaan vaunut ja turvakaukalo.

Meillä ois muutto tossa kuun vaihteessa, ihanaa sit alkaa laittaa vauvanurkkaa ja pestä vaatteita valmiiksi :)

Paineet mullakin ollut aina tosi alhaset, ja nyt ovat vielä matalammat mitä ne oli ennen raskautta. Viime neuvolassa oli 95/59. Töissäkin kun välillä heti saunottamisen jälkeen mittaillu painetta, yläpaine ollu reilusti alle sata ja alapaine kans matala.

Mulla kans paino tippu alussa pari kiloa, ja nyt viimesen kuukauden aikana ne pari kiloa on tullu takas.. Mulle ne vaan sano et painon tippuminen ennen puolta väliä on ihan normaalia.

Tuli muutama päivä sairaslomaakin, kun issias vaivaa välillä niin kipeästi että hengittäminen ja kävelykin sattuu :/

-Jadeee & Napero 21+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat