Hei vaan

Täällä ei olekaan kukaan vielä kirjoitellút joten rohkenen aloittaa..

En taida enää olla mikään nuori odottaja mutta ensimmäisen saadessani v.04 olin juuri täyttänyt 19 ja on siitä jonkun verran jäänyt "traumoja". Synnärillä kohdeltiin idioottina (tai ainakin se yksi kätilö...) ja muistan ikuisesti kun sitten pojan ollessa pieni kuljin vaunujen kanssa kaupungilla ja mummot supisee linja-autossa miten vauvaa pitäisi hoitaa ja kuinka olin pukenut sen ihan väärin ja blaa blaa blaa... Nykyään naurattaa mutta kyllä sen silloin sai huomata olevansa "liian nuori" äidiksi, vaikka tosiaan täysi-ikäinen olen ollut ja lukionkin olin ehtinyt suorittaa ja lapsi oli suunniteltu eikä vahinko niinkuin moni kehtasi ihan suoraankin kysyä :)

Kertokaa nyt muutkin minkä ikäisiä olette/olette olleet ja koetteko että teitä kohdellaan alentavasti? :)

Nyt tosiaan olen 16v ja odotan neljättä lastani :) Ennestään pojat v.-04 -08 ja -10

Kommentit (13)

Liittynyt8.9.2015

Meidän esikoinen syntyi elokuussa 2004, ja itse täytin 18 sitten marraskuussa 2004. Raskaus oli vahinko, mutta missään vaiheessa en epäröinyt lasta pitää.

Olihan se lähipiirille varmaan ensin järkytys, mutta kyllä mun vanhemmat, mummot, tädit ja kaikki oli kuitenkin tukena alusta asti.

Mulle tuli samoin synnärillä fiilis, että sain erilaista kohtelua kuin muut, mutta sit taas esim neuvolassa ja muuten en kyllä kokenut juurikaan huonoa kohtelua. Kyllähän sitä vieläkin kauhistellaan kun kysytään mun ikää ja tiedetään että tytär jo koulussa, mutta minäpä en oo siitä välittänyt :D

Mulla lisäksi toinen tyttö -07 ja nyt laskettu aika 27.7.

*Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa*

Liittynyt8.9.2015

oho äsken vasta huomasin että olin laittanut iäksi 16... siis 26 tietenkin :D

Oletko yhdessä edelleen tämän ensimmäisen lapsen isän kanssa vai oletteko eri teillä? Sillä on varmaan suuri merkitys jääkö yksin vai onko joku rinnalla siinä tilanteessa. Me ollaan edelleen yhdessä vaikka eihän tuo ensimmäinen tosiaan vahinko ollutkaan mutta kuitenkin. On tässä monet kriisit silti keretty käydä läpi. Ollaan nyt oltu reilu 10vuotta jo yhdessä.

En mäkään neuvolassa ole mitään ikäviä kokenut mutta kyllä mullakin edelleen jotkut kauhistelee kun kuulee mun todellisen iän jos ensin on ollut puhetta vain lapsista :)

Koulun vanhempainilloissa ym tuntuu aina että muut on sen 10-15 vuotta itseä vanhempia mutta ihan hyvin olen silti tullut kaikkien kanssa toimeen, välillä tuntuu vain että on itse niin erilainen kuin muut mutta mitäpä siitä :)

Liittynyt8.9.2015

keksin miten tänne kirjotellaan ja nyt ehdin jo sählämäänkin oikein kunnolla.. Nooh, toivottavasti ei kovasti haittaa =)

Meillä on vähäsen nuorempi lapsi mitä teillä, -09 syntynyt ja itse olin 18 kun esikoinen syntyi. Sain kanssa kokea synnärrillä aika tylyä kohtelua, mm. kätilö totesi kaverilleen "mun pitää nyt mennä kun tuolla on yksi lapsi synnyttämässä", mummeleiden mielipiteet tulivat hyvinkin selviksi jne. Onneksi neuvolatäti oli mukava ja sukulaiset ottivat asin hyvin vastaan.

Nyt odottelen pikkukakkosta, rv 18+6. Tällä kertaa on eri neuvolatäti mikä ensimmäisen kanssa oli, aivan yhtä mukava, onneksi :) Tällä hetkellä minulla ikää 20v (maaliskuussa 21v).

Jännittää kovasti miten tuleva isoveli mahtaa suhtautua uuteen tulokkaaseen kun sen aika koittaa :)

Liittynyt8.9.2015

Täällä ois kans nuori äippä, sain esikoisen 2010, joilloin itse olin 18-vuotias.. Neuvola täti oli aivan ihana, myös kaikki lääkärit. Synnärillä myös toimi homma oikein, mutta anestesialääkäri kehtasi kysyä, että olenko edes täysi-ikäinen....

Jonkun verran motkotusta kuului sitten kun oli tytön kanssa liikenteessä, mutta ei onneksi sen kummempaa.

Itse odotan nyt toista muksua, LA ois 22.6... Mulla esikoinen on ihan hullun mustasukkainen minusta näin yleisestikkin, saapas nähdä miten ottaa vauvan vastaan.

Liittynyt8.9.2015

Meillä onkin sitten aika samoihin aikoihin laskettuaika, itsellä 28.6 =) Miten olet jaksellut? Teillä on nyt sitten reilu 1v esikoinen? Jos ollenkaan oikein osasin laskea? Itellä alkaa jo selkä särkeä, saa nähdä miten kipee olen loppuraskauden aikana =)

Liittynyt8.9.2015

täälläkin on hiljasta nykyää. ite olen tässä kuussa 18 vuotta täyttävä tyttö. laskettu aika olis marraskuun lopussa eli aika alussa olen vielä. kyllä tuo kohtelu on tuttua. olin tos neuvolas aamulla ja aika oli myöhässä. sit sinne tulee vanhempia odottavia naisia ja ne vaan toteaa et no toi tyttö saa menä viimiseksi ku ei ole ton lapsen tekemisessä jaksanu odottaa. siinä meinas pienet kirosanat lennellä. mielestäni ikä ei tee äidistä huonoa. eikä tätä raskautta oltu suunniteltu mutta oli silti kiva yllätys :)

Liittynyt8.9.2015

ite olen kanssa nuori äiti tosin odottava sellainen laskettu aika on marraskuun lopussa. täytän tässä kuussa 18.

Liittynyt8.9.2015

Pakko on kirjoittaa vaikka ikää 22 nyt kun esikoistani odotan. :) Omasta mielestäni en enää niin nuori ensiodottaja, mutta neuvolatäti on koko raskauden ajan jokaisella tapaamiskerralla puhunut raskaudenkeskeytyksen mahdollisuudesta ja rv 28 jo takana. Pahalta on tuntunut joka kerta, mutta onneksi nyt muuton myötä vaihtui neuvolahoitaja.

Liittynyt8.9.2015

Kelpaako joukkoonne viikon päästä 20v täyttävä esikoisen odottaja? Mulla on LA joulukuussa, eli aika alussa mennään vielä:) tähän asti, neuvolatäti ja lääkäri ovat olleet tosi mukavia :)

Liittynyt8.9.2015

Täällä kirjoittelee 22-vuotias 2-vuotiaan tytön äiti. Juuri ehdin 20 täyttää, kun tyttö syntyi ja kyllä huomaa, että vieläkin mua kohdellaan erilailla kuin muita äitejä. Esimerkiksi anoppi ja tytön hoitotädit kohtelee mua erilailla kuin vanhempia äitejä. Nyt odotetaan toista lasta saapuvaksi toukokuussa 2013 ja odottelen innolla, että voin asian ihmisille julkistaa. :))

Most popular