Tutustumista

Eli aloitetaan ihan perus tutustumisella, kertoa saa mitä itse vain tahtoo. (:

Itsestäni sen verran että olen 19-vuotias, esikoisiani odotan, kaksoset tulossa. Laskettu aika on 3.5.2011 eli nyt rv 21+6 . Vointi on ollut hyvä, lukuunottamatta väsymystä.

Aluksi tieto kaksosista ja ylipäätään raskaudesta oli aika lailla järkytys, yksin kun asun ja elän. Tiedän kyllä lasten isän, ja seurustelimmekin, mutta ero tuli, kun ei tunteita löytynyt. Mies on onneksi luvannut olla apuna pienten kanssa (tosin saa nyt nähdä...)

Nyt kun on tottunut ajatukseen että odottaa kaksosia niin pelkää koko ajan että mitä jos jommallekummalle käy jtn ? Tai jos kummallekkin ? Onhan kaksosissa oma hommansa hoidoissa jne, mutta siinä se menee kuin yksikin :)

Eli erittäin positiivisin mielin odottelen pikkuisteni syntymää

Kommentit (2)

Liittynyt8.9.2015

Eli olen itse 02/10 syntyneiden kaksosten äiti.

Minulla eteni raskaus todella hyvin, kunnes yhtäkkiä tuli raskausmyrkytys, jonka seurauksena synnytys käynnistettiin. Sain siis jo rv 30+0 terveet kaksoset, tytön ja pojan :) Molemmat joutuivat olemaan sairaalassa reilu kuusi viikkoa.

Minullekin kaksosraskaus oli aikamoinen yllätys, kun ei minun tai mieheni suvussa kaksosia tai kolmosia ole.

Hyvin tässä kuitenkin on selvitty, kuukauden päästä lapset täyttävät jo vuoden :)

Liittynyt8.9.2015

Mulla on 4.5.2011 syntyneet kaksospojat. Olen itekin kaksosen, mulla on kaksossisko, ja mun isoveli ja -sisko on myös kaksoset eli mun perhees on kahet kaksoset :) Mulla oli clomifen käytössä mikä myös edes auttoi monikkoraskauteen.

Raskaus oli aika rankka, pahoinvointia ja iso vatsa.. Rv 30+2 jouduin osastolle ku näytti et pojat lähtis syntymään jos vielä liikun samaan tahtiin eli oli otettava rauhallisesti. Makasi 3 vko sairaalas ja pojat syntyi rv 33+1. Kaikki meni kuitenkin hyvin. Pojat vietti 4 vko keskolas.

Ny on eletty monikkoarkea kotona reilu kuukausi ja onhan tää aika kiireistä. Hyvin on kumminki menny vaikka toisella on vattavaivaa ja on aika itkuinen. Onko teillä kokemusta sellaisesta? Ei oo kyse koliikista, se ei vaan saa kakattua ellei hiero jalkapohjista ja kakka on ihan vihreetä ja vellimäistä. Oon kuullu et se helpottais 3 kk jälkeen. Ikävää nähä ku oma lapsi huutaa vattaansa.

Onko teillä tullu ihmiset ihmettemään ku liikutte kasosten kans? Meillä päin ainaki ihmiset kattelee ja kyselee, varsinkin ku ovat vielä pieniä.

Most popular