heinäkuu 10

Juu eli kun haluat kirjoittaa tänne niin sun täytyy ensin kirjautua vauvan sivuille normaalisti, Sitten pääset kirkoitukiin vastaamaan.

Pirre

Kommentit (13)

Liittynyt8.9.2015

Hassua, mä olen aina sisäänkirjautunut tänne, mutta tohon kesäkuun alotukseen ei tule mulle mitään "vastaa" tms. Tässä sitten oli:)

Hyvä homma, nyt siis tännekkin voi tulla jupisemaan!

mami

Matilda2015
Liittynyt9.10.2007

Vähän aikaa pähkäiltyä onnistuin liittymään minäkin tänne:) Nyt pikaseen kirjotan, väsy painaa jo päälle. Hyvä juttu, että vihdoin alkanu olo mamilla vähän helpottamaan! Meillä vanhin poika sai yhtäkkiä jostakin angiinan ja nyt kauhulla ootan tuleeko muille. Osalla ollu kurkku kipeä, mutta nieluviljelyt puhtaat. Toivottavasti ei kellekään nyt tulis, pitäis lähteä pohjoiseen ens viikoksi Tampereen ja särkänniemen kautta. Pääsee pitkästä aikaa hotellielämästä nauttimaan, eka kerta kaikkien muksujen kanssa:) hyviä vointeja, mukavia hellepäiviä ja hyvää yötä:)

mami@6 +7. kääpiö rv 12+6

nani76
Liittynyt28.3.2006

Kokeilempa minäki tänne turista hieman...mua jännittää vaan niin kamalasti ku tällä viikolla ois to rakenneuä ja pe 4d...miten ihmeessä sitä saa tän viikon menemään suht nopeesti?? =D

Ens viikolla meitin porukka suuntaa kans Pohjanmaata kohden, ukkokullalla ois vielä ens viikko töitä siellä mutta sitte ilmeisesti alkais kolmen viikon loma mutta sen jälkeen koulutki sitte taas alkaa...kauhean lyhyeltä lasten loma kyllä tuntuu ku ainaki viikon lyhyempi loma on ku esim viime vuonna..kuopuski alottaa sitte parin päivän päiväkotielämän, voih ja nyyh...

Tosiaan tää eukko on nyt kevennetyllä elämällä sen suhteen että ku tuo värkki jonki verran vielä vuotaa ja ku noita suppareita on aika "kivasti" alkanu tulemaan..viime ma kävin lekurilla taas (terkka sinne laittoi just noitten takia) ja ei ainakaan lekurin mielestä vielä mitään pehmenemisiä ollu tapahtunu mutta ois sairaslomalle laittanu jo tässä vaiheessa ja kaikki raskaat hommat pitää jättää pois ja muutenki jos apua jostai kotihommiin sais...joopajoo...onhan täällä noita "isoja" poikia mutta apuja ei kyllä ihan helposti heru..

Mukavaa kesänjatkoa kaikille, meiti jatkaa vielä näitä töitä vaikkei kyllä oikein kiinnosta...

nani ja tänään juniori poksuu täydet 20!

Liittynyt8.9.2015

kyllä on kuuma. en ole yhtään helteen ihannoija. lapset tosin nauttivat. Kulkevat juomapullot käsissä ja viihtyvät paljon ulkona. Ne onkin ihan kahvipapuja. Itse kalkkilaivan kapteeni :)

Pojat ovat nyt mummien luona tällä viikolla. Äiti sai hieman lomaa kun puolet lapsista on toisaalla. Tytöt jäätiin kotiin. Neuvolassa käytiin kuopuksen kanssa. Luulin että painoa olisi tullut hienosti kun nyt on syönytkin hyvin mutta kattia kanssa. Puoli kiloa oli pudonnut kuukaudessa. Ja kontrolleihin. Tytöllä on jatkuva esto antibiotti mikä on sekoittanut suolen. Lisäksi sillä on refluksi ja vaikea maitoproteiini allergia. Nyt kun ollaan yritetty antaa kiinteitä niin ei oikein näytä hyvältä. Oksentaa ja ripuloi ja itkee tuskaisesti. Mitähän sille antaisi että alkaisi kasvaa ja voisi paremmin... Oma raskaus tuntuu jäävän taka-alalle kun on paljon huolia tuosta kuopuksesta. Pahoinvointia ei onneksi ole suudemmin ollut. Ainoa suurin vaiva on ollut jatkuva huimaus. ja pssattaminen :) iltaisin kaatuu sänkyyn heti kun mies tulee töistä kotiin. Pienten nokkaunien jälkeen taas jaksaa porskutella eteenpäin. Neuvola mulla on vasta kuun lopussa. sitten pitäisi jo saada aiaa ekaan uä:neen. olen erityisseurannassa reuman takia eli käyn usein masua kattomassa raskauden aikana. sikiöllä on riski saada sydämen johtoratahäiriö. kellään ei sitä ollut mutta aina tutkitaan huolella. hyvä niin.

Aotearoa:)
Liittynyt28.5.2009

Jos vaan mukaan mahtuu?

Elikkä viitosta täällä odotellaan syntyväksi joulukuussa. Aikaisemmat lapset ovat syntyneet -01, -03, -07 ja -09. Kaksi tyttöä ja kaksi poikaa on nyt. Masuvauvan sukupuolesta ei ole vielä tietoa. Turun seudulla asumme. Itse olen 31v ja kotiäitinä nyt ja varmaankin vielä pari-kolme vuotta ainakin.

Iloista kesää kaikille!

Aotearoa ja pikkuviitonen 17+3

Liittynyt8.9.2015

Aotearoa: Ilman muuta mahtuu:) Tervetuloa ja paljon onnea uudesta tulokkaasta:)) Koska sulla on LA? mulla on 24.12. ja viides tonttu matkalla, edellisen vauveli, nyt siis kohta 2,5 vuotiaan LA oli kanssa aattona:)

Nani: Voi sinnuu:(( Luin tuolta palstalta että olit saanu pahan pelästyksen rakenneultrasta:( Ja vuotelee ja suppailee... jospa kaikesta tästä huoesta saat palkaksi oikein ihanan ja kiltin vauvan:)) Paljon voimia!!!!!

Pirre: Juu-u, kuuma on ja YÖK!! ei jaskas:( kohta on syksy ja kylmä! IHANAA!!!!

Täällä kaikki ennallaan, ei uutta länsirintamalla!

mami ja papu rv 16:)) Viikot paukkuu!!!!!!!!

Liittynyt28.5.2009

Mamiof4: kiitos onnitteluista! Ja onnitteluja myös sinulle viitosen johdosta! La mulla on 13.12, mutta epäilen kovasti, että vauva syntyy jo aikaisemmin. Kaksi edellistä vauvaa on keskosia. Kolmonen syntyi 31+6 ja nelonen 33+6. Nytkin on jo supistukset alkaneet, joten täytyy ottaa tosi varovaisesti. Vaikeammin tehty kun sanottu, sillä nuorimmaiset ovat nyt 3v parhaassa uhmaiässä ja vauva 9kk.

Nani: toivottavasti sait parempia uutisia uusintaultrasta! Kovasti toivon myös, että kaikki menee parhainpäin.

Pirre: voimia arkeen kuopuksen kanssa. Meillä ei lapsilla ole allergioita, mutta ystävän lasta sivusta seuranneena ymmärrän kuinka vaikeaa ja rankkaa se voi olla. Toivottavasti paino kääntyy nousuun pian, niin saat hetkeksi huokaista helpotuksesta ja nauttia tulevastakin vauvasta.

Minäkin rakastan syksyä! Minusta vaan tuntuu, että sen tuloon menee ikuisuus.. Nämä helteet ei kyllä sovi odottajille!

Nyt täytyy taas kiitää!

Aotearoa ja pikkuviitonen 17+5

Liittynyt8.9.2015

Aotearoa: Onpa sulla "pienillä" viikoilla lapset syntyneet! Minkä kokoisia olivat? Miten synnytykset alkoi, supistuksilla? Oliko vauvat hyvässä kunnossa kuitenkin? Sehän se on että kun lepääminen ja rauhallisesti ottaminen ei ole teoriassa ihan niin mahdollista... otat niin varovasti kuin suinkin kykenet.

Meillä ei kanssa allergioita ole, mutta tuttavaperheessä kanssa kaksi lasta todella allergisia, ja kyllä sen hoitaminen työstä käy!

Kyllä, tuntuu että syksyyn on liian pitkä matka:( ja ensi viikko ainakin täällä etelässä luvattu VIELÄ kuumempaa!! TUSKA!!! miten paljon tästä voi enää mennä kuumemmaksi...??

Meillä täällä talon maalaus (ulkomaalaus) alkaa olla loppusuoralla, iltapäivästä pidetään taukoa ja lähdetään rantsuun:)

mami

Liittynyt28.5.2009

kun Mamiof4 kyseli keskosistamme.

Kolmonen syntyi yllättäen. Huomasin kotona, että ilman suurempia supistuksia, olin 10cm auki. Soitin sairaalaan, ja minulle sanottiin että "voi tyttö kulta, olisit paljon kipeämpi, ei voi olla mahdollista". Lähdin kuitenkin näytille ja kätilö kauhistui kun olinkin ollut oikeassa ja paikat olivat täysin auki. Meidän "onneksi" vauva oli poikkitilassa (muuten olisi tullut kotiin) ja sain kortisonipiikin vauvan keuhkoja kypsyttämään ja estolääkitystä supistuksiin, jotka olivat alkaneet tuntua ihan kauheilta. Estolääkitys ei kuitenkaan auttanut ja vauvakaan ei suostunut kääntymään raivotarjontaan, niin oli pakko tehdä kiireellinen sektio kaksi tuntia sairaalaan saavuttuani. (kortisoni olisi vaatinut 6h, että siitä olisi ollut jotakin apua). Poika syntyi "hyvänkokoisena" 1980g ja 44cm viikoilla 31+6. Keskolassa joutui olemaan 6,5 viikkoa. Keuhkotilanne oli alkujaan aika huono, ja hänellä todettiin keuhkokuume vielä siihen päälle. Terve ja reipas poika hän on nykyään. Infektioastma on ainoa juttu, joka hänelle jäi keskosuudesta. Kooltaan hän on iso, aikuisiän pituusennustus oli neuvolassa nyt kolme-vuotiaana 204cm!

Nelonen osattiin ennustaa syntyväksi myös keskosena ja sain kortisonipiikit kaksi viikkoa ennen vauvan syntymää. Samalla olin vuodelevossa sairaalassa kun paikat alkoivat aukeamaan ja verta vaan lorisi housuihin. Minut kuitenkin palautettiin kotiin ja 33+3 alkoivat säännölliset (muttei riittävät) supistukset ja sinnittelin kotona kaksi vuorokautta. 33+5 lähdin sairaalaan kun supistuksia tuli välillä kolmen minuutin välein, välillä vaan seitsemän minuutin. Viikoissa oltiin jo niin pitkällä, etteivät he yrittäneet enää estellä. Synnytys ei kuitenkaan käynnistynyt vaikka kokoajan supistelikin ja seuraavana aamuna sain ilokaasun avuksi. Illalla olin jo ihan poikki, kun viimeinen kätilö saapui vuoroon. Hän käynnisti synnytyksen (ei olisi saanut koska keskonen kyseessä, mutta olen hänelle hyvin kiitollinen) puhkaisemalla kalvot ja vauva syntyikin siitä puolen tunnin sisään. Tyttö painoi 2680g ja oli 48,5cm pitkä rv 33+6. 500g tippui painosta turvotuksena jo seuraavana aamuna ja keskolassa pieni oli aika väsyksissä. Hänelläkin todettiin keuhkokuume, mutta kortisonit oli tehtyt tehtävänsä ja hän parantui pian. Kotiin hän pääsi 11pv syntymästä ja painoi silloin 2230g. Imetys ei hänen kanssa sujunut ollenkaan, mutta pullosta onneksi jaksoi syödä. Nyt 9kk iässä, hän on pieni ja hoikka, mutta onneksi terve.

Saa nähdä millainen tarina tästä viitosesta tulee, mutta toivon vaan että päättyy onnellisesti.

Huomenna lasten kanssa viikoksi mummolaan. Mies jää kotiin tekemään töitä.

Onnittelut Nanille hyvistä uutisista!

Aotearoa ja pikkuviitonen 17+6

Liittynyt8.9.2015

Aotearoa: Kaikkea sitä raskaudessa voi käydä. Aikamoisia sissejä sun pienet on:) Loppu hyvin kaikki hyvin. Toivotaan että teidän vitonen syntyy kuitenkin täysiaikaisena, onhan se niin helpompaa!

Kuumuus koettelee:( Tää on jo ihan järkyttävää!! ja elokuussa pitäs sit kuulemma tulla AIVAN hullut helteet, että tämä on vaan reeniä siihen... muutan pohjoisnavalle!!!!!!!!

Pikkuihminen on alkanu ilmoittelee itsestään tasasesti pitkin päivää:) yleensä kun olen syönyt. Ihania pieniä tussauksia tuntuu aina tonne vasemmalle alas... ei ole montaa viikkoa siihen kun pääsee kurkistaa häntä ja saa tietää onko herra vai neiti... jännää!!

mami ja papu rv 16+4

Liittynyt8.9.2015

huh huh. kyllä on raskasta. Kuopuksemme 4 kk on ollut kaks viikkoa sairaalassa kun lopetti syömisen ja on ollut kovin kipeä. Paljon tutkimukseia takana ja alkaa vyyhti hieman aueta. Vaikea refluksi ruokatorvessa ja ohut suolessa. Sekä suolistossa clostridium tokseeminen bakteeri. On saanut jatkuvasta antibiotista. Nyt ollaan viikonloppulomalla sairaalasta. Muut parheenjäsenet lähtivät kesänlomareissulle minkä olimme jo talvella suunnitelleet :( minua harmittaa suunnattomasti kun en pääse mukaan. No täytyy tytteli saada kuntoon.

tyttö on kuin vanha mummo. syö paivittäin ihan mielettömasti lääkkeitä. Kipu on jollain tapaa helpottanut. Ei kokonaan. Saa edelleen kipukohtauksia. Ruoka ei maistu. Jatkuvasti on kuivumassa kun on vielä noin kuuma ilmakin. Tuntuu ettei ehdi nauttimaan raskaudesta lainkaan kun koko ajan sydän syrjällään tytön takia.

Liittynyt28.5.2009

Lomalta palattu ja kaikki hyvin. Sain kauhean silmätulehduksen, johon eivät edes ensimmäiset silmätipat auttaneet. Nyt menossa toiset ja ne onneksi auttaa. Näitä ei tosin suositella käytettäväksi raskaana ollessa.

Pirrelle kovasti voimia! Kuulostaa aika hurjalta sairaala-arki, mutta onneksi saatte parhaimman avun tytölle.

Omaa napaa: kovasti potkii pikkuinen iltaisin, mutta supistukset saavat minut jo melkein sohvan pohjalle. Illalla supistaa levossa kipeästikin ja päivällä heti jos tekee jotain. Esim. nostelee vauvaa. Onneksi tyttö viihtyy hyvin lattialla, varsinkin nyt kun konttaus alkaa sujumaan.

Rakenne-ultra on 5.8. Tuntuu, että siihen on iäisyys. Mutta eihän siihen onneksi ole kuin pari viikkoa. Aiomme kysyä myös sukupuolta, edelliset ovat 2 tyttöä ja 2 poikaa niin ei sillä ole väliä kumpi tulee, mutta tuntuu jotenkin konkreettisemmalta kun tietää "ketä" odottaa.

Aotearoa ja pikkuviitonen 19+4

Liittynyt28.5.2009

Lomalta palattu ja kaikki hyvin. Sain kauhean silmätulehduksen, johon eivät edes ensimmäiset silmätipat auttaneet. Nyt menossa toiset ja ne onneksi auttaa. Näitä ei tosin suositella käytettäväksi raskaana ollessa.

Pirrelle kovasti voimia! Kuulostaa aika hurjalta sairaala-arki, mutta onneksi saatte parhaimman avun tytölle.

Omaa napaa: kovasti potkii pikkuinen iltaisin, mutta supistukset saavat minut jo melkein sohvan pohjalle. Illalla supistaa levossa kipeästikin ja päivällä heti jos tekee jotain. Esim. nostelee vauvaa. Onneksi tyttö viihtyy hyvin lattialla, varsinkin nyt kun konttaus alkaa sujumaan.

Rakenne-ultra on 5.8. Tuntuu, että siihen on iäisyys. Mutta eihän siihen onneksi ole kuin pari viikkoa. Aiomme kysyä myös sukupuolta, edelliset ovat 2 tyttöä ja 2 poikaa niin ei sillä ole väliä kumpi tulee, mutta tuntuu jotenkin konkreettisemmalta kun tietää "ketä" odottaa.

Aotearoa ja pikkuviitonen 19+4

Suosituimmat