Vauvan liikkeet

Moi! Odotan ensimmäistäni. Olen huolissani, kun vatsani on vielä tosi pieni enkä ole tuntenut vielä vauvan liikkeitä. Olen viikolla 19. Miten teillä muilla potkiiko vauva jo ja milloin tunsitte sen ekaa kertaa? Ja onko teidän vauvamasu jo huomattu esim töissä?

Kommentit (4)

Liittynyt8.9.2015

Se on kai kauheen yksilöllistä, että miten esim. masu kasvaa. Oma sisko kertoi raskausuutisen muille vasta viikolla20 eikä osattu mitään epäillä kun ei masu näkynyt tai muuta..

Itse odotan nyt ensimmäistä viikkoja 20+3 ja masun on kyllä huomannut jo tutut ja tuntemattomatkin :)

Liikkeitä olen itse tuntenut viikolta 17 alkaen, mutta sekin saattaa vaihdella paljonkin ja esim. tuossa Vau kirjan seurantakalenterissa sanotaan viikon 20 kohdalla että jotkut saattavat joutua odottamaan vielä muutaman viikon :)

Kyllä sillä masulla on vielä aikaa kasvaa ja ehtii se pikkuinenkin siellä möyriä väsymiseen asti ;)

Santttu
Liittynyt31.8.2009

tunsin vauvan potkun jo rv 15+1. Se oli hipaisunomainen pienen pieni tunne. Jos en olisi istunut rauhassa hiljaa paikaallani, niin ei sitä olisi tuntenut. Parisen vkoa siitä liikkeet alkoivat olla selvästi tunnettavat. Nyt rv 19+5 vauvan potkut tuntuu jo liikkuessakin. Ystäväni, joka on erittäin hoikka, kertoi tunteneensa ensimmäiset tuntemukset vasta näihin aikoihin. Kovin ykisöllistä noi liikkeiden tuntemiset, eikä siis ole täysin riippuvainen siitä, onko odottava itse hoikka vai ei.

Masu on kyllä jo selvästi näkyvä ja tutut rohkenevat kommentoida. Väljien vaatteiden alle esim. töissä masu kyllä piiloutuu vielä hyvin.

Liittynyt8.9.2015

olen viikolla 19. Vauvan liikkeitä oon tuntenu pari viikkoa, mut odotan toista. Ekassa raskaudessa tunsin liikkeet vasta joskus viikolla 21. Ekassa raskaudessa myös masu alko näkymään myöhään, oisko ollu joskus 22 viikolla. Nyt masu näkyny jo varmaan kuukauden, mutta onhan ne nahkat jo kertaalleen venytetty.

Koita olla liikaa stressaamatta. Kyllä ne liikkeet tulee, ku vähän odotat.

Santttu
Liittynyt31.8.2009

Meidän pikku-rakas on osoittautunut varsin reippaaksi aamu-touhuajaksi. Jos pakollinen yöllinen vessareissu jää aamuyöhön, niin johan alkaa melkoiset potkunyrkkeily-treenit kun yrittää päästä takaisin uneen! Herra on kaikessa ihanuudessaan tälläkin viikolla vähentänyt yöuniani parina aamuna reippaasti - parhaillaan 2½ tuntia. Ei siitä nukkumisesta tule mitään, jos vatsanpeitteet toimii rumpukalvona! :D

Helmimasut 2011

Lukittu

Haikaraa helmikuussa 2011 odotteleville.

Jäsenet

Suosituimmat