Pahoinvointi

Onko täällä vielä muita joilla on kauheaa pahoinvointia? Mulla on tänään viikkoja 15+6 ja olen koko tämänkin viikon oksentanut 4-6 kertaa päivässä. Eilen kävin lääkärissä ja sain sairaslomaa..

Alkaa vaan olla voimat lopussa kun oksentelua on ollut viikolta 9 alkaen eikä loppua näy. Lääkärissä ja neuvolassa vaan sanovat että kyllä se siitä ohi menee. Entäs jos ei mene? Eikö tää voi joillakin naisilla olla koko raskauden kestävä vaiva?

Sanottiin myös ettei oksentelu vaikuta sikiöön, mutta missä menee se raja että oksentelu on vielä "normaalia"? Paljonko muille on tullut painoa lisää? Mulle on tullut ehkä 1kg.. Lääkäri sano vaan ettei tarvi huolestua jos paino ei putoa, mutta kai sen nyt jossakin kohtaa pitäisi alkaa noustakin?

Kommentit (4)

Santttu
Liittynyt31.8.2009

koville masuasukas sut laittaa! Ei ole ihme, jos alkaa olla sairasloman tarvetta.

Parilla tuttavallani oli pahoinvointia koko raskausajan. En nyt ihan tarkkaan muista oksensivatko loppuun saakka, mutta pahoinvointia ainakin oli alusta loppuun ja terveitä lapsia ovat saaneet! Tärkeää on tietenkin muistaa juoda runsaasti, ettet aivan kuivu.

Ootko kokeillu maitoa? Mulla se helpotti aamusta iltaan kestäneeseen pahoinvointiin. Mitään perinteisiä ehdotuksia kuivasta voileipäkeksitä tai korpusta en voinut ajatellakaan aamusta.

Tsemppiä!!!

Liittynyt8.9.2015

Se menee kylmän kaakaon muodossa ja tänään keksin mustikkakeiton jota on pystynyt litkimään ja se pysyy jotenkuten sisällä :)

Ruisleipää on tullut sen verran oksenneltua että epäilen pystynkö sitä kohta enää ikinä syömään.. Täytyy vaan toivoa että kohta tulee jotain helpotusta! Olo on kyllä nyt sen verran heikko että työn teosta tuskin tulisikaan mitään.

Liittynyt8.9.2015

rankalta :(

Mulla auttoi pikku pahoinvointeihin piimä..

Ystävä mullakin pahoinvoi koko raskautensa ajan mutta loppua kohden kyllä helpotti huomattavasti (ei oksennellut enää niin paljoa..)

On se hurjaa että toinen joutuu tuolla tavalla kärsimään..:(

Täältä kaikki sympatiat sulle ja paljon voimia!!

t.Mekkinen rv 15+1

Liittynyt8.9.2015

En tiiä, onko sun pahoinvointi jo helpottanu. Toivottavasti on. Aattelin kirjottaa kuitenkin tähän ketjuun, kun mulla oli ensimmäisessä raskaudessa paha pahoinvointi ja sitä kesti koko raskauden ajan. Mullakaan ei oikein mikään auttanu. Viikolle 25 oksensin päivittäin. Saatto olla jotain satunnaisia välipäiviä, etten okentanu. Sen jälkeen oksensin sitten harvemmin ja lopussa enää kerran viikossa. Se oli ihan hirveetä.

Alussa mä laihduin nopeesti 5 kiloo ja olin kans sillon huolissani vauvan hyvinvoinnista, mutta kaikki lääkärit ja hoitajat vakuutti, että se vauva ottaa ekana tarvitsemansa ja niin mun uskoakseni se menikin. Ainakin synty terve pieni poika. Että koita olla huolehtimatta vauvan hyvinvoinnista. Mä oon 155 cm pitkä ja painoin ennen ekaa raskautta 56 kg, et olin ihan normaali, enkä ylipainonen ja silti kaikki oli vauvalla hyvin vaikka laihduin niin paljon.

Tässä raskaudessa oon nyt viikolla 17+0 ja mun oksentelu on melkeen loppunu. Oon taas laihtunu 6 kg, mut nyt oliki vähän enemmän lähtöpaino n. 59 kg. Vaikka sun tää raskaus oliski pahoinvoinnin takia ihan kauhee. Se ei tarkota, et seuraavat olis samanlaisia. Mä uskon, et mun pahoinvointi loppu kokonaan tässä raskaudessa, kun se on jo selvästi vähentyny.

Tsemppiä ja voimia. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja sun pahoinvointi on jo loppunu.

Helmimasut 2011

Lukittu

Haikaraa helmikuussa 2011 odotteleville.

Jäsenet

Most popular