Neuvoja närästykseen?

Hei,

Täytyy sanoa, että en ennen tiennytkään mitä närästys on, mutta nyt olisi hyvät neuvot kalliit! Onko jollain muullakin jo tässä vaiheessa oireita ja mistä olette saaneet helpotusta? Rennie ja maidon juonti ei auta.

T. Ilpukka ja nuppu 17+0

Kommentit (4)

Santttu
Liittynyt31.8.2009

...kun itseä on närästänyt raskauden aikana tasan kerran. Mutta yleensä pienet kerta-annokset ja käsittääkseni rasvaisen ruuan/raskaan aterian välttäminen on hyviä keinoja ennaltaehkäistä. Mua tosin närästi tuon yhden ainoan kerran kevyt keitto, joten ei toi raskas ruokakaan ole välttämättä kaiken pahan alku ja juuri... keittoannos oli kyllä reilu ja varmaan näin ollen syypää närästykseen.

Mutta tosiaan oireiden helpotukseen olisin ehdottanyt kotikonsteina myöskin maitoa, mut jos siitä ei ole apua... hmm...

Liittynyt8.9.2015

Mulla nyt viikkoja 17+0 ja muakin on närästäny jo pitkään. Rennien maku mua ällöttää ihan kauheesti, enkä haluis sitä syödä, mut on se yleensä auttanu. Musta tuntuu, et toi närästys liittyy mulla pahoinvointiin.

Ekassa raskaudessa ei näillä viikoilla vielä närästäny. Sillon maito autto ja Rennietä popsin sillonkin. Nyt aattelin apteekista kysyä, onko joku muu lääkevalmiste, jota voi närästykseen raskauden aikan käyttää.

Liittynyt8.9.2015

Itselläni on ollut molemmissa aiemmissa raskauksissa ihan kauhea närästys, ei mitkään Renniet ole kyllä tehonnut ja taas tuntuisi olevan sama aluillaan! Nyt edellisen raskauden aikana tajusin valittaa asiasta neuvolassa ja sieltä sitten lääkäri kirjoitti minulle reseptin tuohon Omeprazoliin (tjsp.) ja se kyllä auttoi hyvin ainakin minun kohdallani.

Liittynyt8.9.2015

Sen verran pahaksi äityi närästyspoltteet, että kirmasin suosiolla lääkäriin. Hyvä niin, koska ruokatorvi oli jo todella ärtynyt, sain samat Omeprazol-lääkkeet ja helpotti parissa päivässä. Olipahan kokemus! Jossain vaiheessa jo tuntui että pelkkä veden juominenkin sai lieskat suusta :)

Nyt vaan nautin raskaudesta ja vauvelin ihanista liikkeistä, hyviä vointeja kaikille!

Ilpukka ja Nuppu 18+1

Helmimasut 2011

Lukittu

Haikaraa helmikuussa 2011 odotteleville.

Jäsenet

Suosituimmat