Kuulumisia

Santttu

Heippa!

Ryhmä tuntuu vähän hiljentyneen, mutta olisi kiva kuulla mitä muiden helmimasujen alkavaan syksyyn kuuluu.

Mä olen tällä hetkellä sairaslomalla ensin vuodon (joka onneksi loppui lyhyeen) ja nyt sitten supisteluiden (onneksi kivuttomia) vuoksi. Työ on sen verran fyysistä, että lääkäri katsoi parhaaksi ottaa kevyemmin.

Meille on tulossa poika! Np-ultrassa sitä lääkäri veikkailikin, mutta asia varmistui tänään. Selvät pojan vehkeet! =)

Onko muut tunteneet vauvan liikkeitä vielä?

Mä olen tuntenut jotain pientä höyhenenkevyttä touhuamista. Kovasti odotan, että liikkeet voimistuu ja tulee selkeämmiksi.

Mitään kummempia oireita mulla ei ole. Päänsärky on ehkä vähän tavallista herkemmässä. Ruoka maistuu, mutta nyt tuntuu, että se äijämäinen aamunälkä alkaa palautua järkevimpiin mittasuhteisiin. :D

Masu on selvästi pyöristynyt eikä oman kokoisia tavallisia farkkuja voi todellakaan käyttää. Matalia, lantiomallisia farkkuja voi vielä seistessä pitää, mutta istuessa nekin ahdistaa pahasti. Mammahousut on tarpeen!

Muuten ei vessassa ramppaamista ihmeempää.

Painoa oli muutama pvä sitten tullut 2.4 kg lisää alkulukemista. Oli kuulemma ihan ok. Nyt rv 16+3.

Mukavaa alkavaa syksyä kaikille! Vai pitäiskö vielä toivotella loppukesää, elokuuhan on kiistatta kesäkuukausi... :D

Kommentit (13)

Liittynyt8.9.2015

Mulla nyt raskausviikkoja 17+2 ja alkaa mennä parempaan päin. Pahoinvointi on onneksi vähentynyt paljon, eikä enää tarvitse oksentaa edes joka päivä :)

Omankokoiset farkut on tosiaan tarvinnut jättää pois kun masu on jo melko isokin viikkoihin nähden (tai sitten vaan kuvittelen)

Itse saan (toivottavsti) tietää sukupuolen 28.9. tehtävässä rakenneultrassa :) Vähän jo jännittää, vaikka ei olekaan mitään väliä kumpi siellä on!

Liikkeitä olen tuntenut jo jonkin aikaa! Se on ihanaa! Aluksi en kyllä ollut uskoa että se pikkuinen siellä möyrii ;)

Paino ei ole vielä noussut kun kilon tai puolitoista, johtuen rajusta oksentelusta, jonka vuoksi olin sairaslomallakin jonkin aikaa, mutta eiköhän se nyt ala pikkuhiljaa noustakin!

Pieniä hankintojakin on jo tullut tehtyä mm vaatteita ja pinnasänky..

Liittynyt8.9.2015

Täällä viikkoja (vasta) 14+2, aika matelee! :)

Viime viikolla oli toinen neuvola, paino oli tippunut puolisen kiloa, mutta mulla on elopainoa sen verran, että ei oo väliksi vaikka ei nousisi ollenkaan. Omasta mielestäni vatsa on noussut ylemmäs, mutta ehkä vaan toivon ja odotan niin paljon sitä että kuvittelen kaiken. Pitkään seisoskelu ja kävely ei ole mitään herkkua, huippaus on tuttu tunne. Muuten olot on ollut ihan hyviä, aamulla ei enää niin paljosti heikota. En ikinä uskonut, että mun pitäisi joskus juosta näin usein vessassa, mutta niin vain kävi. Vähän väliä pitää muutama tippa käydä tiputtamassa, että on taas hetken hyvä olla :D Mahoton tätä menoa. Olen innoissani yllättänyt ystäviäni uutisella, ja olen saanut mitä vaihtelevampia vastaanottoja. Kaikki positiivisia tähän asti.

Meillä odotetaan innolla liikkeitä. Vielä muutama viikko kuulemma saadaan odottaa, ei vaan jaksaisi millään! Ai että, meidän pikkuinen

Santttu
Liittynyt31.8.2009

Hassua, kun monessa artikkelissa tai raskauskalenterissa sanotaan, että synnyttäneet saattavat tuntea liikkeitä joskus vkolla 16-18 ja ensisynnyttäjät muutamaa vkoa myöhemmin. Näitä keskusteluja lukiessa kuulostaa kuitenkin siltä, et toi 16-18 toteutuu kyllä hyvin monien ensisynnyttäjienkin kohdalla. No, kaipa noihin on pieni turhan hermoilun poisto -lisäaika laitettu... :D

Liittynyt8.9.2015

Heippa vaan! Olen saanut nauttia vauvelin liikkeistä minäkin jo parin viikon verran :) ihanaa! Ensin en edes tajunnut mitä hipsutuksia ne olivat, mutta liikkeet tuntuvat päivä päivältä paremmin. Vanhat tutut farkut on jo heitetty vaatekaapin perälle ja otettu mammafarkut tilalle. Johan kiristykset helpotti! Olettekos tehneet vielä mitään hankintoja vauvalle? Ostimme tutuilta Brio Kombi-vaunut hyvään hintaa ja vauvan vaatteta on saatu jo vähän ehkä liikaakin.

Liittynyt8.9.2015

Eipä ole tullut itselläkään käytyä täällä aikoihin, jossain vaiheessa kävin joka päivä, mutta kun oli aina niin hiljaista, niin luovutin. :D Mukava kun kuitenkin jotain elämää taas täälläkin. :)

Täällä on hennot liikkeet tuntunut nyt pari viikkoa. Eipä sitä varmaan muuten edes huomaisi, että on raskaana, mitä nyt tietysti maha on hieman pyöristynyt ja joutunut äitiyshousuihin siirtymään.

Päätin jo siinä vaiheessa, kun sain tietää, että olen raskaana, että tällä kertaa en niitä turhia kiloja herkuttelulla ym. keräile, kun molemmissa aiemmissa raskauksissa kiloja on tullut melkein 20 ja niistä EI ole ollut helppo päästä eroon, esikoisen odotuksen lähtöpainoon olisi vieläkin 9kg matkaa! Ja hienosti olen onnistunut tähän asti olemaan ilman turhia herkkuja ja syömään terveellisesti, sekä olen jumppaillut ja lenkkeillyt ahkerasti, niin ei ole vielä mitään selkä- tai liitoskipuja ollut ollenkaan, eikä painoakaan ole tullut vielä yhtään. Lisäksi me ollaan menossa ensi kesänä naimisiin, joten minulla on noin puoli vuotta aikaa synnytyksen jälkeen ennen häitä ja kyllähän sitä nyt omissa häissään haluaa mahdollisimman hyvältä näyttää. :D

Hankitoja meidän ei kai tarvitse tehdä mitään? Ainut on, jos jotain tutteja ja tietysti pieniä vaippoja ja sellasta, mutta muuten on kaikki kahden edellisen jäljiltä valmiina. :) Meillä vielä tosiaan on sekä poika että tyttö ennestään, joten vaatteitakin löytyy, tuli sieltä tällä kertaa kumpi vaan. :)Taitaa jäädä äitiyspakkauskin tällä kertaa ottamatta, siellä ei taida olla kertakaikkiaan mitään, mitä me tarvittaisiin, vaikka se toisaalta ihana olisikin.

Tänään poksuu täällä 18+0, tasan kaksi viikkoa rakenneultraan! Sitä odotellessa..... :)

Santttu
Liittynyt31.8.2009

Me ei olla tehty yksia ihania sukkia lukuun ottamatta vielä mitään hankintoja. Np-ultran jälkeen annettiin itsellemme lupa käydä ostamassa jotain pientä ja pikkuruiset lämpimät sukat lähti matkaan. Toinen tulevista mummoista on ostanut jo uniräsyn, soittorasian ja albumin. Ja toisessa mummolassa on jo hankittuna varatutti vierailuja varten. Kaverilta on tulossa läjä vaatteita ja muuta tarpeellista lainaan. Sänky ensimmäisiin kuukausiin on myös tiedossa. =)

Oletteko saaneet vaatteita yms lainaan kavereiltanne? Mietin jo nyt, että miten kiittäisin vaatelainasta. Kuitenkin säästyy iso kasa rahaa, kun ei tarvi kaikkea ostaa uutena ja kyllähän ne vaatteet lainakäytössäkin kuluu... mietin, että ostaisinko aikanaa kiitokseksi heidän lapsukaiselleen jotain kivaa vai... No joo, oon ehkä VÄHÄN ajoissa näissä mietinnöissäni, mutta minkäs sitä päälleen mahtaa! :D

SininiS: mä pyrin myöskin olemaan kerryttämättä kovin suurta extra-kilojen määrää. Syön terveellisesti, mutta sallin toki itselleni myös herkutteluhetket. Onneksi mitään herkku-intohimoja ei ole tullut, joten terveyslinja ei tuota suurempaa tuskaa. =)

Liittynyt8.9.2015

Me ollaan yritetty välttää hankintoja vielä, mutta eilen markkinoilla sorruttiin. Ostettiin pieni 60-kokoinen vihreäsävyinen paita, missä lukee "Olen isäni näköinen.. mutta silti onnellinen" (Isäntä valitsi tekstin ;)

Mulla on keskiviikkona sokerirasitus, riskitekijöiden takia jo nyt. Mua jännittää, suoraan sanottuna pelottaa. Ei mulla koskaan ole ollut mitään sairauksia eikä mitään viittauksia diabetekseen, vaikka olen aina ollut perso makealle ja hilpeäpullukka. En kuitenkaan ollenkaan haluaisi joutua pistelemään itseäni helmikuuhun asti, en tykkää!

Liittynyt8.9.2015

Mä vasta tänään liityin tähän ryhmään. En oo vaan saanu aikaseks aikasemmin. Mulla tänään viikkoja 17+0. Odotellaan toista lasta. Ensimmäinen 2v 4kk poika.

Mulla on tähän mennessä paino lähinnä laskenu, kun on ollu rajua pahoinvointia. 6 kiloa lähti, mut nyt on kilon verran tullu painoa, eli saldo -5kg. Onneks on oksentelu melkeen kokonaan loppunu. Pahaolo tulee vielä helposti, jos en syö usein. Ensimmäisessä raskaudessa oksensin koko 9 kuukautta, vaikkakin viikon 25 jälkeen en enää päivittäin. Oon niin ilonen, et on jo tässä vaiheessa raskautta ruvennu olo helpottaa. Mun pahoinvointi saattais siis loppua kokonaan, niinkuin kaikilla yleensä.

Äitiysvaatteita en oo vielä jaksanu kaivaa kaapista, vaikka kohtahan ne täytyy. Vielä on parit oman koon farkut käytössä. Masu on kyllä täälläkin selvästi kasvanu.

Mä olen myös pientä hentoa kutittelua tuntenu. Odotan kauheesti sitä, et liikkeet näkyis mahan päältäki, ku se oli niin kivan näköstä. Ei kai siihenkään pitäis enää montaa viikkoa olla.

Hyvää syksyä ja odotusta kaikille!

Santttu
Liittynyt31.8.2009

Onpa sullakin, Catu, ollut reipasta pahoinvointia. Huh! Mut tosiaan edelliseen verrattunahan tän hetkinen tilannehan kuulostaa ihan toiveikkaalta.

Jossain oli keskustelua auto-pahoinvoinnista. Mulla oli kesällä muutaman kerran pahoinvointia, jos en katsonut ikkunasta ulos. Luulin, et se oli ohi, mutta parin viime viikon aikana olen huomannut saman bussissa. Mulla on tapana käyttää aika bussissa hyödyksi esim lukemalla kirjaa, mutta nyt on kyllä joutunut kirja palaamaan pariin otteeseen takaisin laukkuun... Täytys vissiin suosia taas enemmän junia.

Mä tunsin eilen ekat liikkeet vatsan päältä, mahtavaa!!! Rv 17+6 =)

Santttu
Liittynyt31.8.2009

Tämä masulainen ei taida pitää työnteosta, kun alkoi kovasti supistelemaan töissä ollessa tai työpäivän jälkeen. Niinpä jouduin sairaslomalle useammaksi viikoksi. Nyt sitten rauhaisaa eloa. Onneksi kohdun suu oli hyvin kiinni, joten totaaliseen vuodelepoon ei ole ainakaan toistaiseksi tarvetta. -toivottavasti tilanne myös pysyy sellaisena! b

Pojulla alkaa selvästi olemaan jo jonkinlainen uni-valve -rytmi. Touhukkaita ajanjaksoja on päivässä yleensä 3 - aamulla, iltapäivällä ja illalla nukkumaan mentäessä. Silloin saan nauttia voimakkaista potkuista. :D

Reilun viikon päästä on neuvola ja sitten saa laittaa äitiyspakkauksen tilaukseen - kivaa!!! :D

Mukavaa perjantaita kaikille!

Santtu rv 22+0

Santttu
Liittynyt31.8.2009

...taitaa kaikilla olla seesteistä, kun ei mitään kuulu. No, seesteinen tilannehan on hyvä juttu. =)

Liittynyt8.9.2015

Selkäkivun takia olin sairaslomalla reilun viikon verran ja tuntuu kyllä siltä että loppuun asti tuskin jaksan töissä ollakaan. Mullakin työ sen verran fyysistä ja ergonomia ei aina kiireessä tahdo toteutua.. :)

Sain myös viime neuvola käynnillä raskaustodistuksen ja Kela-paperit täytettäväksi, ensi kerralla onkin taas lääkäri.

Potkut alkaa olla jo nyt melko hurjia ja on tosi hauskan näköistä kun ne näkyy mahan päältäkin jo välillä :D

Painoa on tullut tässä vaiheessa 5,5kg. Onkohan tuo ihan 'sopiva' määrä, kun ei neuvolassa sanota siitä ikinä mitään..?

PiPo rv 24+6

Santttu
Liittynyt31.8.2009

TOsta vasemmalla olevasta palkista kun valitsee raskaus ja synnytys, niin sieltä löytyy raskauskiekko, joka kertoo "sopivan" painonnousun raskauden edetessä. Toki täytyy muistaa, että paino on aina yksilöllinen asia, mutta sieltä saa kuitenkin vähän suuntaa, että minkä verran suurinpiirtein olisi ok. Itse raskauskiekkoa seuranneena tuo sinun painonnoususi kuulostaa ihan oppikirja-tasolta eli juuri sopivasti. =)

TUntuu, että niin moni on sanonut neuvolassa puututtaneen painoon, oli sitä sitten "liikaa" tai "liian vähän", että olisivat varmasti kommentoineet, jos olisi tarvetta.

Helmimasut 2011

Lukittu

Haikaraa helmikuussa 2011 odotteleville.

Jäsenet

Most popular