Esittelyä...

Hei vaan!

Täällä plussailtiin eilen. Kyllähän mie olen jo tän viikon oikeestaan tiennyt, että nyt kävi näin, mutta testin sain hommattua vasta eilen.

Täällä siis kaksi lasta jo ennestään, vanhin on tällä hetkellä 1v7kk ja nuorempi kohta 7kk ja tämän uusimman tulokkaan laskettu aika olisi näillä näkymin 5.2. Aikamoisena yllätyksenä siis tuli tämä kolmonen, just olin neuvolasta hakenut ehkäisylaastarireseptin ja käynyt jo laastaritkin ostamassa, mutta ei sitten tullukkaan käyttöä. :D Eli taitaa tässä hetki mennä totutellessa ajatukseen, mutta eiköhän tämä tästä. Vähän vaan oma jaksaminen ja meidän tämänhetkinen rahatilanne mietityttää, että miten tästä selvitään.

Tosiaan olin jo ennen tota testin tekemistä melko varma tuloksesta, kun kamala "krapula" on ollut viime lauantaista lähtien, vaikka en ole edes ollut juomassa. :D Kauhea kuvotus ja väsymys koko ajan. Ja vähän väliä pitäis olla jotain syömässä, ettei laatta lennä.

Miulla on nuo edelliset lapset syntyny 38+2 ja 39+1, että saa nähdä, tuleeko tämäkin jo tammikuun puolella vai pysyykö helmikuun puolelle asti kyydissä. Lohjalla ois sitten tarkotus synnyttää. Tämmösen ryhmän nyt tänne kuitenkin perustin ihan tuon lasketun ajan mukaan. :)

Tänään siis viikkoja kasassa "mahtavat" 6+2. Josko sitä maanantaina jo innolla soittelisin neuvolaan. :)

Olikos muita helmikuun odottajia? :)

Kommentit (42)

Liittynyt8.9.2015

Heipä hei!

Täällä olisi yks...

Meille tulossa yllätysvauva 6.2.

Meillä on ennestään neljä lasta, vanhin jo lähtemässä opiskelujen takia pois kotoa...Luulin jo pääseväni helpommalla:) Jänskättää oma jaksaminen, kun ikääkin on jo 34...mutta olenhan jo tottunut, mietin juuri, että olen kohta puolet elämästäni ollut äiti :)

Mutta erilainen talvi tulossa; yksi lapsista 160km päässä, AS-pojan ripari, ja nuorin aloittaa päivähoidon. Muutosta kaikille.

Kun vielä maatilalla elellään, niin touhua riittää. Tässäpä minä..onkos meitä vielä muita?

Liittynyt8.9.2015

Täälläkin odotellaan helmikuuta. Laskettu aika 20.2 ja toinen lapsi tulossa. Esikoinen 1v8kk poika.

Tänään käyty varhaisultrassa kuulemassa sydänääniä:)

Keskusteluissa Odotuspuolella on paljonkin helmikuisia. Katsotaan, jos saadaan koko kööri tänne yhteen paikkaan:)

JohannaAl ja mustikka

6+5

Liittynyt8.9.2015

Täällä helmikuuta odotteleva..Laskettuaika ois 25.2.2011 ja toinen tulossa. Esikoinen 04/09. Oon aina halunnu lasten välille pienen ikäeron, joten jospa tämä meijän "Lilli" pysys nyt mukana. 29.7 päästään ekaan nla:aan niin jospa sen jälkeen sais itelleki mielenrauhan. Onnea plussista!

Liittynyt8.9.2015

Minäkin liityn joukkoon. Omien laskujen mukainen laskettu aika on 19.2 ja toivottu esikoinen siis tuloillaan. Eka neuvolakäynti on 8.7 :)

Meillä nappasi ihan ekasta yrityskierrosta, mikä oli aika yllättävää. Jotenkin sitä oli ajatellut, että ei se heti tule, kun aletaan yrittämään. Mutta toisin kävi.. Ikää mulla on 21 vuotta ja mies on 24 v. Kovasti meinaa väsyttää ja tulee heti paha olo, jos ei syö säännöllisin väliajoin.

Pautsu 6+4

Liittynyt8.9.2015

neljä lasta jo vipeltää jaloissa ja viidettä odotellaan. Tällä hetkellä kuopus 4kk eli tulee tasan vuori ikäeroa. hiukan jännittää. vanhin on 9 v poika ja sitten on poika 6v ja tyttö 4 v. Olen niin lapsirakas. vaikuttaako asiaan että olen alalla töissä? :) töissä jaloissa pyörii 25 lasta :)

Tänään ensimmäisen kerran aamupahoinvointia...ei onneksi kuin lievää. muuten ei ole kummempia oireita. väsy on kova. eilen nukahdin jalkapallopeliin :) mies sitten herätti että nyt se on loppu mennäänkö nukkuu...

Liittynyt8.9.2015

Täällä yksi (tai no kaksi meitä tässä on) myös. Plussat testattiin ihan eilen aamulla vasta, ja vauva.fi-sivuston raskauskiekon mukaan laskettuaika olisi 27.2.

Kovasti ollaan onnellisia avokin kanssa. Ikää löytyy 21 minulta ja 23 mieheltä. Nuoria siis ollaan vielä molemmat, ja minulla vielä opiskeluita pari vuotta edessä, mutta vauva on todella tervetullut jo nyt tähän kohtaan elämää. Eikös se sitä tarkoita, kun ei vaan osaa kuvitella elämäänsä enää ilman rakastaan, ja on valmis sitoutumaan kolmannen elämän kautta häneen loppuelämäkseen..? ;)

Odotus siis ihan alussa täällä, ja kovasti toivotaan että rakkauspakkaus pysyy mukana!

hiekka, 5+3

Liittynyt8.9.2015

siirryn sitten tälle puolelle! Meillä toinen lapsi tulossa, esikoinen 1v3kk. Molemmat tärpänneet heti ekalla yrittämällä, neuvolatätikin oli ihmeissään :D Päälle kolmikymppisiä ollaan ja pk-seudulta.

LA näillä näkymin 9.2.. Viikko sitten käytiin ultrassa toteamassa katkarapu ja sydämenlyönnit :) ja heti seuraavana aamuna neuvolassa.

Väsyttää ihan vietävästi ja pahoinvointi senkun lisääntyy. Erityisesti iltapäivisin tuntuu ettei millään selviä loppupäivästä. Pakko syödä parin tunnin välein mutta ihan vähän kerrallaan.. Esikoisesta ei ollu kertakaikkiaan mitään oireita joten tää pahoinvointi tuli kyllä yllätyksenä :)

Hemmuli rv 8+0

Liittynyt8.9.2015

Hei mun on ihan pakko kysyä, kun kovin monella on lukenu, että on käyny ultrassa jo näkemässä pavun, niin onko se kovin yleistä? Vai voinko vaan rauhakseltaan ootella että aika on kypsä soittaa neuvolaan? Ja koska me sitten se pikkanen nähdään, jos ei varhaisultria käytetä? Niin ja sit vielä, että missä vaiheessa ootte neuvolaan soitelleet?

Tsihi, mua naurattaa tää kyselyikäni, meillä olis lähipiirissä kyllä ihmisiä, keltä voisi kysellä, mutta kun salaisuus on päätetty pitää vielä hetki, niin ei kehtova kysyä. :)

Liittynyt8.9.2015

luulisin että suurin osa ihmisistä ei käy varhaisultrassa. Voi olla että täällä keskuteluissa on enemmän meitä "vauhkoja" niin että näyttää siltä että se olisi kovinkin yleistä :D Mulla ainakin neuvolatäti ollut molemmilla kerroilla tosi yllättyneen näkönen kun on kerrottu olleemme jo ultrassa. Useimmiten sinne kai mennään "syystä" eli jos on takana kohdunulkoisia raskauksia tai useita keskenmenoja..

Ne kaks kaikille kuuluvaa perusultraa on viikoilla 10-13 ja 18-21 (ainakin Kättärillä). Ekassa katotaan että löytyy kädet, jalat, aivolohkot ym. "suuret linjat" sekä mitataan niskaturvotus. Tokassa ultrassa näkyy sitten selvemmin vauvan rakenne ja selviää sukupuoli. Eli ihan rauhassa voi odotella sitä ekaa yleisultraa :)

Ja toisethan tykkää odottaa hetken mutta minä malttamattomana oon kyllä soittanu neuvolaan molemmilla kerroilla aika heti plussauksen jälkeen :D Ja kun molemmissa raskauksissa eka neuvola on osunut kesäkuukausille niin on sanottu että hyvä kun soitin heti niin saa paremmin ajan neuvolatätien kesälomat huomioon ottaen. Riippuu tietysti ehkä siitäkin missäpäin asuu..

Liittynyt8.9.2015

Soitin neuvolaan vasta eilen, ja sain ajan ensi viikon tiistaiksi. Jotenkin halusin itse sulatella asiaa, enkä toisaalta halua tuijottaa kalenterissa olevaa päivää, joka olisi jossain kuukauden päässä.

Varhaisultrassa olen käynyt yksityisellä vain neljänneltä, kun alavatsakivut olivat niin inhottavia, ja munasarjakystahan sieltä silloin löytyikin. Sain silloin mukaani kaksi kuvaa: vauvasta ja kystasta :D

Toisaalta yksityisillekin on meiltä matkaa se samainen 100km, mikä synnärillekin, ettei oksentelevana viitsi niin pitkiä matkoja ajella. Pari päivää menee aina toipuessa.

Miljeera 8+3

Liittynyt8.9.2015

tänne ryhmän puolelle tuolta keskusteluista.

Varhaisultrassa tuli itsekin tänään käytyä ja kyllä se totta on: 10mm pitkä kaveri se siellä olla möllötti ja sydän sykki :) Ei kai tossa ultrassa käymisessä varsinaisesti mitään järkeä ole, mut näin kun ekaa odottelen, niin halusin jonkunlaista mielenrauhaa itelleni.

Ekaonni 7+2 la 15.2.

Liittynyt8.9.2015

Okkei. Taidan opiskelijabudjetissa säästää sen varhaisultran verran, ja soitella neuvolaan ensi viikon alussa, kun saan sekä omat, että miehen vuorot tietooni. Päästään sitten molemmat sinne kummastelemaan ja kyselemään, se kai on toivottavaaki ekalla kerralla..?

Olettekos muuten kaikki työelämässä, vai onko mukana muitakin opiskelijoita, kuin minä?

Liittynyt8.9.2015

En ookkaan pitkään aikaan käyny, ku oltiin vko mökillä ja sit mulla ollu niin kauheesti kuvotusta, että sängyssä aika menny. Eilen tuli vielä karsee migreeni kera yrjön ja eihän se panadol mihinkään migreeniin auta *huoh*

Eli minä täältä Helsingistä onnesta piukeena odotan kolmatta lasta, ennestään poika -99 ja tyttö -01. 32 vuotias ja mies 33 vuotias, mäyräkoira löytyy myös!

Ihanaa, kun on kesä ja mansikat!!

Liittynyt8.9.2015

Eli meille tulossa pikkukakkonen ja laskettu aika olisi 23.2. Esikoinen syntyi 03/09, joten 2 vuotta aika tarkalleen tulis ikäeroa.

Tähän saakka olen ollut hoitovapaalla kotona, mutta nyt syksyllä ois tarkoitus palat töihin. Esikoinen sai paikan päiväkodista. Saapa nähdä miten sitä töissä jaksaa taas kasvavan mahan kanssa ja kotona sitten sitä lapsiperheen arkea. Esikoista odottaessa oli niin kiva vaan mennä työpäivän jälkeen sohvalle löhöämään, mutta nyt ei taida onnistuakaan ;)

Liittynyt8.9.2015

Eli toka lapsi tulossa (eka 03/09), laskettu aika 16.2. Tilanne on ihan sama kun TaiMilla, töihin pitäis mennä syksyllä. Varmaan ilahtuvat tosi paljon... eka raskaus oli aika rankka loppuvaiheessa, joten vois luulla että tänkin kanssa joutuu ottaan saikkua viimeset viikot.

Eka neuvola takana, vaikka ei siellä tokaa odottavalle hirveästi uutta tietoa näin alussa ole. Ja aika harvoinkin tuntuu neuvolakäyntejä olevan ekaan verrattuna.

Kävin myös varhaisultrassa, neuvolatäti lähetti kipujen vuoksi. Sama homma oli ekan kanssa. Sydän sykki ja mies tirautti kyyneleen.

Nyt alkaa tulla jo yrjötystä, muita perusraskausoireita ei ole. Ekan kanssa pahoinvointi tuli syömättömyydestä, nyt on vähän paha olo koko ajan. Onneksi ei väsytä.

Sonja 7+2

Liittynyt8.9.2015

Onnea vaan meille kaikille helmikuun odottajille!

Meille on tulossa lapsi numero kaksi; esikoispoika täytti juuri toukokuussa 5 vuotta ja on oikein ihana reipas pikkumies. Ja juuri sopivan ikäinen isoveljeksi -käytännön kannalta; viihtyy itsekseenkin ja ymmärtää jos vauva täytyy syöttää ensin tms. Miehen kanssa ollaan 28-vuotiaita ja pk-seudun kehyskunnassa asutaan.

Kävin eilen neuvolassa H7+5 ja terveydenhoitaja huomasi saman kuin itsekin olin pannut merkille, eli että kohtu on selvästi kasvanut, itsekin tunnen kohdun pohjan ihan helposti. Terveydenhoitaja jopa kokeili, löytäisikö sydänääniä, koska kohtu oli hänen näppituntumalleen isompi kuin viikot vastaisivat - mutta eihän sieltä mitään kuulunut, istukan suhinoita... 4 viikon kuluttua on ultra, katsotaan sitten. Tosin tuli sitten kotimatkalla mieleen, että entäs jos onkin kaksoset? Mutta ei kai se vielä kohdun koossa näy, onko siellä yksi vai kaksi papua?? Lasketun ajan suhteenkaan en usko kovin suureen virheeseen, koska meillä tärppäsi kierukan poiston jälkeen heti ilman että yksiäkään kuukautisia tuli välissä.

Muuten elämä jatkuu. Teen kolmivuorotyötä ja kärsin jonkinlaisesta 24h pahoinvoinnista - oksentaminen kyllä ajoittuu aamuun olin syönyt mitään yöllä tai en. Toisaalta oksentamisen jälkeen olo helpottuu kummasti! Toivottavasti pahoinvoinnin lisäksi ei tule muuta vaivaa, kuten ei tullut esikoisenkaan kanssa.

Onneksi kohta alkaa pieni kesäloma =)

Ihania hellepäiviä kaikille Helmiäisille!

Liittynyt8.9.2015

Minäkin tulen tänne. Esikoista odotetaan viikoilla 6+5. Varhaisultra on maanantaina, jännittää kovasti nähdä onko vatsassa oikeasti joku! Tosin pahoinvointi on ollut sitä luokkaa, että ei kai se tyhjästä tule. Helteet sais kyllä loppua, olo ihan karsea ilman tätä kuumuuttakin.

Liittynyt8.9.2015

Jee, mennään samoissa päivissä helkky! Täällä kanssa tänään 6+5. Meillä ensimmäinen neuvola on 20.7, ja terveydenhoitaja sanoi katsovansa ja kuuntelevansa sydänäänet ultralla. Jännittää jo nyt, esikoinen kun tulossa, niin ainutlaatuisia hetkiä kaikki..

Huonovointisuus on onneksi täällä jääny vähäiseen. Yleensä iltaisin on vähän semmoinen heikko olo, ja tekis mieli oksentaa, mutta ei oo vielä mitään tullut ylöspäin. Kuumuus on kyllä ottanu veronsa melko hyvin. Töissä on todella tukalaa koko ajan, ja farkkuja ei voi edes suunnitella pitävänsä paria tuntia pidempään.

Olen kyllä kovasti (lue: liikaa!!) lukenut noita ruokavalio juttuja, ja varsinkin tota kiellettyjen listaa. Eilen ihan tosissaan mietin, että uskallanko töihin enää ostaa valmisruokaa evääksi. Ehkäpä kuitenkin terve maalaisjärki olisi tässäkin riittävä varotoimenpide.

Liittynyt8.9.2015

Moi vaan kaikille!

Kiireisestä elämän rytmistä päätin uhrata aikaani ja liittyä porukkaan mukaan :) Elikkäs mieheni kanssa esikoista ootellaan ja Oysiin lähdetään sitten kun aika koittaa. Laskettu aika on 2.2 ja nyt ois viikkoja takana 10+4.

Eka neuvolakäynti on jo takana ja siellähän se pikkuinen syke sykki voimakkaasti. Eli vihdoin ja viimein raskaus konkretisoitui, koska muut raskausoireet ovat olleet lieviä. Alkuraskauden ultraan varasin ajan 29.7, jota jo innolla ootellaan.

Onnea vielä kaikkille ryhmäläisille ja ihanaa odotusta :)

Liittynyt8.9.2015

:) Kiva kun on joku toinenkin samoilla päivillä! Mulla on neuvola kans 20.7., tosi hassua että sekin on meillä samana päivänä. Ootko käynyt jo ultrassa? Itse olen juuri menossa yksityiselle ja tunnin päästä nähdään mitä vatsassa tapahtuu!

Minä oon myös lukenut noita ruokajuttuja. Valmisruokaa meillä ei muutenkaan syödä, joten siitä ei ole huolta. Vähän mietityttää, kun ennen söin lihaa ja nyt tän raskauden alettua ei ole oikein tehnyt mieli. Tosin ei tee mieli mitään muutakaan, kun pahoinvointi on karseeta :P Mutta kai ne siellä neuvolassa kertoo tarkemmin. Musta oli tosi outoa, että kun varasin neuvola-aikaa, noista kielletyistä ruoista ei puhuttu mitään. Olettavat ilmeisesti, että odottaja lukee kirjoista/lehdistä/netistä tarvittavan.

Liittynyt8.9.2015

Me ei olla käyty ultrassa vielä. Sanoivat, että ultraavat vatsan päältä sit ekalla neuvolakerralla, niin ootellaan sitä sitten. Ei siihenkään enää kauaa ole aikaa, jännittävää! :)

Liittynyt8.9.2015

meidän kohtalaisen rempseä (ja kokenut) neuvolatäti sanoi että hänen mielestään ei tarvitse vältellä muuta kuin maksaa ja pastöroimattomia juustoja, ja niitä en oo ite aikanaan edes löytäny. Eilen uskaltauduin syömään sushiakin, jota ekassa raskaudessa niin välttelin. Nam :D

Hemmuli 10+0

Liittynyt8.9.2015

Ultrassa on käyty ja pieni tulokas nähty. Kyllä helpotti! :) LA 27.2.2011 pysyi samana, samoin viikot.

Helkky 7+4

Liittynyt8.9.2015

En ole jaksanut kirjoitella, kun voinnissa ei ole mitään uutta ja toiseksi olen niin väsynyt koko ajan, ettei voi olla tosikaan! Esikoisesta voin pahoin ja olin väsynyt erityisesti aamuisin, mutta tällä kertaa pahoinvointi ja väsymys on pahinta iltapäivästä alkaen. Olen itkuakin tirauttanut muutamaan otteesen, kun väsyttää niin... Pahoinvointi on onneksi siinä mielessä lievää, ettei ole tarvinnut kertaakaan oksentaa.

Olin tänään neuvolassa ekaa kertaa. Kaikki ok. Kyseli kysymyksiä elintavoista ym. +punnitus, verenpaine ja virtsan stiksaus. Painoa on nyt 5kg enemmän, kun esikoisesta alkuraskaudessa. Sillon "sain" kaikenkaikkiaan 18kg. Toivon, ettei tällä kertaa tarvis samaa taakkaa kannatella. Imetyksen aikana kilot kyllä karisi nopiaan. Olin lähtöpainossa 2 kuukaudessa. Tosin sitten sain 5kg takaisin, kun lopetin imetyksen.

Yhdistelmäseulontaultra varattiin 1½ viikon päähän. Uudelleensynnyttäjällä seuraava neuvolakäynti onkin vasta rakenneultran jälkeen eli n. rv23. Esikoisesta neuvolassa kävi mielellään, mutta nyt tuntuu, ettei sieltä saa oikein mitään irti. Verenpainetta ja virtsaa voin kuitenkin seurata töissäkin...

Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia:)

Liittynyt8.9.2015

Löysinkin itseni taas vauvan netti sivuilla ja pakkohan se on ilmoittautua mukaan.. Eli meille neljäs tulossa ja on varsinainen yllätys vauva tämä kaveri...pikkasen yllätyin kun eka alkoi aamupahoinvoinnit ja tajuton väsymys. Nyt vasta sain testinkin ostettua tiistaina ja positiivinen oli ekaksi järkytys josta olen pikkuhiljaa siirtymässä pienen salamatkustajan onnelliseksi äidiksi :)

Eka nauvolakäynti on ensiviikolla ja tarkaa LA ei ole, mutta se osuu vauvan laskurinmukaan 20-22.2.2011...

JohannaAl: piti kysyä että missä päin asut jos teillä uudelleen synnyttäjillä seuraava neuvola on vasta n.vkolla 23?

Nautitaan kesästä vaikka onkin kuuma :)

Ja todella isot onnittelut minulta kaikille helmivauvojen odottajille.

Shahara (lapset 01,07 ja 08)

Liittynyt8.9.2015

Asun Turussa. Niin se terkkari eilen sanoi, että seuraava neuvolakäynti vasta molempien ultrien jälkeen. Saa kuulemma mennä siinä välissäkin, jos siltä tuntuu. Esim. sydänääniä kuuntelemaan.

JohannaAl

9+1

Liittynyt8.9.2015

toka neuvolakäynti vasta lokakuun alussa. Omien laskujeni mukaan silloin rv21+6. Tässä välissä on tosin elokuinen neuvolalääkäri ja ne normiultrat heinä- ja syyskuussa Kättärillä. Asutaan siis pk-seudulla. Meillekin neuvolatäti sanoi että saa toki tulla käymään ennen lokakuutakin jos huolestuttaa..

Hemmuli 10+2

Liittynyt8.9.2015

huomasin juuri että kolmen viikon päästä esikoisella jatkuu koulu! Siis kesä on sitten ohi. Oen ollut kuopuksen kanssa koko kesän sairaalassa. Ekan kerran jouduttiin toukokuun lopussa. ja sitten oli se mun munuaisaltaan tulehdus ja sitten oli pakko vielä taas kuopus takaisin kun kuivui niin pahasti ja olikovin kipeä. No sillä reissulla ollaan vieläkin. Päästiin viikonloppulomalle mutta huomenna mennaään takaisin. Sillä on löydetty refluksi ja toksiinia tuottava bakteeri suolistosta. Tutkimukset jatkuvat edelleen..

muut perheenjäsenet lähtivät tänään kauan odotetulle kesälomareissulle :( Mua harmittaa ihan alyttömästi kun emme päässeet vauvan kanssa mukaan.viime tammikuussa jo suunniteltiin reissu. No bon voyage vaan muille...

Liittynyt8.9.2015

Tosi ikävä kuulla sairaala-kesästä, Pirre. Mutta hyvä, että pikkuinen saa osaavaa hoitoa, ja toivon että pian pääsisitte palaamaan arkeen. Vaikka uskon, että harmitus on kova, kun matkatkin jää väliin. :(

Meillä on huomenna aamulla ensimmäinen neuvola. Itse olen ihan täpinöissäni, en oikein tiedä miten päin olisin. Mies on itse rauhallisuus, mikä nostattaa minun hermostuneisuuttani entuudestaan. Meillä kuunnellaan huomenna sydänäänet jo kuulemma, ja olen nähnyt kauhukuvia unissani, että mitään ei kuulu ja kaikki tämä onkin ollut vain rikkinäisiä testejä ja luonnotonta menkkojen viivästymistä..

Huonoa oloa on ollut nyt aamupäivisin. Lähinnä silloin, jos en heti aamupalaa syö, kun nousen ylös. Kaikki housut ahdistavat. Ja mielialat heittelevät päivän aikana paljon. Tänäkin aamuna itkin, kun McLeodin tyttärien karja vauhkoontui eikä Marcus halunnutkaan puhua Gracen kanssa. :D

Palan halusta kertoa äidilleni raskaudesta. Vielä en kuitenkaan viitsi, kun km:n riski on niin suuri. Onkos se viikko 12, kun sen pitäisi pienetä? Olen myös kehitellyt päässäni erilaisia tapoja, jolla kertoa ihmisille, ja myös reaktioita, joita tulemme kohtaamaan. Joidenkin mielestä kun minun opiskeluni ovat liian suuri este vauvan tulolle..

Ah, ihana vuodattaa. Nyt taidan lähteä nauttimaan vapaapäivästä ulos. Ja jännittämään vähän lisää huomista. :)

Hiekka, 8+1

Liittynyt8.9.2015

Ajattelin myös liittyä mukaan.

Ensimmäistä odottelen ja LA olisi menkkojen mukaan 6.2. Ensimmäinen ultra on tämän viikon lauantaina ja kauheesti jännittää, että mitä siellä näkyy :)

Oireita on ollut, vaikka minkälaisia aina rintojen arkuudesta pahoinvointiin asti. Pahoinvointi jatkuu edelleen ja joka päivä saa väh kerran oksentaa :( Saisi jo loppua!

Milloin muilla on pahoinvointi loppunut, jos on ollut?

Santttu
Liittynyt31.8.2009

Liitynpä minäkin onnellisten odottajien joukkoon. =)

Esikoista odotellaan vuoden hoitojen tuloksena ja onnesta soikeana ollaan. Varhaisultrassa oli ihana nähdä syke! Siis oikeasti hoidot tuotti tällä kertaa tulosta! Laskettuaika on näillä näkymin 12.2. eli nyt rv 10+4.

Ensimmäinen neuvolakäynti ja lääkäri meillä on viikon päästä. Sitä odotellaan kovasti!

Kerrottiin reilu viikko sitten vanhemmille & sisaruksille & muutamalle muulle tärkeälle hlölle. Kyllä oli onnellista väkeä meidän puolesta! =)

Hyvää, onnellista odotusta meille kaikille! =)

Liittynyt8.9.2015

Tulimpas tänne esittäytymään kun tajusin ryhmän olemassa olon :)

Olen 28v esikoisen odottaja pk-seudulta.

Se, että vauvan alku oli oikeassa paikassa ja olemassa ylipäätään oli meille suuri yllätys, koska lääkäri oli juuri sanonut lyövänsä aika paljon vetoa siitä, etten saa lapsia/ se ei ainakaan tule olemaan helppoa endometrioosin takia :D

En tiedä sitten, josko halusi minut säikäyttää vain vauvantekohommiin, koska vuodet on kuluneet ja endo uusiutunut ja lääkärin mielestä oli ikäänkuin jo aika ;D

Varhaisultrassa kävin ihan varmistamassa että vaavi on siellä missä pitää.

Nyt odotetaan miehen kanssa kovasti ekaa yhteistä ultraamme 1.8.

Pahoinvointi paholainen iski takavasemmalta juuri kun luulin, että ne närästykset hävisi johonkin..

Nyt vasta ymmärrän mitä se pahoinvointi onkaan..tosin en ole vielä oksennellut.

t.Mekkinen rv 10+3

chispa
Liittynyt31.5.2010

Hei!

Tulenpa minäkin mukaan joukkoon iloiseen:)Laskettu aika on 10.2. ja np-ultrassa kaikki oli hyvin! Esikoispoikamme syntyi 04/09. Lohjalla asustellaan:)

Liittynyt8.9.2015

Moikka,

täällä Vantaalta esikoista odotteleva 35v nainen.

Eka ultra takana ja kaikki ok! LA 1.2. pysyi myös ultran jälkeen.

Väsymys vaivaa, koko ajan veskissä pitäis juosta ja kauhia akne, mutta pahinta on tämä närästys. Ihan kauhia närästys on vaivannut nyt parisen viikkoa. Iik! Tosin olen säästynyt ilman pahoinvointeja, joten siinä mielessä onnellisessa asemassa. :)

Joku mainitsi tuosta ensimmäisestä soitosta neuvolaan, kun mitään ohjeita ei annettu ruoan suhteen. Mulla oli sama homma, vaikka oikein erikseen kysyin. Sanoivat vain, että katsotaan sitten kun tulet tänne. Netistä katsoin omatoimisesti ohjeet, enkä kyllä valmiiksi tiennyt kaikkia vältettäviä ruoka-aineita. Eli samaa asiaa ihmettelin itsekin kovin.

Onnea myös kaikille muille helmimasuille!

Onko Vantaalta muita odottajia?

Santttu
Liittynyt31.8.2009

Tässä kun yritän suorittaa vaativaa laskutoimitusta, niin näyttäis siltä, et ollaan mekkisen kanssa päivälleen samassa raskauden kestossa. Tänään siis 13+4. =)

Joko olette synnytyssairaalanne valinneet? Mä olen menossa Naistenklinikalle, sitten kun aika koittaa.

Liittynyt8.9.2015

Eli tuleepahan testattua molemmat, voidaan sitten vertailla kokemukset :D

Mulla rupee pikkuhiljaa olemaan parempi ja jopa mukavakin olo. Mites sulla?

Mitä nyt mielialat heittelee toisinaan ihan miten sattuu..:)

Santttu
Liittynyt31.8.2009

Kummastakin paikasta oon kuullu/lukenu netistä sekä hyviä että ei niin hyviä kokemuksia. Varmaan aika paljon on merkitystä kätilöllä, joka sattuu osumaan omalle kohdalle. Toivotaan parasta!!

Kiitos, mukava olo on mullakin. Pahoinvointia oli parisen viikkoa kesäkuussa joskus vkolla 6-8 ja vkolta 5 alkoi aivan tolkuton väsymys. Tuntuu, että silloin vasta opin tietämään mitä todellinen Väsymys on! Sitä kesti muutaman viikon ja sitten helpotti. Kyllä nytkin uni maistuu hyvin, mutta nyt väsymys on sentään järjellisyyden rajoissa. :D

Mä en ole suurempia mielialan heittelyitä huomannut, ehkä helpommin tulee harmitus itku, mutta ei mitään sellaista mitä etukäteen luulin. :)

Liittynyt8.9.2015

Tervehdys kaikille!

Mukaan liittyisin minäkin. Olen 34-vuotias, kolmatta odottelen viikolla 17+3. Laskettu aika olisi 7.2. ja Jorviin olisi tarkoitus mennä synnyttämään. Espoossa asutaan.

Vanhemmat lapset on pian 7 ja 5-vuotiaita. Esikoinen aloitti koulun nyt, ja 5-vuotias on päiväkodissa ainakin äitiysloman alkuun asti, ehkä sen jälkeen muutaman päivän viikossa.

Tällä hetkellä olen kotona sairaslomalla, heti loman jälkeen alkoi töissä ollessa supistella, joten mut passitettiin takaisin kotiin. Ensi viikolla olisi tarkoitus taas kokeilla töissä oloa.

Huomenna ylimääräinen neuvola, rakenneultra on kolmen viikon päästä. Sitä odotellessa, jospa sieltä vaikka sukupuolikin selviäisi...

Onnellista odotusta kaikille ja vointeja!

Rusettiina

Liittynyt8.9.2015

Vihdoinkin saan aikaiseksi kirjoittaa esittelyviestin, ryhmään liityin jo aikaisemmin. Meillä esikoisen laskettu aika on 2.2. Itse olen 28v ja mies pari vuotta vanhempi. Tänään oli rakenneultra, jossa selvisi että kaikki näyttää olevan hyvin, ja tyttö sieltä taitaa olla tulossa. :) Maha on ihanasti kasvanut, eikä mitään raskausoireita enää ole. Kaikki on siis sujunut tosi hyvin. Toivottavasti jatkossakin!

Iloista odotusta kaikille!

Mustikkamuffinssi

Liittynyt8.9.2015

Moikka kaikille!

Täällä olisi vielä yksi helmikuun odottaja! Laskettu aika olisi 12.2.2011 ja minulle ja miehelleni ensimmäinen vauva tulossa ;) Pieneen perheeseemme kuuluu kylläkin 9 kk ikäinen Chihuahua poika"vauva"... Asustelemme pohjoisessa Rovaniemellä ja synnyttämään mennään LKS:ään.

Odotus lähti käyntii kamalalla närästyksellä ( en kylläkään vielä tajunnut olevani raskaana). Plussaa testasin juhannusviikolla, kun mieheni epäili että minun juhanussiiderit saa jäädä kaupan hyllylle ja niinhän siinä kävi... ;) Pahoinvointi alkoi heti plussan testaamisen jälkeen ja sitä on jatkunut ihan näille viikoille asti (18+3 tänään), hieman kyllä jo helpottaa! Hyytymistekijähäiriön vuoksi napapiikki pistetään joka ilta, ja vatta parkakin on sen näköinen ;) NT-ultrassa oli kaikki hyvin ja rakenne ultraan mennään lokakuun alussa. Työn puolesta onneksi silloin tällöin saa "ylim." ultria ja sydänääniäkin voi silloin tällöin kuunnella ;)

Kaikille mahtavaa ja ikimuistoista syksyn jatkoa!

Helmimasut 2011

Lukittu

Haikaraa helmikuussa 2011 odotteleville.

Jäsenet

Most popular