tervehdys kaikki kanssa sisaret :)

Tähän ryhmään voidaankin koota kaikki iloisesti esikoistaan odottavat tulevat äipät. itse kuulun samaan sarjaan ja esikoiseni laskettu aika on 4.11.10 tällähetkellä siis rv17 menossa ja kovasti jo odottelen liikkeiden tuntemista ja tulevaa rakenneultraa jossa selviää kauan odotettu vauvan sukupuoli. masun kasvua olen lisäksi odotellut malttamattomana ja tuntuukin ettei omani kasva ollenkaan :( milläs viikoilla muut jo pidemmillä viikoilla olevat ovat huomanneet masun kasvun todella alkaneen? on tämä kyllä niin jännittävää aikaa kun ei yhtään tiedä mitä seuraavalla viikolla tai seuraavassa kuussa tapahtuu kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä :) nyt ei muuta kun ihanaa kesäistä odotusta kaikille! toivotteleepi: hipsi 24v rv 17 la 4.11

Kommentit (21)

Liittynyt8.9.2015

Täällä olis rinsessan laskettu aika 4.7 :)

Mulla alko masu pömpöttää siinä 18+ viikolla.. mulla onkin iha super iso maha..:D vaikka ihan normaalikokoinen olin ennen raskautta :) sekin on niin yksilöllistä toi mahan kasvu. :) mut liikkeet alko mulla tuntumaan selvästi varmaan vasta rv 24 kun istukka on niin edessä.

Liittynyt8.9.2015

täällä odotellaan minin saapumista 21.8. viikkoja siis päälle 28. vatta alkaa olemaan aika mahtava. mukavaa että kerrankin saa olla muodokas ihan luvan kanssa :D kovasti kaveri myllää menemään pitkin päivää. ei mikään rauhallinen kaveri kun sille päälle sattuu.

Liittynyt8.9.2015

Tervehdys! Laskettu aika oli 1.6 mutta vielä ei ole mitään tapahtunut, malttamaton alan jo olla! Mulla tais olla vasta joskus 21. viikolla ku tunsin kuplintaa, ainakaan aiemmin en osannut vatsan kurinoita erottaa liikkeistä :) Ja eteisistukan takia varmaan kans vasta myöhemmin tuntuivat. Vatsa pömpähti heti ennen kymppiviikkoa esille, tosin vielä sillon sai hyvin peitettyä. Nytkin kuulemma sellainen vatsa ku monella 6kk kohdalla.. isompaa en kiitos kuitenkaan tarvi :)

Liittynyt8.9.2015

voin vain kuvitella kuinka malttamaton itsekkin tulen olemaan jos menee reilusti lisäajalle tuo odotus. vaikka kuinka nyt yrittää takoa päähän että se on +/- 2 viikkoa mitä lapsi yleensä syntyy. silti jokainen +40 päivä varmana tekee tiukkaa :D

Liittynyt8.9.2015

Täällä odotellaan myös ensimmäistä omaa lasta. Laskettu aika 18.11. Miehellä on kyllä omia ennestään joten vähän on harjoteltu mutta ovat jo kovin isoja. Vannotin joskus itselleni että en alkaisi näihin keskusteluihin mutta ehkä uteliaisuus verrata miten muilla menee ym. vei voiton...

Pitahaya32v.rv16la18.11

Liittynyt8.9.2015

täällä kanssa odotellaan esikoista.La 30.6 ja vk kasassa tänään 37+0.Pitäisi ruveta sairaalakassia pakkaamaan pikkuhiljaa ku ei tiä koska tulee lähtö :) jännityksellä ootellaan kun on molemmille ensimmäinen.

Liittynyt8.9.2015

Minulla la vasta 16.12. että odottelua on vielä edessä Vatsa ehkä vähän pömpöllä jo mutta vaatteiden alta ei paljoa näy Mies odottelee innolla myös esikoistamme Kiva löytää tällainen ryhmä jossa voi jakaa kokemuksia.

Liittynyt8.9.2015

mulle sanottiin kanssa rakenneultrassa et istukka on edessä vaimentamassa liikkeiden tuntemista. sinänsä harmi kun niitä liikkeitä on niin kovasti odottanu ja sit ne ollu vaan sellasii tosi tosi hentoja kuplia :) on vamsti jännää tuo ihan loppuaikakin ku vaan odottelee jo vaavia syntyväks :) musta on tuntunu tosi pitkältä tää raskaus jo nyt ja viel ois toinen puolisko edessä sillä nyt mennään rv 20+5

Liittynyt8.9.2015

vai vieläkö olet ryhmässä käynyt pyörähtelemässä?

eikä elma85 ole enää kauaa odoteltavaa:) voi kun olis itsekkin jo noilla viikoilla et sais jo kohta sen vauvan syliin :) onks muilla ollu sydämmentykytyksiä alhaisesta hemoglobiinista johtuen? mulle iskee tykytykset ja tosi voimaton ja väsyny olo heti kun arvo laskee lähelle sataa, nytkin on 114 ja oon ollu jotenki tosi heikkona. ei meinaa ladyvitan mamat oikeen riittää pitämään rautaarvot kunnossa. hipsu rv 20 +3 eikä 5 xD

Liittynyt8.9.2015

RV 22+4 olis nyt ja LA tytöllä ois sitte 27.10.10. :) Jänskättää ja olis ihana, kun sais jo ootella äitiyslomalla, että millonkohan se vauva nyt alkaa tekemään tuloaan :)

Vielä tässä on aikaa ootella. :)

Liittynyt8.9.2015

kauhee myllerrys vattassa käy mutta äitiyslomakaan ei ole vielä virallisesti alkanut. en jaksais odottaa millään että saisin nyytin syliini ja oman kehon takaisin. muksun liikkuminen tuntuu aika inhottavalta aika-ajoin. ei taida meidän lapsille pientä ikäeroa tulla. ei kyllä koskaan olla ajateltukkaan niin. mielelläni pidän oman vartaloni pari vuotta ja katsotaan sitten uudestaan.

Liittynyt8.9.2015

Minä ainakin katson raskauden ja potkimisen ihanaksi asiaksi. Sitäpaitsi se on kaunista, kun nainen on raskaana. Ihana asia. Sitten kun vauva syntyy, sitä raskausaikaa jää aika-ajoin kaipaamaan. (ainakin olen näin kuullut tutuilta äideiltä).

Itse ainakin yritän nauttia jokaisesta potkusta ja hetkestä minkä vauva masussani kasvaa!

Liittynyt8.9.2015

Huomenna ois sit se laskettu..Saa nähä syntyykö sillon vai vieläkö odotellaan kauan sen jälkeen :)

Voi olla että tätä raskausaikaa tulee viel ikävä.on niin ihanaa tuntee potkuja ym. mutta on myöskin ihanaa saada oma pikku nyytti kotiin.

Liittynyt8.9.2015

Mulla on laskettu aika elokuussa, ja en kyllä enää pysty nauttimaan joka potkusta. Tuntuu siltä kuin pikkuinen yrittäisi tulla mun masun läpi ja se tekee aika kipeää. Se on kyllä huvittavaa, että jos liikkeitä ei oo tuntunut vähään aikaan, oon heti huolissani ja toivon että vauva potkisi paljon. Sillon taas kun lapsi liikkuu oikein kiunnolla, se alkaa rasittaa. Välillä tuntuu, että lapsella on niin kova meno päällä, etten edes pysty keskittymään mihinkään muuhun kuin potkuihin.

Onko teitä muita muuten ärsyttänyt raskauden aikana sellainen ilmiö kuin vatsan koon kommentointi? Mun mielestä oli aluksi mukava kuulla, että vatsa on kasvanut, mutta nyt alkaa mennä hermot siihen, kun kuulee viisi kertaa joka päivä, miten mun vatsa on tosi iso/kummallisen pieni/ihan valtava jne. Erityisesti ärsyttää sellaiset ihmiset, jotka laukaisee omasta mielestään ilmeisesti hyvänkin vitsin "sä oot lihonu viime aikoina". Se oli hauskaa ehkä ekalla kerralla, mut nyt alkaa tuntua siltä että tekis mieli lyödä seuraavaa joka sanoo noin. Musta on kyllä mukava kuulla, kun poikaystävä sanoo, että mun vatsa on kaunis ja just sopivan kokoinen. En vain jaksa sitä, että vieraammatkin ihmiset katsoo oikeudekseen esittää kommenttinsa mun vatsani (aina väärästä) koosta.

Liittynyt8.9.2015

ei joka potkusta ja liikkeestä nauti koska ne tekee tässä vaiheessa jo oikeesti kipeää. kiva odotella se melkein 2 kk tässä vielä. mötkylä kasvaa vielä reilusti. saa nähdä kuinka kipeetä viimesinä viikkoina liikkeet tekee.

mun vatsan kokoa ei kukaan ole kommentoinut eikä kukaan ole yrittänyt koskea. onneks ymmärtäväisiä ihmisiä ympärillä. muutenkin saanut olla rauhassa koko raskaus ajan. kukaan ei ole suuremmin mitään kysellyt. itse olen kertonut kuulumisen.

Liittynyt8.9.2015

Maha näkyy jo ja odottelen jo innolla että pääsen tuntemaan ensimmäisiä liikkeitä, varmaan menee kyllä vielä aika kauan siihen... Toiseen ultraan on vielä nelisen viikkoa aikaa mutta onneksi sydänääniä sai neuvolassa tälläkin viikolla kuunnella niin jaksaa uskoa että siellä on jotain elämää :p Tähän asti raskaus ollut vain ihanaa ja rentoa aikaa Ei kipuja eikä pahoinvointia Nyt voi jo syödäkin taas normaalisti kun alkuraskaudessa olin niin nirso ruokien suhteen. Parin viikon päästä lähdemme etelään kesälomareissulle Toivottavasti matka menee hyvin eikä siellä ole liian kuuma :D

Liittynyt8.9.2015

Rva Naciri, saatat kyllä tuntea vauvan liikkeet jo piankin! Itse tunsin ne viikolla 19 ja ystäväni tunsi vauvan potkut ensimmäisessä raskaudessaan jo viikolla 17. Ei kuitenkaan kannata huolestua, jos potkuja ei vielä vähään aikaan tunnu, sillä esim. istukan sijainti vaikuttaa siihen, milloin liikkeet alkavat tuntua. Oli kyllä aivan UPEAA tuntea potkut ekaa kertaa!

Kannattaa esim. illalla sängyssä pysytellä hetki hereillä ja odotella, josko tuntisit liikkeitä. Usein liikkeet huomaa, kun itse rauhoittuu. Tsemppiä odotukseen!

Liittynyt8.9.2015

Tänään neuvolassa juteltiin juuri vauvan liikkeistä ja sanoin että olen epävarma siitä mikä on vauvan liikettä ja mikä jotain muuta kuplintaa mahassa. Minulla kun on usein vähän levoton maha muutenkin :). Kun kuunneltiin sydänääniä, vauva potkiskeli ja terveydenhoitaja sanoi tuntevansa liikkeet jopa hänkin. Myös mieheni on sanonut tuntevansa liikkeet kun pitää pitkään kättä vatsallani ja toki itsekin tunnen jo monenlaista tuntemusta mahassa mutta aina ei ole helppo tunnistaa mikä on vauvan aiheuttamaa. Ehkä liikkeiden voimistuessa ei ole enää sitä epävarmuutta.

Liittynyt8.9.2015

Kyllä ne vauvan liikkeet alkaa erottaa selvemmin, kun raskaus etenee. Mä olin myös aluksi epävarma, mikä on vauvan liikettä ja mikä ei. Jossain vaiheessa sitten liikkeet alkoi tuntua niin selvästi, ettei voinut enää erehtyä :) Oiskohan ollut joskus viikon 25 tienoilla?

esikoisen odottajat 2010

Lukittu

Ryhmä on avoin kaikille 2010 esikoisensa saaville odottajille

Jäsenet

Most popular