Oireilua

No nih, nyt alkoivat oireet mun kohdalta oikein kunnolla. Eilen aamulla töihin lähtiessä havaittavissa pientä ahdistusta ja töissä keskittymiskyky sitten katosi täysin. Pienen toimiston ympärikävelyn jälkeen vessaan vei tie ja aamutomaatit tulivat raikuen ulos. Aina kun nosti katseen tietokoneen näyttöön, nousi kurkkuun. Kaksi kertaa katsoin sitä touhua ja päätin lähteä lääkäriin pyytämään saikkulappua. Mä en kyllä mitenkään ymmärrä, että kuinka jotkut pahoinvointia kokevat pystyvät olemaan töissä. Mä en ainakaan saanut ollenkaan keskityttyä töihin, koko aamun aikana sain kirjoitettua varmaan kaksi lausetta. Aina piti nousta ylös kävelemään. Juomisesta tai syömisestä ei tullut mitään.

No nyt sitten saikkua loppuviikko. Tänään on ollut vain lähellä, mutta ei ole tarvinnut vielä halata pönttöä. Puuroa olen saanut hieman alas.

Muuten olo on ihan mukava, paitsi mieletön päänsärky vaivannut lauantaista asti. Menen tänään vakkarihierojalle, joka saa keskittyä nyt hartioihin ja niskaan. Toivon todella että se auttaa! Eilen kysyin lekurilta että kuinka paljon sitä paratabsia saa nappailla. Kirjoitti reseptin 1000mgx3 päivässä... Onkohan se nyt ihan turvallista... en kyllä aio noin paljoa ottaa, varsinkin kun ei tunnut nuo paracetamolit edes auttavan tähän särkyyn. Olen niiiiiin huippuiloinen tästä ihanasta yllätyksestä (mulle sanottiin että luomuplussa on lähes mahdoton), että en haluaisi turhista tai pahemmastakaan olosta valittaa. Ainoa ongelma on tuo, että töihin en eilisessä kunnossa kykene. Ei se ole kovin helppoa pitää salassakaan tätä, jos täytyy vähän väliä juosta vessaan, ja meidän avotoimistossa kyllä kuulee kaikki, että mitä siellä tapahtuu :/

Mites muut, lisää oireita kehiin?

Kommentit (3)

Liittynyt8.9.2015

Huonoa oloa pukkaa täälläkin, kerran olen siis oksentanut, mutta etomista ja kakomista sitte sitäki enemmän... Töissä on vaan käytävä, ei mulla mielestäni vielä ihan hirmu paha kuitenkaan tää pahoinvointi ole. Olen siis kehitysvammaisten ohjaaja. Jos mikään muu ei oo tuntunu menevän alas, ni mehujää on ollu hyvä vaihtoehto. Jääkaappi on täynnä myös kirsikkatomaatteja, viinirypäleitä ja nektariineja. :) Ja mehua oon pitäny yöpöydän vieressä, otan ennen nousemista huikat.

Sit on vähä lämpöä nostanu muutamana iltana, ja huimausta on ollu kans. Massu on ihan sekasin ja ilmavaivojaki meinaa olla, varsinki öisin. :D Ja hirvee haistelija minusta on tullu! Haistan kaikkee semmosta, mitä esim. mies ei huomaa ollenkaan. Esim. eilen pyöräillessä jostain asunnosta tuli ihana itämaisen ruoan tuoksu. Musta se oli tosi selkee haju, mies ei haistanu ollenkaan. :D

Sit masu on muutenki semmonen pinkeen ja turvonneen olonen, ei tee mieli laittaa housuja tiukalle tai ees pitää kireitä vaatteita...

Ja eilen itkin, ku mies pyyhki kädet kylpypyyhkeeseen eikä käsipyyhkeeseen. :D Hormonit, hormonit!

Tässä varmaan nää suurimmat oireet. :)

Itestäki välillä tuntuu ihan invalidilta, ku aina oon valittamassa näistä oireistani "En voi syyä tuota." "Kävele hitaammin, mahaan sattuu!" jne. Mutta se meille suotakoon. :) Ja kyllähän sitä pitää ottaa tosissaan ja kertoa, jos on paha olla... Eihän sille mitään voi. Jospa nää meijän oireet joskus helpottaiski! :)

Liittynyt8.9.2015

Blaah, oireet on kadonneet. Siis oksennusoireet. Muuten kyllä yököttää ja edelleen ajatus kaikesta ruoasta etoo, mutta oksua ei tullut eilen eikä tänään. Luotan siihen, että tämä on tällaista vuoristorataa enkä jaksa panikoida oireiden menetyksestä. Kuitenkin rinnat on kipeät, janottaa, väsyttää ja huimaa edelleen. Eikä ainakaan ole vuotoa, sehän se paras merkki!

Sain tänään neuvolasta kirjeen, soitin sinne tiistaina. Tuli kaikenmaailman lippulappua. Ensi viikolla naikkarille ekaan ultraan, jei! Ihanaa kun tästä tulee viimeinkin "totta", ihan oikeasti näkee että siellä on joku kotona :) Muita vaihtoehtoja pelkään ihan hirveästi, mutta pakko yrittää olla jonkinlaisessa euforiassa vielä, jos pudotaan niin sitten pudotaan korkealta.

Ajattelin tämän oksenteluoireen näin pian tainnutettuani uskaltautua huomenna takaisin töihin, vaikka olisikin sitä saikkua vielä jäljellä. Kun ensi viikolla ja sitä seuraavalla on kuitenkin noita lekuri/neuvolakäyntejä työaikana, niin jos sitä keräisi hieman työnantajalta pointseja "pankkiin". Typerää ajatella näin ja vastustan sitä itse henkeen ja vereen että sairaslomalla tullaan töihin, mutta nyt täytyy jotenkin itsekkäästi ajatella sitä että voin sitten hyvällä omallatunnolla jäädä sairikselle kun paha olo taas tulee. Kyllä vihuliasta tämä, oireet ja pahoinvoinnit kun kuulemma tulee ja menee niin ettei tässä tiedä pitäisikö vinkua lomaa vai meneekö ohi päivässä.

Noh, katsellaan tilanteen kehittymistä, josko aamulla kuitenkin olisi taas tuttu karmiva olo, kun täytyy herätä ennen näitä parin aamun yhdeksän herätyksiä.

Liittynyt8.9.2015

Elä hättäile, oireet taitavatkin olla yleensä aaltoilevaa sorttia. Toiset päivät on mulla ainaki parempia kun toiset. :) Eilen oksensin hampaita pestessä! :O Pitkään on jo jotenki etonu se homma, eilen sitte kävi vähä hassusti. :/ Ole vaan onnellinen, ku ei tarvii yrjöillä, ja onhan sulla onneks muut oireet kuitenki tallella. :)

Varasin eilen varhaisultraan ajan ens viikolle. Saa toivottavasti tietää, että millä viikolla oikein mennään, onko la tammi- vai helmikuun puolella. Ja mikä tärkeintä jos saatais tietää, että kaikki ois hyvin. :)

Hirveesti rupes tekemään mieli sipsejä, ja just Raffeleita! Yleensä annan itelleni luvan ostaa sipsejä ehkä 2 kertaa vuodessa, mutta nyt ajattelin hemmotella ihteeni ku mieski lähtee luokkakokoukseen toiselle puolelle Suomea, ja jään ihan yksin. Katotaan, saanko ihteni sitten taas pahoinvoivaksi. :D

Itkukohtauksia on taas tullu ja mies on tosi huolissaan, kun hän kuulema saa minut surulliseksi. Vaikee tuntuu olevan tajuta, että en tarvii kovin isoa syytä sille itkulle. :)

Tammikuun 2011 pääkaupunkiseudun odottavat!

Lukittu

Kokoonnutaan tänne, pääkaupunkiseudun odottavat äidit joille laskettu aika osuu tammikuulle 2011! :)

Jäsenet

Most popular