Heippa

Olen 19v ja minulla on 2½ kuukautta vanha poika :)

Kommentit (53)

Liittynyt8.9.2015

Oma poikani on nyt hieman reilu 3 kk. Mukavaa että löytyy muitakin nuoria äitejä, joiden kanssa jakaa ajatuksia. :)

Liittynyt8.9.2015

Olen päässy kyllä todella helpolla. Poika ei turhia itkeskele ja muutenkin on sellanen hymypoika :) Noin kuukaus sitten alko myöskin nukkua yöt kokonaan, ei tarvii enää äipänkään herätä yösyötöille :)

Kuinkas teillä menee?

Liittynyt8.9.2015

Luulen että minäkin olen päässyt todella helpolla,onneks. Täälläkään ei juuri itketä ollenkaan,vain jos on yliväsynyt. Ihanaa et sun ei tarvii enää yöllä herätä syöttämään :) toivottavasti tämäkin herra alkaa nukkua yöt kokonaan pian.Nyt tosin herää vain kerran.

Liittynyt8.9.2015

Olen 19 vuotias äiti ja minulla on 2½ kuukauden ikäinen ihana poika. :)

Liittynyt8.9.2015

Tosi mukava jakaa omia ajatuksia ja keskustella saman ikäisten kanssa. Tai no muutaman vuoden vanhempi kyllä olen, mutta koen tulevani paremmin juttuun nuorempien äitien kanssa. Välillä tuntuu, ettei vanhempien äippien kanssa juttu oikein luista tai heidän kanssaan ei oikein ole samalla aaltopituudella nuoren iän vuoksi.

Liittynyt8.9.2015

Olen kohta 22w ja minulla on 4kk poika olisi kiva jos joku ehdottaisi mitä ohjelmaa keksisin kesäksi pojan kanssa kun mieheni tekee töissä niin pitkää päivää että päivät on aika pitkästyttäviä.

Liittynyt8.9.2015

Juu sama ongelma mullakin. Huomenna on viimeisen kerran perhekerhokin, harmittaa hirveesti :(

Mullakin mies tekee pitkää päivää, yrittäjä kun on.

Kaksistaan ollaan poitsun kanssa todella paljon. Itse olenkin ajatellut, että voisi esim. uimassa ruveta käymään. Poitsu tykkää pulikoida ammeessa niin samahan tuo olisi välillä käydä uimahallissakin.

Olisin mieluummin kyllä halunnut osallistua vauvauinti-tunneille, mutta ne alkavat täällä vasta syksyllä, jolloin on jo hieman myöhäistä mennä niihin.

Liittynyt8.9.2015

Täällä 20v äiti, esikoinen reilun vuoden ja kohta toisen LA :)

Meilläkin päivät joskus pitkästyttäviä, kun mies töissä iltaan asti, mutta pitää vaan aina jotain ohjelmaa yrittää keksiä.. :)

Mistäs päin muut nuoret äidit olette?

Liittynyt8.9.2015

Olen 20 vuotias esikko odottaja. laskettuaika on elokuussa. kovasti odotellaan miehen kanssa pikkuista maailmaan.

Liittynyt8.9.2015

minkä ikäisenä sitä pitäis aloittaa?Siis miten vanha vauvan pitäisi olla :D Meidän poju myös tykkää hirveesti olla ammeessa.

Me asutaan Vantaalla :)

Liittynyt8.9.2015

Sanokohan ne et 3-4 kuukauden ikäisenä vois alottaa jos meinaa vauvauintiin mennä. Ja muistaakseni puol vuotias oli sitten jo hieman liian vanha vauvauintiin, tai sillon ei se sukellusrefleksi oo enää niin hyvä.

Liittynyt8.9.2015

Kovasti onnea tulevalle äipälle! Joko olet ostellu kauheasti lastentarvikkeita, -vaatteita sun muuta? :)

Liittynyt8.9.2015

itseasiassa meille ei ole ostettu vielä yhtään mitään. kutonut olen myssyä ja sukkaa. isoisovanhemmilta tuli lahjaksi yksi yöpuku. kaukalot sun muut saa odotella vielä toistaiseksi. pinnasänky, matkarattaat ja vaatteet tulee anopilta sitten kun halutaan ne. toistaiseksi kuitenkin asunnossa ei ole oikeastaan ollenkaan viitteitä minun vatsani lisäksi että vauva olisi tulossa. jos ensikuussa tilaisi kaukalon ja vaunut. heinäkuussa laitan sitten asunnon vauvakuntoon.

Liittynyt8.9.2015

meijän vauva on 24.2 syntynyt :) missä sä synnytit? menikö synnytys hyvin?

Liittynyt8.9.2015

meidän pienokainen syntyi 21.2 :) synnytin Porvoon sairaalassa ja synnytys meni aika hyvin,nopeesti ainakin :D Seuraavallakin kerralla meen ehdottomasti sinne porvooseen,mun mielestä todella kotoisa paikka ja sain palvelua ruotsiksi,joka oli mulle tärkein (olen suomenruotsalainen) ;D missä itse synnytit?

Vielä siitä vauvauinnista että miten käy se suihkussa käyminen uinnin jälkeen pienen vauvan kanssa? Kuitenkin vauva on märkä ja liukas ja sit pitäis vielä itse peseytyä saippualla...Niin kertokaa pliis miten se homma oikein toimii käytännössä :)

Liittynyt8.9.2015

Kävin joskus vauvauinnissa kummipoikani ja tämän äidin kanssa. Tuolloin pesut uinnit jälkeen sujuivat siten, että ensin pestiin poika ja laitettiin sitten istumaan/makaamaan pyyhe ympärillä turvakaukaloon (sen sai ottaa suihkutiloihin mukaan ja päälliseksi oli laitettu kangas joka ei laskenut vettä läpi). Sitten äiti pystyi pesemään rauhassa itsensä kun poika katseli tyytyväisenä vieressä :)

Liittynyt8.9.2015

Kiitti J-ennii :) Olis kiva mennä kokeilee,mutta ei varmaan oo enää vauva uintia kesällä...?

Liittynyt8.9.2015

Eipä kestä. Ainaki tääl Joensuussa alkaa seuraavat vauvauinnit vasta syksyllä, kesällä ei ala mitään ryhmiä mikä harmittaa ihan älyttömästi. Ois muuten ehottomasti menty pojan kanssa.

Liittynyt8.9.2015

Oon 22 vuotias ja ihan alkuraskaudessa ollaan n.viikolla 6. :) Innolla ootetaan miten tää tästä etenee, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Eka vauva olis tulossa, joten aika jännittäviä aikoja eletään :)

Olis kiva tietää miten teillä muilla on raskaudet edenny.. :)

Liittynyt8.9.2015

Kovasti onnea teille! Muistan itekki hyvin kuinka jännittävää oli oottaa ekaa vauvaa kun ei yhtään tiennyt mitä tuleman piti.

Itellä ainaki kolme ensimmäistä kuukautta meni ilon ja jännityksen sekaisin tuntein, toisaalta hieman pelotti että jos tuleekin keskenmeno mutta toisaalta olin taas ihan onneni kukkuloilla.

Kun ekat kolme kuukautta oli takana niin loppuraskaus meni todella mukavasti ja pääsin nauttimaan täysin rinnoin raskaana olosta.

Itse pääsin melko helpolla raskausaikana, pahoinvointia, turvotusta eikä närästystä ollut ollenkaan.

Liittynyt8.9.2015

viikolle 18 asti mulla oli todella kurjaa kun kärsin raskauspahoinvoinnista. siitä kun selvisi on alkanut nauttimaan raskaudesta. ulospäin näkee että odotan eikä vaan liian hyvin syöneen näkönen. innolla odottaa tulevaa. naureskelee kun vatsa hytkyy kun toinen pitää bileitä vatsanahkan alla :D

Liittynyt8.9.2015

Mulla ei onneksi vielä ainakaa oo pahempaa oloa ollut, aamuisin on vähän heikko olo mut se menee ohi.

Palaisin halusta jo kertoa kaikille että oon raskaana mut en tiedä onko vielä liian aikaista..?

Eka neuvola vasta 3pvä.

Liittynyt8.9.2015

vasta viikolla 12 miehen vanhemmille että odotan. kaikki muut sai kuulla asiasta lähempänä puoliväliä. olin kuitenkin niin epävarma asian suhteen etten halunnut ilmoittaa myöhemmin mahdollisesta keskenmenosta kaikille. nyt ei voi enää salata asiaa kun vatta on mitä mahtavimman kokonen jo.

Liittynyt8.9.2015

Täällä olis pian 18v äiti ja reilun vuoden ikänen tyttö!=)

Tuosta odotuksesta kun puhuitte, niin ite kerrottiin vauvasta myös siinä 12viikon paikkeilla. Odotus oli mulla aika helppo, ei ollu pahemmin mitään pahoinvointia yms. mitä vähän ihan loppuraskaudesta oli turvotusta, tukalaa oloa.. =)

Liittynyt8.9.2015

suurin piirtein vko:lla 11, ei malttanut enää pitää tietoa salassa tulevilta isovanhemmilta :)

Mulla oli kanssa ensimmäisen kolmanneksen aikoihin hieman vetämätön olo, väsytti aivan kamalasti ja koko ajan olisi voinut vain nukkua :) Onneksi se meni kuitenkin ohi kun raskaus eteni...

Sitten aivan viimeisillä viikoilla ilmaantuivat selkäkivut kun vatsa otti hirveen kasvupyrähdyksen viimesen kuukauden aikana, siitä jäi valitettavasti hieman raskausarpiakin :/

Liittynyt8.9.2015

Mukavaa kun liityit mukaan keskusteluun. :)

Haluaisin kysyä sinulta, että miltä tuntui odottaa lasta noin nuorena? Ja miten muut ihmiset siihen suhtautuivat?

Liittynyt8.9.2015

Mä aloin odottaa esikoistani kun oli 18 v. Lapsi on kohta kolme kuukautta. Mun raskaus oli aika hankala. Pahoinvointi kesti 2 kuukautta ja joka viikko kävin muutaman kerran tipuksessa kun mikään ei pysynyt sisällä.Laihduin pahoinvoinnin aikana 12 kg. Lisäksi oli myös väsymystä. Toinen kolmannes meni ihan mukavasti ja pystyin nauttia raskaudesta. :) Viimeisellä kolmanneksella alkoi närästyksen ja turvotuksen lisäksi kylkikivut, koska vauvan jalat olivat kylkiluitten välissä. En halua sinua peloitella mitenkään mut tää oli mun kokemus raskaudesta, eikä mulle siltikään huonoa kuvaa siitä jääny. :) Onnea odotukseesi!! :)

Liittynyt8.9.2015

Millä viikolla sulla alko pahoinvoinnit? toivottavasti mulla ei tuu yhtä voimakkaasti ku sulla :) mut voihan se olla että ei tuu oikee mitn oloja, oon vaa kuullut et on sellasiakin tapauksia kellä ei oo ollut mitn oloja. Toivottavast mä oon se yksi niistä :)

Liittynyt8.9.2015

Lainaus:

Mukavaa kun liityit mukaan keskusteluun. :)

Haluaisin kysyä sinulta, että miltä tuntui odottaa lasta noin nuorena? Ja miten muut ihmiset siihen suhtautuivat?

Olihan se aikamoinen yllätys kaikille kun vielä 9.luokan viimeisillä kuukausilla olin kun pieni ilmoitti tulostaan. Mutta asiaa helpotti todella paljon kun lapsen isä pysyi mukana, vanhemmat tuki. Osa kavereista jäi odotuksen myötä, mutta juuri ne oikeat jäi:) Tuntemattomiltakin sai oudoksuvia katseita.. mutta meillä menee hyvin, yhtä hyvin melkeinpä kuin vanhemmillakin perheillä:)

Onko teillä muuten koulut jäänyt kesken? Minullahan jäi että amikseen en vielä kerinnyt mutta tarkoituksena olisi ensi syksynä mennä takaisin koulun penkille:)

Liittynyt8.9.2015

Tosi kiva kuulla että tukea oot saanu niin perheenjäseniltä kuin ystäviltäkin. On se varmasti aikamoinen mullistus elämässä ollut :)

Mulla jäi koulu kans kesken, jatkan syksyllä sit aherrusta.

Liittynyt8.9.2015

itse olen vuosi sitten valmistunut ammattiin. vuoden työttömänä ollut. voi olla että paluu kouluun on edessä vuoden päästä. toivon kovasti töihin pääseväni 2011 mutta jos en niin sitten jotain opiskelemaan.

Liittynyt8.9.2015

Täällä elokuussa 22vuotta täyttävä äiti. Esikko täyttää elokuussa 3v ja kakkosen la 26.7.2010

Liittynyt8.9.2015

Itsellä on 1,5v tyttö ja 2kk poika. Itse olen säästynyt helpolla mutta sitten kun poika syntyi niin tytöstä tuli täysin vauva uudestaan(ja tyttö oli vauvana tosi helppo)haluaa koko ajan syliä, ei enää suostu juomaan itse pullosta, ei käy enää potalla yms. Mutta onneks selvitty ja selvitäänkin:)

Liittynyt8.9.2015

Täällä olis myös kohta 19 vuotta täyttävä tuleva äiti. Heinäkuun 9 päivä on laskettu aika. :) Kovasti odottelen jospa pikkuinen kerkeäisi maailmaan ennen juhannusta. Olisi sitten jo täysiaikainen eikä tarvitsisi kärvistellä enää. :D Toisaalta loppuhan se häämöttää jo jokatapauksessa!

Liittynyt8.9.2015

Mukavaa kun liityit joukkoon :)

Itsekin muistan hyvin tuon "loppusuoran", olisin kovasti halunnut että lapsi tulee ennen laskettua aikaa ja tein melkein mitä tahansa vauhdittaakseni synnytystä. Siivosin asuntoa lattiasta kattoon, lenkkeilin, söin mausteista ruokaa jne jne..

Mutta eipä mikään auttanut, poitsu halusi tulla vasta pari päivää lasketun ajan jälkeen :)

Liittynyt8.9.2015

Kovasti odottelen ja tänään pettymyksekseni sain neuvolalääkärillä kuulla, että kohdunsuu kiinteä ja kiinni... Kaulaa oli vielä 2cm jäljellä. Lääkärikin ilmoitti, ettei pikkuinen varmaan ihan vielä haluaisi tulla. Onko tietoa kuinka nopeasti voi tapahtua muutoksia tuolla kohdunsuulla? Voiko päätellä mitenkään tuosta, että milloin synnytys lähestyy? Eipä varmaan kauheasti voi mitään asialle tehdä, kun vauvat ne itse päättävät milloin ovat valmiita tulemaan. :/ No vastahan perjantaina tulee 37 viikkoa täyteen, joten pitäisi vielä toistaiseksi jaksaa aika kärsivällisesti odotella, mutta on tämä odottavan aika pitkä, varsinkin näin loppusuoralla!

Liittynyt8.9.2015

Lainaus:

Kovasti odottelen ja tänään pettymyksekseni sain neuvolalääkärillä kuulla, että kohdunsuu kiinteä ja kiinni... Kaulaa oli vielä 2cm jäljellä. Lääkärikin ilmoitti, ettei pikkuinen varmaan ihan vielä haluaisi tulla. Onko tietoa kuinka nopeasti voi tapahtua muutoksia tuolla kohdunsuulla? Voiko päätellä mitenkään tuosta, että milloin synnytys lähestyy? Eipä varmaan kauheasti voi mitään asialle tehdä, kun vauvat ne itse päättävät milloin ovat valmiita tulemaan. :/ No vastahan perjantaina tulee 37 viikkoa täyteen, joten pitäisi vielä toistaiseksi jaksaa aika kärsivällisesti odotella, mutta on tämä odottavan aika pitkä, varsinkin näin loppusuoralla!

Pojan kanssa mulla oli pari päivää ennen synnytystä kohdunsuu kiinteä ja kiinni, sitten vaan siivoilin ja rehkin niin oli hävinny:)

Liittynyt8.9.2015

Lainaus:

Kyllähän 3 viikossa kerkiää tapahtua:)

Itellä oli muistaakseni sama että paikat vielä kiinni viikoilla 36-37. mutta sitten noin viikko ennen vauvan syntymää(rv38) oli kaula pehmeä.

Ehkä vähän myöhässä vastaus, onko vauva jo syntynyt? :)

Liittynyt8.9.2015

olen 20-vuotias nainen ja sain vuosi sitten heinäkussa elias-nimisen pojan, ollessani 19vuotias. Avomieheni on samanikäinen kuin minä, joten tulimme aika nuorina vanhemmiksi. Nyt olen viimeisilläni raskaana, toinen lapsi olisi elokuun alussa tuloillaan.

Avomieheni pelaa Suomen lentopallomaajoukkueessa, ja on paljon reissussa, joten olemme pojan kanssa olleet paljon kahdestaan, onko täällä muita joilla on samankaltaisia kokemuksia? :)

Liittynyt8.9.2015

Meillä arki on hieman samanlaista, ollaan poitsun kanssa paljon kahdestaan kun mieheni on yrittäjä. Ei häntä paljon kotona näy kun työtä niin paljon, mutta onneksi osaa myös ottaa vapaata silloin tällöin :)

Liittynyt8.9.2015

Minkä ikäinen lapsi sulla on ? Meille syntyi elokuun 4. päivä pieni tyttövauva, nyt mennyt lasten kanssa paljon aikaa, mieskin on kotona pysynyt pelitauon takia :)ristiäiset ois tiedossa jo parin viikon päähän..enimmäkseen sen takia koska mieheni aloittaa pelaamisen jälleen syyskuun lopulla ja hän matkustaa paljon oulu-raisio väliä.. kuvassa meidän pieni rinsessa:)

Liittynyt8.9.2015

Anteeksi kauheasti etten ole aikaisemmin vastaillut!! En ole juurikaan koneella ollut, kiirettä pitää arkena ja poitsun rytmien kanssa. Välillä ei juurikaan nuku päivisin niin ei siinä kerkeä juuri mitään omia hommia tekemään :)

Ja nyt poitsu on vielä hieman sairastellut niin vie kyllä paljon aikaa poitsua hoivatessa ja lohdutellessa.

Elias poitsu on kohta 9kk ikäinen :) Ja kovat menohalut on jo, ei paikallaan pysytä juuri ollenkaan.

Voi miten suloinen tyttö teillä on :) Itelläki alkaa taas pikkuhiljaa vissiin vauvakuume iskee :D

Tässä kuvassa meidän iso poitsu..

Liittynyt8.9.2015

Ei se mitään, itsekin hyvin harvoin koneella pääsen käymään, yleensä illasta tai silloin kun tyttö herää öisin syömään, niin silloin monesti koneella käväsen! Meille tosiaan tuli tyttö, nyt jo reilu 2 kk vanha, ja nimeksi päätettiin Mimosa Ella Lilia :) Elias on tämä meidän esikoinen, teidän poitsun kaima! Meidän Elias on nyt vuosi ja 3 kk!

Tosi sulonen poika teillä! voi, miten hän on sairastellut? Meillä Eliaksella on tosi usein korvatulehduksia, tuubit laitettiin 7 kk iässä :( kirjoitteleppa!!

Kuvassa minä ja Mimosa ristiäisissä.. ja laitan toiseen viestiin toisen kuvan, meidän Eliaksesta :)

Sivut

Most popular