Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤-¤-¤-¤-¤-¤JOULULAHJAT vko16 ¤-¤-¤-¤-¤-¤

16.04.2009 |

Tässä uusi pino meille joulukuun vauvaa odottaville.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/83 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Naulle esittelypinosta ja tästä uudesta. Linkkikin toimii hyvin. :) Tämä lähtee nyt lomalle, palataan asiaan viikon kuluttua. Toivon, että olette kaikki täällä vielä silloin eli että meillä kaikilla kaikki menee hyvin! :)

Killa rv 5+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehan kertomaan kuulumiset sitten!

Vieläkin hyvin oireetonta... Vähän pelottavaa.

Killalle mukavaa lomaa!

Vierailija
4/83 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on alkanut se VALTAVA väsy!

Pahoinvointia toistaiseksi vain iltaisin, odottelevalla kannalla... Rinnat edelleen kipuilee ja turvoksissa. (jälkimmäisestä en ollenkaan pahoillani, kuten ei mieskään... :D Mukava vaihtaa välillä nahkarukkaset kiinteämpään malliin. :D )

Mutta muuten onkin sitten yhä ja edelleen se omituinen olo, että onko tämä totta ollenkaan? Osaan jo iloita asiasta ja kerrottiin jo lapsille ja lähisuvulle (tai siis lapset hoiti kyllä sen puolen) ja kyllähän se asiaa konkreettisemmaksi muutti. Ja niistä reaktioista... Kaikki eivät olleet niin positiivisia. Oma äitini ei asiaan osannut suhtautua, ei itsekään osannut sanoa asiaan syytä. Olisiko tuo kuvitellut että meillä on lapset nyt tehtynä.. tiedä häntä, mutta kyllähän sieltä olisin sitä aitoa onnittelua toki kaivannut. Mutta kylläpä me niitä innostuneitakin onnitteluja saatiin! Ajateltiin vaan miehen kanssa että edellisistäkin on kerrottu hyvin varhain ja jos tämä ei ole meille suotu, niin elämäähän tuo, ainakin tukea sitten on tarjolla pettymykseen, kun ei tarvitse asiaa salailla ja sisällään kantaa.

Mutta sellaisia kuulumisia tänne. Neuvolaan taidan soitella ensi viikolla jos kaikki edelleen jatkuu näin hyvin. Epäuskoisena tässä ollaan raskaana! Huom! ollaan... Mies puhuu monikossa! :D

Vierailija
5/83 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masukki on oikeessa paikassa ja sykekin näkyi. Koko vastasi viikkoja 6+4. Aika liukuhihnameininkiä oli tuo ultraus yliopistosairaalassa. 5 min olin huoneessa. En nähnyt monitoria, eikä kuviakaan saanut muistoksi, mutta pääasia että kaikki oli hyvin. Nyt voikin soitella neuvolaan. Äitiyskortin jo sainkin :)

nau rv6+1

Vierailija
6/83 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu tuo esittelypino, kiitos Naulle sen aloituksesta! Hienoa että ultrassa kaikki hyvin! Onkohan palvelu yksityisellä puolella inhimillisempää?

Minäkin jo, periaatteistani huolimatta, lipsautin salaisuutemme työkaverilleni. Mukavalta kyllä tuntui kertoa. Vanhemmillemme ja sisaruksillemme kerrotaan sitten kun sopiva tilanne tulee kohdalle. Sain siskoltani Bola-korun (koru, jonka heleä kilinä kuuluu vauvalle kohtuun) edellisen raskauden aikana. Tänään laitoin korun jälleen kaulaani ja odottelen oivaltaako joku sen perusteella raskauteni.

MinttuLotta, kiva kun miehesi on tiiviisti mukana odotuksessa :) meillä myös odotetaan "monikossa". Harmi ettei äitisi osannut iloita, mutta eiköhän se muutu ajan kuluessa. Olen tuumaillut, ettei kaikki lähipiiristämme ehkä osaa iloita kanssamme. Ajatuksena tuntuu ikävältä, mutta ajatelkoot mitä ajattelevat, meille tämä on suuri ilo.

Oireet on melko vähäisiä toistaiseksi. Selkä/vatsa kipua, menkkamaista kipuilua, mutta lievempää. Kevyttä kipuilua rinnoissa, jano ja pissahätä, vilunväristyksiä. Lievien oireiden perusteella tuntuu aika epätodelliselta tämä raskaus, ja kun testissäkin näkyi vain hailakka viiva, niin hiukan jännittää onko kaikki ok. Pitäisi varmaankin tehdä uusi testi. Tosin raskaus on niin alussa, että kyllähän noita oireita ehtii vielä tulla. Esikoista odottaessa ei ollut juuri ollenkaan oireita, mutta kakkosen kohdalla tunsin jo heti alussa pahoinvointia ja heikotusta. Oliskohan näillä vanhan kansan ennustuksilla jotain tekemistä asian kanssa, kun esikoinen on poika ja kakkonen tyttö?

Luin vauva-kirjasta, että kolmannes raskauksista menee kesken.... tilastollinen todennäköisyys keskenmenon suhteen pelottaa ja kauhistuttaa. Kaikkeahan tässä miettii, mutta positiivisia pääasiassa. Niin ja kohta pääsee shoppailemaan mammavaatteita, kun nyt jo housut kiristää (...taisi ne kiristää jo ennen tärppiäkin ;)).

Pimienta rv 4+2

Vierailija
7/83 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitens tuo yahoon ryhmään liittyminen tapahtuu, kun on ihan uus juttu mulle?

Pikkutassu79 , lueskelin vanhaa pinoa ja huomasin, että aikas samassa tahdissa ja tuntemuksissa mennään :) ! Minäkään en muista aiemmista raskauksista tällaista selkäkipuilua/menkkamaista kipuilua... liittyyköhän jotenkin siihen, että kohdulla on jo kokemuksia raskaanaolemisesta? Mun mielestä tuntuu melkein supistuskivuilta, paitsi että on toooosi paljon lievempää.

Vierailija
8/83 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea nau ultrakuulumisista!! Keskenmenon riskihän alkaa olla jo tosi pieni kun syke on nähty!! :) Luin jostain että keskenmenon riski on suurempi jos alkaa odottaa heti km:n jälkeen... Sitä täällä jännätään. Neuvolaan 1,5 vkoa ja ultraan vielä 2,5vkoa odottelua. Raskausoireita tulee kyllä tarkkailtua. Pieni tuhruttelukin on loppunut tältä erää, onneksi. Esikoisen kohdalla vuotelua oli runsaasti ja silloin kävinkin ultrassa aika tiheään. Itsellä muuten silloin syke ei vielä näkynyt 6+2 viikolla, mutta siitä viikon päästä näkyi. Eli oli tosi hienoa että syke näkyi sinulla jo!

minitassu rv?

Vierailija
9/83 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimienta: Itse kans ajattelin tehdä vielä toisen testin, kun eka, jonka tein tiistaina oli aikas himmeä se viiva, hyvin nähtävissä, mutta pitää kait nähdä vielä oikeen tumma viiva ennen ku oikeen uskoo asiaan.

MinttuLotta: Meillä on kaks lasta ja jo aikoinaan ku kerroin äidille toisesta raskaudesta kyseli vaan että haluttiinko me sitä. Eli ei puhettakaan onnitteluista, joita siinä tilanteessa ilman muuta omalta äidiltä olisin kaivannut. Kyseli sitten vähän suuttuuneena myöhemmin, että miksi kerroimme äidin siskolle, josta sitten tuli kummitäti kakkoselle, ennen kuin äidille, niin sanoin että se oli jo ennen tokaa raskautta joskus töksäyttäny et kyllä meille yksi riittää. Ehkä syynä mun miehen vanhempi ikä tai mene ja tiedä. Nyt en kyllä kerro, saa itse hoksata. Mitenkähän suhtautuu kolmanne tuloon ku tokaanki jo oli nuin nuivaa.

Mietin kans käviskö yksityisellä varhaisultrassa, mutta taidan taloudellisestakin syistä odotella maltillisesti (tai vähemmän) sinne 12. vai millon on se eka ultra noin normaalisti.

Piinaavaa odotusta on, apua. Täytys saada jotain muuta ajateltavaa.

Vierailija
10/83 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa nau, että ultrasta hyviä kuulumisia! itse odotan kovasti, että pääsisi!

Jouduin lähtee eilen kesken päivän töistä ja kaksi kertaa olin pyörtyä ja tänään jäin sit suosista kotiin. Huimaus siis vaivaa oikein urakalla. Oksentanut en vielä ole, mutta pientä vatsakipua aina ajoittain. Ajattelin tänään soittaa neuvolaan ja kysyä vähän vinkkiä tohon huimaamisen, että olisko jotain miten voisi sitä auttaa. (muutakuin tää kotona pötköttely). Ens viikolla olis työmatka barselonaan, saa nähdä miten siellä selviän.

yahoon ryhmään voi liittyä tämän osoitteen kautta:

http://groups.yahoo.com/group/joulukuun2009vauvamasut/

Ja sitten vain valitset join the group ja teet omat tunnukset, jos et ole vielä yahooseen liittynyt. jäsenyyttä haetaan, jottei sinne pääse kuka vain lukemaan meidän keskusteluja, vain jäsenet. Toivottavasti löydät tuon perusteella :)

Vierailija
11/83 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulpaani: Mitäs se neuvola sulle sano siihen huimaukseen hoidoksi? Kyselen ihan sen takia, että itselläni on huimausta aamuisin ja tänään oli niin paha että oli pakko jäädä töistä pois. Sain onneks neuvolasta saikkua tämän päivän. Mulla kun tuo työ on autolla ajoa niin ei uskalla lähteä rattiin.

Olettekos te kaikki liittymässä tuohon yahoon ryhmään vai jatkaako täällä vielä joku kirjoittelua?

Itellä on tosiaan huimausta ja huonoa oloa. Oksentanut en ole kun kerran. Hajut on alkunut etomaan ja metallin maku on suussa päivästä toiseen. Nukkua voisin vaikka kellon ympäri.

Vauva-10 ja tonttu 4+6

Vierailija
12/83 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä roikutaan myös pääpöntössä. Loppuuko tämä oksentaminen ikinä?? Testasin plussan ennen pääsiäistä ja kävin keskiviikkona yksityisellä ultrassa ja asuuhan siellä mahassa joku! Vähän on vielä epäuskoa, vaikka kyllä oireet on aika selvät. Koko viikko on mennyt kotona, koska kuvotus on niin voimakasta. Tänään tuli selväksi ettei mandariinitkään pysy sisällä, niihin kun on aiemmin voinut luottaa... *huokaus* Huimausta ei onneksi ole ollut, kuten täällä muilla, mutta tämä pahoinvointi....

Mulla ikää 28 v, esikoinen nyt 1 v 8 kk. Rv laskennallisesti tällä hetkellä 7+6, mutta ultrassakin näkyi se, minkä jo tiesinkin, että pitkän kiertoni takia ollaan todellisuudessa n. 6+6 menossa. La mulla tällä hetkellä 27.11, mutta olen varma, että korjaavat sen 12 vk ultrassa joulukuun puolelle. :)

Mukavaa odotusta kaikille! Pitkältä tuntuu aika vielä joulukuuhun!

Vierailija
13/83 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa sanottiin, että luultavasti matalasta verenpaineesta johtuvaa. Kysyin, että voisko syödä hieman salmiakkia sitä nostamaan ja sanoi että joo. Joten sitä nyt sitten koitan (tai siis söin jo puol pussii) tuli hirvee himo. Ei kai se nyt voi kauheen vaarallista olla... Kaveri sanoin, että myös kahvi nostaa paineita, joten koitan sitäkin.

Vierailija
14/83 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo kerran ollut liittymässä tuohon yahoon yhteisöön, mutta ei ole vahvistusta tullut, ja laitoin liittymis"hakemuksen" nyt uudelleen... Että toivottavasti sinne mukaan pääsee vai onko jotain "inside" porukan juttu...

Täällä kans väsymys iskenyt, vois vaan nukkua kokoajan, ja tosi paljon oksettaakin/paha olo, mut kertaakaan en oo oikeasti joutunut oksentaa. Ehkä tää tästä.

Yritin tänään neuvolaan soitella, mutta toinen terkka lomalla ja toisella puhelin koko ajan varattuna, ja soittoaikakin ainoastaan klo 9-10, sen jälkeen on turha soitella. Oisin vaan tänään ollut kotona etäpäivällä, kun töissä en oikein pysty soittaa, kun meitä on 3 samassa huoneessa.

Huomenna tulisi taas yksi viikko täyteen ja alkaa seittemäs viikko. =)

Vierailija
15/83 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anzku84 Sain juuri sun hakemuksen ja hyväksytty on :) ei todellakaan ole mikään insideporukan juttu. En tiedä kauanko olet täällä kirjoitellut, mutta yahooryhmä on vaihtunut tässä välissä, kun edellinen moderaattori joutui lopettamaan ja sitten meni hetki ennen kuin uusi perustettiin. Siitä varmaan johtuu ettei sinua heti huomioitu.

Vierailija
16/83 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimienta; joo samat on tuntemukset, supistelu tyylistä, menkkatyylistä ehkä jo lievenemään päin...Vatsa hieman turvoksissa eli kyllä se kohtu siellä varmaan vaan käynnistelee toimintaansa ja kipuilee sitä myötä.

Mulla on pitkän kierron takia ultra 8.5. saas nähdä kuuluuko sydänäänet ja montako masukkia on mukana...ja että kaikki on kunnossa...jännittää! No kahden viikon päästä on jo varmempaa tietoa. Tosin mekin ollaan jo kerrottu läheisille ja työkavereille, en osaa asiaa salata ja pystyn kyllä tarpeen vaatiessa kertomaan huonotkin uutiset. Minulle puhuminen on aina ollut keino selviytyä.

Tänään vielä sen verran hairahduin, että apteekissa käydessä päätin ostaa vielä yhden testin, kun pääsiäisen aikaan molemmat testit -etenkin eka- oli haaleempia ku kontrolliviiva. No tänään, eli viikkoa myöhemmin oli itse tulosviiva kirkkaampi kuin kontrolli. Että uskottava se on!

pikkutassu79 rv 4+4

Vierailija
17/83 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä veristä vuotoa tänä aamuna. Vähän tätä aavistelin, kun niin vähän raskausoireita. Katsotaan kuinka käy. Viikot olis ollut nyt 5+0, onneksi ei sen enempää.

Mutta siirryn nyt toistaiseksi tuonne suurperhekuumeilijoihin. Onnea muille : )!

Vierailija
18/83 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ennestään:

Poika 03

Tyttö 04

Poika 06

ja kohtuun menehtynyt poika rv16 09/08

Nyt lasketuksi ajaksi katsoin 25.12.09. Jotenkin ounastelin et olisin raskaana reilu viikko sitten vaikka mitään oireita ei vielä ollut. Torstaina testasin hailun plussan apteekin omalla ja tänään vahvan predactorilla :)

Olo on yhtä aikaa epätodellinen, onnellinen ja toiveikas, mut hiukan jäytää pelko, kun edellinen raskaus pääsi niin pitkälle, tunsin jo liikkeet ja sit kaikki loppuikin. Kiitollinen olen kovasti, että saimme uuden mahdollisuuden...

Pimennan kanssa mennään aika liki samoilla rv:lla mulla 4+1

Miimu74 Voimia sinulle ja ((iso hali)).

Kunhan jää nikit enemmän mieleen kommentoin enemmän.

Mammariini rv 4+1

Vierailija
19/83 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ennestään:

Poika 03

Tyttö 04

Poika 06

ja kohtuun menehtynyt poika rv16 09/08

Nyt lasketuksi ajaksi katsoin 25.12.09. Jotenkin ounastelin et olisin raskaana reilu viikko sitten vaikka mitään oireita ei vielä ollut. Torstaina testasin hailun plussan apteekin omalla ja tänään vahvan predactorilla :)

Olo on yhtä aikaa epätodellinen, onnellinen ja toiveikas, mut hiukan jäytää pelko, kun edellinen raskaus pääsi niin pitkälle, tunsin jo liikkeet ja sit kaikki loppuikin. Kiitollinen olen kovasti, että saimme uuden mahdollisuuden...

Pimennan kanssa mennään aika liki samoilla rv:lla mulla 4+1

Miimu74 Voimia sinulle ja ((iso hali)).

Kunhan jää nikit enemmän mieleen kommentoin enemmän.

Mammariini rv 4+1

Vierailija
20/83 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki: Shali

Oma ja miehen ikä: 27/30 tulee täyteen tän vuoden aikana

Monesko lapsi/raskaus: 3. lapsonen tulossa isommat 04/03 ja 12/07

Synnytyssairaala: varmaan hyvinkäälle

La: 10.12

Ihmeissämme ollaan kaikki kun kakkosta piti niin tekemällä tehdä ja tämä ilmoitti tulostaan vaikkei minkäänlaista vipinää oikein ollutkaan :D Onnellisina kyllä, ihmetellään miten elämä muuttuu kun onkin 3 lasta kuvioissa :x