Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisinkohan tehdä itse joululaatikot?

Vierailija
13.12.2008 |

Siis esim. nämä perinteiset porkkana- ja lanttuloorat. Aina syöty muiden nurkissa, mutta nyt olemme kotona joulun, lapsiakin jo neljä.

Onko niitä laatikoita vaikea tehdä? Mistä löytyisi parhaat perusohjeet?

Perunalaatikonkin voisin tehdä. Jos maksalaatikon (joka kuuluu meillä joulupöytään myös) ostaisi valmiina.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta reseptit, ja katso joku itsellesi sopiva. Tuolta suomalainenjoulu.fi:stä varmaan löytyy kans. Laatikot on helppo tehdä, paistaminen vie vähän aikaa.

Vierailija
2/3 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti osaat. Kaupan hyllystä löytyviä valmiita soseita ehkä kuitenkin välttäisin, jos haluat varmasti onnistua. Eilen söin ammattilaisen valmistamaa porkkanalaatikkoa, joka oli tehty näistä soseista ja jotain kummaa oli päässyt käymään, kun siis laatikko maistui käyneelle eli sille kuin kossua olisi seassa ollut. Nää valmiit soseet siis herkkiä pilaantumaan. Vähän kun viitsii nähdä vaivaa ja itse keittää ja soseuttaa esim. porkkanat niin onnistuu varmemmin. Mut rohkeesti vaan ite tekemää. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee parasta kun tosiaan teet itse lantuista ja porkkanoista alkaen. Aikaa siihen menee,kun pitää ensin keitellä ainekset, sitten soseuttaa ja yhdistellä ja maustaa ja sitten paistaa, mutta kyllä se on vaivan arvoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi