Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitoitko joulukortit, jossa lapsenne/lastenne kuvat? Mielipiteitä ko. korteista?

Vierailija
13.12.2008 |

Mietin vaan kun tuntuu joitakin tosi pahasti ärsyttävän nämä kortit.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetän kaikille (jopa miehen sinkkukavereille!) joulukortin, jossa on lapsemme kuva! Yritän aina keksiä jonkun kivan idean, mutta ei minua häiritse jos joku meille lähettää kuvan lapsestaan tonttulakki päässä! Nykyaikana kaikki joulukortit ovat kivoja, siis kivempia kuin textarit ym.

Vierailija
2/41 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva on otettu ulkoillessa, ja lapsi on siinä vähän kuin maisemaa. Ei siis mikään perinteinen tounttulakkikuva - missä niissäkään ei mielestäni mitään pahaa tai tylsää! Kaikille laitoin saman kortin (n. 45 kpl), tuttava-ja sukulaispiiriimme ei kuulu ketään lapsettomuudesta kärsivää pariskuntaa. Yksinäisiä sinkkuja kylläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ihan ok kortteja ja ymmärrän vanhempien halun tällaisia kortteja teettää. Minun tyyliäni ne eivät vain ole, muuten saatan korttini itse askarrella.

Vierailija
4/41 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka voit olla varma, ettei lähipiiriisi kuulu lapsettomuudesta kärsiviä?

Meillä paljastui kolmen viime vuoden aikana neljä pariskuntaa joilla oli TODELLA vaikeuksia saada lasta, ja kaksi näistä pariskunnista meidän parhaimpia kavereita...koskaan eivät halunneet puhua asiasta koska eivät olleet itsekään vielä käsitelleet mahdollisuutta ettei omaa lasta koskaan tule...

Toinen läheisimmistä pareista sai juuri hoitojen jälkeen terveet kaksostytöt ja lähettivät kaikille heidän kuvansa joulukorttina... Tämä toinen pariskunta ei toistaiseksi ole onnistunut, vaikka ovat aloittaneet yrittämisen samaan aikaan kun me ensimmäistämme (8v), mutta nyt vasta kertoivat...heillä ei mitään löydettyä vikaa ja "koeputki"lapsi yrityksessä nyt...

Koskaan ei voi tietää....

Mutta itse silti laitoin lapsistamme kuvallisen kortin, tosin ekologisen jalanjäljen takia kortti lähti pienemmälle joukolle...niille joille lasten kuvia menisi muutekin...

Vierailija
5/41 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päiväkodissa töissä, itsellä 4 lasta ja meille saa tulla lapset kylään pyhinäkin. Lapsista saa lähettää kortteja ja kuvia (muulloinkin kun jouluna)!

'Kun uni valtasi pikku prinssin, otin hänet syliini ja lähdin kulkemaan edelleen. Olin liikuttunut. Minusta tuntui, kuin olisin kantanut haurasta aarretta.

Minusta tuntui jopa siltä, kuin ei Maan päällä olisi ollutkaan mitään sen hauraampaa. Katselin kuunvalossa kalpeata otsaa, suljettuja silmäluomia, hiussuortuvia, jotka värisivät tuulessa ja ajattelin: "Se, mitä näen on vain kuori. Kaikista tärkein on näkymätöntä.."

-Pikku prinssi-

Vierailija
6/41 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen ehkä isovanhempia ja lähimpää sukua ajatellen ja sitten on kiva muisto itsellekin:). Kun ei tuu otettua potrettia muuten!

Ainakin meidän mummot ja muut vanhemmat ihmiset arvostavat noita kortteja tosi paljon. Mun tuttavapiirissä ei ole niitä, joita nämä kortit ärsyttävät...

Vierailija
7/41 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi kummeille ja mummeille ym. lähtee ERI kuoressa tuoreet päiväkotikuvat.

nykyään tulee niin harvoin saatua/lähetettyä kunnon perinteistä postia :o)

Mutta itse silti laitoin lapsistamme kuvallisen kortin, tosin ekologisen jalanjäljen takia kortti lähti pienemmälle joukolle...niille joille lasten kuvia menisi muutekin...

Vierailija
8/41 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitää siitä ihan täällä vaahdota, niin suosittelen vakavasti hakeutumista hoitoon. Sillä näin nopeasti diagnosoituna voin kertoa että päässä vippaa ja rajusti.

Vierailija
9/41 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisin halunnut kyllä laittaa niille joita lapsemme oikeasti kiinnostaa (= kummit, tädit, sedät, isovanhemmat.)

Mutta olin mattimyöhäinen (lue: aikaansaamaton), jotenkin unohdin hoitaa asian, ei kai tässä enää ehdi..

Itse tykkäisin saada joulukortteja joissa lapsen kuva, oli lapsi sitten läheinen tai ei. Siinä on kuitenkin oikeasti nähty vaivaa ja onhan se mielenkiintoisempi ja erilainen kuin tiimarin kortit, joiden kuvaa tulee tuskin edes kunnolla vilkaistua.

Vierailija
10/41 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa noita lapsikuvia lähettää, hän otti kuvan mikä on periaatteessa ihan ok vaikka laadukkaampikin olisi voinut olla. Sukulaisille se nyt ainakin laitetaan mutta kavereiden suhteen olen vielä vähän kahden vaiheilla. Tiedän että siellä on muutamia joita se ärsyttää mutta pidän sitä enemmän heidän ongelmanaan kuin minun. Toisaalta en tahtoisi laittaa "helmiä sioille" ;) Mutta ei mulla kyllä muitakaan kortteja ole.

Vierailija
11/41 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elvistellä lapsilla, ei, mutta halutaan näyttää maailmalle, kuinka onnellinen ja uljas perhe ollaan :DDD Joopa joo. lähinnä kauhistuttaa katsella omia ryppyjään korteissa, mutta ainoastaan positiivista paautetta olemme saaneet ja itsekin tykkäisin kovasti, jos joku muu tekisi samoin. Lemmikkejä en kuitenkaan perhekuvaan laittaisi, mutta mikä minä olen muiden kortteja arvostelemaan. Saisi olla kiitollinen, jos kortin saa, ainahan voi ilmoittaa, että älkää sitten lähettäkö. Ja saahan ne kortit laittaa roskiin kuten telkkarinkin saa sammuttaa...

Vierailija
12/41 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on joulutervehdys, jonka tarkoitus on toivottaa hyvää joulua ja sen kuvassa nyt vain on lapsemme. Pitäiskö olettaa että vastaanottaja on sitten ylettömän kiinnostunut Tiimarin kortin kuvasta ja valikoida vain jokaisen makuun sopiva tontun kuva?

Vierailija
13/41 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä tykkää (esteettisessä mielessä) lapsikorteista, yleensä niiden tyyli ei vaan iske. Muistaminen tietysti pääasia, mutta vain yhden lapsikortin olen vuosien varrelta säästänyt.

Vierailija
14/41 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna näin, etenkin kun asumme ulkomailla ja Suomen sukulaiset eivät ole nähneet taas pitkään aikaan lapsiamme.

Mutta en ymmärrä tätä koko juttua, mikä siinä voi niin ihmisiä häiritä. Olkoon epähienoa tai ei, en ymmärrä mikä ero on jos kortti on itse tekemämme ja siinä on lasten kuva tai jos siinä on joulukuusi tai joulupukki tai ihan mitä vaan.

Vierailija
15/41 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisina vuosina olen askarrellut kortiti itse ja tänä vuonna ajattelin että käyn tänään ostamassa ne parjatutut tiimari kortit koska olin aivan unohtanut koko joulukortit ja huomennahan on viimeinen päivä postittaa ne halvemmalla.

Tiimarin kautta tänään tieni vie...

Vierailija
16/41 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomia kai ne eniten ärsyttää, suorastaan satuttaa???

Vierailija
17/41 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pitää sitten olla aika kyyninen ja traumainen ihminen kyseessä!

:D :D :D

Ja tosiaan - en välitä tuttavien lasten kuvista. Kyllä niitä näkee töissä lapsia ihan tarpeeksi. Ja toivottavasti et traumatisoidu, mutta nautin eniten ystävien kyläilyistä aikuisten kesken. En jaksaisi millään enää vapaa-aikana vahtia ja paapoa vieraita lapsia kotona.

Vierailija
18/41 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meidän kortit on niitä haukuttuja Tiimari-tyylisiä kortteja. Ei ehtinyt panostaa nyt.

Vierailija
19/41 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin aikoinaan itse lapsettomuudesta ja noiden korttien saaminen sattui. Mun mielestä korttien laitto lapsettomille on ehkä vähän jo lapsilla elvistelyä. Tavallinen joulukortti parempi valinta.

Vierailija
20/41 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, mikä on ollut kortin lähettäjän motiivi! Vain oman napansa ympärilläpyörivä lapseton voi olla niin idiootti, että kuvittelee lapsikortin olevan jotain lapsilla elvistelyä... ei tsiisus...

Paetkoon jonnekin vuorille elämään eristyksissä, jos ei kestä normaalien ihmisten normaalia elämää.