Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen pyyhkii itse?

Vierailija
13.12.2008 |

Minkä ikäisen olette antanu opetella itse pyyhkimään pyllynsä ison hädän jälkeen? Ootteko vielä tarkistellu tulosta vai antanu mennä vaan ekojen opettelujen jälkeen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en enää muista minkä ikäinen esikoinen oli ku opetteli pyyhkimään itse (on nyt seitsemän, heh...). Nyt neljä vuotias pikkusisko on pyydelly jo hyvän aikaa, että millon hän saa opetella ite pyyhkimään. =) Ja minäki ajattelin tuota, että jos viis vuotta täytettyä antais ite opetella.

ap

Vierailija
2/6 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytettyään aloittanut pyyhkimään itse pyllynsä. Neuvoin ensin, että miten homma tapahtuu "rautalangasta vääntäen": ota kolme palaa paperia, taittele paperia, pyyhi ja toista tämä niin usein ettei paperiin jää enää kakkaa.

Käyn sitten pyyhkimisen jälkeen tarkastamassa pyyhityn pyllyn ja muistutan pöntön vetämisestä ja käsien pesusta. Jos lapsella on ripulia tms. pyyhin kyllä jos lapsi sitä pyytää.

Tämä on toiminut meillä hyvin. Kovin nuorelle ei pyyhkimisvastuuta voi ielestäni sälyttää. Tämä nuorin poikamme oli tosi onnellinen, kun hän sai luvan pyyhkiä itse. Eka kerta jäi erityisesti mieleen, kun hän pyllyn tarkastamisen jälkeen tuuletti ja sanoi jes! mä osaa pyyhkiä!

Saa nähdä haluaako nyt 2-vuotias tyttäremme aikanaan alkaa aikaisemmin pyyhkimään itse pyllynsä, koska tytöt kehittyvät näissä asioissa poikia nopeammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juuri alkanut itse pyyhkiä. Meni syksyllä pikkueskariin ja siellä alkoivat harjoitella.

Vierailija
4/6 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kuuluu itsenäistyä

Vierailija
5/6 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisinaan pyytää apua (varsinkin, jos on ollut vähän sellainen "minä en osaa itse"-päivä...) :)

Vierailija
6/6 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka on todella taitava ja tarkka monissa asioissa... 4-vuotissynttäreiden yhteydessä ilmoitin (siis jo aiemmin ilmoitin että kun täyttää 4) en enää työnnä häntä rattaissa (aiemmin oli välillä käytössä kaksotenrattaat 2-v nuoremman veljen kanssa), ja 5-vuotiaana ilmoitin että alkaa pyyhkimään itse. Siihen asti oli sitä mieltä, että äiti pyyhkii vielä aikuisenakin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan