Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tuosta moottoritienrampista mieleen:

Vierailija
01.04.2009 |

ajavatkohan rampista tulevat kärkikolmion takaa?? Joskus olen kaupungissa käynyt ja hämärä mistikuva on, että kolmiohan siellä..mitähän se mahtaa tarkoittaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

313:s auto takanasi jonossa

Vierailija
2/9 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen, muuttuvatko liikennesäännötkin kehä III sisäpuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kärkikolmio aina näyttää sen kuka väistää!

Tästä syystä ajan vaikka kolarin jos joku daiju päräyttää moottoritielle LIITTYESSÄÄNKIN tielle niinkuin siinä olisi joku etuoikeus! Kun ei ole, on se pieni kärkikolmio. Silloin vaikka pysähtyy odottamaan että pääsee turvallisesti liittymään tielle jolle haluaa. Mitä helvettiä vaikka perässä ajaa 200 autoa, ajaako moottoritiellä vähemmän? Ei moottoritielle vaan ajeta niinkuin tie on omaa yksityisomaisuutta. Ei niin että sinne pörhältää tuhatta ja sataa, kolmiosta läpi välittämättä paskaakaan onko tiellä muita!!

Tälläset ihmiset jokka mennessään toiselle tielle kolmion takaa eikä väisty, ei myöskään PYHÄHDY kun vastaan tulee STOP- merkki, ei pysähdy kun joku on ASTUMASSA suojatielle (siis odottaa siinä edessä että teet niinkuin laki sanoo -pysähdyt-) eikä hidasta kun lähestyy junarataa. Joskus jopa niin paha että suojatiellä keilataan kävelijä. Tai väitetään ettei PYSTY pysäyttämään suojatien eteen!?! Ai, eikö liikenteessä juuri kuulu ajaa niin että PYSTYY pysähtymään suojatien eteen. Jos suojatie tulee nopeesti eteen, on siitä varotuksia jo ennen. Silloin normaalilla järjellä varustettu aikuinen EI PAINA KAASUA!

Tälläset ihmiset ei seuraa liikennettä. Niille tulee täytenä yllätyksenä kaikki!

ETTÄ SIEPPOO.

Olen NIIIIIIN ilonen jos Suomeen saadaan se laki että mennään virkistään autokoulussa sääntöjä ja tsekataan miten törkeä ajaja sitä onkaan.

Ja miten jokkut sitten KEHTAA muuttaa ajotottumuksiaan niiden ajaksi -jos semmosella kerskuu niin soitto poliisiin.

Jokkut kun ajaa omilla säännöillä.

Vierailija
4/9 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen NIIIIIIN ilonen jos Suomeen saadaan se laki että mennään virkistään autokoulussa sääntöjä ja tsekataan miten törkeä ajaja sitä onkaan.

Ja miten jokkut sitten KEHTAA muuttaa ajotottumuksiaan niiden ajaksi -jos semmosella kerskuu niin soitto poliisiin.

Jokkut kun ajaa omilla säännöillä"

Minä kehtaan ainakin! Ajan aina ylinopeutta....

Vierailija
5/9 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ei liity ramppeihin. Vaan, on neljän tien risteys ja vastakkaisilla teillä (siis kahdessa) toisesa on kärkikolmio ja vasapäätä on STOP-merkki. STOP-merkin takaa tuleva ajaa suoraan ja kolmion takaa tuleva kääntyy vasemmalle. Kuka väistää ja ketä?

Vierailija
6/9 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista suunnista tulevilla on stop-merkki. Jokainen pysähtyy ja jatkaa sitten matkaa. Normaalit väistämissäännöt pätevät. Kärkikolmioita ei ole ollenkaan. Liikenne sujuu. Ja kyllä, liittymistä päästään kauniisti vetoketjutekniikalla New Yorkin alueellakin, missä väkeä on neljä kertaa se mitä Suomessa.

nyt ei liity ramppeihin. Vaan, on neljän tien risteys ja vastakkaisilla teillä (siis kahdessa) toisesa on kärkikolmio ja vasapäätä on STOP-merkki. STOP-merkin takaa tuleva ajaa suoraan ja kolmion takaa tuleva kääntyy vasemmalle. Kuka väistää ja ketä?

Kolmion takaa tuleva väistää suoraan menevää.

Vierailija
7/9 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten Suomessakin ajetaan moottoritielle niin kuin muissa sivistysvaltioissa.

Suomen käytäntö aiheuttaa ruuhkaa rampeille ja vaikeuttaa moottoritielle pääsyä.

Sujuvassa sisäänajossa tätä ongelmaa ei ole autot eivät seiso jonoissa rampeilla..

Vierailija
8/9 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sen takaa tulijalle saa ja pitää tehdä mahdollisimman paljon kiusaa?

Ihan käsittämätön ajatuskulku!

Tottakai rampilta tulijalla on väistämisvelvollisuus, mutta ei kai se sitä tarkoita etteikö hänelle saisi olla ystävällinen ja huomaavainen ja päästää häntäkin liikenteeseen mukaan?

Juuri tästä on kysymys! Te siellä maalla yritätte liikenteessäkin vain tuijottaa omia oikeuksianne ja pitää niistä kiinni ja jos siinä sivussa tulee vähän kiusattua kaveria niin aina parempi. Meidän pointtimme täällä pääkaupunkiseudulla taas on, että kaikilla on kivempaa, kun eletään sopuisasti ja yritetään antaa tilaa muillekin. Sillä tavoin asiat sujuvat ja kaikki pääsevät joskus kotiinkin.

Vierailija
9/9 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö numero 1: MINÄ omistan tien ja risteyksen. Ajan justiinsa niin kuin sattuu huvittamaan.

Sääntö numero 2: En katso peileihin, suunnittelen lottoriviäni ja rallattelen ja mietin omia asioitani.

Sääntö numero 3: Mulle riittää kun MINÄ pääsen liikennevaloista läpitte. Mulla ei oo kiire mihinkään. Sillon ei saa olla muillakaan. Perille pääsee ensi viikollakin ihan yhtä hyvin.

Sääntö numero 4. MINUN ei tarvii väistää. Mulla on oikeus edetä tiellä justiin siellä missä haluan ja sillä nopeudella kuin haluan. Pidän kaasujalan vakiona ja säädän vauhdin kytkimellä.

Sääntö numero 5: Koska MINÄ olen parempi kuski, minulla on oikeus opettaa kaikkia muita.

No kärkikolmio aina näyttää sen kuka väistää!

Tästä syystä ajan vaikka kolarin jos joku daiju päräyttää moottoritielle LIITTYESSÄÄNKIN tielle niinkuin siinä olisi joku etuoikeus! Kun ei ole, on se pieni kärkikolmio. Silloin vaikka pysähtyy odottamaan että pääsee turvallisesti liittymään tielle jolle haluaa. Mitä helvettiä vaikka perässä ajaa 200 autoa, ajaako moottoritiellä vähemmän? Ei moottoritielle vaan ajeta niinkuin tie on omaa yksityisomaisuutta. Ei niin että sinne pörhältää tuhatta ja sataa, kolmiosta läpi välittämättä paskaakaan onko tiellä muita!!

Tälläset ihmiset jokka mennessään toiselle tielle kolmion takaa eikä väisty, ei myöskään PYHÄHDY kun vastaan tulee STOP- merkki, ei pysähdy kun joku on ASTUMASSA suojatielle (siis odottaa siinä edessä että teet niinkuin laki sanoo -pysähdyt-) eikä hidasta kun lähestyy junarataa. Joskus jopa niin paha että suojatiellä keilataan kävelijä. Tai väitetään ettei PYSTY pysäyttämään suojatien eteen!?! Ai, eikö liikenteessä juuri kuulu ajaa niin että PYSTYY pysähtymään suojatien eteen. Jos suojatie tulee nopeesti eteen, on siitä varotuksia jo ennen. Silloin normaalilla järjellä varustettu aikuinen EI PAINA KAASUA!

Tälläset ihmiset ei seuraa liikennettä. Niille tulee täytenä yllätyksenä kaikki!

ETTÄ SIEPPOO.

Olen NIIIIIIN ilonen jos Suomeen saadaan se laki että mennään virkistään autokoulussa sääntöjä ja tsekataan miten törkeä ajaja sitä onkaan.

Jokkut kun ajaa omilla säännöillä.