Voiko pk-seudun ilmassa olla jo siitepölyä? Vai lenssuko se prkl taas pukkaa päälle... ev
Kommentit (13)
On ollu jo jonkin aikaa jotenkin tukala olo ja nenä vuotanut ja aivastuttaa. Astmalääkettäkin tuntuu tarvitsevan paljon useammin kuin yleensä.
vähäisiä määriä, jopa täällä Tampereen korkeudella. Leppää ja koivua tulee Virosta, Venäjältä ja muualta Suomen rajojen ulkopuolelta.
Nenä tukkoinen, silmät kutiavat ja vuotavat yms...
vaikka eipä niistä kumpikaan kiva ole. Onneksi on antihistamiini :D
-ap-
Mulla on käyttämätön flixonase-sumute kaapissa, mutta en uskalla ottaa kun olen raskaana. Nenä vuotaa koko ajan, tukalaa. Mitä mieltä ootte, voisinko käyttää tuota flixonasea?? Tietäis ainakin onko normi lunssa vai allergiaa. Se nimittäin auttaa heti!
ja sen mukaan Suomessa ei vielä kuki mikään! Etelärannikolla on mullakin oireita eli nenä vuotaa valuvasti ja on jatkunu jo viikon pahentumatta eli tuskin flunssaa...
Mulla on käyttämätön flixonase-sumute kaapissa, mutta en uskalla ottaa kun olen raskaana. Nenä vuotaa koko ajan, tukalaa. Mitä mieltä ootte, voisinko käyttää tuota flixonasea?? !
Jos lääkärille ei pääse, ota yhteyttä HUS:in teratologiseen tietopalveluun http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437
maaliskuun alussa oireiden helpottamiseksi ja käyttöä on jatkettava elokuulle.
kyllä sitä siitepölyä jo on ilmassa vaikkei kartat sitä näytäkkään.
vaan Suomen kukkimistilanne koska joka kevät on sama juttu: oireet alkaa kauan ennen kun tiedotteissa mainitaan mitään. Kävin juuri lääkärillä uusimassa reseptit ja hän sanoi että pölyt tulevat muualta ja aiheuttavat jo oireita.
En tietenkään ota lääkettä jos en tiedä onko siitä vaaraa. Juu ja lääkäriltä ajattelin allergialääkkeistä kanssa kysyä koska koko kesän joudun syömään, mutta eipä auta tähän hätään mikään lääkäri. Ajattelin siksi kysyä täältä av-palstalta onko jollain kokemusta, tietoa, mitä vain..flixonasesta. Kai minä nyt olisin jo sumuttanut sitä jos olisin niiiiiin välinpitämätön kuin viestisi perusteella minusta ajattelet!
T. Se joka kyseli flixonasesta...
paikallisesti otettaivia suihkeita ja tippoja mutta ei antihistamiinitabletteja. Mutta tarkista kuitenkin lääkäristä!
Nenä on koko ajan tukossa ym. Ja nenästä tulee kirkasta paksua "räkää". Olen myös huomannut, että silmiä on hieman kutittanut.
Kyllä voi olla siitepölyä. Lääkäri joskus sanoi, että sitä voi tulla pitkienkin matkojen takaa eli lienee Euroopan pölyjä. Ehkä jo jotain Suomenkin, en tiedä.