Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä voin tehdä? kyse erosta, asunnosta yms. neuvoja pliis...

Vierailija
12.03.2009 |

eli ollaan tultu siihen tulokseen et ero ois paras ratkasu. meillä kaksi lasta, puoliksi ostettu asunto, josta edelleen lainaa suurin osa.

minä työtön..

nyt askarruttaa että onko mulla yhtään mahdollisuuksia jäädä tähän asuntoomme eli ostaa miehen puolikas? ja voiko saada asumistukea kelalta jos on omistuskämppä?

miten elatusmaksut menee jos mies tapaa lapsia joka toinen viikonloppu mutta meillä yhteishuoltajuus?

nyt on huono aika myydä kämppää ja muutenkin tässä on esim kylppärio siin kunnossa ettei tää taida mennä kaupaks ennenku sen remppaa. siksi olisin valmis ite jäämään tähän, mut pelkään et se ei oo mahdollista.

osaisko joku antaa neuvoja?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa, jos olet työtön? Vaikka saisit asumistukea, et sillä kyllä lyhentelisi lainaa, maksaisi vastiketta ja vesiä jne.

Kyllä se kuule niin on, että kämppä myyntiin tai vuokralle jollekin.

Jollei miehesi ole niin kiltti, että antaa sinun asua asunnossa, pysyy siinä toisena omistajana (lyhentää lainaa kanssasi) ja myytte sitten joskus pois.

Vierailija
2/8 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kämppä on tosi halpa ja nykyinen lainanlyhennyksemme on alle 400 kk, tällä hetkellä vastike + vesimaksut 290. melkein ton verran menis kyllä vuokraankin...

en halua edes ehdottaa miehelle tota että jäisin tähän vaan asustelemaan. monestakin syystä.

enkä usko että saadaan kämppää myytyä muuta kuin pilkkahintaan ja saadaanko edes omiamme takas jos nyt myytäs.

oisko kellään tietoa tosta kuitenkin että saako asumistukea omistuskämppään ja miten noi elarit menis?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-sinun tulot

-miehen tulot

ja ne sit suhteutetaan.......

..kelasta voi kysyäasumistuesta tai kokeile netinkautta Kelan laskureilla.

vuokraasuntoon saa paremmintukia kun omistusasuntoon.....

Vierailija
4/8 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle se on niin helppoo, kun haluu töihin niin menee vaan. varsinkin nyt kun irtisanomisia kokajan vaan enemmän. ihanan empaattinen ihminen sä oot.

ap

Vierailija
5/8 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoa ja vertaistukea.

Vierailija
6/8 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan eri asia kuin "mene töihin". Olet aika kurja ap.

Vierailija
7/8 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

te ette tiedä yksityiskohtia enkä haluakaan niitä kertoa mutta hermot ovat kireällä ja ei kuulosta kivalta kun joku ehdottaa ratkaisuksi töihin menoa kun en töitä ole saanut vaikka kuinka olen hakenut!

te ette sitä tietenkään voineet tietää, anteeksi. olen vain todella väsynyt kaikesta.

kiitos neuvoista.

ap

Vierailija
8/8 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön 2 lapsen yksinhuoltaja ja me asutaan omistusasunnossa. Lyhennän lainaa joka kuukausi. Otettiin laina aikoinaan yhteisiin nimiin ja exä maksaa puolet koroista ja kuukausi lyhennyksestä ja lisäksi elatusmaksut lapsista. Minimin molemmista. Elatusmaksuihin ei vaikuta tapaamiset tai onko yksin- vai yhteishuoltajuus.

Saan asumistukea.

Jos saat lainaa pankista sen verran, että voit ostaa miehen osuuden, niin sopikaa niin, että maksat vain siitä osuudesta puolet joka on jo maksettu ja pitäkää yhteinen laina entisellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi