Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia sanomaan EI?

Vierailija
08.03.2009 |

Jos joskus tulee sellainen pyyntö, jonka olet jo etukäteen aavistanut tai tiennyt tulevan, niin silloin voit jo mielessäsi harjoitella ein sanomista. Sitten se voi tilanteessa luonnistua paremmin.

Ja kieltäytyä voi myös ihan kohteliaasti. Ja normaali ihminen ymmärtää, ettei kukaan voi aina ehtiä joka paikkaan, joten ei sitä kieltäytymistä yleensä minään loukkauksena oteta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun tarvitsisi tehdä sellaista mitä et halua? Eikö jokaisella ole oikeus päättää itse omista tekemisistään? Mikä siinä ei:n sanomisessa pelottaa? Mikä on pahinta mitä voisi tapahtua?

Vierailija
2/5 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen aina lupautunut ylitöihin pyydettäessä ja joskus vapaapäivänäkin menin töihin, kun soitettiin.

Sitten raskaanaollessa kieltäydyin joka kerta.. ensimmäisellä kerralla tuntui pahalta, ihan kuin kaikki katselisivat minua, että mikä tuo luulee olevansa! Mutta toisella kerralla "ei" tuli jo helposti ja olin oikein tyytyväinen itseeni :) Sillä tiellä olen edelleen, ei kiitos, jos ei kiinnosta..

Taitaa liittyä jotenkin huonoon itsetuntoon tämä, että kaikkeen täytyy suostua ja yrittää miellyttää toisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekosyitä ja kierrellä asiaa, kuin sanoa suoraan EI!.

Vierailija
4/5 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas niin vihainen itselleni kun lupauduin yhdistyksen myyjäisiin auttamaan. Ei huvita pätkääkään! Ainoa vapaapäivä menee siivotessa ja järjestellessä muiden skeidoja.

Mä en vaan osaa sanoa ei. Jos yllättäen kysytään niin lupaudun aina vaikka aivot kirkuu että sano ei! Sano ei!

Aagh! ! !

Vierailija
5/5 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty. On varmaan joku vamma aivoissa.

Rupean heti kelaamaan sopivaa tekosyytä ettei pääse. Mitään ei tule mieleen ja bäng! Siellä sitä ollaan taas.

Koko halvatun yhdistystoimintaankin jouduin vain siksi että en osannut kieltäytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan