Mikä avuksi kun mies ei keskustele luottamusongelmasta.
Meillä mies petti 1,5 vuotta sitten. tapaili selkäni takana erästä naista, suuteli, kirjoitteli sähköpostia ym. ja valehteli PALJON. sen lisäksi on vielä valehdellut muistakin pienemmistä asioista. silloin mies flirttaili kaikkien mahdollisten naisten kanssa ja antoi ymmärtää olevansa saatavilla.
mies jäi kiinni ja lupasi sitoutua minuun. käytiin parisuhdeterapiassa. sain hieman itsetuntoani takaisin, koska se koki aikamoisen kolauksen tuolloin kun sain kuulla miten mua oli kusetettu.
sain kuulla tapauksesta vuosi sitten. sen jälkeen mies on myös flirttaillut, katselee avoimesti muita naisia jne. mutta vakuuttelee olevansa sitoutunut. mies kuitenkin hermostuu valtavasti kun otan aiheen esille.
esim. tänään telkkarista tuli joku leffa jossa mies jäi kiinni rysän päältä pettämisestä, siis komedialeffa. no mä siihen spontaanisti sanoin että "jos noin kävisi taas niin vihalla ei olisi rajaa".. mies sitten suuttui mulle, ei enää puhunut mulle koko iltana mitään. sanoin miehelle että eikö voitaisi puhua tästä luottamusasiasta kun ei tämä vieläkään ole täysin kunnossa niin mies sanoi, että johan siitä on tarpeeksi puhuttu.
ei kai ole oikein että vieläkin tunnen huonommuutta tuosta asiasta ja pelkään että mies loukkaa taas minua? häiritsee kun mies muuttuu niin kylmäksi kun näistä asioista puhutaan. ei ymmärrä kuinka on minua satuttanut. syyllistää siitä kuinka muistutan häntä noista virheistä. en HALUA muistuttaa ilkeästi, mutta väkisinkin nuo asiat tulee mieleen.. mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (5)
(huom: puhumaan, ei jankkaamaan samoja vanhoja), eikä 1,5 v ole vielä paljon - kriisistä toipumiseen menee noin 3 vuotta, ja itselläni meni vastaavassa tilanteessa se aika.
Mutta: aika hölmöä sinultakin kesken television katselun möläytellä asiasta. Jos haluat asiallista keskustelua, aloita se oikeana hetkenä. Tuo ei ollut oikea hetki eikä oikea tapa.
Ei kannata kokoajan veivata tuota asiaa... Jos olet sanonut miehellesi että annat anteeksi jne, olet itsekin sitoutunut teidän parisuhteelle (ja sen jatkumiselle) niin jätä tuollainen vouhkaaminen ja veivaaminen. Se että jatkuvasti muistuttaa tekemistä virheistä ei ole reilua.
Pettäminen ei tietenkään ole ok sinällään
Mielestäni aika vähän siihen nähden että tuosta episodista on niin vähän aikaa. on mennyt jopa pari kuukautta ettei koko asia ole ollut aiheena. välillä se palaa pintaan katkerana muistona. mun mielestä suhde voisi parantuakin jos tuosta asiasta vielä puhuisi. mutta ehkä olen väärässä. häiritsee vaan kun mies sanoo vain "joojoo en petä, olen oppinut virheistäni" mutta ei hän osaa sen tarkemmin puhua, perustella tms. muuten että mikä mukamas on muuttunut siihen aikaan verrattuna. vaikka mies ei todellakaan ole mikään "suomalainen jurottaja" eli muuten puhuu paljon ja osaa keskustella.
up