Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään muuta, joka mielestään osaa lukea ihmisiä harvinaisen hyvin? ov

Vierailija
07.03.2009 |

Minä mielestäni osaan ja se on alkanut ahdistamaan.

Keskustelussa näen, milloin ihminen valehtelee tai ei ole aivan suora. Eleistä ja sanomisista osaan sanoa, mitä ihminen on OIKEASTI mieltä, vaikka sanoo muuta.

Ongelmani on siinä, että olen alkanut analysoimaan jo läheisimpiänikin ja muodostan nykyään käsitykseni omien havaintojeni perusteella, enkä sen ihmisen antaman kuvan perusteella.

Onko tämä nyt lahja, vai olenko vain kuvitellut tämän "kyvyn"? Ja miten siitä päästä eroon, jos se onkin vain kuviteltua?

Kommentit (26)

Vierailija
22/26 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut kenenkään sanovan itsestään, että olisi huono lukemaan muita ihmisiä. Sitten, kun kuulee näitä "luettuja" juttuja ja myös sen toisen henkilön version asiasta, niin eipä se tarinat oikein kohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen olevani hyvä lukemaan ihmisiä. En oikeastaan koskaan esimerkiksi riitele kenenkään kanssa, koska huomaan milloin kannattaa paikkailla sanojaan jos toinen tuntuu niistä pahoittavan mielensä.

Mulle myös kerrotaan usein asioita joita muille ei, että ehkä mun olemuksessa on jotain empaattisuutta tai kuunteluhalua tms. Mulle avautui jo teini-iässä vasta tapaamanikin ihmiset esimerkiksi poikaystävän pettämisestä. Kun olin 16 niin silloisen poikakaverini äiti itki mulle parisuhdettaan ja soitteli eron jälkeenkin samoja juttuja. Lähipiirissäni olen ollut se, jolle on kerrottu esimerkiksi lapsuuden hyväksikäytöstä ja raiskauksesta, joista muille ei ole kerrottu.

Toisinaan törmään siihen, että sanon jotain mistä keskustelukumppani hämmästyy, kun ei ole kertonut kenellekään ja minä sen kuitenkin ääneen sanoin. Paljon yritän himmalla asioiden olettamista, koska en itsekään tykkää jos joku näkee liikaa itsestäni. Kuuntelen mitä muut sanoo ja oikeastaan käytän hyödyksi sitä ihmisten lukemista vaan siinä miten valitsen sanani, etten pahoita toisen mieltä.

N26

Vierailija
24/26 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ottaa tästä kiinni, itse kanssa tuntuu että luen ihmisiä kuin avointa kirjaa ja välillä mietin kuinka tyhmiä osa heistä on. Välillä huomaan kuinka tilanteet kulkee ja kuinka toiset valehtelee.. Välillä tuntuu että elän omassa maailmassa näiden ajatusteni kanssa jotka haluaisin jakaa jollekkin saman tyyppiselle ihmiselle ja jos koitan puhua asiasta saan vain naurut..

Vierailija
25/26 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te voi oikeesti lukea ihmisiä niin hyvin. Tän odottaa jo monet psykologiset testitkin. Projisoitte omat ennakkoluulonne ihmisiin. Näette niiden käytöksessänne asiat mitä itse haluutte

Tämä minullekin tuli mieleen...

Vierailija
26/26 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, joka pystyy lukemaan ihmisiä melko hyvin. Joskus tuttavat ovat olleet vähän ihmeissään, kun olen analysoinut heitä 90% oikein.

Itsellä oli rankka lapsuus ja olen kokenut vaikka ja vähän mitä. Ainoa syy, miksi osaan lukea ihmisiä niin hyvin on se, että olen itse kokenut samat asiat/käyttäytynyt samalla tavalla/tuntenut samat tunteet. Tämän takia valehtelu on esim. äärimmäisen helppo tunnistaa. Tekosyyt ovat selviä ja defenssit ovat helppo paikantaa.

Ainoa huono puoli on se, että olen tietoinen omasta käyttäytymisestäkin koko ajan ja ajattelen kaiken ns. "tieteellisesti." Ja tietenkin se, että eihän aina voi olla oikeassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme