Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JOLUKUISET-07 HELMIKUUHUN

03.02.2009 |

jatketaas täällä ja odotellaan paljon toisten kuulumisia...

meillä oli eilen poitsun eka hampilääkäri ja antoi tutkia hienosti hampit=) saimme uuden hampiharjankin-niitä kotona jo useampi käytetty... ja isommalla oli kans samalla tarkastus...

pientä pakkasta pitelee,hiukan nuha tässä koko perhettä vaivannu,mutta kuitenkin tyttö hoidossa ollu... itse edelleen etsin niitä töitä mutta ei täällä pienes kaupungissa tunnu mitään löytyvän...mieskin nyt työttömänä ja aika turhauttavalta tuntuu...sentit saa venyttää mut kyl sitä on jotenkii vaa oppinu pihistää kaikesta ja eteenpäin vaa mennää...

sanoja poika tapailee paljon ja joskus vahingossa niitä myös tulee... opittu ollaan nenä,silmä,korva,masu,varpaat näyttämään...

mut nyt äitiä kutsutaan

manja ja elias koht 1v2kk

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA JOULUKUISIA ME OLLAAN=)

Vierailija
2/14 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhuu joulukuiset-missäs te ootte kun ei oo kukaan käyny kirjottelemassa...nostan pinoa ja odotan kuulumisia...

mites kenelläkin menee-kertokaas ny ihmees .... kuin teil nukutaan,syödään,sanotaan,touhutaan....

meillä nukuttu nyt isossa sängyssä kolme yötä-poika nukahtaa samalla tavalla ku häkkisänkyynkin nukahti eli itsekseen kun illalla sänkyyn vie... harso ja tutti ovat tärkeitä....

syödä ei itse osaa-ne menee pöydälle sujuvasti kaikki ja tap tap...ei syötetään viellä...juodaan nokkamukista tai juotetaan suoraan lasin reunalta.

potta on kauhia asia eli se jäänyt sivuun...

autoil hurruutetaan ympäri kämppää,lehmä lelu on kiva ja muu se tietty sanoo...legoja rakennetaan ja siskon leikit sotketaan...äitin kattilat ja kauhat on in...kokkikolmonen kai tulee tästä pojasta...

sanoja ei oo uusia opittu...mutta osaa näyttää paljon missä mikin on...

ulkona tepastellaan yksin ja sisällä joskus jo juostaan-ainakin äidistä tuntuu siltä... ja joka paikkaan keritään ja tietty sotketaan kaikki...

allergioita meil ei ny olevinaan ole mut silti epäilen...neuvolas seuraavan kerran sit jutellaan...

mut nyt aamupalalle...

manja ja elias 1-v 2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kirjoitella nyt tänne, koska en löytänyt marraskuu 07- ryhmää ja meidän poika, Emil, on kuitenkin melkein joulukuussa syntynyt (30.11.07). Itse asiassa laskettuaika oli silloin joulukuun puolella mutta syntyi rv 39.

Halusin kovasti silloin raskaus/vauva-aikana kirjoitella johonkin ryhmään mutta jotenkin se silloin aina jäin ja nyt kuulin viimeisillään raskaana olevalta kaverilta, että seurailee aina näitä sivuja, joten päätin kurkata oisiko täällä sopivaa taapero-ryhmää. Eli toivottavasti saan liittyä teidän joukkoonne?

Nyt kun on ollut sen verran kauan kotona niin jotenkin tuntuu, että tarvitsee enemmän seuraa ja vertaistukea kuin aikaisemmin. Se olikin osa syy miksi halusin ruveta kirjoittelemaan tänne. Osa kavereista on jo palannut työelämään ja niin mäkin ensin meinasin, että ensi syksynä oisin mennyt mut en millään vielä raaski. Kotona olo lapsen kanssa on niin mukavaa!

Olen kyllä aloittanut viime syksynä opiskelun monimuotona mutta lähi päivät ovat vain kaksi iltaa viikossa ja muuten tapahtuu netin kautta joten se mahdollistaakin todella hyvin hoitovapaalla opiskelun. Tosin ensi viikolla alkaa 8 vkon työharjoittelu, jota jännitän ihan hirveästi!

Siis Elias nukkuu jo isossa sängyssä? Meillä Emil nukkuu vielä pinnasängyssä ja vauhtia riittää sen verran, että en ole edes harkinnut vielä normi lasten sänkyä. Miten teillä aloitus on sujunut? Nouseeko Elias sängystä nukkumaan laiton jälkeen?

-Annika&Emil 1v.3kk-

Vierailija
4/14 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei hinni-kyllä joukkoon mahtuu-tervetuloa vain!!

mä taidan yksin vaan kirjotella tänne...joulukuiset on hiljentyny...vauva puolella kirjoteltiin paljon,mutta jospa tämäkin nyt heräilisi uudestaan kun huhuillaan!!

juu elias ihme kyllä on nyt nukkunu omas sängys ja hienosti... kun vien sänkyyn ja lähden pois saattaa inahtaa pari kertaa mut rauhottuu yksin sinne kuitenkin eikä tule sängystä pois...oma sänky on kii nyt ollu toistaseks eliaksen sänkyä vasten-helpottanu kun meil yöllä heräillään viel ni oma käsi ylettää sit pepusta heijaamaan ja poika nukahtaa uudestaan... hyvin on siis lähteny menemään...

meillä poika kans hyvin energinen tapaus mut kyl se vaan kasvaa ja jo ns.uskalti kokeilla ja luottaa et jos onnistuis...

missä päin asutte hinni...joskus ollaan joulukuisista jopa nähty... itse olen paria nähnyt ja ollut tosi kiva!!

mut nyt joulukuiset kuulumisia odottelen

-manja-

Vierailija
5/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia tervetulo-toivotuksista Manja!

Me asustellaan Espoossa ja mielellään osallistutaan tapaamisiin, varsinkin, jos ne pk-seudulla järjestetään. Taidetaan muuten olla me äiditkin saman ikäisiä mikäli nimimerkki viittaa sulla syntymävuoteen. :)

Kaveri juuri ilmoitti, että on ostamassa pojalleen uutta sänkyä (5v.) joten varmaan saataisiin ostettua niiden vanha lastensänky. Kai se Emppu siihen sitten tottuu muutaman juoksurallin jälkeen. Meillä vaan tällä hetkellä nukutukset ja yöt sujuvat sen verran mukavasti, että ihan hirvittää ajatella muuttaa toimivaa systeemiä..

Meillä onkin huomisesta lähtien väliaikaisesti suuri elämän muutos, kun menen työharjoitteluun.. Koko suku käyttääkin talvilomansa, jotta Empun hoito mahdollistuu. En vaan itse millään haluaisi mutta pakkohan se on, jos joskus meinaa valmistua.

Meillä Emil kyllä keksii joka päivä uusia tempauksia. Uusin niistä oli, kun olimme kaverini luona kahvilla ja juuri lähdössä, niin ihmettelin minne Emppu ehti kadota. No, herra löytyi vessasta ja oli nostanut pöntön kannen ylös ja läträsi siellä olevalla vedellä.. Tietenkin ehti jopa nuolla kätensä ennen kuin ehdin väliin.. Noh, ei voinut kun nauraa! Vastustuskykyä vaan! :D

Oletteko aloittaneet pottaharjoittelun? Me ollaan aloitettu jo varmaan puolisen vuotta sitten mutta vaihtelevalla menestyksellä. Toisinaan onnistuu monena päivänä putkeen ja vaippoja menee todella vähän mutta joskus otetaan tosi takapakkia ja menee monta päivää, kun pottaan ei ilmesty yhtään mitään!

Täytyy huhuilla tosiaan! Olisi kiva kuulla kaikkien tarinoita! :)

Vierailija
6/14 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kerkiän taas kuulumisia kirjoittamaan! =) Juttujanne olen kyllä ahkerasti käynyt lukemassa.

Tervetuloa mukaan, Hinni! =) Mukavaa saada joulukuisiin lisää porukkaa. Minäkin olen muuten Espoosta. :)

Meillä arki sujuu samaa rataa kuin ennenkin. Ellen on jo todellinen vauhtihirmu, joka suorastaan juoksee paikasta toiseen. Ei meinaa mamma perässä pysyä, etenkään nyt kun tuo vatsa alkaa olla jo isompi.

Meilläkin on maisteltu kaikenlaista. Jos sattuu joku mainoslehtinen lattialle jäämään, ennen kuin ehdin sen korjata, maistelee ( ja syö) meidän silppuri sitä kovalla innolla. Koiranpapanoita neiti on myös onnistunut suuhunsa nappaamaan ;)

Hinni taisi pottailusta kysellä..Ellen käy potalla päivittäin, mutta harvemmin sinne mitään saaliita tulee. Lähinnä siinä istuskelee. Luetaan usein yhdessä kirjaa kun Ellen on potalla, niin hän on nyt oppinut hakemaan itse mieluisensa kirjan kun otetaan potta esiin, aika suloista. :)

Nyt täytyy lähteä nukkumaan, että jaksaa aamulla ikiliikkujan kanssa herätä. =)

- Päivänsäde ja Ellen 1v 2kk ja junior rv 24 (kai?)

Vierailija
7/14 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin muutaman sanan rustaan. Käyn kyllä lueskelemassa juttuja, mutta jotenkin tuntuu, ettei ole tapahtunut mitään erityistä mistä kannattaisi raportoida :)

Meillä pottaillaan kanssa päivittäin monta kertaa. Usein jää käynti pelkäksi istuskeluksi, mutta suunnilleen kerran tai jopa kaksi päivässä pottaan tulee pissi tai jopa kakka. Aloitettiin potalla käynti jo useampi kk sitten, mutta silloin piiperö ei malttanu siinä istua, niin pidin vähän aikaa taukoa ja nyt on alkanut sujua. Varsinkin jos heti unilta saa tytön potalle, niin saadaan saalista.

Piiperö ei vielä kävele, ei tunnu sillä saralla olevan kiirusta. Tuntuu ehtivän joka paikkaan mutenkin.. Kävelee kyllä, kun käsistä pitää sekä taaperokärrin kanssa. Portaita kiipeää kamalaa kyytiä. Ei syö vielä itse lusikalla, syöttää pitää. Muutenkin on vähän huonohko syömään. Makean kyllä jo ymmärtää, tullut äitiinsä :) Ei kyllä herkkuja anneta kuin erikoistilanteissa. Ruoka-aineallergioita ei ole, kaikkea tarjotaan. Hampaita on muutama, ja niitä kovasti harjataan aamuin ja illoin :)

Sanoja on alkanut vähän tulla, äiti on sanonut jo 9kk alkaen ja siihen päälle tullut ainakin isi, vauva, pää, täällä, pallo. Ja kovasti tapailee sanoja muutenkin, tuntuu ymmärtävän tosi paljon erilaisia sanoja. Hakee tavaroita äidille, kun pyytää.

Nukkumisen kanssa meillä on ollut välillä pientä taistelua. Tällä hetkellä yöt menee oikein hyvin nukkuessa, ihan aina piiperö ei meinaa haluta vaan käydä nukkumaan.. Neiti nukkuu vielä pinniksessä, en ole edes ajatellut isompaa sänkyä ennenkuin osaa kävellä ja nousta sitten siitä sängystä poiskin telomatta itseään. Jospa se tapahtuisi sitten kesällä, koska meille on tulossa toinen lapsi loppukesästä ja pinnikselle olisi sitten taas uutta käyttöä.

Päivänsäteelle kanssa onnittelut, onko teillekin pikkukakkonen tulossa, jos oikein ymmärsin?

Vilkutuksia kaikille joulukuisille!

Gaiole ja piiperö pian 1v2kk ja masukki rv 16

Vierailija
8/14 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaiole: Kiitos onnitteluista! Ihan oikein ymmärsit, eli kyllä meille on pikku kakkonen tulossa! =) Laskettu aika on juhannuksen tienoilla. Miehen kanssa ollaankin vitsailtu, että jos meille vielä kolmas vauva tulee, niin hän syntyy sitten pääsiäisenä tai vappuna kun joulu- ja jussivauvat jo sitten on! ;) Paljon onne myös teille pikku kakkosen johdosta! =)

Semmonen asia tuli mieleen, että kiipeileekö teidän muiden tenavat joka paikkaan? Kun meillä Ellen kiipeää IHAN KAIKKIALLE! Vaunut, matkarattaat, syöttötuoli, pöydät ja sohva..kaikkialle kiivetään. Saa silmä kovana kytätä tota neitiä kun se kerkiää joka paikkaan ja vielä tosi nopeasti.

Sanoja tulee meilläkin muutamia, äiti, pappa (Ellen on kakskielinen), hau hau (kaikki koirat, kissat ja sen näköset otukset) sekä tänään sannoi ekaa kertaa oman nimensä (tai sitten vanhemmilla on vaan äärimmäisen hyvä mielikuvitus ja kuulevat mitä haluavat.) :) Sen oon huomannut, että tosi paljon neiti puhetta ymmärtää. Kerran kun oltiin jonnekin lähdössä, etsin tuttia joka paikasta enkä löytänyt. Sitten sanoin ihan vitsillä Ellenille, että voisitko sä hakea sen tuttisi jostakin kun äiti ei nyt löydä sitä. Noh, Ellen teki työtä käskettyä, käppäili makuuhuoneeseen ja toi tutin äidille. :) Itse tietty mietin, että miksi en häneltä heti älynnyt kysyä. ;) Tai lieko tuo tapaus ihan sattumaakin..mutta kirjoista tosiaan osoittaa esim. pallo, hauva, nalle ym kun pyytää. Tässähän pitää kohta alkaa jo miettimään mitä tytön kuullen puhuu!

Noh, nyt en turise enempää vaan painun unten maille..palailemisiin..

-Päivänsäde, Ellen 1v2kk ja Junior rv 24

Vierailija
9/14 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonhan tuota saattanut joskus kirjoittaakin jotain, en muista, mutta lukenut olen joulukuisia raskausajoista asti. Tuntuu vaan monesti, ettei ole mitään erityistä kirjoitettavaa, vaikka eihän sitä luettavaakaan olisi, jos ei kukaan kirjoittaisi eikä sen kai tarvitse olla mitään maata mullistavaa.

Meillä tyttö, syntynyt joulukuun puolivälissä. Ei vielä kävele. Kaikki aina kysyy sitä, tuntuu että pitäisi laittaa lappu kaulaan jossa tuo tieto ilmoitettaisiin. Taitava on muuten noin motorisesti, mutta se ensiaskel on tiukassa. No eipä tuolla hätää ole, kaikki aikanaan. Ja tosiaan, kiipeily on pop ja konttausvauhti on melkein minun kävelyvauhti. Tukien kanssa kävelee kyllä. Sanoja tulee muutama, äiti, äijä, pappa, ja tietysti tapailee kaikenlaisia sanoja ja tulkitahan aina voi, eli vastuu kuulijalla. Omaa tahtoa näyttää myös äänekkäästi asiassa kuin asiassa.

Vierailija
10/14 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi kiva että uusiakin viellä tulee mukaan pinoon-tervetuloa vaan...olipa mukava käydä lukemassa monta juttua kun pidin taukoa pari päivää etten koneella edes käynyt...

mukava kuulla päivänsäteestäkin=) -kävin viime vkl siskolla yksin,mutta oli niin kiire etten kerinnyt yhteyttä ottaa-seuraavan kerran sitten...

hinnille- eli mä asun mikkelissä,mutta espoossa siskollani käyn välillä ja sitten sieltä mm.päivänsädettä nähnyt...

en muista joko olen kertonut tai muistaako porukka kun olen itsestäni kirjoittanut mutta siis lyhyesti... siis minulla kun todettiin se haavainen paksusuolen tulehdus(vajaa vuosi sitten) niin oli nyt uusi tähystys ja onneksi on suoli nyt lääkkeillä saatu kuriin eikä ole tulehdusta päällä ja estolääkitys mitä syön nyt on hyvä minulle... eli oma kunto alkaa kohentua hiljalleen taas...

meillä mies haki hesaan pariin paikkaan töitä-saas nähdä tuleeko meillä uusi elämän muutos ja muutto sitten espoo/helsinki suuntaan...

muuten täs ei oo uutta tullutkaan paris päiväs...hih! paatsi et ollaan reissus tääl mun äidillä nyt oltu viikko ja viel toinen viikko ollaan ja kotia täs jo kaipaa...sekä et uusia hampia puhkee koko ajan ukkelille ja kitinää piisaa ja yö valvomista...tai siis no itkua...kyl nukahtaa aina saman tien ku itkee mut rankkaa silti...

mut tämmöstä tällä kertaa...mukavia päiviä kaikille ja kirjotellaan

manja,elias 1-v2kk ja milla 3-v11kk

Vierailija
11/14 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otettiin eilen ensiaskeleet. Ensin yksi askel, sitten useampi, mutta sen jälkeen koko touhu unohtui. Josko se joskus taas palautuisi mieleen. :D

Vierailija
12/14 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa kaikille uusille ja oikein paljon onnea masuasukkaita odottaville.

mun kirjottelu on jäänyt vähäiseksi kun en ole päässyt kirjautumaan :( no nyt näyttäs onnistuvan.

meillä santeri oppi kävelemään viikonloppuna, viiko takaperin alkoi kävellä taaperokärryn kans ja nyt menee jo ihan reippaasti. sanoja ei tule laisinkaan ei minkäänlaista "ymmärrettävää" omaa kieltään kyllä puhuu. ymmärtää paljon, enemmän varmaan kun me tiedetäänkään.

allergiat on toistaiseksi pysyneetvain maidossa, kotimaiset viljat sopii kaikki, arvatkaa vaan olenko onnellinen. seuraavaksi pitäisi kokeilla kananmunaa.

päivittäin otetaan yhteen isoveljen kanssa joka ei meinaa hyväksyä että pikkuveli koskee tai edes katsoo hänen tavaroitaan, selitä siinä sitten...

keikkatöitä olen alkanut tekemään ja ihan mukavaa vaihtelua välillä käydä töissä mutta kotona oleminen on kyllä tosi mukavaa, paitsi palkkapäivänä.

t. tamatu ja pojat

Vierailija
13/14 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea munkin puolesta kaikille odottelijoille ja masuasukeille!

Mulla alkoi tosissaan työharjoittelu kaksi viikkoa takaperin. Empun ensimmäinen viikko mummin kanssa meni todella hyvin mutta en sitä oikeastaan epäillytkään, kun oli kuitenkin niin tuttu ihminen kyseessä. Ipana tosin heräsi klo 7, niin kuin minäkin ja istuskeli mummin tullessa jo potalla iloisesti.

Tämän viikon on eräs kaverini ollut Empun kanssa ja turhaan siitäkin stressasin vaikka ei ollutkaan niin tuttu kyseessä. Tosin olen koko viikon sitten illalla saanut kuunnella kaikki varastoon kertyneet kiukut... 6vkoa vielä työharjoittelua..

Meillä on hieman jotain uhman esiastetta havaittavissa. Emppu pyytää eri tavaroita, oikein odottaen koska kielto tulee ja sitten kun kiellään niin huuto on mahtava ja krokotiilin kyyneleet valuu. Olen kovasti yrittänyt Empulle selittää, että olen kuullut ettei alle 2v. ole uhmaa mutta ei auta... Kumma juttu! :D

Kiipeily-kysymykseen niin kyllä juu! Meillä kiivetään ihan joka paikkaan leikkiautoista sohvaan ja keittiön tuoleilla. Silmä kovana ja reaktiokyky vaan huippuunsa!

Oletteko tilanneet lasten vaatteita paljon netistä? Oisiko hyviä vinkkejä? Itse tilasin juuri www.linuslotta.com ja oli todella edullisia tarjouksia. Laatu nyt ei ollut ihan parasta mahdollista mutta mitä muuta 5,40 € maksavasta hupparista voi olettaa.. :)

-Hinni & Emil-

Vierailija
14/14 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä se olen ollut lasten kanssa viikonlopun yksin...onneksi mies kotiutuu tänään... alkaa olla jotenkin uupunut olo...

eilen kotona oli me&i kutsut-ystäväni myy niitä ja ovat todella ihania vaatteita

www.meandi.fi käykääs kattoo jos ette ole kuulleet...

meillä poika oppinut kiipeämään yksin syöttötuoliin ja saa olla sit koko ajan katsomassa ettei tipu sieltä... silmät sais olla selässäkin sillä poika kyllä tietää milloin voi ilkeyttä vääntää...ja kerkeää joka paikkaan siskon kaa tekemään tuhmia... salamnopeasti ovat paikat huiskin haiskin aina... eilen nauroin ystäville ketkä kusuilla olivat että no onneksi ei tuntemattomia ollut kun poika pääsi vessaan ja löyti tietysti äidin siteet ja levitti ne paketista sitten joka puolelle...

poika osaa kanssa kiukuta ja jos ei mene nin kuin haluaa alkaa heittäytyä lattialle ja itkeä...itku on vain niin ettei meinaa loppua tulla meillä ollut aina pojalla niin että ei meinaa sit leppyä ensinkään vaik kuin sit rauhoittelis...

nyt ollaan pari kertaa harjoiteltu syömistä itse ja on jopa lusikka mennyt suuhunkin pari kertaa..

mut nyt jatkamaan koti hommia...

manja ja elias 1v3kk