Yläluokkien/lukion opettajat. Miten pukeudutte töihin?
Kommentit (13)
Oletko koskaan töissä ihan farkuissa? Siis miten rento voi olla? Ei kai jakku nyt ole pakollinen?
T. nro 2
(en omista yksiäkään farkkuja...)
ps. sukkahousut on ja ecco-kenkiä (mustia, matalakorkoisia) käytän, kiilotnahkaisia, kauniita
ja tiukka t-paita. Nyt äitiysloman jälkeen on pakko kyllä unohtaa tuo sana tiukka! Mä voin olla töissä ihan ilman muodollisuuksia. Voin olla farkuissa ilman sukkia, sukkahousuja ei ikinä, paitsi juhlissa.
Talvella käytän paljon jotain puuvillaneuleita. Ei meidän koulussa mitään jakkuja pidetä. Riippuu tietty vähän asemastakin ja aineesta.
yleisimmin farkut, t-paita (ei mikään säkkimalli) ja tarvittaessa neuletakki tai vastaava päällä.
Joskus jos huvittaa niin laitan suorat housut ja paitapuseron, joskus hameen. Jakkuja en käytä koskaan. Kenkinä yleisimmin mulla jotkut sandaalit tai tennarit... :)
kesän jälkeen, eli siis silloin kun voi laittaa vain sandaalit, ei sukkiksia.
SIsällä koulussa on yleensä sen verran kylmää, että ne sukkikset on ihan tarpeeseen. Farkuissa voi kyllä käydä ja erilaisissa trikoopuseroissa. Mulla on jakkuja ja neuleita ja paitapuseroita ja vedän päälleni, mikä aamulla sattuu silmää miellyttämään. Osa hameista on pitkiä ja osa lyhyitä (siis tyylikkään lyhyitä, ei mitään vesirajaa, mutta polven näyttäviä kyllä), osa housuista on farkkuja ja osa villaflanellia tai pellavaa ei leikkauksilla ja pituuksilla.
Vierailija:
yleisimmin farkut, t-paita (ei mikään säkkimalli) ja tarvittaessa neuletakki tai vastaava päällä.
Monissa koulurakennuksissa lämpötila vaihtelee koulun eri osissa ja ilmanvaihto voi olla mitä sattuu. Niinpä jossain luokassa voi olla näillä aurikoisilla ilmoilla 27 astettta ja toisissa 20. Talvella jopa 18! Niinpä on hyvä olla juuri joku neule / jakku / lämpimämpi paita jonka voi helposti lisätä tai ottaa pois tarpeen mukaan.
bändipaidoissa tulisi tietää mikä on in...
T. nro 2
joskus rentoja joskus tyylikkäitä vaatteita. Jotkut oppilaat varmaan kyttää pukeutumista, joitakin se ei kiinnosta. Itselleni on aivan sama, mitä vaatteistani ajattelevat.
Tiukkia(?!) t-paitoja farkkijen kanssa yläasteen opeilla murkkujen seassa :O Missä on harkintakykynne, arvon opettajat?
Koskaan ei ole ollut auktoriteettiongelmaa.
Sulla sen sijaan on selvästi -ei lukihäiriötä vaan - ongelma sen suhteen ettei sivistyksesi riitä kirjoittamiseen. Usko tai älä, juuri silloin katsotaan tissejä...
Olen hyvin hoikka ja pukeudun aika tyttömäisesti, mutta en todellakaan mihinkään HenkkaMaukkaan, vaan laadukkaaseen. En kuitenkaan koskaan mihinkään jakkupukuun. Yleisin vaatetus ihan farkut ja joku paita, kylmällä ehkä villatakki vielä päällä. Kengät voi olla tennarit, kävelykengät tai korkokengät tai joskus jopa kumpparit. En aina jaksa vaihtaa sisäkenkiä, jos esim. vain yksi tunti.
tarkoitetaan siis istuvaa, ei sellaista, joka jättää navan/tissivaon paljaaksi. Mulla siis nimen omaan istuvia t-paitoja, joista ei kuitenkaan paljas pinta vilku. Lisäksi olen hoikka, joten tällaiset istuvat paidat farkkujen kanssa istuvat. Ja ne farkutkaan eivät todellakaan ole mitkään lantiofarkut.
Eli täysin asiallinen asu.
Talvella jakku ja mustat housut, pusero marimekkoa tms
Kesällä- bikinit:)
ei vaan mekkoja...