Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka jaksaa masentuneen puolisona?

Vierailija
22.04.2008 |

Tuntuu että miehen masennus sairastuttaa koko perheen.

Omat voimat alkaa olla täysin loppu.

Mies ei näe valoa missään, sanoo monta kertaa päivässä että haluaa kuolla.

Nyt on sairaslomalla ja on aivan varma, että saa potkut työstään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullahan on tavallaan kaksi vaihtoehtoa..jaksaa siinä vierellä yh:na tai hankkiutua kokonaan yh:ksi. Minä kannatan silti ensimmäistä vaihtoehtoa, kyllä kai sitä sen verran on vastuussa aviopuolisostaan.

Patista hoitoon, pikaisesti! Mutta keskity silti omaan elämääsi enemmän, ettet aivan uuvu. Vastuu tervehtymisestä on kuitenkin " sairaalla" itsellään.

Vierailija
2/4 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...SILLÄ MUUTEN ETTE JAKSA!!

TOINEN HUUTO: MIEHELLE TODELLISTA APUA!!

Jos mies uhkailee itsemurhalla, se voi olla henkistä väkivaltaa tai sitten avunhuutoa! On otettava aina tosissaan...ennenkuin on myöhäistä!

Tsemppiä!!

Nimim. Kokemusta omasta perheestäni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut voi sairastuttaa koko perheen, joten muu perhekin tarvitsee ulkopuolista apua. On olemassa tukiryhmiä mielenterveysongelmaisten läheisille. Tukiasema . net , sieltä löytää tietoa ja vertaistukea.

Vierailija
4/4 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli valitettavasti en voi antaa muuta vastausta kuin toivottaa voimia ja toivoa, että jollain olisi hyviä neuvoja.

Meillä mies ei sentään puhu kuolemasta noin usein, mutta on totaalisen uupunut, haluton, väsynyt, kiukkuinen, hautautuu työhönsä, jota tuskin jaksaa tehdä. Ei jaksa tehdä perheen kanssa mitään, pinna ei kestä pikkutyttömme kiukuttelua... Välillä istuu vaan sohvalla ja tuijottaa eteensä, jos siis sattuu olemaan kotona eikä töissä...

Olen yrittänyt jaksaa vaativan lapsemme kanssa alusta asti yksin. Tehdä kotityöt ja yrittää kehittää itseäni ammatillisesti. Nyt parin vuoden jälkeen tuntuu, että olen itsekin uupumassa. Asumme ulkomailla, tuhansien kilometrien päässä perheestä ja suvusta. Kaikki ystävät ja kaverit täällä ovat joko itse omissa perheissään kiinni tai armottomia uraohjuksia, jotka eivät pahemmin ehdi auttaa tai tukea. Ulkopuolista apua ei ole kovin helppo saada tai se maksaa maltaita.

Mies ei myönnä olevansa sairas. Hänen mielestään vika on minussa ja minä olen heikko, kun en jaksa yksin... En tiedä, miten eteenpäin...

Millainen, ap, sinun tarkempi tilanteesi on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän