Missä muodossa maissikokeilu allergiselle vauvalle
lähdimme aloittelemaan porkkaalla --> järkyttävä huuto ja itku, jätettiin pois
sitten päärynä, mango ja maissinaksut, nämä sopii.
seuraavaksi koetettiin bataattia, lehahti kamala ihottuma joten itäkään ei hetkeen koeteta uusiksi.
nyt keskitytään sopiva maidon löytämiseen ja sitten mietitään taas lisää kiinteitä.
ihan ekoiksi vaihtoehdoiksi lääkäri antoi päärynän/persikan/mustikan/vadelman
Kommentit (4)
toiseksi parhaiten maissijauhoista tehty puuro ja itse tehty maissisose ei sopinut - vaikka pakastin sen 2 viikoksi.
Tuota vähän mietinkin, et tuskin kannattaa itse lähteä maissista tekemään sosetta. Vastauksesi vahvisti, et kokeilen ekaksi purkkimuodossa.
maissinaksuja, niitä maustamattomia ja puhdasta maissia sisältäviä. Ei haittaa, vaikka ei olisi hampaitakaan, sulavat suussa ihan hyvin. Meillä lapset ovat olleet tyytyväisiä, kun saavat itse viedä ruokaa suuhun.
Puurona olen meidän allergiselle keittänyt polentaryyneistä, niitä taitaa löytyä lähes joka kaupasta. Maissiin siirryimme kyllä vasta vähän vaille 9kk:n ikäisenä, kun kaura ym jäivät testien jälkeen ruokavaliosta pois.
Hei!
Meidän vauvamme, pian 8 kuukautta, on maidolle allergineni, samaten erityiskorvikkeille. Nyt hänellä kokeilussa viimeisenä toivona soijamaito. Kiinteitä koitamme myös saada lisättyä, tähän mennessä on löytynyt vain rintamaidon lisäksi (sekään ei oikein hyvin sovi tiukasta imetysdieetistä huolimatta), riisi, possu ja rypsiöljy.
Olemme kokeilleet päärynää, luumua, bataattia, ruusunmarjaa ja perunaa, mutta vaikuttaa siltä, että ne eivät sovi.
Nyt olisi tarkoitus kokeilla maissia ja kukkakaalia sekä banaania ja persikkaa. Olisinkin kiitollinen vinkeistä, oletteko huomanneet eroa, että maissi jossain muodossa olisi sopinut paremmin? MIetin, että teenkö maissijauheesta puuroa vai annanko valmista pilttimaissia?
Meidän vauvamme ei ainakaan vielä osaa syödä vellimuotoistaruokaa, kun tuttipullon päälle ei oikein ymmärrä mitään, sitä vain koittaa pureskella.
Kiitos jo etukäteen vinkeistä!