Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomio huomio kyttäkakkonen! Sinä, joka vahdit kauppakeskuksissa, saavatko lapset purkita kylmää vai lämmintä ruokaa!

Vierailija
11.04.2008 |

Sellainen ilmoitusluontoinen asia olisi, että minä ainakin teen ruokapurkille seuraavan toimenpiteen tietäessäni reissun kestävän niin pitkään, että lasten on syötävä:

Otan kannen pois, laitan purkin mikroon ja kuumennan todella kuumaksi. Sitten laitan korkin takaisin kiinni ja tsitsig, kahdenkin tunnin kuluttua ruoka on vielä lämmintä.

Että tuleppa ensikerralla kokeilemaan sormella sitä muksun ruokapurkin sisältöä. Muista kuitenkin käsidesi ja kumihanskat, ettei idiotismisi tartu lapsiini. Kiitos!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. hygieniapassin suorittanut

Vierailija
2/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se heidänkään lounas ole ihan 11.30 valmistunutta kun sitä on ensin kuljetettu lämpölaatikoissa pitkin peräkyliä pakettiauton takakontissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna mieluummin kylmänä vaan.

Vierailija
4/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä siellä alkaa jo bakteerit muhia kahdessa tunnissa. Söistkö itse aamulla lämmitettyä ruokaa, lämpöisessä sen jälkeen seisotettua vielä päivällä?

Minä en.

t.3

Vierailija
5/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buahhahhahhaaaa! Pitäkää lippu korkealla ja jutut saman tasoisina :D

Vierailija
6/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun antaa vauvalle lämpöisessä seisyttä ruokaa. Mikä peruskurssi täällä on nyt porukalta jäänyt käymättä kun eivät tiedä että ihan kaikissa ruuissa alkaa bakteerit muhimaan lämpöisessä. Jopa niissä pilttipurkeissä sen jälkeen kun se tiivis kansi on avattu.

Vierailija
7/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä niinkin voin tehdä, että teen päivällä ruokaa ja illalla syön sitten siitä vielä itse. Vaikka olisi siis jäänyt liedelle päiväksi. Mutta minähän olenkin ihan sekopää, lastensuojelu case. Ja muuten, mulla ei ole ollut koskaan edes oksennustautia. Synnytyksessä oksensin ensimmäisen kerran.

Seisovassa pöydässä lämpimät ruoat voivat seisoa tunnin ihan huoletta. Se ei ole vielä mikään tappavan viruksen aiheuttava aika.

T: Ap

Vierailija
8/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" !

Vierailija
9/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sen avaa, se ei enää säily paitsi jääkaappilämpötilassa!! Eihän sitä avattua purkkia saa ilman lämmitystäkään säilyttää huoneenlämmössä, saati sitten vielä lämmitettynä! Vauvojahan on jopa kuollut siihen, että on tuttipullo lämmitetty ja sitten sitä lämmitettyä, huoneenlämmössä seissyttä maitoa on juotettu vauvalle!! Kyllähän tuollaisen nyt kaikki tietää?!

Vierailija
10/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

villasukkaan pysyy ruoka vielä paremmin lämpimänä

ja 2 tuntia hygieenisessä pakkauksessaan pysyy lastenruoka kyllä ihan syöntikelpoisena

Vierailija
11/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on bakteereja, joista ei tiedä niitä syöneensä ennen kuin 20 vuoden kuluttua saa nivelreuman tms.

Seisovassa pöydässäkin ruoan pitäisi olla tietyssä lämpötilassa, jotta bakteerit eivät ala lisääntyä. No, toisille se lasten terveys nyt ei vain ole niin tärkeää :/

Vierailija
12/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun sen avaa, se ei enää säily paitsi jääkaappilämpötilassa!! Eihän sitä avattua purkkia saa ilman lämmitystäkään säilyttää huoneenlämmössä, saati sitten vielä lämmitettynä! Vauvojahan on jopa kuollut siihen, että on tuttipullo lämmitetty ja sitten sitä lämmitettyä, huoneenlämmössä seissyttä maitoa on juotettu vauvalle!! Kyllähän tuollaisen nyt kaikki tietää?!

Tässä puhuttiin nyt maksimissaan kahdesta tunnista. Hohhoijaa mikä daiju.

Vierailija
13/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on mm. säilytyslämpötiloista ja muutenkin ruoan säilyvyydestä juttua. Kannattaa tutustua, voi avata vähän silmiä!

Vierailija
14/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän reissatessa ruokatermosta. Mitäs mun hautakiveen kirjoitetaan? Kuoli liian kauan termarissa olleeseen lihakeittoon?

Vierailija
15/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämpimän ruoan säilytysaika lämpimänä on max 2tuntia, OLETTAEN, että se ruoka on KOKO AJAN VÄHINTÄÄN +60ASTETTA.

ruoan jäähdytyksen on tapahduttava neljässä tunnissa +8asteeseen, jonka jälkeen se siirretään kylmään.

ap:n lapsi saa jumalattoman kasan mikrobeja ruoassaan.. toivottavasti ei joku kerta saa ruokamyrkytystä.

ottakaa huomioon, että lämpimän LINTUruoan säilytyslämpötila on vähintään +75ASTETTA, max. 2tuntia.

siinä teille.

Vierailija
16/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mammat tallentakaa tämä ja tulkaa lukemaan 10 vuoden kuluttua, kun hormonit ovat tasaantuneet ja oma elämä taas alkanut. Olette kyllä ihan parhaita :D

Vierailija
17/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 1-2 tuntia siitä, kun se on kuumennettu kiehumispisteeseen, ei todellakaan ole mitään hengenvaaraa.

Vierailija
18/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on virallisesti oikeassa, mutta enpä mä koskaan muuttanut tapojani kotosalla. Valmistettu ruoka voi meillä olla helposti puoli päivää hellalla jne. eikä siihen oikeasti kukaan kuole

Vierailija
19/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen nyt vakavasti huolestunut siitä, että mun mies juo puoleen päivään asti termarista kahvia. Eikö se jo ole aivan saastunutta ja voi tulla vaikka mitä mahatauteja kun se on siellä termarissa niin kauan? Auttakaa!!!!!

Vierailija
20/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi purkkiruoka on ihan perseestä muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi