Miehen exä meni uusiin naimisiin ja piti entisen miehen nimen!!!
siis että miehen ex:llä edelleen miehen nimi. En tunne koko ihmistä mutta minusta on aika outoa. Heillä on kaksi lastakin uuden miehensä kanssa.
Kommentit (48)
Miehen nykyinen vaimo on ihan raivona siitä. En kyllä ole mennyt uusiin naimisiin, mutta olen luonut uran tällä nimellä ja en ala sitä vaihtamaan uuden vaimon huonon itsetunnon takia.
naimisiin mentäessä avioliiton kautta saamaa sukunimeä. Poikkeuksena tietysti se, että ex-puoliso antaa suostumuksensa. t. 2008 naimisiin mennyt
Miksi äidin tarvitsisi olla samanniminen lasten kanssa, mutta isän ei tarvitse?
Minulla ja kahdella vanhimmalla lapsellani (1. avioliitostani) on eri sukunimi ja nuorimmalla (2. avioliitostani) on sama sukunimi kuin minulla. Koskaan ei ole tullut ongelmia vanhempien lasten asioiden hoitamisessa siksi, että minulla on eri sukunimi. Se on aivan yleistä nykyään monestakin syystä eikä kukaan sitä ihmettele.
näette niin tärkeäksi että äidillä ja lapsilla on sama sukunimi?
Lisääkö se teillä yhteenkuuluvuuden tunnetta vai miksi?Ja kyllä,minulla ja lapsilla on eri sukunimet,eikä olla miehen kanssa edes naimisissa! :)
nimeä, mutta pelkästään opmana nimenään sen voi pitää.
http://www.om.fi/Etusivu/Julkaisut/Esitteet/Puolisonsukunimijalapsensuk…
naimisiin mentäessä avioliiton kautta saamaa sukunimeä. Poikkeuksena tietysti se, että ex-puoliso antaa suostumuksensa. t. 2008 naimisiin mennyt
Laita ihmeessä linkki, jos tällaisen kohdan olet joskus löytänyt.
Miksi tällaisia ex-aviopuolison nimen pitäneitä, uudelleen avioituneita sitten on niin paljon? Kaikki lainrikkojia vai?
Tavaappa sitä lakia vähän lisää niin löydät kohdan, ettet voi pitää
exän ja nykyisen miehen nimet:) Ex nimen säilyttäminen oli lasten toive, muuten olisin vaihtanut pelkästään nykyisen mieheni nimeen. En näe siinä mitään outoa.
Tosin en ole mennyt uusiin naimisiinkaan, asun avoliitossa.
Ex-miehen nykyinen vaimo kyllä vaati mua ottamaan tyttönimeni takaisin käyttöön, häntä loukkasi kun meille tuli samat sukunimet :)
Mä taas tykkään että mulla on sama sukunimi kuin lapsillani ja juttelin entisen miehen kanssa asiasta. Kysyin että haittaako häntä kun meillä on vielä sama sukunimi. Miestä se ei haitannut, vaan hän itsekin oli sitä mieltä että, hyvähän se on kun on sama sukunimi yhteisten lapsien kanssa edelleen.
En sitten tiedä mitä tekisin jos nykyisen avopuolison kanssa naimisiin menisimme? en ole asiaa pohtinut, kun ei ole ollut edes ajankohtaista.
Taas on joku nyxä täällä mustiksena raivoamassa ex-vaimon asioista.
Hei haloo, sulle ei kuulu pätkääkään miehes entisen vaimon nimijutut. Jos et kestä miehesi menneisyyttä niin olisit ottanut sellaisen miehen, kuka ei ole ollut koskaan naimisissa. Ja mielellään olisi vielä ollut poikuus tallella.