En saa sterilisaatiota...
Olen 27-vuotias, minulla on 3 lasta ja pitkä, onnellinen parisuhde mieheni kanssa. Ensimmäinen lapsemme sai alkunsa, kun olin vaihtamassa ehkäisyä e-pillereistä renkaaseen, odottelin kuukautisia tulevaksi, mutta niitä ei kuitenkaan koskaan tullut. Ehkäisynä välissä oli kondomi, joka siis petti.
No seuraava lapsi sai tulla samantien ja tulikin, ensimmäisestä kierrosta ensimmäisen lapsemme syntymän jälkeen.
Kun toinen lapsi syntyi, halusin hormonikierukan, koska emme halunneet enää lisää lapsia. Hormonikierukkaa yritin pitää vuoden verran, mutta sekään ei ollut hyvä, toisinsanoen minulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy.
No, kolmas lapsi sitten sai kuin saikin alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta kierukan oton jälkeen, olimme harrastaneet yhden ainoan kerran suojaamatonta seksiä sinä aikana.
Nyt on tilanne se, etten saa sterilisaatiota, (mikä sekään ei ole 100% ehkäisy) koska minulla on vielä monta hedelmällistä vuotta edessä. Pelkään ihan hirveästi tulevani taas uudelleen raskaaksi. En jaksaisi enää uutta raskautta ja uutta vauvaa... Tällä hetkellä ehkäisynä on taas kondomi, täysimetys, eikä kuukautiset ole vielä alkaneet.
Mitä voin sanoa, että kuuntelevat vähän minunkin mielipiteitäni asiasta? En aio aloittaa vuosien päästä uudelleen tätä samaa vaipparumbaa mikä nyt on, enkä pysty nauttimaan seksistä, kun pelkään että huomaan jälleen olevani raskaana.
Toimenpide on muutenkin helpompi tehdä miehelle ja on lisäksi varmempi miehelle tehtynä. Jos julkinen puoli nikottelee, niin menkää yksityiselle (jos on varaa)
Seksielämä paranee huomattavasti, kun ei tarvitse pelätä raskaaksi tulemista!