**ENSKAT VIIKKOON 15**
Viime viikon pitkä pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12802584&p=1&tmo…
Kommentit (48)
Ainaskin asuu lähiseudulla. Älkää ampuko mua vaikka varmaan unohdin yli puolet. Mietin vaan niitä, ketä on käynyt aikasemminkin HoppLopissa.
Häirikköpesukarhu, joka jättää nyt muillekkin tilaa ;)
pesukarhu83:
Ainaskin asuu lähiseudulla. Älkää ampuko mua vaikka varmaan unohdin yli puolet. Mietin vaan niitä, ketä on käynyt aikasemminkin HoppLopissa.Häirikköpesukarhu, joka jättää nyt muillekkin tilaa ;)
Me ei päästä viikolla minnekään, kun mä oon töis. Lapsimessuille oon menossa la tai su luultavasti yhden kaverin (+ lasten) kanssa. Oltiin viime vuonnakin, mut nyt lapset taitaa saada jo vähän enemmän irti esityksistä yms. Tosin shoppailurauhan kans voi olla toisin ;), mut oletan D' n suostuvan nukkumaan rattaissa tuollakin (kun ne lapsilisätki tulee just sopivasti tota ennen..).
[color=slateblue] Viime yönä sisko teki meidän perheen neitien nettisivut valmiiksi ja aattelin laittaa teillekin linkin sinne. Siellä on pari kuvaa vauvastakin... Myöhemmin tulee sitten enempi juttua, kunhan kerkee.
Eli osote on www.pimpelipom.net
Burde, Anni 4vrk & Heidi 1,5v
Ihana tyttö on Burdella, kävin tietysti heti vilkaisemassa kotisivuja, hienoa että H ottaa siskon hyvin toisinkin voisi olla !
Äiti aina kertoo kuinka mökötin 3 viikkoa siskoni syntymän jälkeen, en suostunut edes koskemaan....ihan vaan siksi että se olikin tyttö eikä poika. Olin ehdottanut nimeksi pelle hermanni kakshammasta......
kengistä: meillä on Ainolla tosi pieni jalka kengät on edelleen kokoa 20 ja niissäkin on tilaa pari senttiä.
tilasin justiinsa A:lle 1,5 v neuvolan ja itselleni äitiysneuvolan, mä olen aikalailla unohtanut kaikki hienot neuvot ja kiellot ruoista ja muista vaikka ei siitä nyt niin kauaa ole kun odotin Ainoa.
jos menis lepäämään kun ainokin nukkuu, vaikka en tiedä kuinka kauan, sillä noi raksaäijät pitää ihan karmeeta meteliä vaikka menossa on vasta sokkelin muuraaminen, ne on ihan tossa seinän vieressä ja tekee takan alustaa.
aa ae ja pirpana tasan 5
Töissä on ollut melko hiljaista. Kerrankin näin, ehtii kirjoitella tännekin.
Kiva oli lukea Burden kuulumisia ¿ ihanat nettisivut! Kuulostaisi siltä, että ainakin sinun tapauksessasi kaikesta etukäteen valmistautumisesta on ollut hyötyä, kun olet noin nopsasti toipunut synnytyksestä. Anniko tytöstä tulee? Ihana nimi (puolueellinen mielipide, sillä jos meille toinen tyttö joskus tulee niin nimeksi tulee Anni)!
Pesukarhu ja Aurora, me oltais tosiaan kiinnostuneita lähtemään sinne HopLoppiin, mutta ens viikonloppu ei käy eikä sitä seuraavakaan. Viikonloppuna kävis vasta vkolla 17 tai 18. Arkipäivistä käy to 17.4 tai ti 29.4.
Lycka, tässä yksi linkki ensikengistä: http://www.piltti.fi/index/hoidetaan/lehtiartikkelit_kehitysjaterveys/0…. Sisältää ihan hyviä vinkkejä. :)
Pi-Ki, kiva kuulla, että joku muukin on miettiny tuota sijaisvanhemmuutta. Miehen kanssa ollaan mietitty, ettei välttämättä haluta synnyttää tähän maailmaan paljon lapsia, koska lapsia on jo maailma täynnä, nimenomaan siis sellaisia lapsia, jotka on vailla vanhempia ja rakkautta. Siksi ollaan mietitty adoptiota ja sijaisvanhemmuutta. Ne on kuitenkin pitkän tähtäimen haaveita, joten siksi kuumeillaan nyt toista lasta.
Ope, Turun treffit kiinnostaisi kovasti, jos vaan ajankohdasta päästään sopimukseen. Mulla on yksi sellainen kesälomaviikko, jolloin mies on töissä, joten voitais hyvin Ainon kanssa tehdä pieni retki.
Napero, me ollaan käyty Ainon kanssa uimassa vissiin kerran. Haluttais kyllä, mutta aina kun meinataan mennä, Aino on kipeänä. Olis niin kiva käydä, Ainokin tykkää polskutella.
Aino sai viikonloppuna uudet kevätkengät, sekä lenkkarit että kävelykengät. Lisäksi ostettiin vähän pihaleluja ja duploja. Aino tykkää tosi paljon legoilla leikkimisestä, nyt Ainolla on peruspalikoiden lisäksi farmin ja eläintarhan osia. Legot vaan on tosi kalliita, onneksi niitä voi tietysti ostaa käytettyinäkin.
Niin ja Jenni kyseli kengän koosta, Ainon lenkkarit on kokoa 23 ja kävelykengät kokoa 22.
Jey, sain juuri vahvistuksen kesälomasta. Mulla on 3 viikkoa lomaa, ja mies pitää samaan aikaan 2 viikkoa ja myöhemmin 2 viikkoa. Äiti ja anoppikin vähän auttelevat, joten kaiken kaikkiaan Ainolla on kesälomaa 7 viikkoa - ihanaa.
Nyt täytyy kipaista kaupan ja päiväkodin kautta kotiin. Vilkutukset kaikille!
Karssuli ja Aino 1,5 v
Voi, miten sulonen pieni Anni-tyttö. Aivan mahtavan ihana nimi. Sopii ihan loistavasti Heidin siskolle nimeksi Anni. Ihanaa, että synnytys meni niin hyvin. Mielenkiinnolla odottelen sitä synnytyskertomusta.
Aurora, mä muistelinkin, että asutte jossain tällä suunnalla. Ilmottele vaan, kun liikutte täällä päin ja, jos on aikaa. Vois vaikka siinä Postikadun leikkipuistossa treffata joskus.
Mähän teen vuorotyötä, joten mulle käy Hopplopp-päiväksi hyvin myös arkipäivät. Oon vaan aina ajatellut, että kaikille muille käy viikonloput paremmin. Karssulin ehdottamista päivistä mulle sopis ainakin toi 17.4. Muita työvuoroja en tähän hätään muista.
Kiva, että Jenni on saanut edistystä tohon tonska-asiaan. Mäkin oon saanut pientä edistystä siihen kolmannen lapsen miettimiseen (tiedän, et tyhmä sitä nyt vatvoo, kun on toka vasta mahassa). Mies nimittäin suostu ottamaan harkintaan sellasen alustavan alustavan suunnitelman, että sit, kun Kirppu on neljän vanha, meille vois ehkä tulla kolmas. Toi nyt on siis vaan sellasta pohdintaa, kun eihän noin pitkälle voi millään elämäänsä suunnitella, mutta saa kait sitä haaveilla. Ja mä oon just sellanen haaveilija ihminen :)
KenkäG: Jonskulle ostettiin just lenkkarit, jotka on kokoa 24. Reissusta ostettiin sellaset siistit kengät myös kokoa 24.
Mä oon miehen kanssa ihan hirveessä räkätaudissa. Pää on niin täys räkää, että on tosi vaikee hengittää. Nukkuminenkin on työn ja tuskan takana. Jonskulla oli muutama päivä sitten nuha ja lämpöä, mutta se onneksi tais päästä paljon helpommalla. Nyt se on mamman luona leikkimässä, kun ei meillä riitä oikeen virta juosta ton elohiiren perässä :)
Voisin vaikka mennä vähän keittämään teetä, jos se helpottais pikkusen.
pesukarhu, Jonsku 1v11kk ja Kirppu 19+4
Burde, toi sun synnytys kuulosti tosi nopealta ja helpolta, nappiin menneeltä, vaikket vielä tarinaa laittanutkaan, mut " esitietojen" pohjalta:) Olis kiva kuulla Doulasta kokemuksena ym.. Söötti tyttönen teillä, ja niiiiiiiiiiiin pieni!
Karssuli siellä tonskailee, hitsi kun kaikki on jo " tokalla kierroksella" ja itse pähkäilee milloin uskaltais. Ja teilläkin Ainolla jo ihan mukavasti ikää sisarusta aatellen, ois jo iso tyttö ja äidin apulainen kun pikkuinen syntyis.
Pesukarhu, ootko Naamakirjassa? Ajattelin et siellä vois kirjoitella ja sopia tarkemmin. Me kun voidaan ajella sinne koska vain paitsi päikkyjen aikaan. Eli aika lailla meidän kalenteri tyhjillään. Kunhan paranette, niin palataan asiaan!
Mies ja koiruus son just aunasssa, trimmasin hauvelin ja nyt on sit pesulla:) Nauttii olla saunassa tuo karvaturri!
Meille ei kummempia, taas tulossa 3 hammasta alas, eli nyt onkin 14kpl hampuja suussa. Lämmintä ruokaa ja puuroa EI syö, vaan kylmät ruoat kelpaa. Siksi kurkkasin suuhun ja löytyihän siis selitys ruokavaliolle;) Hyvä että nyt tehtailee kunnolla noita ha,mpaita et sit lomalla ois 9vkon päästä hammastauko, ettei kiukutella siellä. Mihin tahtiin muuten noita tulee? Milloin pitäis olla koko kalusto kasassa?
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, toi 17.4 vois olla hyvä HopLop päivä. Pääseekö mukaa muita kuin minä, Pesukarhu ja Karssuli taaperoineen (ja masuasukkeineen Pesukarhu)??
Aurora & O zzz
Kirjotin sit poikani nimen väärin. Eli varmaan on paljon muitakin kirjotusvirheitä edellisessä. :)
Sitähän mun piti vielä, kun bejpi kyseli, että mä ajattelin suunnistaa noille lapsimessuille. En oo koskaan aikasemmin ollut, mutta nyt kiinnostais mennä.
pesukarhu