Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

BURDElle piti tulla sanomaan kiitos synnytyskertomuksesta! Kuulosti juurikin sellaiselta jonka olisin itselleni halunnut,mutta toisin meni...

Tippa silmässä sitä täällä luin ja nyyhkin vielä sen jälkeenkin :)

Moni täällä tonskailee...on saanut minutkin miettimään asiaa uudelleen. Siis kun olin päättänyt ettei enään (Höpiksen kanssa raskaus ja synnytys oli todella rankkaa-sekä henkisesti että fyysisesti) mutta saas nähdä.... ;)

SERE Täällä olette, onnea Mimosalle 1v. täynnä!!!

Täällä jännitetään koska tulee uusia sanoja. Höpis matkii kaikkia liikkeitä joita teemme, ja yrittää toistaa sanoja perässä :)

Sanoin eilen hänelle että " mamin hassutin" niin hetken päästä suu mutrussa sanoi " hasssssutttt" =)

Tämä olikin pika visiitti, taidan syödä jotain ennenkun Höpis herää.

Olen kyllä ihan kärryillä...jokseenkin...jutuistanne mutta tää kommentointi näin suureen pinoon on mahdoton tehtävä :)

IHANAA VIIKONLOPPUA!

Lycka ja päikkäreillä Höpis

Vierailija
22/48 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viipero, hui kauhistus!! Onneksi ei käynyt mitenkään ja " nenäsi" oli loistokunnossa:)

Naperolle jaksamisia surun keskelle, ja onnea pikkuisesta sydämensykkeestä!

Karssuli, pesukarhu + muut kiinnostuneet, Mikä ois aikataulu ensi to 17.4? Kun meillä nukutaan 12-15päikyt, eli ainoa hyvä aika ois siinä 10 pintaan meillä. Mites muilla? Ja unet voi siirtyä eteenpäin/ne voi nukkua automatkalla mut jos odotetaan päikkyihin asti kotona, niin oltais herättyä vasta neljän aikaan HopLopissa. Sopiiko muuten Espoon HopLop, eikös suomenojalla ole? Kun Vantaa niin pitkällä meistä, ettei ehditä sinne ikinä;) Ja en ole ikinä käynyt, mitä ottaa mukaan ,millaiset vaatteet lapselle, mille " osastolle" tuollainen 1v2kk kuuluu, kävelee ja " juoksee" jo hyvin, muttei kuitenkaan vielä kauheasti kiipeile eikä osaa varmaan isojen temppuratoja ym käsitellä...

Mitäs muuta, nyt lyö ihan tyhjää... Äsh, unohtui kaikki mitä piti kommentoida:( O nukkuu ja mä alan pakata autoa, vien kirppikselle taas pitkästä aikaa tavaraa, josko nyt ois vika keikka ja loput sit UFF:n laatikkoon. On vielä vanhatsat talosta jotian huonekaluja/lamppuja ym. Kaikesta päästävä nyt eron, kun on muutenkin ihan liikaa tavaraa, on kuin Disney Landissa meillä, leluja JOKA paikka täysi. Milloinkohan aletaan leikkiä ja pysyä siellä omassa huoneessa?!;)

Aurora Ja O 1v2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sere, Kysta???!!! Siis ihan oikeasti vai " jotain muuta" ? Kivoja kuvia oli Mimosasta:)

Vierailija
24/48 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Ronjan leikkaus on sujunut hyvin. :)

Burdelle kiitokset synnytyskertomuksesta. Tulihan ihan kyyneleet silmiin kun sen luin. :)

1v onnittelu: Coltsfoot ja Hilla ja Serenity ja Mimosa!

Naperolle pahaittelut mummon pois menosta. Onnittelut ultra kuulumisista. :)

quu saa kyllä hienon yövalon! :)

Toivottavasti Milon korvat ja parempana!

Osselle onnittelut työpaikasta! Jospa minäkin joskus saisin töitä... :)

Mimosasta söpöjä kuvia! Seren kuvista vois luulla et on jotain muuta kuin kysta.

Meille ei erikoista.. Paitsi et tänään saan vihdoin uuden pyöräni! Pitää mennä illalla ostaa istuin&kypärät ja käydä testaa se..

Helsingin tuntijat, ollaan menossa huomenna miehen kanssa leffaan Tennispalatsiin, ja tarkoitus olis käydä syömässä jossain.. Eli kertokaa mihin kannattaa mennä? Kamppi keskushan on ihan lähellä, mut nettisivujen perusteella ei oikein ollu mitään hyvää.. Kertokaa mielipiteitä ja vinkkejä! :)

Heh, me saadaan taas nauraa meidän kissalle.. Haettiin tällä viikolla akvaario ja sinne muutama kala+monni, ja tuo meidän kissa on nyt ihan hulluna siihen! Se istuu viereisen nojatuolin käsinojalla ja tarkkailee varsinkin monnia. Sit se yrittää saada sen kiinni tassulla ja hampailla. Höpsö otus. <3

Oltiin Even kaa puistossa tänään 1,5h, nyt neiti on nukkunu pihalla 1,5h.. Mies lähti äsken työneuvotteluihin, jos pääsis vapun jälkeen taas Riksuun töihin! :)

Mut nyt syömään jotain ennen kuin neiti herää..!

Bejpi ja Eveliina 1v 3kk 2vk

Vierailija
25/48 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, munasarjakysta mulla siellä mahassa oli... Aloin ihmetellä kun maha alkoi ihmeellisesti kasvamaan, ja siinä vaiheessa kun pääsin lääkäriin maha oli jo suunnilleen ton kokonen. Ultraan pääsin jossa siis todettiin koko vatsaontelon täyttävä kysta. Leikkaus oli kuukausi sitten ja kystasta oli tosiaan imetty nestettä 5 kiloa!

S

Vierailija
26/48 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Ihan pikaisesti ilmoittelen, että eilen kotiuduttiin mun kotoa :) Matka meni hyvin (autolla 5h + pysähdykset) molempiin suuntiin, vaikka Artun kanssa kaksin siis mentiin. *huh!*

Pinosta jäi mieleen seuraavat:

ONNEA 1-VUOTIAILLE HILLALLE JA MIMOSALLE!!! :D Ja äiteille kanssa, hih! (Hui tuota kystan/mahan kokoa Sere!)

Ja VIIPERO oli kokenut kauhunhetkiä - huh, että selvisitte säikähdyksellä!!!

NAPEROLLE hirmuisesti haleja ja voimia!

Ja mitä mitä mitä... Burden sivuja en ehitnyt vielä käydä edes kurkkimassa, mutta Anni on varmasti aivan suloinen! :D Onnea vielä kerran!

Ääh...oli jotain vielä... No, mutta nuo nyt jäi päällimäisenä mieleen. Palaan paremmalla ajalla - again...

Pi-Ki ja Arttu 1v1kk

Vierailija
27/48 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt seuraa oikee valitus viesti..

Täällä tuntuu menevän kaikki ihan päin helvettiä.

Meidän Ninni taitaa olla pahemman sortin koliikki lapsi. Reilun viikon aikana en oo tuntia pidempää pätkää nukkunu. Tänään päästiin apteekkiin ja alotettiin Cuplaton, täytyy toivoa, että tosta on apua. Miten ihmeessä mä jaksan jos tätä jatkuu vielä monta kuukautta... Päivät ja yöt menee melkeen vaan itkiessä ku tyttö ei rauhotu mihinkään asentoon. Meillä on semmonen Amazonas Koala-keinukin minkä pitäis maha vaivoja vähentää, mutta ei meillä ainakaan oo vähentyny. Kenelläkään hyviä neuvoja mitä tehdä? Nyt jo on selkä, niska ja hartiat ihan mielettömän kipeet ja jumissa kantamisesta..

Jopa niin väsynyt oon, että oon ruvennut tekemään ihan omituisia juttuja. Yritin mm pukea Joelille Ninni sukkahousuja ja ihmettelin ku ei vaan mahdu. Sit eilen mentiin neuvolaan vaikka meillä on aika vasta viikon päästä.. Mulla oli synttäritki keskiviikkona, edes kakkua en jaksanu leipoa.

Onneks mn äiti asuu aika lähellä ja on ollut Joelin hoidossa suuri apu. Äiti on yksityinen perhepäivähoitaja ja hänellä on hoidossa 2 poikaa, jotka ovat muutaman kuukauden vanhempia kuin Joel. Joel on siellä ollut päivisin leikkimässä. Mä tunnen itteni tos huonoksi äidiksi kun en jaksa omaa poikaa hoitaa joka päivä ja koko päivää. Joel on joutunut olemaan mummilla niin paljon :( Mutta tosiasia on se, etten millään vaan jaksa.

Oon miettinyt sitäkin, että jos Ninni maha kipu johtuu imetyksestä. Mulla tulee maitoa ihan hirveesti ja ihan kunnolla suihkuamalla. Tyttö joutuu hotkimaan aina syödessään. Saakohan neiti siitä ilmaa mahaan liikaa? Kannattaiskohan kokeilla pulloa? Edes muutaman tunnin ku vuorokaudessa sais nukkua niin helpottais hurjasti!

Tän lisäks meillä hajos auto. Melkeen kotiin asti päästiin, kun yhtäkkiä vaan sammui eikä käynnisty enää. Nyt kun muuton takia ja ton chihuahuan pennun hankinnan takia ei ole muutenkaan liikaa rahaa, niin sit vielä tämä. Ja kun tämä " suurperhe" (2 lasta, kolme koiraa ja me vanhemmat) ei ihan esim. farmariin mahdu vaan auton pitäis olla isompi.

Noh, jotain hyvääkin sentään. Joel oppii koko ajan lisää sanoja. Nyt tulee jo tosi monia. Ja koiran pennut kasvaa, ovat nyt kolme viikkoa vanhoja. 2 poika pentua vielä ilman kotia, muille on jo kodit löytyneet. Yksi narttu pentu jää anopille ja yksi lähtee Venäjälle asti!

Ja vielä yks hyvä uutinen. Anoppi ilmotti menevänsä naimisiin! Häne miehensä, jonka kanssa oli 16 vuotta, kuoli reilu vuosi sitten ja nyt ihan joitakin kuukausia sitten tapasi uuden. Näinkin lyhyen seurustelun jälkeen ovat menossa naimisiin. Mun mielestä on tosi ihanaa! Ja tämä mies on ihan mielettömän mukava.

Ristiäiset on Ninnillä 24.5. Silloin paljastetaan tytön " virallinen" nimi :) Toivottavasti selvitään hengissä siihen asti..

Tätä viestiä kirjottelin muutaman tunnin ja nyt sain tytön nukkumaan ni taidan torkahtaa itekkin ennen kuin mies tulee töistä.

Henna, Joel 13,5kk ja Ninni sunnuntaina 4vko

Vierailija
28/48 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtu aikasemmasta vielä yks iloinen asia joka ihan sai liikuttumaan aamulla. Syötin tyttöä sohvalla, yhtäkiä lopetti imemisen ja rupesi jokeltamaan :) Tätä ihanuutta ollaan koko päivä kuunneltu. Onneksi on tommosia pieniä asioita jotka muuten niin raskaita päiviä piristää.

Oli moni laitellut kuviakin kun pinoja selasin läpi, laitanpa nyt minäkin.

Ninni parin viikon ikäisenä:

http://i206.photobucket.com/albums/bb184/henna_016/Kuva0052-1.jpg

Joel 1-vuotis synttäreillä:

http://i206.photobucket.com/albums/bb184/henna_016/Kuva003.jpg

http://i206.photobucket.com/albums/bb184/henna_016/Kuva005.jpg

Joel harjoitteli aamu-puuron syömistä (unohti vaan mihin lusikkaa käytetään..):

http://i206.photobucket.com/albums/bb184/henna_016/Kuva091.jpg

Lycka tais kysellä kuvia niistä pennuista, tässä pienokaiset reilun viikon ikäsinä:

http://i206.photobucket.com/albums/bb184/henna_016/Kuva0162.jpg

Väsynyt Henna ja lapset taas..

Vierailija
29/48 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUohon teidän vauvan kolikkiin voisi kokeilla vyöhyketerapia...sillä siitä monet ovat saanet hyvän avun.Oman jaksamisesi kannalta ja perheen hyvin voinnin kannalta kannattaisi varmaan ainakin kokeilla...jos vain omalta paikkakunnalta sen tarjoaja löytyy...JA minusta ei sinun tarvitse huonoa omaa tuntoa kärsiä siitä, että mummi hoitaa vanhempaa lasta ja on apuna...Ei me äidit kuitenkaan mitään koneita olla, ja jossain vaiheessa pitäisi siis saada levätäkin.

EN tiedä onko minun ajatuksista mitään apua...olen 4 lapsen äiti ,joten en teidän porukkaan kuulu..

Voi olla mahdollista, että neiti syö liian paljon kerralla tai sitä maitoa tulee liian paljon kerralla..meillä esikoinen oli jonkin verran saman tyyppinen..ei ehkä ihan koliikki, mutta sai maitoa todella paljon...kun rinnasta sitä heru niin paljon.Niin sitten tahto huutaa kovasti..ja silloin itse hieroin, ohjeita katsoin ihan vauvahieronta kirjasta.

Mutta jaksamista sinulle ja koko perheelle..

kaksosmamma

Vierailija
30/48 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kurjaa, kuinka kovilla sä olet nyt! Älä missään nimessä pode huonoa omatuntoa siitä, että Joel on välillä hoidossa. itse asiassa mulle tuli mieleen, että jos sun äitis vaan jaksais joskus, esim. viikonloppuna, kun ei tarvitse hänenkään aamulla olla pirteänä työn touhussa, niin jos jaksaisi hoitaa Ninniäkin yhden yön, jotta sä saisit nukkua. Tai jos mies hoitaisi lapsia yön ja sä menisit vaikka äitilles nukkumaan? Tiedän, että ei oo helppoa jättää vauvaa yöksi muille, ja välttämättä et pystyis nukkumaan pitkiä unia kuitenkaan (itse nukuin ehkä 5 tuntia, kun olin ekan kerran kaverin luona nukkumassa rauhassa ja mies hoiti tyttöä), mutta kyllä varmaan useamman tunnin kuitenkin. Sekin tekisi jo terää, ja jaksaisit taas muutaman päivän paremmin.

Missään nimessä sun ei tartte yksin jaksaa hoitaa Ninniä ja Joelia yötä päivää!

Voimia!

-Osse ja typykkä 1v5kk + 3,7 mm:nen Raju rv 10+3

Vierailija
31/48 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffataan naperon ja tikrun kanssa :)

Hennalle oli vain pakko tulla sanomaan muutama sananen. Meillähän oli Idalla kans aikasmoiset masuvaivat ja ihan vain sen takia kun mulla oli mahottomat suihkutissit. Mulla auttoi se, että aloin luovuttamaan maitoa (sun ei kyllä enää kannata, koska väsyneenä sitä ei jaksa). ja näin ei maitoa tullut niin mahottomasti suihkuamalla (aina). Mutta muut keinot, mitkä helpottivat Idan masuvaivoja olivat juuri sanomasi cuplaton, D-vitamiini-tippojen vaihtaminen Devitolista Jekovittiin ja minä lopetin ruisleivän syömisen. Johan helpotti :) Ja suihkutissit mulla oli sitten loppujen lopuksi siihen asti kun Ida täytti 8kk eli kyllä lapsi siihen tottuu ;) Ja älä ihmeessä pode huonoa omaatunoa siitä että Joel on äidilläsi hoidossa, teillä on kuitenkin niin pieni ikäero lapsilla että rankkaa on varmasti! Ja viikonloppuna huilaa vaikka molemmat yöt. Sullahan tulee hyvin pumpulle maitoa, niin laita mies syöttämään neitiä yöllä pullosta ja myös isi voi kanniskella itkevää neitiä yön niin saat edes vähän nukkua ja jaksat taas paremmin. Ja vink vink, anna sitä cuplatonia ihan koko ajan ennen tissuttelua, vaikka meillä Ida söi välillä 10 min välein niin annoin sitä silti aina sen 4 tippaa :) 4kk iässä vasta sen lopetin.

Nyt tulikin kiire...

Onnittelut vielä tuoreille 1-vuotiaille :)

Vierailija
32/48 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Voi sua! Edellä saitkin jo paljon hyviä neuvoja. Ja olen täysin samaa mieltä siinä, että sun ei MISSÄÄN NIMESSÄ tule potea huonoa omaatuntoa siitä, että Joel on sun äidillä välillä leikkimässä. On kuule Joelkin varmasti onnellinen, kun saa vähän leikkiseuraa :D Ainakin Arttu on alkanut viihtyä ikäistensä kanssa selvästi paremmin tässä 1 veen tullessa täyteen. Unohda sellaset " superäiti-vouhotukset" , että PITÄISI jaksaa ja PITÄISI hoitaa ja ja ja...plääh sanon minä!!! Jos joku toinen äiti jaksaa hoitaa yötä päivää vaikka viittä lastaan yhtä aikaa, niin so what? Onneksi me kaikki saadaan olla erilaisia ja omia itsejämme :) Kannattaa ottaa kaikki apu vastaan, mitä saa. Ja vaikka vähän enemmänkin...ettei käy sitten niinkuin mulle, että tulee masennus, kun yrittää jaksaa enemmän kuin oikeasti jaksaisi. Väsymys on ihan kamalaa! Tuntuu, ettei mikään suju, ja pienetkin asiat saa itkun aikaan. Puhumattakaan tuosta hormoni-pyörremyrskystä, mitä käyt läpi synnytyksen jälkeen. MUTTA koita ajatella koko ajan tilannetta muutaman kk:n päähän, ja vuoden päästä on jo huippuihanaa! Eli ajattelet, ettei ne itkut ja mahakivut ikuisuuksia kestä, vaikka nyt siltä ehkä tuntuukin... Aina yksi päivä on eteenpäin ja kohti valoisempia ja itkuttomampia aikoja :D

Ja cuplatonin lisäksi mä aloin Artulle antaa Rela-tippja 2-viikkoisesta päivittäin. Syö niitä vieläkin, tosin nyt ajateltiin, että tuon putelin jälkeen ne lopetetaan. Ja miten olisi, jos pumppaisit vähän ensin talteen ennen imetystä, auttaisiko se pahimpaan suihkutissi-ongelmaan? (En tiedä, itsellä ei tod. sitä ongelmaa ollut...enempi päinvastoin...) Ja tosiaan pulloa kannattaa kokeilla, jos se auttaisi! Kaikki mahdolliset keinot vaan käyttöön. Ja tuo vyöhyketerapia oli kanssa tosi hyvä neuvo, sehän on monilla tehonnut. Samoin katso, ettet söisi paljoa mitään ilmaa tekevää, esim. herneitä ja mitä kaikkee sitä nyt onkaan...omena? se aiemmin jo mainittu ruisleipä? toiset puhuu suklaastakin...

Eli tässä neuvot tiivistettynä:

- OTA kaikki apu ihmeessä vastaan, äläkä tunne syyllisyyttä

- PYYDÄ apua ajoissa, älä koita jaksaa liikoja

- cuplaton ja rela-tipat

- tuttipullo

- tarkkaile omia syömisiä

- vyöhyketerapia

- enimpien maitojen pumppaaminen ennen imetystä (en tiedä tästä...)

Hirmuisesti jaksamista!!!

Pi-Ki ja Arttu aamupäikkäreillään 1v1kk

Vierailija
33/48 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelisin kanssa sitä vyöhyketerapiaa. Meillä auttoi se tosi paljon Milolle. Milo huusi kanssa ihan järjettömästi, ja se alkoi melkein heti kun päästiin sairaalasta kotiin.

Rela- tippoja en sitten taas suosittele yhtään. Sori Piki :) Meidän lääkäri tuolta Antioksidantti klinikalta suositteli Bifidobacterium Infantista tai DDS- Junioria koliikkiin. Niitä saa luontaistuotekaupasta. Me kokeiltiin kanssa Milolle silloin Reloja ja poika huusi sen jälkeen kahta kauheammin. Johtuen ilmeisesti öljymäisestä koostumuksesta. Lääkäri tosiaan sanoi että ne ovat surkeimpia mh- bakteereita mitä markkinoilla on. Ja vielä hirveän kalliitakin.

Meillä auttoi tällaiset kikat koliikkiin :)

Vyöhyketerapia

Cuplaton

Maitohappobakteerit

Vesi hanan ääressä hengailu vauvan kanssa ;)

Radion suhina ( siis ilman kanavaa) Toimi meillä uskomattoman hyvin. Nukuttiin aika monet yöt silloin radion suhistessa vieressä. Se muistuttaa ilmeisesti kohdun kohinoita ja vauvalle tulee rentoutunut olo.

Niin vielä palatakseni mh- bakteereihin. Jos niitä alat käyttämään niin aloita pienellä annostuksella ja lisäät vähäsen annostusta vaikka parin päivän välein jotta maha tottuu. Ummetusta saattaa esiintyä vähäsen ensin mutta se on ohimenevää.

Tsemppiä ja jaksuja sinne! Ja muista tosiaan hoitaa myös itseäsi ja kaikki apu vastaan mitä saat. Minä myöskin melkein vedin itseni ihan piippuun silloin. Kun meille ei täällä kaupungissa paljon apujoukkoja löydy.

Hermione ja Milo 1v2kk

Vierailija
34/48 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIIPERO, voi kauhistus millaisia kauhunhetkiä ootte kokeneet! :O Onneksi kaikki on nyt hyvin, mutta kyllä tuollainen kokemus pysäyttää.

HENNA, älä tunne huonoa omaatuntoa siitä, että olet väsynyt ja viet Joelin hoitoon. Teet siinä nimenomaan OIKEIN. Ei kannata turhaan venyttää jaksamistaan äärirajoille :/ Suosittelen kokeilemaan maidon pumppaamista JUURI ennen imetystä, että enimmät suihkut tulisi pulloon ja vauva saisi imeä rauhallisemmin. Liika pumppaaminen vain kiihdyttää maidontuotantoa, mutta jos juuri hetki ennen imetystä pumppaat vain " enimmät päältä" , että Ninnin alkaessa imeä, maito tulisi tasaisemmin, tämän ei luulisi kiihdyttävän maidontuotantoa liikaa. Toivotaan myös että Cuplatoneista on apua. Myös vyöhyketerapiaa voi kokeilla, erilaisia imetysasentoja (sekin voi vaikuttaa siihen, meneekö ilmaa mahaan), tehokasta röyhtäyttämistä myös kesken imetyksen ja sen jälkeen, ja jos näistä ei ole apua, kannattaa kokeilla myös jotain koliikkipulloa (en muista minkä merkkisiä niitä on) :) Vauvahieronta saattaa auttaa ja vaikkei auttaisi, se on varmasti vauvasta ihanaa, kun äiti tai isi silittelee ja hieroo! Toivotaan, että saatte helpotusta arkeen ja Ninnin olon paremmaksi!

Ei mulla muuta just nyt.

Han ja herra S 1v2kk

Vierailija
35/48 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuisesti voimia sinne, mulla ei oo edes juurikaan mitään muistikuvia tytön vauva-ajasta kun olin niin väsynyt ja tyttö oli tosi tyytymätön..ja sulla on vielä taaperokin siinä lisäksi, on vaan hyvä että joel pääsee sun äidin luokse purkamaan energiaa, älä pode siitä huonoa omaatuntoa!

Meillä on kanssa toi amazonas keinu eikä tyttö viihtynyt siinä hetkeäkään:S Onko sulla kantoliinaa? Se oli ainakin mulle mielettömän suuri apu kun sain kädet vapaiksi, niskat ei kipeytyneet ja totuttuaan tyttö viihtyi liinassa tosi hyvin pystyasennossa kasvot mun rintaan päin..se nyt ei tosin auta omaan nukkumiseen kuin silloin jos mies ottaa kantovuoron mutta kyllä vaan hermo lepäsi kun päivät eivät olleetkaan liinaillessa yhtä vauvan huutoa:)

Niin ja ihania hauvovauvoja siellä, mun " elämäni koira" oli mh kääpiösnautseri jonka mahtavaa luonnetta on kyllä iso ikävä:)

Jaksuja vielä!

Eipä muuta tällä kertaa..

Vierailija
36/48 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tytön mahavaivat pahenivat aina selvästi jos mä olin syönyt tummaa leipää, paprikaa, kurkkua (jostain syystä vaan kuorimaton kurkku aiheutti vatsavaivoja) , herneitä, papuja, kaalia, kananmunaa, hiilihappojuomia, appelsiinimehua, suklaata, kaakaota, sipulia..eli tiettyjen ruoka-aineiden välttämistä kantsii tosiaan kokeilla jos et ole vielä kokeillut.

Vierailija
37/48 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut ihan luvattoman laiska taas tässä palstailussa. Täällä taaperoissa on aina niin paljon juttua, johon haluaisi kommentoida, ja tarvisi mukamas oikein kunnolla paneutua kirjoittamiseen. No, josko tästä vielä joskus aktivoituisi. Äsken mies lähti Aleksin kanssa ulkoilemaan joten äidillä on aikaa vähän surffailla netissä.

Me lähdetään tänään mun vanhemmille pariksi yöksi, ja sitten vielä yhdeksi päiväksi ystävän luo, jolla 1v9kk poika ja 2kk tyttö. Luvassa siis mukavaa vaihtelua arkeen. Kurjalta vaan näyttää tuo keli ulkona, lunta tulee kuin keskellä talvea ja on sitä maassakin jo aika lailla :/ Tulisi jo kevät, piristäisi mieltä kummasti.

Uhkaavasta tulipalon alusta on selvitty, savuhaitat tuolla meidän asumattomalla puolella tosin on melkoiset. Savunhajusta ei taida päästä eroon muuta kuin maalaamalla seinät, ja vaihtamalla nuo vähäiset huonekalut uusiin. Tosin siinä nyt ei suurta vahinkoa käy, tarkoitus on kuitenkin alkaa tekemään remonttia koko huusholliin tässä vuoden sisällä. Mutta harmittaa kun Aleksin vaunujen koppaosa ja kaikki pieneksi jääneet vaatteet olivat noissa savustuneissa tiloissa, saas nähdä lähteekö haju vaatteista (haalareista ym.) pesemällä pois. Vaunun koppa taitaa ainakin olla entinen. No, onpa hyvä syy lähteä shoppailemaan vauvalle uusia vaunuja ym. syksymmällä ;)

Henna saikin jo paljon vinkkejä, enpä osaa lisätä noihin juuri mitään, muuta kuin kovasti jaksamista sulle!! Älä pode yhtään huonoa omaatuntoa siitä, kun jätät esikkoa äidillesi hoitoon. Se on ihan teidän perheenne parhaaksi! Toivottavasti koliikkivaivat helpottavat pian. Meilläkin alkuajat oli aika kauheita, masuvaivaa, kitinää ja tyytymättömyyttä ympäri vuorokauden.. Tosin silloin oli vain tuo yksi, toista olisi ollut jos olisi ollut kaksi.

Suloisia kuvia teidän lapsista ja koiravauvoista :)

Naperolle osanotot täältäkin :(

Ja onnittelut ihanista ultranäkymistä!

Osselle onnittelut uudesta työpaikasta! Pianhan pääset taas jäämään kotiin typyn ja pikkusisaruksen kanssa..

Sere, juu perheenlisäystä olisi tiedossa.. Huh kuinka hurjan näköinen tuo kysta olikin! Onneksi kaikki meni hyvin ja moinen saatiin poistettua.

Onnea uusille 1-vuotiaille joita olen unohtanut onnitella, ja tervetuloa mammoille tänne taaperopuolelle jutustelemaan!

Kengistä oli ollut juttua; Aleksin talvikengät on kokoa 23, kumisaappaat kokoa 24, samoin uudet lenkkarit.

Burdelle kiitos synnytyskertomuksesta, olipa hienoa että sait noin hyvin onnistuneen synnytyksen, kaikki taisi mennä ihan nappiin. Tule kertomaan taas kuulumisia jahka kerkiät.

Pesukarhun poitsukos se nukkuu myös vielä perhepetissä? Millä aikataululla olet ajatellut alkaa opettaa poikaa omaan sänkyyn, laitatteko heti omaan huoneeseen vai miten? Meillähän ollaan edelleen perhepedissä, Aleksilla on jo oma isojen sänky meidän sängyssä kiinni, mutta ei oikein suostu siinä nukkumaan..Pitäisikin taas joku ilta kokeilla miten se onnistuisi. Ei meillä sinänsä ole kiirettä muutokseen, mutta jossain vaiheessa ennen vauvan syntymää se melkein olisi välttämätöntä tehdä. Voi kun tietäisi vain, miten se onnistuu. Aleksi kyllä nukahtaa omaan sänkyynsä jos ihan siinä vieressä olen nukuttamassa, mutta herää jo parin tunnin kuluttua itkemään, ja pyrkii meidän sänkyyn. Huoh, ehkä me vielä onnistutaan tuossa siirrossa joku päivä..

Viipero, Aleksi 1v5kk ja Santeri rv11+3

Vierailija
38/48 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Meidän pitäisi siirtyä tuolta vauvoista tänne taaperoihin, saa nähdä miten aika riittää kirjoitella, on täällä kuitenkin paljon tuttuja jo ennestään.. Huiskutukset vaan kaikille! :) Vähän omanapainen on tämä eka viesti, perehdyin kuitenkin juttuihin koko pinon edestä. ;)

Oona tosiaan täytti eilen 1v! Pääsi vähän niin kuin ¿epähuomiossa¿ menemään synttärit kun sairastettiin.. :( No, kovasti on tullut pakettia ja korttia ja onnittelusoittoja. Kakut ja juhlat sitten ensi viikonloppuna..

Neiti oli kuumeessa (+39-40,5c) 9 päivää. TI sai antibioottikuurin korvatulehdukseen. Mutta sai niin järkyttävän itku/kipukohtauksen PE kun olin kahdestaan neidin kanssa päivän, että vein Pikkujättiin. Korvalääkärillä käytiin ja nyt oli molemmissa korvissa tulehdus. Saatiin toinen antibiootti joka aloitettiin PE. Tänään on ollut pienoisia merkkejä siitä että alkaisi helpottaa. Ei ole ollut kuumetta enää ja vähän on jo iloisempi tyttelikin. Aivan järkyttävää että kuume kesti niin monta päivää ja koko sen ajan särki korvia paralla.. :( Ja siinä sivussa olen itsekin ollut 5 pv kuumeessa ja poskiontelontulehdukseen on mullakin antibiootit..

Oottekos te ¿esitelleet¿ itsenne kun olette tälle puolelle siirtyneet? :) Voisin muutamalla sanalla kertoa; eli Oona, äiti & isukki siis asustaa Länsi-Helsingissä. Aloitin työt helmikuussa ja Oona on saanut olla kotona. Isukki tekee vuorotyötä eli on ollut pari päivää viikossa kotona, minä teen 1-2 etäpäivää töitä kotoa ja pappa on hoitanut 1 päivän viikossa. Joskus Oona on ollut kaverinsa luona leikkimässä päivän, viime aikoina vähän enemmän.. Syystä että Oonan pappa sai pahoja rytmihäiriöitä pääsiäisenä ja oli todella hilkulla että olisimme menettäneet ihanan papan. Suurella ilolla seuraamme kuitenkin nyt kun pappa alkaa olla jo melkein ennallaan, eli on toipunut upeasti. Menee kuitenkin vielä tovi ennen kuin hän voi Oonaa hoitaa. Yritetään sinnitellä kuitenkin siihen asti ilman hoitopaikkoja, elokuun puoliväliin on perhepäivähoitopaikka hakusessa.. Minä käyn päivätyöni lisäksi pitämässä pari kertaa viikossa jumppia ja siinäpä ne mun harrastukset ovatkin. ;)

Ketäs muita on täyttänyt ihan vastikään 1v, Hilla & Mimosa ainakin, onnittelut 1v etapista! Oliko Mimosalla hyvät juhlat ¿uudessa kodissa¿?

HENNALLE kovasti jaksuja! Hyviä neuvoja saitkin jo, toivottavasti joku niistä tepsii. Itse huomasin seuraavat ruoka-aineet aiheuttavan neidille pahoja vatsanväänteitä; suklaa, ruisleipä, hiilihappoiset juomat, sipuli, paprika, herneet, kaalit.. Kokeilkaa ihmeessä sitä pulloa! Meillä ei ollut liinaa, mutta rintareppuun neiti rauhoittui tosi upeasti juuri tuon ikäisenä! Taidettiin pari kertaa jopa nukkua muutama tunti niin että neiti oli mulla rintarepussa ja minä nukuin istuen sohvalla/nojatuolissa. ;)

Jep jep, nyt taidan itsekin pötkähtää soffalle, nuhainen ja yskäinen neiti kun ottaa pieniä torkkuja niin on otollinen hetki. Mukavaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa vaan kaikille!

Mammis + Oona 1v[/color] [color=red]♥ [/color]

Vierailija
39/48 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonalle 1v onnittelut! Ja äipälle kans. :) Tossa joku päivä mietinkin et millonkas te tänne siirryttekään.. :)

Hennalle on tullut paljon hyviä neuvoja, mä kans suosittelen liinaa/reppua, siinä tosiaan pystyy itsekin nukkumaan, jos vaan pikkuinen pysyy unessa. :) Ja kokeilla pumpata pulloon, meillä oli mam ultivent pullo, oli todella hyvä! Ja kuten muutkin, oon sitä mieltä et hyvä että sulla on mahdollisuus saada taapero päivällä hoitoon! Mä olisin ihan yksin täällä, kun mummot ym. asuu 300km päässä..

Ja Henna, sulla oli hyvänä päivänä synttärit, myöhästyneet onnittelut! ;)

Mun pitäis pistää Eve unille ja alkaa tekee sämpylöitä ja vuokaleipää.. Ja siivotakin pitäis.. Mies on Hämeenlinnassa saamassa neuvoja urakan hinnoitteluun..

Mä käytiin eilen leffassa, oli kyllä kivaa! Evellä oli menny hyvin kummien kanssa ja koirat oli ihan parasta Even mielestä. :D Se jäi nukahtamaan vaunuihin ulos kun me lähdettiin ja vissiin muisti sen kun sit myöhemmin mentiin kaikki ulos, niin Eve kääntyi meihin päin ja virnisti hyvin leveästi. :D

LAPSIMESSUT: Onks enskoja menossa messuille?

TREFFIT: Saatoisko vaik Hoplopiin treffit pystyyn?

Nyt neiti unille!

Bejpi ja Eveliin 1v 3kk+

Vierailija
40/48 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viipero, juu Jonsku nukkuu vielä perhepedissä, mutta meilläkin olisi tarkotus siirtää omaan sänkyyn ennen vauvan syntymää. Täytyis vaan jostain löytää sellanen sänky, josta saa myöhemmin kerrossängyn. Enkä oikein tiedä pitäiskö ensin nukuttaa meidän sängyn vieressä vai laittaa suoraan omaan huoneeseen. Täytyis kumminkin reilusti ennen vauvaa tehdä toi siirto, että ei poika luule vauvan syrjäyttävän hänet. Nyt vaan olis myös toi tutista luopuminen meillä aikeissa tehdä. Niitä vaan ei voi samaan aikaan tehdä. Olipas teillä kamala läheltäpititilanne. Onneksi selvisitte pelkillä materiaalisilla menetyksillä.

Onnea kaikille 1-vuotta täyttäneille! Tervetuloa taaperoihin :)

Hennalle jaksuja masuvaivaisen tytön kanssa. Ihania kuvia! Ihmeessä otat nyt kaiken avun vastaan, mitä vaan saat. Teidän lapsilla on niin pieni ikäerokin.

Meille kävis ne Hopplopptreffit torstaina. Eli Nyt olis Aurora, Karssuli ja minä tulossa. Mitenkäs muut? Bejpi, Kandi, Amy, AA, Q, NapNap? Ketäs muita asuu lähistöllä? Meillekkin kävis paremmin Espoo ja se klo 10 on ihan passeli. Käykö Vantaan ja Helsingin asukeille pieni matkaa maaseudulle Espoon HoppLoppiin? ;)

Jonsku teki tossa yksi ilta oma-alotteisesti pissin pottaan. Se oli alasti ja tuli sanomaan, että pispis(=pissihätä). Sanoin sille, että mene potalle. Jonsku meni kylppäriin yksin ja hetken kuluttua tuli sanomaan meille kovaan ääneen, että " OHO!" . Ajattelin, että tais tulla vahinko lattialle. Menin kylppäriin ja siellähän oli pissit nätisti potassa. Ai, että oli äiti ja isi ylpeitä. :)

Sit humisee päässä pelkkää tyhjää, joten täytyy käydä lunttaamassa.

pesukarhu, Josnku 1v11kk ja Kirppu 20+3