Vauvallisten EX-HAAHUJEN huhtikuu
Maaliskuun turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12573490&p=1&tmo…
Kommentit (28)
Onnittelut Elisabethille vauvasta ja Jontun prinsessalle ihanasta nimestä! Ja hienoa kuulla, että Wempan poitsulla on nyt kaikki kunnossa!
Kyllä on mukavaa kun kevät tulee ja aurinko paistaa! Oltiin pojan kanssa tällä viikolla ekaa kertaa puistossa keinumassa ja hiekkalaatikolla, ja kovasti tykkäsi. Hiekkiksellä nyt ei muuta tee kuin istuu tumput suorina, kun osaa vasta ryömiä. Mutta keinuessa kikatti ääneen, se oli tosi hauskaa!
Pikkukakkosta np-ultrattiin maanantaina, ja hyvinhän siellä kaikki näytti olevan. Seerumiseulan tuloskin jo tuli postissa, ja oli ok. Massu alkaa pikkuhiljaa näkyä, ja pakko se on kai töihin mennä " tunnustmaan." Mun piti palata töihin 1.9., mutta uusi äippäloma alkaa nyt syyskuun lopulla. Enpä taida muutamaksi viikoksi töihin mennä...
Olo on jo huomattavasti parempi, ainoastaan aamuisin on vielä aikas paha olo, ja samoin myöhään illalla. Oonkin mennyt nukkumaan tosi aikaisin, kun kuitenkin väsyttää ja sillä välttää sen illan etomisen. Ja pikku-ukko herää kuitenkin 6.30, joten eipä sitä kauheesti voi valvoskella.
Viikonloppuja kaikille,
Koala, poika kohta 10kk ja kyytiläinen rv 12+3
Pistinpäs pinon jo tänään pystyyn huomista varten kun en varmaan ihan heti aamusta pääse koneelle. Mutta ei varmaan haitanne :)
Kaisuli: Täällähän mie! Voi kuinka herttaista kun olit kaivannut! Olen jo muutaman päivän ajatellut kirjoitella, mutta sitten ajattelin säästää jutut pinon aloitukseen. Kun ei tässä elämässä nyt niin hirveästi ehdi parin päivän sisällä tapahtua kun on lapsen kanssa kotona. Tai no, ehtiihän! Tyttö oppi konttaamaan ja menee vauhdilla kaikkea kiellettyä kohti. Täytyy myöntää että viime viikolla olin aika puhki kun mies oli 3 päivää opiskelupaikkakunnalla ja minä jouduin juoksemaan tytön perässä 24/7. Työstähän se käy! Vielä meillä on periaate että mitään ei laiteta piiloon eikä kaappeja ja laatikoita säpitetä. Ja vielä on jaksanut käyttää " ei" -sanaa ja harhauttaa tytön mielenkiinto muualle. Mutta vannomatta paras.
Hauskaa kun edellisessä viestissä ihmettelit talven tuloa ja nyt vain 5 päivää myöhemmin voi ihmetellä että mikä kevät nyt tuli :D Siis aivan käsittämättömästi muuttuvat nämä kelit. Toivotaan että nyt tää aurinkoinen sää jatkuu. Oli tosi ihanaa ulkoilla tänään tytön kanssa 1,5 tuntia kun oikein viihtyi pihalla.
Tapiolaa mekin mietittiin vakuutusten osalta, mutta kun meillä tuli samaan syssyyn monta vakuutusta, niin Tapiolan tarjous oli kallein. Me kyllä otettiin sitten toiseksi kallein tarjous, mutta siinä oli hyvät ehdot meidän tarpeisiin. Ifistä olen kuullut niin paljon huonoa, että sitä ei hyväksytty vaikka olikin edullisin paketti. Mutta pakko katsoa noita ehtojakin eikä vaan hintaa. Tapiolassa on kyllä tosi hyvä tuo lapsivakuutus. Toivon tietenkin kovasti ettei meidän vakuutukselle tule koskaan käyttöä. Aika hurjaa oli lukea niitä kuolema- ja invaliditeettikorvauksia. Karmea ajatus.
Mieletöntä, teillähän noustiin aikaisin pystyyn! Oliko teillä esikoinen yhtä varhainen liikkuja? Konttauskypärähän on tosiaan vaihtoehto, harva lapsi vaan antaa sen olla päässä. Kyllähän se varmasti aika tukalalta tuntuu. Eiköhän ne jalat ala muutaman viikon sisällä kantaa. Vaikka siihen kyllä ehtii mahtua monta haaveria, auts. Meilläkin tyttö on keksinyt että syöttötuolista saa kivat vauhdit jaloilla kun ottaa pöydästä tukea. Pari kertaa on ollut läheltä piti-tilanne ja äippä saanut kiinni. Nyt muutaman säikähdyksen jälkeen osaa jo ennakoida tilanteita ja kääntää tuolia pöydästä poispäin. Mutta minä olen sitä mieltä että nämä on opittava kantapään kautta. Ei esikoisen kanssa vaan voi tajuta kaikkia vaaratekijöitä.
Heh, teillä riittää säpinää siellä :) Koitahan löytää suihkuaikaa välillä ettei pääse purkit, purnukat ja niiden käyttötarkoitukset unohtumaan :D
Oinas: Olipas lääkärikäynti! Joko kävit yksityisellä? Luulisi että enemmän tutkimuksia olisi syytä tehdä jos jalka pelkästä seisomisesta kipeytyy. Kurja homma.
Teillä on sopivan kokoinen pikkumies siellä, hienoa. 5 kk on pitkä aika, ei ole enää niin kovin vauveli. Alkaa jo luonteenpiirteet kehittyä.
Eikös muuten aiemmin sairaalassa annettu jo joku rokote? Nykyään ei enää. Meillekin tuli rokotetutkimukseen kutsu, siinä testataan rokotetta jossa yhdistetään vielä enemmän nykyisiä rokotteita. Me päädyttiin pitkällisen pohdinnan jälkeen olla osallistumatta tutkimukseen. Mutta pohtimista siinä oli. Hyvä asiahan se olisi ollut, mutta kun rokote ei kuitenkaan vielä ole virallisessa käytössä. Vaikeita päätöksiä.
Omaa ja tytön napaa: Juu tosiaan konttaamaan on lähdetty ja pistorasiat, johdot, iskän dvd-levyt, digiboksit ja kaikki mikä vaan sijaitsee 40 cm lattiasta on vaarassa. Vielä on hermo kestänyt kieltää, mutta ei nuolaista ennenkuin tipahtaa. Katsotaan kuukauden päästä onko meillä vielä laatikot säpittämättä.
Mies aloitteli tänään uudessa työpaikassa ja käy pari päivää viikossa vielä opiskelemassa. Nyt lähtee taas keskiviikkona ja palaa torstaina. Täytyy kehittää tekemistä meille ettei väsy uhkaa tytön perässä juostessa. Vaikka pitkää kärrylenkkiä ja ystävien kutsumista kahville. Jos te kaikki haahut asuisitte samassa kaupungissa kuin me, niin kutsuisin teidät leivoskahveille :)
Minä olen ajatellut ihan tosissaan kertyneiden ylimääräisten kilojen pudottamista. Raskauskilot ovat kyllä hävinneet, mutta vielä olisi ne jotka jo ennen raskauttakin olivat. Olen menestyksekkäästi laihduttanut aiemmin Painonvartijoissa ja uusi ohjelma kiinnostaa. Seuraava ryhmätapaaminen, johon pääsisin, on lauantaina. Saisin imettävän äidin ohjelman ja se on siitä ihana että siinä saa syödä! :D Jospa raskautuminenkin olisi helpompaa sitten. Tämä kierto kyllä vähän jännittää kun varmaan ihan oikeaan aikaan saatiin aikaan tälle mammalle omenainen olo :)
Koalaa kaipailen! Miten raskaus on edennyt?
Nauttikaahan auringosta ja keväästä!
D.O. ja tytteli 8 kk 1 vk
Täytyy tulla oma puumerkki kans jättämään. Ei viime aikoina ole oikein ehtinyt koneelle ollenkaan..
Meillä neiti saavutti 10 kk:n iän. Mitat oli neuvolassa 10 kg ja 75 cm. Typy menee taaperokärryllä jo kovaa ja äittää, isiä ja myös ammuuta kovasti yrittää matkia. :) Nauravainen ja hyväntuulinen neiti on. Ainut on, että sisälle ei taho saada millään päikkäreille! Siitä meinaa sota syntyä, jos yrittää.. Ja puol tuntia vaan sitten nukkuu, jos ensin saa nukkumaan.. Pihalle kyllä alkaa nukkumaan heti kun sinne sen vaunuissa laittaa ja nukkuu jopa kolmea tuntia ja joskus ylikin.. Ja yöt nukkuu onneks hyvin kans.
Mulla alkoi kolmas kierto viikonloppuna ensimmäiset oli 30 ja 24 päivää. Toivottavasti siitä tasaantuisivat. Eli vielä ei täälä ole uutta perheenlisäystä tulossa.. Tosin eipä tässä vielä kiirekään, on tuo kuopus vielä vauva itsekin. :)
D.O. mites sielä kävi? Alkoiko menkat vai olisiko iloisempia uutisia? Mä oon kans ajatellut painovartioita, mutta meiltä on niin pitkä matka lähimpään, etten tiedä tulooko siitä mitään.. Mua harmittaa, kun eivät enään myy niitä cd-rom:ia. Esikoisen jälkeen sen avulla painoa sain tippumaan, mutta sen jälkeen on tullut niin paljon uusia ruokia yms, että kaipaisin uutta cd:tä..
Elisabethille vauvatuoksuiset onnittelut! :)
Ja Jontun likalle onnittelut kauniista nimestä!
Koalalle onnittelut raskauden " kriittisenajan" ylittämisestä, pahoinvoinnin vähenemisestä ja hyvistä ultrakuulumisista! bd
Muille heilutukset!
-Sani
DO oli kilttinä kaipaillut, ja ajattelin ryhdistäytyä näpyttelemään muutaman rivin. On meinaan ollut niin järkyttävän paha olo ja aivan tolkuton väsymys, etten yksinkertaisesti ole jaksanut mihinkään mitään kirjoittaa.
Tänään on eka päivä, kun tuntuu, että elämä alkaa ehkä voittaa. Meneillään siis rv 12. Migreeni on ollut myös riesana monta kertaa viikossa, joten netissä surffailu on vähän jäänyt.
Mutta iloisin mielin kohti kevättä, on niin huippu ilmakin!
Nyt lähdetään pojan (9kk) kanssa mummin ja ukin luo käymään, joten täytyy taas rientää. Mutta palajan taasen!
Terkkuja kaikille!
Koala, poika 9kk ja salamatkustaja rv 12
D:O olikin alottanu uutta pinoa, kiitos siitä.
Empä oo vielä lääkärille uudestaan päässy jalasta. pitäs kyllä ku nytkin jalka on tosi kipee, kun puukolla pisteltäis ympäri pohjetta ja nilkkaa. Johtuu siitä et käytiin kaupassa niin piti kävellä enemmän.
Vai on teillä alkanu nyt äitin juoksuttaminen. tuo on ehkä kaikista rasittavinta aikaa kun kaikki aika menee kieltämiseen ja peräs juoksemiseen. selkänsä kääntää niin ollaan jo vaikka missä.
Mekään ei olla koskaan nostettu mitään tavaroita ylös. On pitäny uskoa kun sanotaan ei. Eipä mitään ihmeempiä oo sattunu koskaan eikä vidoihinkaan oo tungettu mitään, edes näkkäriä ;)
Huvitavinta oli ku esikoinen kaato ison kiinanruusun päällensä. siellä se istu silmät pyörällä oksien keskellä,kun mitään vahinkoa ei tullut, äiti tietty juoksi hakeen kameraa...
voi vitsi ottaisin kahvikutsun mielelläni vastaa, voisin vaikka tuoda ne leivokset. harmi et on tota välimatkaa...
mäkin meinaan oo taas muksujen kans päinsä, isäntä on kertaamassa pari päivää. Tulee ke illalla takas.
Tietty just ku jäin yksin niin keskimmäinen tuli aamulla kuumeeseen ja jääkaapissa ei ollu ku valot. Ei auttanu ku lähteä silti kauppaan, hyvin poika jakso särkylääkkeen voimalla.
mut nyt tuli kiire järjestää paikkoja, naapuri soitti et tulee kahville!
72oinas
Koala: Kovasti olen sinua ajatellut, kiva että kävit kertomassa kuulumisia. Ja hienoa että kaikki oli hyvin ultrassa! Ja seulakin oli puhdas. Mahtavaa nyt vain odotella että millainen tiitiäinen sieltä maailmaan putkahtaa. Minusta tuntuu, että kakkosen odottaminen ei ole niin hidasta ja tuskallista kuin ykkösen. Tai en tiedä jos odottaisi oikeasti, niin kuinka matelevilta päivät tuntuisivat. Mutta onneksi esikoinen pitää puuhakkaana eikä sillä lailla ehdi keskittyä tuntemuksiin ja niiden kummasteluihin. Olen niin iloinen puolestanne, voi että!
Sinä et tosiaan ehdikään töihin palailla. Eikös ole ihanaa kun tietää että ei tarvitse vielä pitkään aikaan lähteä töihin?!
Hyviä vointeja ja tsemppiä väsymyksen kanssa!
Sani: Hienot mitat tytöllä! Ihan käyrillä mennään, eikös vain? Meillä on ihan sama juttu, eli sisällä nukutut unet ovat noin puoli tuntia, mutta ulkona saattaa porskuttaa 2,5 tuntiakin. Ehkä se on vain tottumuskysymys kun vauvasta saakka on ulkoilmassa nukkunut. Tai sitten ne unet vaan yksinkertaisemmin maistuu paremmalta ulkona :) Sullakin on kierroissa heittoa. Kai se on ihan tavallista vielä näin lyhyellä ajanjaksolla synnytyksestä. Etkös sinäkin imetä vielä?
Osta ihmeessä se Painareiden kirjekurssi tai millä nimellä se nykyään kulkeekaan. Se on tosi hyvä ja saat samat ohjeet kuin ryhmässä. minun ystäväni pudottaa nyt sillä painoa ja on saanut myös tosi hyvin pois. Niissä ohjeissa on ihan riittävät ruokamäärät ja niiden pisteytykset. Ja varmaan Keventäjienkin kirjekurssi on hyvä juttu. Minulla ainakin pitää olla joku " vahti" , että maltan olla ohjelmalla. Kirjekurssissahan viikkopudotus lähetetään joka viikko ohjaajalle sähköisesti.
Hyviä vointeja sinnekin!
Omaa napaa: Sanikin kyseli että mitäs tänne... Ei mitään ihmeempiä, menkat on tooosi epäsäännölliset ja nytkin tässä kierrossa tuli vaan ihan pientä tuhrua eikä kunnon vuotoa ollenkaan. Olen koko ajan hirveän kiukkuinen ja lyhytpinnainen, varmasti on jotain hormonaalista koska yleensä en ole. Nyt joka kerta on menkat ovat olleet myöhässä, vaikuttaa se selvästi mun mielialaani. Voi miesparka! Jos en imettäisi, menisin lääkäriin hakemaan jotain helpotusta tähän olotilaan. No, jospa sitä vielä kolme kuukautta jaksaisi, niin loppuu imetys.
Iloinen asia on se, että painonvartijoiden ohjelma todella toimii ja olen innostunut siitä. Nyt kahden viikon pudotus on 4,6 kiloa, mikä on tosi hyvin! Nesteitähän tässä alussa lähtee, mutta toivottavasti palaa vähän rasvaakin. Tänään onkin tiedossa liikunnallinen päivä, sillä päivällä lähden lärrylenkille ystävän kanssa ja illalla vielä spinningiin.
Sunnuntaina olemme menossa ystäväni ja tämän pojan kanssa Lapsimessuille. Tosi kiva, en olekaan aiemmin ollut.
Mutta nyt hieman kotihommia tekemään kun tyttö nukkuu. Meillä on ollut tällä viikolla vaikeita öitä kolme (viime yön tyttö nukkui kokonaan). Tyttö on herännyt öisin itkeskelemään eikä mikään tunnu auttavan. Ei sylittely, silittely tai mikään rauhoittelu. Neuvolalääkärissä eilen tarkistettiin korvat, mutta ei ollut onneksi tulehdusta. Varmaankin vain hampaista johtuvaa levottomuutta. Ei siinä oikein pysty äiti mitään muuta tekemään kuin yrittää lohduttaa, antaa suppoa ja painella ikeniä. Tytön mitat olivat muuten 8,8 kiloa ja 73 cm.
Mukavaa päivänjatkoa toivottavat D.O. ja tyttö tänään 9 kk
Mä olen täällä käynyt vaklaamassa teidän kuulumisia, mutta mitään en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa...
En tiedä, mikä mulla tällä hetkellä on, mutta jotenkin on hormonit ihan sekaisin ja olen tosi itkuinen ja masentunut välillä...Olen jo miettinyt, että pitäiskö mennä hakemaan jotain apua jostain, mutta kun useimmiten on kuitenkin niitä hyviä hetkiä, niin olen ajatellut että ehkä tää tästä menee ohi. Ei vaan osaa nauttia tästä äitiydestä samalla tavalla kuin ennen!
Tietty sillä on suurin merkitys asiaan, että olen SAIRAALLOISEN HUOLISSANI meidän Lukaksesta. Kaikki on saanut varmaan alkunsa siitä, ettei ole kasvanut neuvolan käyrien mukaan vaan menee ihan miinuskäyrillä. Viime kontrollissa oli kuitenkin kasvanut edes vähän, mutta katsotaan nyt taas seuraavalla kerralla, mitä sanovat (7kk mitat olivat 6,9kg ja 67,5cm joten voitte kuvitella miten pieni meidän poika on). Onneksi on neuvolalääkäri. Mulle vaan sanotaan neuvolasta, että syötä sitä lisää, anna rasvalisää, mutta eihän tuo poika määräänsä enempää voi syödä :-/ Lisää harmia ovat Lukakselle aiheuttaneet korvatulehdukset, joihin poika söi 4 ab-kuuria ja sitten tehtiin päätös tuubituksesta. Nyt on korvat pelittäneet hyvin 2 vkoa, mutta tänään on TAAS ollut tosi räkäinen eikä ruoka oikein maita. Mä olen niin väsynyt jo tähän hommaan...Ja me ollaan lähdössä ens maanantaina Kyprokselle, saas nähdä päästäänkö ollenkaan reissuun, jos Lukas on kovin kipeä. Muutenkin on reissu ollut vähän vaakalaudalla noiden korvien takia, enkä ole hirveästi jaksanut tuota reissuakaan miettiä. Tiedän että mua harmittaa ihan sikana, jos me ei sinne päästä...sitä on kuitenkin odotettu jo puoli vuotta!
Olen joskus miettinyt, että voiko huolehtimiseen kuolla??? Siis kun mä en enää tee mitään muuta kuin stressaan ja stressaan...pitäis varmaan päästä itekseen johonkin, mutta ei se tuon tissitakiaisen kanssa oikein onnistu. Tai sitten mun on vaan päätettävä, että mä lähden ja mies saa luvan pärjätä pojan kanssa. Eihän tästä mun olotilasta muuten tule mitään.
Muuten poika on kyllä kehittyt todella hyvin. Viime viikolla oppi konttaamaan ja tällä viikolla nousemaan pystyyn. Pinniksestäkin on siis laitettava pohja matalampaan asentoon. Niin ja sanoo ' tättä ja ätä' . Vielä kun oppisi syömään kunnolla, niin ei tarttis huolehtia.
DREAMONELLE toivon tärppionnea ja toivotaan, että kierto siitä tasaantuisi! Mullahan ei ole edelleenkään menkkoja, eikä varmaan vielä tulekaan niin kauan kuin imetän. Kävin viime viikolla papakokeessa ja gyne samalla ultras ja totes, ettei menkkoja varmaan tarvii odotella vielä vähään aikaan :-D Aika lepovaiheessa on vissiin meikäläisen hormonit tällä hetkellä, heh.
Jotain mun piti kommentoida, mutta en nyt muista mitä. Tänään pää lyö kyllä ihan tyhjää :-/ Sori vuodatus.
-Ultsi & Lukas 7kk-
Koala: Olipas kiva kun kirjoittelit! Olen ollut vähän huolissani kun ei ole mitään kuulunut. Mutta hyvä että kaikki on hyvin, vaikka väsymys on varmasti ihan tolkutonta. Toivottavasti huonovointisuus alkaa helpottamaan nyt kun 12 viikkoa alkaa tulla täyteen. Sitähän sanotaan että noilla paikkeilla pitäisi alkaa helpottamaan.
Ihanaa, sinun masussa kasvaa vauva! Joko olet ultrassa pikkuisen jo nähnyt? Jaksuja sinne ja toivotaan että elämä alkaa kohtapuoliin voittamaan!
Oinas: No höh kun et ole vielä lääkäriin päässyt. Varmaan tuskallista vaan olla ja odottaa kipujen kanssa.
Voi teidän kiinanruusu-äksidenttiä! :D Noista jää aina kivat muistot ja niitä juttuja on hauska kertoa sitten myöhemmällä iällä. Muistella nolostumiseen asti ja kertoille sitten lapsen tuleville tyttö- ja poikaystäville, heh. Nykyään on hyvä kun on digikamerat niin pysyy jututkin paremmin mielessä kun on todisteet.
Viikonjatkoja teille! Nyt tämä mamma kömpii petiin kun tyttelikin nukkuu jo autuaasti yöuniaan ja saa oman hengähdystauon :)
D.O.
hui kuin on aika menny; enka oo saanu ees viestia aikaseks!
Tosi on etten ole vauvan sivuilla paljon seikkaillu, hassua oli lukea Tikrunpennusta ja wempan pikkasesta talleen tallapuolen, muualla kun yhdessa kirjoitellaan.
Kuvaa yritan meidan Allista ladata, mutta naa yhteydet on niinku plus miinus nolla nain iltasella...
Lamminta piisaa meidan nurkilla; paivisin sellasta +24°.
Ei mitaan kummallista uutta; Alli opettelee konttaamaan, mutta aikas laiska on verrattuna sisaruksiinsa, mutta kyllahan sita kerkee...
Syo ja nukkuu hyvin ei valittamista silla saralla.
Aikas liima/takiainen on noin muuten kylla meikalaiseen, mutta nautin kylla sadasti joka hetkesta; taa on meidan viimonen pikkanen, vaikka mies haaveilee viela paristakin, ja myonnan (nain meidan kesken) etta joskus viela haluttais yhta , akkia menee kuitenkin tuo ' hulluus' ohi!!!
Etta tallasta meidan suunnalta; Voikaa Hyvin!
- levinia ja Alli 7.5kk -
http://www.aijaa.com/v.php?i=1992101.jpg
Ultsi: Ikävä kuulla että olet ollut itkuinen! Oletko jutellut asiasta neuvolassa? Voisit varmaan saada ajan neuvolapsykologille jossa pääsisit purkamaan tunteitasi. Tai sitten jo terveydenhoitajan kanssa keskusteleminen saattaa auttaa. Tai oman terveyskeskuslääkärin, mikäli hän tuntuu sellaiselta jolle voisi puhua. Mutta ehdottomasti suosittelen että juttelet tunteistasi jollekulle! Minulla on monta ystävää jotka ovat kokeneet samoja asioita ja jokainen on sanonut että tilannetta helpotti heti kun pääsi juttelemaan ammatti-ihmiselle. Eikä siitä todellakaan kannata tuntea häpeää jos fiilikset on maassa. Ihmisiähän me olemme ja nämä jutut kuuluu ihmisyyteen. Ei aina voi olla vahva, iloinen ja elämänsä kunnossa.
Minä uskon että tuohon olotilaasi liittyy Lukaksen hidas kasvu. Tottakai olet hirvittävän huolissasi asiasta ja se vaikuttaa siihen kuinka nautittavana koet äitiyden ja perhe-elämän tällä hetkellä. Tuntuu kurjalta että koet ettet ole saanut neuvolasta riittävästi ohjeita ja neuvoja pojan kasvun edesauttamiseksi. Mutta varmaan fakta on kuitenkin se, että toiset on pienempiä kuin toiset, eikä sille mitään voi. Ovathan toiset suurempiakin kuin toiset. Minun ystävälläni on oikea jättiläisvauva, koko ajan on mennyt 10 cm käyrien yläpuolella. Asia vaan on hyväksyttävä, vaikka tottakai suuret kokoheitot puoleen jos toiseen ovat mieltä painavia asioita. Teillä on kyllä muuten niin hyvin kehittynyt poika, että en millään jaksa uskoa että mitään huolestuttavaa olisi.
Olisi tosi hyvä jos pääsisitte sinne matkalle! Saisit vähän muuta ajateltavaa ja maiseman vaihdosta. Tosin ymmärrän senkin, että huoli lapsesta saattaa mennä ilon ylitse. Mutta mikäli pääsette matkaan, koita nauttia perheen yhteisestä ajasta ja auringosta!
Haleja kovasti Ultsi ja olet ajatuksissani! Puhu ihmeessä ammattilaiselle noista fiiliksistäsi.
Levinia: Ihana suloinen ja kaunis neiti teillä! Ihan mielettömän kauniit silmät! Vitsi kun olisi kiva nähdä muidenkin haahujen vauveleita. Teillä lämmintä piisaa jo, ihanaa. Mulla on kova matkakuume päällä, olisi niin kiva päästä johonkin lämpimään.
Äipän kuopus saakin olla vähän takiainen, eikös niin ;)
Eipä muuta tällä erää, mukavaa päivänjatkoa kaikille!
D.O.
Pitipähän tulla " tuttujen" kuulumisia lukemaan pitkästä aikaa... Tää kun on ainut paikka nykyisin, jossa näkee yleensäkin tuttuja. =)
Mulla on piina-aika menossa pitkästä aikaa, menkat jo himpun myöhässä. Siis todellista piinaa!!! =D Testin ostin eilen ja ajattelin nyt tulevana sunnuntaina testailla mikäli on vielä silloin tarvista...
Aurinkoista ja lämmintä kevättä kaikille!! =)
katri72
tulin peukuttamaan Katrille kun luin että piina-ajat on menosssa !
Tule sitten kertomaan kun olet testaillut, mulla on ainakin kaikki peukut ja varpaat ylhäällä sun plussaamisen puolesta !!
Omaa(.) sen verran että meillä on ihanan hurmaava pikku-ukko joka eilen täytti 4 kk ja tänään kävin laitatuttamassa hormonikierukan joten meille ei lapsia lisää taida enään tulla, ainakin ikä tulee jo kohta vastaan :-)
Oikein mukavaa kevättä ja aurinkoa elämäänne !
Ex-haahu Isotikru+tikrunpentu 4 kk
Katrille kovasti peukutuksia!!
Isotikru: Siis meinaat luovuttaa... No, niin se on meilläkin jo porukka koossa. Pitää vaan odotella mummoutumista ja nauttia sitten niistä lastenlapsista. (toivottavasti siihen menee vielä aikaa)
Hyvää kevättä kaikille.
vm69
Huomenta!
Nyt olis sitten testattu...
Testin ohjeessa oli, että odota ensin 5 min ennenkuin tarkistat ja tarvittaessa vielä toiset 5 min. Tuon ekan 5 min jälkeen oli molemmissa viivat, mutta ajattelin vielä varmistaa ja katoin uudestaan kun oli kulunu tuo toinenkin, mutta sitten ei ollukaan enää kuin yhdessä. Kait tuo on sitten negaksi tulkittava... Masentaa ja ketuttaa pahemman kerran!!! =(
katri72
Kirjoitin äsken pitkät pätkät, mutta kuinka ollakkaan ne hävisivät bittiavaruuteen.
Ollut ihan outo viikko. Kauhea tohina päällä, mutta hommat ei vain etene. Kotityöt ihan retuperällä ja päässä surisee, mut ajatus ei kirkastu. No ehkäpä ens viikolla paremmin.
D.O. Onnea konttaamisen oppimisen johdosta! Me ei myöskään esikoisen aikaan ruvettu siirtelemään tavaroita ja säpittämään kaappeja ja hyvin on pärjätty EI:n voimalla. Aluksi toki saa perässä juosta ja tuntuu että koko päivä on yhtä eitä, mutta koulutus tuottaa kyllä tulosta. Minusta on ollut hyvä että poika on alusta asti oppinut että kaikki tavarat eivät ole häntä varten, vaikkei niitä ole siirretty ylettymättömiin tai säpitetty kaappeihin. Aika mieletön vaihe pojalla oli kun hän oppi kiipeämään laatikkoon jossa säilytin kuivatavaroita. Siellä hän sitten istui pastojen ja jauhojen seassa valloittava hymy kasvoillaan. Kuka tuommosesta voisi olla vihainenkaan? Hauskemmalta tämäkin tuntuu tosin näin jälkeenpäin mietittynä. Onneksi tuokaan laatikko ei muutamaa viikkoa pidempään jaksanut kiinnostaa ja tavarat saivat taas olla rauhassa omissa pusseissa ja purnukoissaan. Meillä vakuutuksesta on ollut hyötyä noiden sairasteluiden osalta, mutta onneksi tapaturmia ei ole koskaan käynyt. Kauhea ajatuskin jos omalle lapselle kävisi jotain mikä tuottaisi pysyvän invaliditeetin tai vielä pahempaa. Esikoinenkin lähti varhain liikkeelle, mutta hänellä tuo kehitys sujui jotenkin loogisemmassa järjestyksessä ja kun oppi nousemaan pystyyn niin osasi lähes heti tulla nätisti ja itseään satuttamatta alaskin. Pikkumies kun taas lähti ryömimisen jälkeen heti pystyyn, niin huomaa että valmiudet tulla satuttamatta alas ei ole vielä kehittyneet. Nyt on sentään jo muutaman päivän kontannut paitsi jos oikeiin hoppu on niin ryömii. Esikoisella tuntui tuo keskivartalon ja niskan hallinta olevan aiemmin valmista kuin tällä pikkukaverilla. Hän ei oikeastaan vieläkään käänny mahalta takaisin selälleen ilman että kolauttaa päänsä. On se kyllä niin että monet asiat lasten kanssa oppii lähes vahinkojen tai pienten haavereiden kautta. Sympatiat noista pitkistä päivistä kahden tytön kanssa. Ei varmasti tarvitse paljon tekemistä keksiä kun saat tytön illalla nukkumaan. Sen verran energiaa vievää puuhaa on tuo pienen perässä kulkeminen. Voi että kun voitaiskin kahvitella ihan livenä. Tässä porukassa ei juttu tyrehtyisi ihan lyhyeen ja vatsalihakset sais varmasti nauramisesta kipeäksi. Kävitkö painonvartijoissa? Entä koskas päästään piinailemaan?
Oinas, Kiirusta riittää taas kun oot keskenään muksujen kanssa. Mitenkäs jalka? Toivottavasti kuumetauti ei kierrä koko porukkaa.
Katri, Ihana kuulla sinustakin! Minä kyllä tulkitsisin enemmin plussaksi tuon tuloksen. Koska ei kai se toinen viiva voi tulla testiin ollenkaan ellei hcg olis noussut? Ja eikös se motto mennyt niin että nega ei ole nega ennen kuin menkat alkaa ; ) Pidän sulle edelleen peukkuja!
Wemppa, älähän nyt sit ihan vielä mummoudu ja tulehan kertoilemaan kuulumisia kun kerkiät!
Isotikru, vai että nyt olis lauma sitten koossa. Tulehan sinäkin linjoille jos aikaa on. Tikrunpentukin jo 4kk! Aika menee kyllä niin nopeaan.
Eipä kait tässä sen suurempaa omat tulikin jo lähinnä tuossa alussa. Pojat on pitäneet äitinsä kiireisenä ja tehot on kadonneet tästä naisesta. Oisko vielä tuo viime viikonlopun kova migreeni verottanut voimia. No huomenna uuteen viikkoon uusin voimin!
Kaisuli
Kiitos peukutuksista! Täytyy tässä vaan toivoa ettei menkat ala. Ja jos eivät ala torstaihin mennessä, niin käyn kauppareissun yhteydessä ostamassa sitten uuden testin. Ei siinä muu auta kuin testata sitten jossain vaiheessa uudestaan, josko sitten näyttäis paremmin tulostakin. Ja selkeän!
Jaksuja sulle arjen pyöritykseen!
katri72
Katrille minäkin vielä peukuttelen!!!
Kaisuli: meille kuuluu ihan hyvää. Oikeestaan tosi hyvää, muttei viitsi hehkuttaa, ettei taas tule jotain. Pikkumies oli maaliskuussa varjoainekuvauksessa, eikä hällä todettu mitään vikaa virtsan virtauksissa. Pissa tulee vaan ulospäin niinkuin pitääkin. Tulehdus oli siis vaan huonoo tuuria. Kuumetaudin kävimme läpi maaliskuun alkupuolella, myös vauva sai sen, mutta kun siitä parannuttiin, on kaikki mennyt loistavasti. Hyvä niin, koska tuntui jo siltä, että koko vauva-aika menee vaan murehtiessa ja huolta kantaessa (raskausaika jo meni...)
Ihanaa kevättä kaikille. Itkuhälytin änisee...
wemppa
Tytteli nukkuu autuaasti ja äipällä on aikaa kirjoitella muutama rivi ennen Greyn anatomiaa ja illan telkkarin katseluhetkeä.
Elisabeth: Suuret onnittelut ihanan vauvanyytin johdosta! :)
Isotikru: Siis Painovartijat on niin uskomattoman helppo ja ihana ohjelma! Minä olen 8 vuotta sitten laihduttanut todella reilun määrän Painonvartijoissa jua nyt taas odotukset ovat korkealla. Pointsit on tosiaan käytössä ja uuttakin on ohjelmaan tullut, esim. 18 joustajaa joita voi valita tiukan paikan tullen. En ole ikinä tosin kokeillut muuta laihdutusohjelmaa, mutta kun tyytyväinen olen aiemmin ollut, niin samaan paikkaan nytkin menin. Lauantaista asti olen pisteitä laskeskellut ja täytyy sanoa että motivaatio on korkealla. Tosiaan suurimpana syynä terveellisten elämäntapojen opettaminen tytölle, mutta myös raskaustoiveet ovat ilmassa. Imetysaikana saa syödäkin kunnolla, osaimetyksestä saa 5 pistettä lisää. Musta tuntuu että vaan syön koko ajan! Suosittelen ehdottomasti ja nyt imetysaikana kannattaakin mennä, niin saa kaiken ilon irti ;)
Mitenkäs meni lääkärineuvola?
Omaa: Piinaviikot edelleen. Nyt on olokin normalisoitunut, eli ei nippaile eikä jomota. Eli ei tässä varmaankaan raskaana olla. Tällä viikolla odottelen menkkoja alkavaksi.
Me oltiin tytön kanssa tänään shoppailemassa (lohdutettiin itseämme kun mies on opiskelemassa, heh) ja ostin tytön huoneeseen ihanan vihreän maton jossa on hiiriä. Lisäksi ostettiin hiekkaleluja ja sellaisia pinottavia kuppeja. Noita kuppeja on pitänyt ostaa jo pitemmän aikaa, kaikki tuollaiset kipot yms. tuntuvat kiinnostavan kovasti. Lisäksi äippä osti vähän kotiin sisustusjuttuja ja itselleenkin nahkakäsineet ja meikkejä. Oli ihana päivä vaikka satelikin vettä.
Mutta voikaahan hyvin exät ja jälkikasvu!
D.O.
Pikkutikrun neuvolakuulumisia tulin kertomaan. 4 kk mitat siis seuraavanlaiset paino 7,120g, pituus 64 cm ja pipo 42,5.
Kasvu ja kehitys ok,jänteväksi ja sosiaaliseksi pojaksi lääkäritäti kehui ja laittoi lastenpolille lähetteen tuon jatkuvan ja aikas voimakkaan pulauttelun vuoksi. Pulauttelua on ollut ihan syntymästä asti ja kun meillä on ollut ongelmia just tuon painon kanssa ( saavutti syntymäpainonkin vasta melkein kk.n ikäisenä) niin on hyvä tsekata ettei mitään ongelmaa ole.
Tosin meillä kakkosneiti oli aikanaan ihan samanlainen ja aina kun jankutin siitä neuvolassa mulle sanottiin vaan että on normaalia että vauvat pulauttaa mutta kun puolvuotiaana alkoi kasvu-ja painokäyrä olla reilusti laskusuuntainen niin saatiin lähete lastenpolille.
Lastenpolilla lääkäri nauroi mulle päin naamaa että taitaa olla äidin päässä olla ongelma kunnes samassa tyttö pulautti oikein kunnolla lääkärin päälle niin että meni valkoiset takit ja kravaatit samantien ja jopas muuttui ääni kellossa, alkoi tulla tutkimuksia joista ei sitten onneksi koskaan löytynyt mitään mutta nyt taas alkavassa murkku-iässä on vatsaa tutkittu epämääräisten kipuilujen ym vuoksi eikä onneksi edelleenkään mitään selitävää ole löytynyt .
D.O Kuullostaa helpolta nuo painonvartijat ja joo viimeksi ennen tätä tikrunpentua aloitin ne ja plussatestiin mennessä kerkisin pudottaa 5 kg mutta se laihdutus oli silläkertaa lopetettava siihen..olen mä tässä vuosien varrella painonvartijoiden avulla pudottanut kans paljon esim kaksosten jälkeen -20 kg !
Pitäis vaan saada inspis mutta ehkä ens viikolla kunhan saan tästä alta pois nämä äkillisemmät jutut esim esikoisen pef-puhallukset rasitusastma-epäilyn vuoksi jne.. Tekosyitä tiedän joo ;-)
jaahas nyt taitaa tuo minun mussukkani tuolla lattialla hermostua kun kaikki viihdytysjoukot menivät kouluun..Ihanaa on aamulla aina seurata kuinka nuo minun teinit (tänävuonna 15-ja 12-v) pitää saada hetki olla aamusta vauvelin kanssa köllöttelemässä tuolla meidän sängyssä ennenkuin lähtevät kouluun .ja tietty nuo pikku-isot-siskot kohta 8 -v kanssa haluavtat pikkuveltsun kanssa katsoa muumeja ennenkuin lähtevät kouluun !!
Nyt tais mennä ukolla hermot..palaamisiin !!
Isotikru ja Pikkutikru 4 kk
Eilen tultiin taas kyläilyreissulta, oltiin vajaa viikko vanhemmillani kyläilemässä. Nyt tuntuu että hommaa riittää kotiin tultua! Itse olen hieman flunssainen ja tyttökin on yskinyt jo pari päivää. Täytyy viikonloppuna lähteä lääkärissä käymään mikäli yskä ei helpota. Katsotaan päästäänkö iltapäivällä muskariin. Riippuu minkä kuntoisena tyttö herää päikkäreiltä.
Isotikru: kiva kuulla että teillä pojalla on kaikki hyvin! Reippaastihan hän tuntuu kasvavan. Ai teillä on pulauttelu-vaivaa. Meilläkin itse asiassa tyyttö pulauttelee vieläkin joskus ja mielestäni pulautteli kohtuullisen myöhään, kunnolla vielä puolivuotiaanakin. Mutta en koskaan siitä niin huolestunut että olisin alkanut epäillä jonkin olevan vialla. Syömisen jälkeen kyllä röyhtäilee vieläkin aika miehekkäästi. Mutta muita oireita ei ole ollut, joten en ole allergiaksi epäillyt. Ehkäpä se tästä meilläkin alkaa helpottamaan niinkuin teilläkin kakkosella.
Heh joo, kyllähän niitä tekosyitä tulee keksittyä kun pitäisi alkaa itseään niskasta kiinni ottamaan :) Mulla on käytetyin tekosyy ollut " ne tulevat viikonlopun juhlat" . Niiden jälkeen vasta aloitan laihduttamisen. Eikä sitä päivää tietenkään koskaan tullut... Sullakin kun on kokemus PV:sta, niin tiedät että homma oikeasti toimii. Se motivoi minua tällähetkellä tosi paljon. Kun tiedän että voin onnistua.
jonttu: Kaunis nimi teidän prinsessalla! Ihanaa kun teillä on siellä iloinen ja hyvinvoiva vauveli! Nyt se kommunikointikin alkaa pikkuhiljaa käynnistyä.
Hei kuule, mulla saattaa mennä sen suklaalevyn päälle vielä karkkipussikin, että ei oo yhtään noloo! :D Teilläkin kun pikkuneiti kasvaa hieman lisää, niin pisteitä vaan mamma laskemaan :)
Mä en muuten myöskään ole hirveästi jumppaillut noita alakerran lihaksia, silloin tällöin muutaman puristuksen tehnyt. Toivotaan että ei mitään suurta vahinkoa ole syntynyt ja pääsisi palautumaan normaalisti. Ei ainakaan mies ole valitellut, heh :)
Ihanaa ja aurinkoista (toivotaan) viikonloppua!
D.O.