onko teistä inhottavaa mennä kylään uuteen täydellisesti sisustettuun taloon, jos itselläs ei ole.
Mun tuttu muutti uuteen taloon, ja niillä on tosi hienon näköistä. Kaikki on viimeisen päälle kuin sisustuslehdistä ja kaikki uutta. Lainaa on paljon. Itse en haluis ottaa niin paljoa lainaa, ja siksi asummekin vähän vanhemmassa talossa. Olen toki kateellinen, myönnä. Mutta en haluis asua siellä. Tuli aivan huono olo siellä kun ei se ollut yhtään kodin omainen ja asutun näköinen. Nyt ei tee mieli yhtään mennä sinne uudelleen. Vaikka mukava kaveri onkin. Ja nyt tuli kauheet paineet yrittää itse sisustaa hienommaksi omaa kämppää.
Kommentit (31)
niin kuin nyt tämä " 5 sukupolvea perintöhuonekaluja" .
Ja vielä inhottavampaa on kun ei osaa itse sisustaa niin kivasti.
Minä ainakin kutsun ne hienojenkin talojen ihmiset meille vaikka meillä on vanha ja suht pieni talo, väliäkö sillä, tosin meillä ei ole lainaa ja voimme tehdä mitä huvittaa kun nämä hienojen talojen ihmiset kituuttelevat eivätkä voi tehdä mitään hauskaa :)
Ehkä siksi, että pidän kodistani juuri tällaisena. Itse tehtyjä juttuja ja tarkoin valittuja huonekaluja, historiaa (ukin tekemät tuolit ja pöytä) ja isäni tekemä pinnasänky.. itse maalaamani vauvan kehto, joka on nyt tyttärien leikeissä.. En haluaisi edes tusinatavaraa.. iskun tai ikean tiettyjä sohvia tms.. tiettyjä trendi-kuoseja (marimekko tms..) Oma koti on OMA KOTI ja se on itseni näköinen. Ole ylpeä siitä!!
Ainiin.. Ei ole niin järkevääkään sisustaa kaikkea uudella tavaralla - muista tuo ilmastonmuutos ja kestävä kehitys.
Me asutaan ehkä ikuisen remontin keskellä, yli 100 vuotta vanhassa talossa. Vaikka tämä on meidän unelma, minusta on silti välillä ihanaa käydä kylässä jossain, jossa kaikki toimii, kaikki on listoja myöten valmista, vessanpytty kiiltää ja laminaatti on tasainen.
Ap:n aloitus oli jo vähän ristiriitainen, kun sanot tykkääväsi asua vanhemmassa ja ei niin " hienossa" talossa ja olet silti kateellinen. Jos oikeasti haluat elää niin kuin elät niin miksi ihmeessä olisit kateellinen ja miksi toisen asuminen häiritsisi sinua? Kannattais oppia olemaan sinut omien valintojensa kanssa, eikä välittää siitä mitä muut tekevät...
ei näytä kotoisalta tai asutulta. Odota pari vuotta, niin saa vähän persoonallisuutta mukaan.
Kyllä mullekin tulee välillä sellainen olo, että oma koti on ihan tylsä läävä, mutta on monella kamalampiakin :)
enemmänkin se kun menin ystäväni hienoon uuteen kotiin vauvan ja 1,5v. pojan kanssa... Kokoajan sai varoa, ettei poika kaada jotain hienoja sisustusruukkuja, ei sotke keittiön valkosia tuolinpäällysiä, ei lääpi peilejä, ei kaada taulutelkkaria jne. Samalla yritin imettää vauvaa ja vaihtaa vaippaa ja juosta pojan perässä jne. Ja poika tietty pitkästy entistä enemmän kun mihinkään ei saanut koskea. Oli ihana tulla kotiin sen jälkeen..
mutta vain yksi niistä oli sisustettu niin, että itsekin tykkäsin. Minä ainakin olen aika kriittinen ja nirso sen suhteen mistä tykkään ja mistä en, ei tod riitä, että tavarat ovat uusia ja kalliita.
Itse mieluumminkin poimin sieltä vinkkejä ja juteltiin emännän kanssa paljon tavaroista, mistä on hankittu jne. Olis siis tosi hieno ja iso koti, mutta näki että ajatuksella laitettu - eihän kyllä kaikki uudet todellakaan ole.
Sellaisissa taloissa joissa on uutta, mutta josta ei tykkää, taas on mielestäni hankalampaa kun pitää lähes valehdellen kehua, että ai onpa kivan näköistä, vaikka oikeesti aattelee, että voi apua, miten ne tolleen on laittanu, eikö niillä oo mitään makua!
sisustuksesta juttelemisen kokonaan väliin. Eli ei tarvii valehdella, kun kyselee vaikka talon rakennusmateriaalista/rakennusprojektista tai vastaavista " ei sisustus jutuista"
ja ihailla toisten sisustuksia. Myönnän kyllä että viimeksi oltuamme kylässä isossa vastarakennetussa ja ihanasti sisustetussa kodissa oma kämppä näytti hieman nuhjuiselta kotiin tullessamme... Mutta en silti ole kateellinen. Meillä on myös tilaa ja puitteet tehdä mitä haluamme, ei vaan olla saatu remonttia vielä aikaiseksi kuin osittain.