Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mä en tajuu miten noi äityispäivärahat menee

15.03.2008 |

LAskureissa puhutaan jostain ekasta 105 päivästä ja sen jälkeen jotai ja sen jälkeen jotain. Eli tippuuko äitiyspäiväraha ekojen kk jälkeen??

Mun vuositulot on n. 35000, osaako joku ystävällinen sanoa, paljonko mun äitiysraha tulee olemaan. Ja tosiaan vaihtuuko summa jossain vaiheessa.

Taidn olla tyhmä tai jotain kun en kerta kaikkiaan tiedä miten nämä tulkitaan?!?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, muista tarkistaa ensin, maksaako työnantajasi sinulle ekoilta kuukausilta palkkaa?? KELAn sivuilta löytyy aitiysrahalaskuri, se on hyvä väline. Ekaks sä saat vähän isompaa rahaa, äitiysrahaa 105 päivältä, sen jälkeen hiukan vähemmän rahaa, vanhenpainrahaa, jota vois myös isä hakea joltain kuulta, sitä rahaa saa 158 päivää, sen jälkeen putoat hoitorahalle ja saat kyllä tukea kotona hoitamiseen, mutta hääviä tuloa se ei ole... Isyysrahakausi on enint. 18 pv ja 4 eri jaksossa saa pitää, saa pitää samaan aikaan, kun äiti on kotosalla.

Vierailija
2/2 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://asiakas.kela.fi/eprlaskenta_app/PRLaskentaApplication?EJ=VR&lang…

tuolta pystyt laskemaan äitiyspäivärahasi..

Jos työnantaja ei maksa sinulle ensimmäisiltä kuukausilta palkkaa...

Saat ensimmäiseltä 56 päivältä äitiyspäivärahaa korotettuna, n 90% kk palkastasi. Sen jälkeen saat siihen 105 päivään asti tietyn suuruista äitiyspäivärahaa. Sen jälkeen muistaakseni 30 päivältä tiettyä summaa sekä 31 päivältä tiettyä summaa vanhempainrahaa..sen jälkeen samaa kuin mitä sait tuolta edelliseltä 31 päivältä vapaan loppuun sti..

Mutta kaikkein helpoiten ja yksinkertaisemmin selviät kun ihan itse lasket tuolta kelan sivuilta omat tulosi. Kone näyttää selkeästi verojen jälkeen summan joka jää käteesi. Sen kerrot sitten 25:llä niin tiedät paljonko jää käteesi kuukaudessa.

Tämä on suuntaa antava arvio, eli itselläni ainakin heittänyt aikaisemmin pikkaisen, tosi vähän kyllä.

Äitiyslomasi ajankohdan ( mistä-mihin) selvität myös helpoiten tuolla kelan sivuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla