Muistatteko lapsen hoitajaa mitenkään, esim. pääsiäisenä?
Meillä lapsi on ollut muutaman kuukauden perhepäivähoitajalla ja mietin, onkohan yleensä tapana muistaa hoitajaa esim. nyt pääsiäisenä jollain pienellä jutulla? Olemme olleet kovin tyytyväisiä hoitajaan ja jotenkin olisi kiva muistaa, mutta mikähän olisi sopiva lahja? Vai oletteko muistaneet hoitajaa vain jouluisin?
Kommentit (2)
Muistipa pääsiäiskortilla tai pikkulahjalla sitten ketä tahansa. Meille lasten hoitajat ovat aina olleet tärkeitä ja olemme heitä muistaneet jouluna ja kesälomalle lähtiessä, mutta myös satunnaisesti muuten, ihan niin kuin muitakin meille tärkeitä ihmisiä.
Mitään velvollisuutta ei muistamisesta kannata ottaa, mutta kun nyt mieleesi juolahti niin mikset veisi hoitajalle jotain! Ihan mitä vaan, elehän siinä on tärkeä. Istuta pääsiäisruohoja kivaan astiaan ja koristele yhdessä lasten kanssa - sehän on kuin kukan veisi. Kimppu keväisiä tulppaaneja tms. ilahduttaa aina. Tai pussillinen pieniä suklaamunia. Hinnalla on tuskin väliä.
En itse ajattele niin, että kun kerran itse valitsemaansa työtä tekee, niin mitään ylimääräistä ei tarvita. Päin vastoin. Minullekin tulee hyvä mieli kun keksin jonkun kivan ex tempore -lahjan tärkeälle ja läheiselle ihmiselle. Ja voi miten hyvä mieli tuleekaan, kun työkaveri tuo syksyllä tölkin omenahilloa ihan muuten vain lahjaksi. Miksei tällaista hyvää mieltä jakaisi milloin vain lapsen tärkeälle ihmissuhteelle, hoitajalle? Kaikki hyötyvät kun hoitosuhde on mukava.
jolla lapsi on ollut vuoden alusta hoidossa (tyttö 13kk). En ole ajatellut muistaa ihmeemmin hoitajaa (joulua en ole vielä ajatellutkaan kun ei silloin vielä ollut hoidossa). Kerran ostin ihan ilman ihmeempää syytä ruokakaupasta kotimatkalla kevätesikon, jonka vein hoitajalle. Tuntui että hän kaipasi piristystä ulkoillessaan kura/räntäkeleissä lasten kanssa :-) Lomamatkalta lähetettiin kortti. Hoitosopimuksesta ajattelin katsoa hoitajan synttäripäivän, niin ainakin kun lapsi vähän kasvaa niin hän voi itse tehdä hoitajalle kortin. Jonkun pienen lahjan ostaminen tulee helpommaksi kun tutustun hoitajaan vielä paremmin. En halua viedä mitään sellaista, mistä näkee että jotain piti puoliväkisin keksiä. Kukka on tietty aina kiva päivänpiristys, eikä sen tarvitse olla iso puska vaan yksikin riittää.
Ei kai päiväkodintätejäkään mitenkään säännönmukaisesti kaikkina juhlapyhinä muisteta? Itse valitsemaansa työtään nämä ihmiset tekevät ja niinpä itse mieluummin muistan hetken mielijohteesta ja kiitän usein hakiessani lapsen hoidosta. Sanon hoitajalle suoraan kun pidän jostain hänen tavastaan toimia lasten kanssa tyyliin " minusta on tosi kiva että viitsit/ehdit lasten kanssa...." , siis kun kyse on jostain extra jutusta jota kaikki hoitajat eivät tee. Perushoito on tietysti tavallaan itsestäänselvyys siinä työssä.