tuttipullon tutin puhdistus?
ja sittenkun tutit eivät enää pesemällä puhtaiksi lähde, johon menee parisen kuukautta, niin vaihtoon. eiväthän niiden tarkoituskaan ole kestää kuukausia
Kommentit (8)
merkkinen. En ole varma merkista enään...
Mutta ihan loistava. Sillä sai harjattua pullotutit puhtaaksi astianpesuaineen kera.
Muuten maitoproteniin samantaa pullon. Sitten pesu pulloharjan kanssa astianpesuaineella. Itse tein silloin joskus niin että huuhtelin kylmällä ja laitoin kylmään veteen likoamaan ja pesin sitten useamman kerralla. ja hyvin lähti puhtaiksi.
Meillä on ollut samat (silikoni)tutit jo yli 3kk..! Eikä ne kyllä mun mielestä ole mennyt miksikään. AINA olen käytön jälkeen huuhtonut pullon ja tutin kylmällä vedellä, jättänyt tiskialtaaseen likoamaan pullo täynnä kylmää vettä, tutti ylösalaisin pulloon, sekin täynnä vettä (altaassa ei siis vettä). Oikeasti, en huomaa mitään eroa uuteen. Pessyt käsin(ja keittänyt, silloin kun vielä keitin) olen sitten noin 2xvrk, meillä kun on vain neljä kelpaavaa pulloa. Eli käytössä ovat myös tuon noin 2xvrk olleet.
Ei astianpesukoneessa, käsin pesemällä, keittämällä tuu puhtaaksi, vaan aina näyttää töhnäselle. Olisiko niiden pesuun joku kikka jota ensikertalainen ei tajua?
Itse olen aina pessyt tutit laittamalla tuttiin astianpesuainetta, pesen käsin, huuhtelen hyvin ja sitten keitän. Hyvin lähtee kirkkaaksi =)
Sen jälkeen laitan likoamaan johonkin purkkiin, jossa astianpesuainetta ja odottamaan pesua ja keittämistä. Pesen (käsin) ja keitän sitten useamman tutin kerralla.
En sitten tiedä, jos on päässyt jo pinttymään, että miten saa puhtaaksi.
Huuhtelu ensin kylmällä vedellä ja sitten pesussa käsin astianpesuaineella. Ei pinty eikä jää rasvaiseksi. Pullotkin säilyy kirkkaana.