Millaiset hoitoajat kunnan pph:lla?
Mietin vaan kun työt alkaa 7.00-15.00 ja matkaa on jonkin verran kotoota/hoitopaikasta..
Kommentit (10)
Mutta joskus tilanne sellainen, että lapset joutuvat tulemaan 05.30.
Olen pph ja minulla on myös omia lapsia. menevät usein kouluun 8. Nukkumaan meillä mennään viimestään 21.00. Minun olisi mahdoton hoitaa lapsia 22.00 asti.
mutta eipä tuolla näyttänyt käytännössä painoarvoa olevan. En jaksanut alkaa oikein kunnolla räyhäämään, koska lupaamani työaika ylitettiin vain puolella tunnilla. Ja jos olisin oikein vastustanut, olisin joutunut vaihtamaan hoidokkeja ja sitä en missään nimessä halunnut.
toinen pph
Lapsia hoidetaan silloin, kun vanhemmilla on tarve. Jotkut tulevat viideltä ja toiset lähtevät iltakymmeneltä. Ja kaikki lapset on hoidettava jossain, eli aina joku hoitaja joutuu epämukaville työajoille.
joutuu tekemään usein myös vuorotyötä. Eli ei mitään tiukkoja kellonaikarajoja.
joka päivä ylitöitä mikäli työaika 6-18. Kai lapset tuodaan vähän eri aikoina hoitoon.
Itselläni tuo raja on 6.30-17.30 ihan siitä syystä, että itselläni on 2 lasta ja haluan, että jonkin verran jää aikaa illasta myös heille.
Kun lapset kasvaa, voisin ihan hyvin venyttää tuon ajan klo 6-20.
Tällä hetkellä mulla on vakilapset ja näinollen työaikani on ma-pe klo 7.45-16.40
miten monta tuntia lapsi voi olla hoitajalla päivässä?
Päivittäinen työaika muistaakseni 8h40min, mutta käytännössä joutuvat tekemään ylitöitä jatkuvasti.
Mutta eikös se ole jotenkin vapaampaa jos on lapset hoidossa esim. klo 14-22? illalla ei ole menoja ja tekemistä samalla lailla, ja voi vaan olla kotosalla hoidokkien kanssa tarvitsematta koko aika mennä johonkin.