Jaatteko tosiaan ihmiset duunareihin ja akateemisiin?
En ole tosielämässä törmännyt tällaiseen tietynlaiseen rasismiin. Minulla ei ole hajuakaan,mitä ystävieni tai lasteni ystävien vanhemmat tekevät työkseen. Ja ne jotka tiedän, eivät millään tavalla ole av:lla kuvaillun tapaisia. Ei ihmisten taustoilla ole rehellisesti sanottuna mitään väliä!
Kommentit (5)
Ihan naurettavaa touhua.
t. akateeminen
ap, akateemisten vanhempien amk-lapsi
mutta sitten opin, että se on hyvin tärkeä jako. Olin samassa työpaikassa erään valtsikassa ja tradeksi opiskelevan (sama ihminen siis opiskeli molempia) kanssa, ja hän korosti koko ajan, miten vain akateeminen voi olla jotakin. Myöhemmin samaan paikkaan tuli vielä yksi toinen akateeminen, ja sitten he yhdessä koko ajan mollasivat sellaisia, joilla oli " vain" opistotason tai amk-tutkinto. Koko ajan me muut saimme rivien välistä kuulla, miten meistä ei oikeastaan ole mihinkään, vaikka juuri samaa työtäkin teimme.
Nyttemmin minäkin olen akateemistunut, mutta en koe olevani yhtään sen fiksumpi kuin ennen akateemisuuttanikaan. Samaa paskaa aivoni ovat yhä.
Heillä on näitä ihme jaotteluita, myös elävässä elämässä, ainakin pään sisällä ajatuksina ja jostain sanavalinnoista ne tunnistaa. :D
t. duunareitten akateeminen amk duunari
eikä edes mitenkään kuvaa oikeita sosioekonomisia eroja Suomessa. Mitäköhän alempi keskiluokka mahtaa tässä jaottelussa olla?